Kysymys naisille ja ujoille miehille

sekoamassa

Olen ujo mies parhaassa iässäni (25). En pysty tekemään aloitetta, vaikka olen muuten sosiaalinen. Minun on vaikea päästää ihmisiä, etenkin naisia, lähelleni. Silti tuntuu siltä, että haluaisin jakaa elämäni jonkun toisen kanssa. Kun mietin asiaa, tuntuu selvältä, että parisuhteessa tekisin kaikkeni kumppanini onnellisuuden puolesta. Olen saanut naisilta lämpimiä katseita jne., mutta en koskaan mitään enempää. Tilanteeni ahdistaa ja masentaa minua, ja se on alkanut haittaamaan jo muuta elämääni. Silti kynnys minkäänlaisen askelen ottamiseen on ylitsepääsemättömän korkealla. Menen täysin lukkoon, kun joudun edes ajattelemaan seurustelun aloittamista. En osaa, enkä pysty, ja sukuni kasaa minulle paineita. Joidenkin ihmisten suhtautuminen minuun on muuttunut kylmäksi, koska en seurustele, enkä kykene täyttämään heidän toiveitaan. Silti muissa asioissa menee hyvin, mutta se ei merkitse heille mitään. Mitä teen? Onko minulla edes toivoa, vai kuihdunko pois ja kuolen? Haluaisin vähintään unohtaa koko jutun, mutta se pyörii mielessäni, näen siitä painajaisia ja ihmiset jaksavat muistuttaa siitä säännöllisin väliajoin.

154

4237

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hei nimimerkki sekoamassa,
      kerrot, miten vaikeaa sinun on päästää ihmisiä lähelle ja miten seurustelemattomuus vaikuttaa koko elämääsi. Tällä palstalla näkyy, että et ole yksin asian kanssa. Sinulla on toivoa!

Sukulaisten paineet ovat heidän oma ongelmansa, eikä sinun tarvitse välittää niistä. Tämä on helppo sanoa ulkoapäin ja se on vaikea omalla kohdalla elää todeksi, mutta totta se silti on.

Voimia kovasti sinulle!

Sinikka-pappi

• Ön syhteitä

Kyl syhteitä vöi härrästää jös hälyää niitä.

• Austin Powers
        Ön syhteitä kirjoitti:

(Ön syhteitä)

Öötkö itse yjö ?

• björne
        Ön syhteitä kirjoitti:

Jos naisia vaikea päästää lähelle ja tulee miesten kanssa helpommin toimeen ja juttuun niin homous on aina vaihtoehto. Oletko harkinnut sitä?

• Ei perkele
        björne kirjoitti:

Jos naisia vaikea päästää lähelle ja tulee miesten kanssa helpommin toimeen ja juttuun niin homous on aina vaihtoehto. Oletko harkinnut sitä?

Ei helvetissä...

• Heh heh hoo
        Ei perkele kirjoitti:

Ei helvetissä...

Sielläpä nimenomaan :D

• Kalervo..

Ei vika ole pelkästään sinussa, hyvä sekoaja. Naisethan eivät tunnetusti osaa näyttää kiinnostustaan mitenkään ulospäin, mikä aika pitkälti rajaa naisten miesvalinnat niihin miehiin, jotka käyvät kysymyssä jokaista vitunkannattelijaa ulos tusanderin toivossa.

• käytöstavat kunniaan
        björne kirjoitti:

Voiko olla tyhmempiä kuin pari edellisä örvelöä....viisauta olis pitää leipäluukku kiinni tai sanoisiko älkää kirjoitelko tänne jos ette osaa olla asiallisia.

Järjen käyttö ei ole kielletty ,,,,täällä se näkyy hyvin.
        Mistä noita tyhmiä oikein löytyy.......
        Voi herran pieksut on rouvan jalassa.

• lovelytouch

Ota Sinikka mies-parka siipiesi suojaan .Onhan tuo sääli kun mies on niin jumissa, ettei asiat luista

• ön ön
        Austin Powers kirjoitti:

(Ön syhteitä)

Öötkö itse yjö ?

kyllä ön!

• HIENOHELMA EI.
        Ön syhteitä kirjoitti:

SUHTEITA? Niitä on monenlaisia naisia, jotka haluavat kulkea turkit päällä ja Pariisin matkoja tehdä ja aamulla heräävät raharikkaan miehensä vierestä kissanpaskan maku suussa. Näyttämisen halusta ja julkisuuden nälästä näyttävät komeaa miestään kaikille ja tekee matkoja yms. Mutta, tavallinen nainen haluaa olla mökillään ja harrastaa samanlaisia esim. marjoja poimia, sieniä ja metsässä liikkua ja tavallisissa vaatteissa kulkea ja saunoo rantasaunassa ja yms, ihan vaan tavallista, ei ole tarvetta lähteä näytille viemään miespoloista, vaan pitää hänet itsellään ja perheen perustaa ja olla onnellinen vertaisensa miehensä kanssa. Ujo on hyvä ja hakee samanlaisen, pomppivat innokkaasti makuuhuoneessa toistensa päällä ja nauttivat jokaisesta vuodenajasta mökillään. Ei ole tarvetta lähteä ranskaa, jossa ärrävikaiset lakastuvat?

• höpö
        björne kirjoitti:

kyllä se parempiki reikä tulee vastaan :D

• MIKÄ REIKÄ?
        höpö kirjoitti:

kyllä se parempiki reikä tulee vastaan :D

Sanoiko hammaslääkäri niin.

• venhoni mun....
        Ön syhteitä kirjoitti:

Ei toiselta saa ottaa elämäntoveria noin vaan. Tiedän minäkin paikan, jossa ei vesi jäädy, mutta sinne on vaikeaa päästä. Venheenkin yritin työntää vesille, mutta veneen pohja vuotaa......ruohon peitossa on sen suu.....Nykyään ne leikkaa ahkerasti ruohoa.....

• Yjö miäs
        ön ön kirjoitti:

kyllä ön!

Öötkö sö ny ihön värmä?

• jäbä
        Kalervo.. kirjoitti:

Ei vika ole pelkästään sinussa, hyvä sekoaja. Naisethan eivät tunnetusti osaa näyttää kiinnostustaan mitenkään ulospäin, mikä aika pitkälti rajaa naisten miesvalinnat niihin miehiin, jotka käyvät kysymyssä jokaista vitunkannattelijaa ulos tusanderin toivossa.

