"Auto Bild"-lehdellä Saksassa on kestotestissä "Audi Q3 2.0 TDI Quattro 2013"-auto. Päivän (15.8.2014) lehdessä on väliraportti. Nolosti hieman ennen urakan loppua, 96tkm kohdalla DSG-vaihteisto meni vaihtoon.
Ei ole todennäköisesti kohtapuoliin valmistuvassa 100tkm loppuraportissa ylistystä tiedossa vaiheiston osalta, voisi arvata. Arvata voi myös, että valmistaja kommentoinee, että "kyseessä on yksittäistapaus".
Q3 100tkm kestotesti
13
6848
Vastaukset
- tosielämää vain
Kumpi kestää kauemmin: Uusi Audi a3, jolla ajetaan kahdessa vuodessa 100 000tkm, Vai esim. Hyundai i20, jolla ajetaan kolmessa vuodessa 70 000tkm? Tai vastaavasti Audi a3:lla jolla ajetaan neljässä vuodessa 60 000tkm ja hyundailla vastaavasti kolmessa vuodessa 120 000tkm?
- toyaudi
Audi dsg:llä on lelu.
- Lasit silmille
Ei siinä mitään vikaa varsinaista ollut. Vaihdettiin vain öljyt huolto-ohjelman mukaan ja taas mentiin. Opetelkaa lukemaan.
- viulu
Q3 dsg on naurettava laite.
- P e n t t i
viulu kirjoitti:
Q3 dsg on naurettava laite.
No varmasti Q3-kuskilla on vähintään hymy suupielillä :-))
Sitten kun hiukan polkaisee pedalia ylämäkeen niin saattaa tosiaan naurukin olla herkässä. :-))))) takapenkiltä ainakin kuuluu kikatus.
S-tronic on ylivoimainen!! Muuta vaihteistoa Audin ostajat eivät enää juuri kelpuutakaan.
Turbo S-tronic quattro glamour = Audi
1.33 l kierrosvapari ujeltava manuaali puoltava etuveto kauhea design = Toyota - Pentti pistää
P e n t t i kirjoitti:
No varmasti Q3-kuskilla on vähintään hymy suupielillä :-))
Sitten kun hiukan polkaisee pedalia ylämäkeen niin saattaa tosiaan naurukin olla herkässä. :-))))) takapenkiltä ainakin kuuluu kikatus.
S-tronic on ylivoimainen!! Muuta vaihteistoa Audin ostajat eivät enää juuri kelpuutakaan.
Turbo S-tronic quattro glamour = Audi
1.33 l kierrosvapari ujeltava manuaali puoltava etuveto kauhea design = Toyotaparastaan. Varaa ei ole edes citymaasturi-Toyotaan vaikka se edes kestäisi normaalia käyttöä moninkertaisesti Audiin verrattuna. Kun käytännön tieto puuttuu ja usko on tarpeeksi vahva voi kirjoitella Pentin tavoin.
- S P A
Pentti pistää kirjoitti:
parastaan. Varaa ei ole edes citymaasturi-Toyotaan vaikka se edes kestäisi normaalia käyttöä moninkertaisesti Audiin verrattuna. Kun käytännön tieto puuttuu ja usko on tarpeeksi vahva voi kirjoitella Pentin tavoin.
Mistä tiedät Pentin rahavarat, naurettavaa.
- Fatsipappa
S P A kirjoitti:
Mistä tiedät Pentin rahavarat, naurettavaa.
Harvalla koululaisella (sitä Pentti kirjoitusvirheistään päätellen on) on kovin paljon rahaa, Audista puhumattakaan. Mutta jos on, niin onneksi olkoon.
- Pentti hei
P e n t t i kirjoitti:
No varmasti Q3-kuskilla on vähintään hymy suupielillä :-))
Sitten kun hiukan polkaisee pedalia ylämäkeen niin saattaa tosiaan naurukin olla herkässä. :-))))) takapenkiltä ainakin kuuluu kikatus.
S-tronic on ylivoimainen!! Muuta vaihteistoa Audin ostajat eivät enää juuri kelpuutakaan.
Turbo S-tronic quattro glamour = Audi
1.33 l kierrosvapari ujeltava manuaali puoltava etuveto kauhea design = ToyotaSe Autin laatikko tosiaan hajosi. Ei ollut mitenkään odottamaton suoritus, tuskin yksikään DSG-laatikko on selviytynyt Auto Bildin testistä kunnialla. On surkeaa luettavaa Audin DSG-statistiikka ja onhan yksi tavallinenkin Audin laatikko hajonnut. Antaa melkoisen huonon kuvan koko automerkin laadusta vaikka ns. laatuvaikutelma olisi miten hyvä.
- Penttihän on
S P A kirjoitti:
Mistä tiedät Pentin rahavarat, naurettavaa.
Toyota-palstan ammattikoulusta ulos potkaistu provo-Petteri joka ajelee yh-äidin ostamalla Helkama Raisulla. Siitähän ne 15-kesäisen rahavarat tiedetään.
- Tekniikan taso
16.1.2015 päivättyyn lehteen on loppuraportti valmistunut. Vaihteistotuholle on syy löytynyt tehtaalta. Tehtaalla oli alettu käyttämään teollisuusrobottia asentamaan vaihteiston kuoreen välyssäätöprikkoja (halkaisijaltaan lehden kuvassa vajaat 6cm). Robotti on tiputellut osia joko lattialle tai vaihteiston sisään. Robotin vieressä valvonut työntekijä ei ole huomannut joka virhettä. Kestotestiauton vaihteistosta löytyi tehtaalla sinne lipsahtanut ylimääräinen prikka, joka aikaansai tuhon.
Muuta merkillepantavaa oli vikaantuneet lambda-anturi, EGR-jäähdytin ja molemmat Xenon-ajovalot. Yhdestä sylinteristä löytyi pitkittäisuria ja sylinterikannessa oli "merkityksettömiä" säröjä. Muuten hyvä auto,- Melkein yhtä hyvä
suoritus kuin Touranin ensimmäinen kestotesti aikoinaan jolla piti perää kaikkien kestotestiautojen listassa. Todellista konsernilaatua. No, robotit on huonoja oppimaan ja pitämään lukua kaikista prikoista joten saattaa niitä pudota lattialle tai vaihdelaatikon pohjalle huomaamatta.
- AUDI ANTTI
LAATU ON VAAN NIIN ALA-ARVOISTA NOISSA AUDEISSA.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tänään pyörit ajatuksissa enemmän, kun erehdyin lukemaan palstaa
En saisi, silti toivon että sinä vielä palaat ja otetaan oikeasti selvää, hioituuko särmät ja sulaudummeko yhteen. Vuod225514- 324830
- 282761
- 342354
- 372058
- 152018
En ole koskaan kokenut
Ennen mitään tällaista rakastumista. Tiedän että kaipaan sinua varmaan loppu elämän. Toivottavasti ei tarvitsisi vain ka191657- 121601
- 231482
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons261456