Jep. Toi on tosi huvittava homma, miten naiset osoittaa kiinnostustaan miehiin. Harvemmin sitä saa keneltäkään naiselta mitään suoranaisia hymyjä/katseita, toki niitäkin välillä. Yleensä kumminkin ne kiinnostuneet naiset on justiin niitä, jotka ei reagoi suhun välttämättä mitenkään, jos huomaat ne. Ennemminkin vaan välttelevät.
        Ite sain kouluruokalassa sattumoisin yhen tytön kiinni meikäläistä tiirailemasta. Huomasin vaan ruokajonossa, kun tämä katso mua ja käänsi heti katseensa pois. Jäin katseleen tätä tyttöä silmiin ja parin sekunnin päästä se käänsi katseensa minuun uudestaan. Ei tytöllä pokka pitäny, kun jäi kiinni :D
        Se ois ollu helpponakki kaikista eleistä päätellen, mutta ikävä kyllä osottautui varatuksi :/
        Mulla kun ei ole tapana yrittääkään varattua.

Ite kärsin hieman kans tuosta ujoudesta ja kyllähän se rajoittaa herkkyyttä tehdä tuttavuutta naisiin. Toki oikeen tsempatessaan saattaa saada jotain aikaiseksikin :D

Monesti aatellaan, että naiset tykkää vaan niistä itseään täynnä olevista tosi sosiaalisista ja suosituista miehistä, mutta just sen takiahan ne ajautuu sellasten kanssa yhteen, kun ujommat ei saa mitään aikaiseksi, että itteämme on tässä syyttäminen...

• ön rymää
        käytöstavat kunniaan kirjoitti:

Voiko olla tyhmempiä kuin pari edellisä örvelöä....viisauta olis pitää leipäluukku kiinni tai sanoisiko älkää kirjoitelko tänne jos ette osaa olla asiallisia.

Järjen käyttö ei ole kielletty ,,,,täällä se näkyy hyvin.
        Mistä noita tyhmiä oikein löytyy.......
        Voi herran pieksut on rouvan jalassa.

Kyllä jäteröörin nyöhöys ön köneellä tehtävää hömmää
        Mänyäälä hömmänä töhrää päikät.
        Yjölle on rymää läittää käikki likäset hömmät.

• Anonyymi
        lovelytouch kirjoitti:

Ota Sinikka mies-parka siipiesi suojaan .Onhan tuo sääli kun mies on niin jumissa, ettei asiat luista

Sirpa seikku, kulki että peppu keikku...

Hörnönaurua pitkälti ajan viljassa! Höööööööörrnööööööööhhhh

• häpeä

Itselläsi on korvien välissä mielikuvitusolento ja kirjoittelet täällä tuollaisia....

• lollipop1

Kannattaa unohtaa se mitä suku ajattelee, tämä on sinun elämäsi! Viestistäsi ymmärrän, että herätät naisten mielenkiinnon, se on hyvä. Eikä ujous ole mikään synti, mieti myös pahin mitä voi tapahtua kun lähestyt naista. Se että hän on ilkeä, teilaa sinut vai nauraa..?? Ja kuinka todennäköistä se on? En ole koskaan itse törmännyt sellaiseen missään. Kun itse hoksasin tuon, olen sen jälkeen tehnyt itse naisena aloitteita.
      Sinulla on toivoa! Vaikutat viestin perusteella fiksulta ja mukavalta.
      Nainen 23 JKL

• sekoamassa

kiitos!

• innonen
        sekoamassa kirjoitti:

kiitos!

Olepa hyvä ja toimintaa.

• EhkäEnEnääKauaaUjo?

Minä puolestani olen tajuttoman ujo tyttö. Olen 25-vuotias.
      En ole muuten ujo, mutta miesten seurassa menen ihan lukkoon.:P

Netissä on helpompi keskustella, mutta tosielämän tilanteet jännittävät niin paljon, että mieluummin välttelen miesten kanssa keskustelua ja miesten seurassa olemista.
      Tai sitten juttelen niin lyhyesti kuin mahdollista ja menen äkkiä pois paikalta.
      Varmaan minua pidetään ihan uunona tai sitten vaikeasti tavoiteltavana, vaikka olen vaan ujo miesten suhteen.

Etenkin lukion jälkeen sain "huonoja kokemuksia" tuntemattomista miehistä. Minua on isketty kadulla ja yliopistollakin niin monesti, että en oikeastaan oleta miesten muuta haluavankaan minusta, kuin iskeä. Joten välttelen miehiä.:P Niin monta noloa tilannetta on tullut vastaan, että nykyisin en edes yritä tutustua miehiin perus-jutustelemalla.:P Ne jutut on niin pitkiä, etten viitsi niistä tässä kertoa, mutta eivät ole koskaan johtaneet mihinkään kummempaan. Se varmaan entisestään tekee miehistä "mörön". Iskutilanne on aina päättynyt jotenkin epämukavasti (yleensä siihen, että olen livistänyt tai mies on ollut liian hyökkäävä ja olen ujona henkilönä äkkiä "paennut" paikalta).:P

Minua on isketty pelkän katsekontaktin ottamisen jälkeen. Nykyisin sitten ehkä vähän kammoankin miehiä.:P Jos olen katsonut miestä silmiin naama peruslukemilla, sen jälkeen mies on voinut tulla puhumaan kuinka kaunis olen ja tyyliin pussaamaan. Uskon kuitenkin, että joskus minullakin tärppää, mutta tutustumisen pitäisi vain edetä tarpeeksi hitaasti. Miehen pitäisi olla kaverilinjalla, eikä osoittaa kiinnostusta yhtään. Siitä minä sytyn.:P Miehen pitäisi olla suht passiivinen.:P Hmm... Ja mun ensirakkaudet on aina epäonnistuneet. On kyllä luuseri olo.

Pitäisi kirjoittaa tähän kokemuksia. Mua on isketty siis: junassa, hevostallilla, kadulla, metrossa, baarissa, kylässä ollessa, luennolla, kahvilassa, junalippuja ostaessa. Joka paikassa. Se on oikeasti aiheuttanut mulle jonkunlaiset estot: väistelen miehiä joka tilanteessa ja hermostun heti, jos esim. mies sattuu istumaan viereen junassa.:P Myös jotkut mun tyttökaverit on kertonut mulle olevansa biseksuaaleja, joka sitten mun pienessä mielessä kääntyy haluksi iskeä, kun nämä biseksuaalit on sitten esim. pyytäneet luokseen kahville (en ole mennyt). Oon kyllä tosi urpo.:P

Jos yhtään siis lohduttaa, niin myös ainakin joku muukin on samassa tilanteessa.:P Hyvä puoli: tästä ei alemmas enää voi mennä... Odotan sitä päivää, jos ja kun olen viimein naimisissa ja voi vaan nauraa näille low point- ajoille... Ja että voisi suhtautua miehiin rennosti eikä jännittää niin kuin arkajalka.:P

Öhöm...Itse ainakin aion tästä lähtien tutustua miehiin ahkerammin.En aio livistää heti, vaan kerätä itseluottamusta ja lähestyä vaan reippaasti miestä esim. baarissa. Aion siis ottaa ohjat omiin käsiini.:P

• 11+12

sunlaisilla naisilla on vähän helpompaa kun miehiä tulee ovista ja ikkunoista.
        ujolla miehellä saattaa olla yksi tilaisuus vuosien aikana joka pitäisi sitten käyttää hyväksi..

• HoneyB

Sinua sentääs tullaan iskemään, minua miehet vain tuijottaa/vilkuilee silmät suurina kuin näkisivät ensimmäistä kertaa naisen... yhden kerran mies koittanut tulla iskemään viimisten 3 vuoden aikana, mutta menin niin lukkoon tilanteesta että mies kai oletti etten ole kiinnostunut ja lähti pois..... :/

• voi hyvä ihme!

tavatkaa ihmeessä älkääkä ujostelko, aikuiset ihmiset! tulkaa sitten tapaamisen jälkeen takaisin kertomaan mitä tapahtui, mikä ei miellyttänyt jne sekä kaikki tekosyyt. kiitos!

• voi hyvä ihme!

tavatkaa ihmeessä älkääkä ujostelko, aikuiset ihmiset! tulkaa sitten tapaamisen jälkeen takaisin kertomaan mitä tapahtui, mikä ei miellyttänyt jne sekä kaikki tekosyyt. kiitos!

• Ujo mies

Kyllä naisilla on sitten vaikeaa.

• wirtsu
        Ujo mies kirjoitti:

Kyllä naisilla on sitten vaikeaa.

niin miehillä tuntuu olevan. olen nainen ja olen odottanut yhtä ujoa miestä vaatimattomat 10 v.. ja nyt olen asiaan jo väsynyt, masentunut ja en jaksa yksinäisyyttä enkä halua toista miestä. Tämä mies on elämäni rakkaus.

• Empatiaa kiitos
        voi hyvä ihme! kirjoitti:

Tällaisia kommentteja ujot eivät kaipaa eivätkä ne auta yhtään.

Ymmärrät asian viimeistään sitten, kun oma arka kohtasi tulee esiin ja kohtaat sormissa pystyssä esiintyviä viisastelijoita.

• ujo ja uljas
        11+12 kirjoitti:

sunlaisilla naisilla on vähän helpompaa kun miehiä tulee ovista ja ikkunoista.
        ujolla miehellä saattaa olla yksi tilaisuus vuosien aikana joka pitäisi sitten käyttää hyväksi..

Enpä sanoisi, että ujolla naisella on helppoa. Suomalaisia miehiä ei tule ovista ja ikkunoista, ulkomaalaisia voi tullakin.

• nowayt

Baaristako? Mä löysin opiskeluaikana koulusta aviomiehen.

• kerran

Kuulepas tyttö. Olet ihan OK, eikä sitä tartte heti ekan perään rynniä .Kyllä se oikea tulee ja silloin huomaatkin olevasi taitava keskustekija

• dundun

Mmh tuttua. Luulin olevani lesbokin pitkään kunnes vasta hiljattain muistui mieleen lapsuudentraumat miehistä. En edes tiennyt omaa suuntaumusta, pitkään olin ylitsevuotavan arka ja pelokas ihmisistä ja miehet etenkin demonisoin kaikki pelkkää seksiä haluaviksi ja naista halventaviksi hirviöiksi. Liioittelematta. Vieläkin on paljon vaikeuksia mutta voin sanoa että minulla tuo ujous ja muu ainakin alkoi helpottamaan heti, kun löysin syyn ongelmiin ja aloin työstämään ongelmiani. Nyt voin jo tuntea itseni paremmaksi muiden seurassa ja pystyn vähän hymyilläkin jollekulle mukavalle kassaneidille tai pojalle. AIkaahan se vie jos on kauhean jumissa mutta hiljaisella etenemisellä vain. Oma hyvä olo on se tärkein, ei pidä pakottaa itseään mihinkään, vana nimenomaan luoda se oma turvaisa pesä ja sisäinen turvantunne missä liikkuukin, jos sitä ei ole. Ettei pidä miellyttää ketään, ja että osaa puolustaa itseään, siitä se lähtee. Minulla ei kans ollut mitään ennen kuin löysin sen yhden ihmisen jonka kanssa sattui synkkaamaan tarpeeksi hyvin ja paraneminen epävarmuuksistakin alkoi siitä luistamaan. Seurusteluhan ei onnistunut yhtään kun selvisi nämä kaikki traumat, mutta ollaan toisillemme tukena ja läheisiä yhtälailla, mikä kyllä on tärkeämpää. Mutta joo. Kannattaa osata kunnioittaa itseään tarpeeksi niin voi ottaa tilanteet siten kuten itse haluaa. Jos joku henkilö ei miellytä niin kävelee pois eikä vilkaisekaan. En yleensä edes vastaa niille mitään joille en halua, enkä tuhlaa kummankaan aikaa. Omalla käytöksellä lähinnä vaikuttaa ja itsevarmuuden kun säätää kuntoon niin helpommin osaa nauttia tilanteesta kuin tilanteesta ja pitää hallinnan itsellään. Mutta joo. Se vie hitosti aikaa ja on saakelin vaikeaa. Ei tosiaan mikään itsestäänselvyys. Se vaan silti kannattaa. Minä aloitin siitä että opettelin pitämään itsestäni itseni näköisenä ja luonnollisena ja opettelin tuntemaan itseni paremmin. Tohon vaikuttaa niin moni, vääristynyt kehonkuva ja minäkuva ja sitä on varmaan vähän kaikilla. Parhaiten kyllä silti auttaa kun ihan vana huolehtii että rentoutuu tarpeeksi. Siis oikeasti kun osaa rentoutua niin sen oikein tuntee miten kehossa virtaa parantava lämpö ja mieli lepää kunnolla. Kannattaa panostaa rentoutumiseen ja hyvinvointiin ja se säteilee ihan kaikkialle kyllä. Ei silleen ajatukset enää surraa stressaavaa kehää. Kyl noista pääsee... just aika helppo keino on se että vaan opettelee nauttimana asioista ja opettelee hemmottelemaan itseään ja hoivaamana itseään hyvin. Se on se pahin että hyökkää itseään vastaan mitenkään ja ripustautuu muihin.

• mek
        wirtsu kirjoitti:

niin miehillä tuntuu olevan. olen nainen ja olen odottanut yhtä ujoa miestä vaatimattomat 10 v.. ja nyt olen asiaan jo väsynyt, masentunut ja en jaksa yksinäisyyttä enkä halua toista miestä. Tämä mies on elämäni rakkaus.

SAnoppa suoraan sille mihelle että mites olis eurustelu tai vaikka kunnon seksiä ja ota aloite itsellesi niin hyvä tulee ja se siitä.

• kaisuerni
        wirtsu kirjoitti:

Tee yllätyshyökkäys, polvistu äijän eteen ja sano että se on nyt tosi kysymyksessä, tässä olen ota ja omista. Eikä vastaväitteitä hyväksytä.
        Jotkut ujot miehet tarvii käskyn ei ne muuten hoksaa.

Katsotte sitten yhdessä leffaa Liian paksu perhoseksi sanot että Kaisusta otin mallia.

• Ujo mies 25v
        wirtsu kirjoitti:

Olen ajatellut yhtä tiettyä naista jo 2 vuotta joka on tiettävästi ainakin vielä vapaana mutta en usko että on enää kauaa. :( En voi sille mitään että olen näin toivottoman ujo ja että minulla on erittäin vakavia sosiaalisia pelkoja ja paniikkihäiriö.

• acri cola
        dundun kirjoitti:

Mmh tuttua. Luulin olevani lesbokin pitkään kunnes vasta hiljattain muistui mieleen lapsuudentraumat miehistä. En edes tiennyt omaa suuntaumusta, pitkään olin ylitsevuotavan arka ja pelokas ihmisistä ja miehet etenkin demonisoin kaikki pelkkää seksiä haluaviksi ja naista halventaviksi hirviöiksi. Liioittelematta. Vieläkin on paljon vaikeuksia mutta voin sanoa että minulla tuo ujous ja muu ainakin alkoi helpottamaan heti, kun löysin syyn ongelmiin ja aloin työstämään ongelmiani. Nyt voin jo tuntea itseni paremmaksi muiden seurassa ja pystyn vähän hymyilläkin jollekulle mukavalle kassaneidille tai pojalle. AIkaahan se vie jos on kauhean jumissa mutta hiljaisella etenemisellä vain. Oma hyvä olo on se tärkein, ei pidä pakottaa itseään mihinkään, vana nimenomaan luoda se oma turvaisa pesä ja sisäinen turvantunne missä liikkuukin, jos sitä ei ole. Ettei pidä miellyttää ketään, ja että osaa puolustaa itseään, siitä se lähtee. Minulla ei kans ollut mitään ennen kuin löysin sen yhden ihmisen jonka kanssa sattui synkkaamaan tarpeeksi hyvin ja paraneminen epävarmuuksistakin alkoi siitä luistamaan. Seurusteluhan ei onnistunut yhtään kun selvisi nämä kaikki traumat, mutta ollaan toisillemme tukena ja läheisiä yhtälailla, mikä kyllä on tärkeämpää. Mutta joo. Kannattaa osata kunnioittaa itseään tarpeeksi niin voi ottaa tilanteet siten kuten itse haluaa. Jos joku henkilö ei miellytä niin kävelee pois eikä vilkaisekaan. En yleensä edes vastaa niille mitään joille en halua, enkä tuhlaa kummankaan aikaa. Omalla käytöksellä lähinnä vaikuttaa ja itsevarmuuden kun säätää kuntoon niin helpommin osaa nauttia tilanteesta kuin tilanteesta ja pitää hallinnan itsellään. Mutta joo. Se vie hitosti aikaa ja on saakelin vaikeaa. Ei tosiaan mikään itsestäänselvyys. Se vaan silti kannattaa. Minä aloitin siitä että opettelin pitämään itsestäni itseni näköisenä ja luonnollisena ja opettelin tuntemaan itseni paremmin. Tohon vaikuttaa niin moni, vääristynyt kehonkuva ja minäkuva ja sitä on varmaan vähän kaikilla. Parhaiten kyllä silti auttaa kun ihan vana huolehtii että rentoutuu tarpeeksi. Siis oikeasti kun osaa rentoutua niin sen oikein tuntee miten kehossa virtaa parantava lämpö ja mieli lepää kunnolla. Kannattaa panostaa rentoutumiseen ja hyvinvointiin ja se säteilee ihan kaikkialle kyllä. Ei silleen ajatukset enää surraa stressaavaa kehää. Kyl noista pääsee... just aika helppo keino on se että vaan opettelee nauttimana asioista ja opettelee hemmottelemaan itseään ja hoivaamana itseään hyvin. Se on se pahin että hyökkää itseään vastaan mitenkään ja ripustautuu muihin.

Dear dundun

Kappaleako helpottaa huomattavasti lukemista. Nyt kirjoituksesi on tasapaksua löpinää jota minä ainakaan jaksanut lukea läpi.

Ihmisenä muuten olet varmaan vallan fiksu

• Kalervo..
        HoneyB kirjoitti:

Sinua sentääs tullaan iskemään, minua miehet vain tuijottaa/vilkuilee silmät suurina kuin näkisivät ensimmäistä kertaa naisen... yhden kerran mies koittanut tulla iskemään viimisten 3 vuoden aikana, mutta menin niin lukkoon tilanteesta että mies kai oletti etten ole kiinnostunut ja lähti pois..... :/

Opettele näyttämään kiinnostuksesi ulospäin. Harva mies tulee kyselemään ulos, jos kohtelet häntä kuin ei voisi vähempää kiinnostaa ja näin te yleensä toimitte.

Katseita tulee, mutta ei mitään muuta. Puhe-etäisyydellä menette vielä enemmän kuoreen ja suorastaan välttelette kontaktia, mikä tekee aloitteen tekemisen aika hankalaksi. Kyllä se naisillakin joku vastuu on näissä hommissa, vaikka se varmasti on kivaa syytellä miehiä kaikesta.

• Kalervo..
        wirtsu kirjoitti:

Mitä muuta olet tehnyt odottamisen lisäksi? Ei se riitä, että on vain kiinnostunut. Miten olet antanut miehelle ymmärtää, että sinua kiinnostaa? Ja voihan se olla myös niin, että miestä ei vaan kiinnosta, mutta se tuskin odottelemalla selviää.

Väittipä elokuvat ja tv-sarjat mitä tahansa, niin kyllä naisellakin on joku vastuu näissä hommissa.

• naitettu!
        nowayt kirjoitti:

Baaristako? Mä löysin opiskeluaikana koulusta aviomiehen.

Minulle hommasivat sukulaiset miehen, kun olin tulossa jo vanhaksi piiaksi. Äkkäsivät jostakin mulle näytille ja niinhän sitä vain tuli mentyä naimisiin asti. Hyvä että, joku huoli. en jäänyt sinkuksi.

• Hyvä homma!
        naitettu! kirjoitti:

Minulle hommasivat sukulaiset miehen, kun olin tulossa jo vanhaksi piiaksi. Äkkäsivät jostakin mulle näytille ja niinhän sitä vain tuli mentyä naimisiin asti. Hyvä että, joku huoli. en jäänyt sinkuksi.

Tämän ulkomailla hyvinkin suositun tavan voisi ottaa myös suomessa laajemmin käyttöön. Eli isi ja äiti valitsevat lapsilleen puolisot. Voisi erotkin vähetä siitä. Ei siitä silti mitään kamelien ja lampaidenvaihtokauppaa tarvitse tehdä, vaan ottaa eksoottisista maista vain ne parhaat puolet.

• Ron Jeremy

Hei!

Mä annan sulle miehenä hyvän neuvon.
        Älä torju miestä heti, vaan ota selvää mitä tällä on mielessä.
        Se selviää keskustelemalla. Yleensä sellaiset miehet, joilla on vain se yksi asia mielessä eivät vaivaudu paljoa juttelemaan!

T. Ron

• EhkäEnEnääKauaaUjo?

Niin, pitäisi kai olla kiitollinen siitä, että sattuu olemaan nainen.:P
      Vaarana on vaan se, että tuudittautuu ajatukseen, että joku mies ajautuu kohdalle ajan mittaa. Aikaa voi kulua hukkaan, kun odottelee "sitä oikeaa". Kyllä musta on alkanut tuntumaan, että täytyy itsekin olla kovasti "messissä" eikä olla ihan "tietämätön".:P

• Single&Happy

Ei se aika mihinkään hukkaan kulu, vaikkei alkaisikaan parisuhteeseen ensimmäisen vastaantulevan miehen kanssa.

Itse ajattelen niin , että kaikki ihmiset ovat elämässämme syystä. Ja jos Se Oikea tulee elämääni, tiedän sen kyllä. En taatusti ala seurustelemaan kenen tahansa kanssa vain siksi, että haluaisin poikaystävän. En pysty huijaamaan itseäni, enkä varsinkaan muita!

T: 24v nainen, ei koskaan seurustellut; silti onnellinen

• voimaton muuttumaan

alkaa itseäkin pikku hiljaa masentamaan,kun on jo sentään 26v,ja ainoa kokemus naisista kolmet treffit ja käsikkäin olo..

naisiin tutustumisesta ei vaan tule mitään.jännitän kamalasti(en tiedä mitä/miksi),en keksi mitään sanottavaa ja jos nainen sanoo jotain niin vastaan automaattisesti mahdollisimman lyhyesti.jos mulla on jotain asiaa esim. kaupassa myyjälle,niin sen pystyn sanomaan vaikka jännitänkin,mutta siinä tilanteessa ei tule mieleenkään että voisi sanoa muutakin kuin mitä on pakko asiani hoitamiseksi.
      enkä keksi missä voisin ketään tavatakkaan.baareissa en käy muutenkaan,mutta en usko niistä ketään löytävänikään.olen mietteissäni tullut siihen tulokseen,että naisen täytyisi kanssa olla enemmän tai vähemmän ujo jännittäjä niinkuin minäkin,muuten häpeäisin itseäni koko ajan ja joutuisin yrittään salaileen millainen oikeasti olen.
      sosiaalinen kykenemättömyyteni on aiheuttanut sen että yritän vältellä tilanteita joissa "pitäisi" puhua jollekkin naiselle vaikkei varsinaisesti ole pakko.

naispuoleisia alle 50v sukulaisia ei juurikaan ole,eikä vähillä kavereillakaan ole tyttöystäviä tai naispuoleisia kavereita,joiden kanssa voisi "harjoitella" edes puhumista.ja jos joku kaveri vähän aikaa jonkun naisen kanssa onkin,niin minua ei ikänä pyydetä mihinkään missä sen näkisin,liekkö huomanneet ongelmani.
      niin ja mikä kummallista,vanhempia naisia,yli 50v,en jännitä niin hirveästi ja saatan jopa saada puhuttuakin.

nykyisessä työpaikassani on eräs ehkä hieman itseäni nuorempi nainen hymyillyt monesti ohi kulkiessaan(eri päässä taloa töissä,kulkee tauolle mennessä ja tullessa oman "työpisteeni" ohi),punastelee söpösti ja katsoo silmiinkin joskus.kerran joutui käveleen ihan vierestäni vastaan ja näytti että meinas sanoa jotain,mutta naureskeli vaan,ja itse menin niin hämilleni etten tajunnut edes moita sanoa.en keksi mitä sanoa hänellekkään nähdessä ja menen ihan kipsiin aina.hävettää ja v***ttaa oma itteni niin paljon,että yritän vältellä häntäkin.tilannetta ei helpota sekään että paikalla on aina muutaman metrin päässä joku muu.tätä kestänyt jo vuoden,mutta parin viikon päästä tämä "ongelma" loppuu kun työni loppuu.

alkaa meneen mielenkiinto elämässä kaikesta,kun on tavallaan herännyt todellisuuteen,etten ikänä tästä rohkaistu ja muutu,enkä näin ollen ikänä saa kokea seurustelemista tms.
      yritän olla ajattelematta koko asiaa,mutta yksinäisyys ja läheisyyden kaipuu iskee viimeistään nukkumaan mennessä tai jossain nätin naapurintyttömäisen naisen nähdessä.

• 18+17

menneisyyttä ei saa muutettua mutta kannattaa oikeasti aktivoitua nyt heti, 26 on vielä ihan hyvä ikä muuttaa tilanne.
        oletko nettideittailua kokeillut, itse sain naisen sieltä ensi kertaa kun olin jo 28..

• wirtsu

mulla on kokemusta tällaisesta ihmisestä. Olen häneen ikuisesti rakastunut tietenkin, mutta en tiedä, miten onnistun hänet aktivoimaan, kaikki on tehty: tekstiviestit lähetetty, lukemattomat, olen yritellyt joskus vuosia sitten soitella, lähettänyt lehtiä, lähettänyt kukkalahjakortin jne. Missään en vielä ole onnistunut, että saisin tämän miehen. Hän alunperin teki aloitteen. Itse ensin välttelin, olin naimisissa, mutta suhteeni oli käytännössä silloin loppunut jo kymmenen vuotta sitten. Luulin hänen olevan onnellisesti naimisissa ja sitten luulin häntä naistenmieheksi, eli monta naista ja joka päivä eri nainen. Hän on huippumalli.. Olen vuosia yrittänyt, mutta tuloksetta, hän on yhtä ujo, kun nämä kuvailut tässä. Olen masentunut tästä ja täysin väsynyt tähän ja yksinoloonkin olen väsynyt ja suomen valtioon, täytyy kai luovuttaa ja muuttaa pois.

• sekäettääättiä
        18+17 kirjoitti:

menneisyyttä ei saa muutettua mutta kannattaa oikeasti aktivoitua nyt heti, 26 on vielä ihan hyvä ikä muuttaa tilanne.
        oletko nettideittailua kokeillut, itse sain naisen sieltä ensi kertaa kun olin jo 28..

Voi ihme teidän liesten kans. Älkää olko oikeesti tollasii. Me naisethan siis oikeesti tykätään teistä ja sitten te täällä kirjittelette miten te ette uskalla. 4eitä on nii paljon ja mua aivan itkettää kun ette ymmärrä olla rohkeempia. Olkaa oikeesti omia itsejänne ja eläkää niin kuin haluaisitte. Jos ette la elämään kiin teitä harmittaa muöhemmin liikaakin. Ette saa olla noin ujoja. Huomenna ootte rohkeempia, jooko? Ettekö te miehet tieä, että maailma ei toimi ilman miehiä ja naisia.

• N26...........

Relaa. Tutustu ihmisiin (naisiinkin) ihan kaverimielessä, opettele juttelutaitoja ilman mitään sen kummempaa. Seurustelu kyllä alkaa sitten omalla painollaan jos tulette hyvin juttuun. Hyvä kun olet muuten sosiaalinen, sittenhän se ei ole niin vaikeaa kuin joillekin toiselle. Eli älä lähesty naisia "iskemis"mielessä, asetat vaan turhia paineita.

• 12+8

Et tule ikinä saamaan naista, ellet löydä hyvää työpaikkaa ja ansioita mistä naiset kiinnostuvat .

• tompuriini

No minä olen naimisissa miehen kans jolla ansiot n. 1500 eur kuussa, ei paljon leveillä sillä, itsellä tulot hiukan enemmän. Kyllä minä olisin saanut vaikka miten varakkaita miehiä, mutta halusin olla tämän miehen kans, koska me sovitaan yhteen ja vaikkei aina sovittaisikaa, niin haluan silti. Joten siinä sinulle varakkaita miehiä kyttäävän naisen stereotyyppi, taidat kattoo ihan liikaa jenkkisarjoja ja muuta potaskaa, tutustu ihmisiin, saatat yllättyä.

• tahvolle ei!
        tompuriini kirjoitti:

No minä olen naimisissa miehen kans jolla ansiot n. 1500 eur kuussa, ei paljon leveillä sillä, itsellä tulot hiukan enemmän. Kyllä minä olisin saanut vaikka miten varakkaita miehiä, mutta halusin olla tämän miehen kans, koska me sovitaan yhteen ja vaikkei aina sovittaisikaa, niin haluan silti. Joten siinä sinulle varakkaita miehiä kyttäävän naisen stereotyyppi, taidat kattoo ihan liikaa jenkkisarjoja ja muuta potaskaa, tutustu ihmisiin, saatat yllättyä.

Niin, jutustelua ja takkatulen ääressä ja yms rauhallista ja mukavaa. Sitähän minäkin akkana haen. Rauhallinen, mukava, leppoisa mies, eikä mikään nynnykkä.

• onnea sinulle.
        tompuriini kirjoitti:

Rakkaus vahvistaa ja onnellisuus on pääasia, eikä rikkaus vaan rakkaus.

• kyllä näin on

sekoamassa: kerroit samankaltaisen tilanteen kuin minullakin oli.

Jälkeenpäin sanon että hyvä kun oli juuri niin kuin kuvasit.

Aika ei ole kypsä kun ikään kuin on estetty tekemästä suhteita naisiin, Sinua suojellaan ylemmältä taholta, ettet tekisi vääriä ratkaisuja vain sen tähden että täytyy.

Sinunkin aikasi tulee. Silloin asiat napsahtaa paikalleen kun tapaat sen jota sinä odotit tuskaillen tietämättäsi.

• No, lakkaa miettimästä liian pitkälle? Se, että menee juttelemaan mukavia ja pyytää mahdollisesti kahville, kävelylle, tai muuhun sellaiseen, missä on helppo jatkaa tutustumista, on vielä hyvin kaukana seurustelusta saati parisuhteesta. :) Ota kaveripohjalta siihen asti, kun alkaa varmistua, että kiinnostus ja valmiudet muuhun ovat olemassa ja molemminpuoliset.

• Minulla oli sama ongelma, eli huono itsetunto. Jouduin tekemisiin muiden kanssa ja se antoi uskallusta osallistua keskusteluihin. Olen vieläkin arka suuremman ihmismäärän aikana, älä sulkeudu, rohkeutta tarvitaan. Terv. pappa, jolla on kolme lasta ja kuusi kivaa lastenlasta.

• wirtsu

Vastaisitko treffikutsuun tai tekstiviestiin tai soittoon, jos joku aiemmin tuntemasi nainen ottaisi yhteyttä? Mitä reagoisit kirjeisiin, kukkiin tms.?

• japadai

Tuo voi olla hankala juttu... Itse arvelisin, että mies ei naisen lähestymisyrityksistä lämpene, jos ne ovat liian voimakkaita ja ylitsepursuavia. Hän ihastuu ehkä helpoiten toiseen ujoon, herkkään, varovaiseen naiseen. Mielenkiintoista kyllä että mies oli alunperin aloitteellinen osapuoli. Sekin voi kertoa jotain...mies koki latausta juuri tuossa tilanteessa ja asetelmassa, jossa olit hänen lähestymisen kohteenaan ja haaveenaan. Nyt tilanne on kuitenkin toisin päin, olet ehkä ottanut liian aktiivisen roolin, jolloin mies ei enää tunne alkuperäistä latausta.

• miesten nielijä
        japadai kirjoitti:

Tuo voi olla hankala juttu... Itse arvelisin, että mies ei naisen lähestymisyrityksistä lämpene, jos ne ovat liian voimakkaita ja ylitsepursuavia. Hän ihastuu ehkä helpoiten toiseen ujoon, herkkään, varovaiseen naiseen. Mielenkiintoista kyllä että mies oli alunperin aloitteellinen osapuoli. Sekin voi kertoa jotain...mies koki latausta juuri tuossa tilanteessa ja asetelmassa, jossa olit hänen lähestymisen kohteenaan ja haaveenaan. Nyt tilanne on kuitenkin toisin päin, olet ehkä ottanut liian aktiivisen roolin, jolloin mies ei enää tunne alkuperäistä latausta.

Juu ei miehelle kukkasia laittelisi. Lähettäisin saunavihdan ja saunakutsun.

• tyhjää täynä

sulla on kyllä paremmat mahdollisuudet kuin mulla 25 vuotta ollut sinkuna vaik itekin olen ujo ja yrittänyt tehdä aloitetta kukaan ei halua olla uskon et sulla on paremmat mahdollisuudet kuin mulla

• lkjhgfdghjklö

Näyttää ihan siltä, ettemme ole ongelman kanssa yksin. Itse olen jo menettänyt täysin toivon naisen löytämisestä. Toisaalta niin kauan kun asun yhtä pinnallisessa ympärisössä kuin Helsinki, on aivan turha edes kuvitella löytävänsä seuraa. Enään en jaksa edes vaivautua mihinkään viikonloppuisin tai iltaisin kun tiedän, ettei se tule johtaa yhtään mihinkään. Toisaalta olen jo niin tottunut tähän yksinäiseen elelyyn, etten oikein osaa edes toivoa mitään muuta.

• Röyhkeä rokansyöjä

Minäkin syyttelin ujoutta kun ei naisasiat alkaneet onnistua.
      35 vuoden iässä sitten lopulta aloitekykyinen nainen iski minut (lukemattomia tilanteita olin onistunut sössimään).
      17 v kestäneen aviolitton päätyttyä eroon siinä oli tietysti monenlaisia tunteita, mutta heti huomasin, että päällimmäinen niistä oli helpotus.
      Siltä tuntui kuin olisin onnistunut suorittamaan jotakin jota kuvittelin muiden minulta odottaneen.

Heittäydyin sitten sovinnolla SINKUKSI, siis todella vakaumukselliseksi joka ei yritäkään etsiä uutta kumppania (entiseni hommasi itselleen uuden alta aikayksikön).

Sensijaan analysoin tarkoin omia tekemisiäni (olin eräässä tunnetussa yhteisöstä jonka toimintatapoihin kuuluu nimenomaan perinpohjainen itsetukistelu).

Siinä yhteydessä en voinut olla huomaamatta, että sekä nuoruuteni aikana että myöhemmällä iällä minua kymmenen kertaa nynnymmät onnistuivat järjestämään itsensä parisuhteeseen näennäisen kevyesti, ikäänkuin "oman toimensa ohella", siltä näytti, että ei heidän ujoudella ollut asian kanssa mitään tekemistä !

Niinpä tein itsenikin suhteen sen johtopäätöksen että tuskin olen mikään erityisen ujo ikinä ollutkaan, vaan kyse oli eräistä lapsuusaikana tapahtuneista väärinkäytöksistä joiden kohteena olin ollut.

Yksi niistä oli se, että alle kansakouluikäisenä (just edellisvuotena) minua 1½ vuotta vanhempi pihakaveri, poika siis, ensin sosialisoi kikkelini pakottamalla näyttämään se hänelle sekä tekemällä erittäin kummallisen ehdotuksen, että meidän pitäisi koittaa "nussia".
      Sen jälkeen hän, seksuaalisesti suuntautunut kun oli, painosti minut tyttöseurassa kannattamaan häntä kun hän itse teki tytöille ehdotuksia pimpin näyttämisestä ja pitemmällekin menevistä toimista. Kasvoin pian tähän rooliin kiinni mutta kun tytöt vastustelivat, niin myötäelin heidänkin tuskansa ja omaksuin jotenkin tyttöjen identiteetin, minun näkemykseni mukaan siis sellaisen että he eivät missään oloissa halua ja sillä siisti.
      Voitte uskoa että asenteesta on ollut harmia, kun en ole siitä pystynyt vapautumaan.
      Toinen juttu oli äitini, joka oli kasvanut kodissa missä velipoikaa oli suosittu.
      Tämän hän nyt kosti minulle.
      Yhden kolhun olisin kestänyt, joko äidin tai kaverin mutta kaksi oli liikaa.
      Se siitä uhoudesta.

• huuhaa veikot

Juuri näin. Snusta tulee vielä psykiatri.

• mikä elämä

HELB
      Olen vittuuntunut omaan itseeni. Olen aina pikkulapsesta asti ollut todella ujo mutta siitä huolimatta saanut kavereita. Mutta tyttöjen kanssa olen ihan kakka. Aina kun olisi mahdollisuus jutella tai edes sanoa moi menen hiljaisemmaksi kuin chaplin ja tunnen oloni hölmöksi. Mistä mä voin tietää milloin kannattaa mennä puhumaan. Ja onko "vaihtoehto" tyypit tyttöjen mielestä ällöttäviä?

• 9+16

Kiva että kerrankin suomi24 nostaa etusivulle kiinnostavan keskusteluaiheen.
      Itsekin olen ujo mies ja sanoisin että nettideittailu on hyvä vaihtoehto ujoille.
      livenä vaikea tutustua naisiin.

• wirtsu

niin tuntuu olevan vaikea tutustua ujoon mieheen ilman nettiä. Vaikka itse en ole ujo ollut enää 20 v. En edes jännitä mitään muuta kuin oikeasti vaikeita tilanteita.

• voit vain voittaa

Älä ajattele liiian pitkälle kun moikkaat jotakuta naista. Älä ajattele häntä deittinä vaan ihan kaverina. Kysy vaikka jotain mitä kysyisit siskoltasi.Kuten mitä pesuainetta kantsii käyttää mustille vaatteille tai jotain minkä asian oletat olevan naisella paremmin hallussa. Tee itsesi tyhmäksi. He sitten nauttivat kun saavat neuvoa.
      Sitte tokaiset et lähtis makutuomariksi kun et tiedä minkälaiset paita/farkut sulle sopisi paremmin. Taikka kahville, leffaan, kävelemään.
      Älä pelkää noloontumista. Ja voit sanoa ett sua jänskättää. Kun uskaltaa asettaa itsensä alttiiksi epäonnistumiselle siinä voi voittaa, tai voi hävitä. So what- elämä jatkuu, yritä uudestaan.
      Ja suku, pitäköön huolen omista asioistaan.Ei ole sun päänsärky.

• texmex.

Aloittaja, hanki koira, sen avulla kophtaat uusia ihmisiä pyyteettömästi.

• joo.

Hessu Hopohan on koira.

• Hessu
        joo. kirjoitti:

Hessu Hopohan on koira.

Olenkin aina miettiny mikä eläin Hessu on.

Luulin että Hessu on hirvi.

• Hessun kavereja
        Hessu kirjoitti:

Olenkin aina miettiny mikä eläin Hessu on.

Luulin että Hessu on hirvi.

Heluna on lehmä ja Polle on hevonen.

• Ville Vattu
        Hessun kavereja kirjoitti:

Heluna on lehmä ja Polle on hevonen.

Jes ja Pollella on koko Ankkalinnan pisin slerpa - pinin on Mikki Hiirellä!

• jo.,
        Ville Vattu kirjoitti:

Jes ja Pollella on koko Ankkalinnan pisin slerpa - pinin on Mikki Hiirellä!

Akulla ei ole ollenkaan.

• jampe888

mulla on päinvastanen ongelma. ei ole mitään ongelmia jutella naisten kanssa. kyllästyn helposti, viimeistään vuoden seurustelun jälkeen. tässä nyt 8 vuotta sinkkuillut, ja siinä ajassa olen ihastunut kerran.
      ikinä en enää muuttaisi saman katon alle naisen kanssa kotia leikkimään. pakko olla oma kolo,mihin pääsee karkuun kun välillä haluaa olla yksin.

lisäksi olen työtön, kouluttamaton ja juon liikaa. en kyllä kellekkään naiselle vakavissaan enää kelpaiskaan. mutta enpä kaipaakkaan kun satunnaisia säätöjä.

mutta kyllä masentaisi,jos ei olisi naisista mitään kokemusta nyt 26 vuotiaana,niinkun siellä joku oli. mut tsemppiä sinne kaikille ujoille immeisille.

• jooo .

Ei lai se haittaa vaikka ei olisikaan naista, kyllähän sitä ihminen psygologisesti kehittyy eteenpäin vaikka ei olisikaan naista. Kyllähän ihmiset vissiin rakastuu vielä vanhempanakin joten ei kai sillä väliä missä vaiheessa elämää on nainen.

• Tuntuu tietysti nyt tällä hetkellä vaikealta uskoa, mutta pelisi ei todellakaan ole menetetty! Olet 25-vuotias, et ikivanha. Ei kannata liikaa välittää muiden mielipiteistä, koska sinun pitää ymmärtää, että sellainen ihminen, joka muuttuu sinua kohtaan kylmäksi vain siksi että et seurustele, on yksinkertaisesti juntti. Fiksut eivät käyttäydy sillä tavoin, eikä ole muutenkaan korrektia urkkia ihmisten yksityisasioita, kuten seurustelua. On jotenkin jopa perverssiä koko ajan kysellä asiasta. Se on jokaisen yksityisasia eikä kuulu muille. Vaikkaan, että toistuvaa parisuhdekyselyä harrastavilla taitaa olla jotain vikaa omassa parisuhteessaan, koska haluavat tyydyttää uteliaisuuttaan sinua grillaamalla. Aidosti rakastunut ihminen ei jaksa vaivata päätään sinkkukavereiden tai sukulaistensa nais- tai mieskuvioilla, vaan keskittyy nauttimaan omasta suhteestaan.

Minulle on aivan yksi ja sama seurustelevatko ystäväni vai eivät, ei tulisi mieleenikään alkaa heitä seurustelun perusteella luokittelemaan jotenkin paremmiksi ihmisiksi. Katson ihmistä yleensä itse kokonaisuutena ja voisin aivan hyvin seurustella myös ujon ja kokemattomamman miehen kanssa, jos hänellä olisi hyvä luonne ja muuten viiihtyisin hänen seurassaan. Mieti asiaa siltä kannalta, että vaikka olisit rohkea ja seurustelisit, niin aina tulee olemaan ihmisiä, jotka eivät hyväksy sinua jostain toisesta syystä, koska kaikkia on yksinkertaisesti aivan mahdotonta miellyttää.

• Edustaja sörkkä

Hmm. Kunhan vain muistanet että lautaset ja liemiruuat tarjoillaan aina ruokailijan oikealta puolelta ja varsinaiset pääruuat ruokailijan vasemmalta puolelta mitä hänelle otettavaksi kulloinkin annetaan pärjännet naisten kanssa näillä ohjeilla jo pitkään puhumatta heille juurikaan mitään.

• KokematonNainen23v

Mäkin olen tavattoman ujo. Se näkyy varmaan jo kauas kun tosi harvoin kukaan mies tulee mulle juttelemaan (vaikka olen ulkonäöltäni ihan normaali/perussievä että luotaantyöntävyydestä ei pitäs olla kyse)... Minua nolottaa hirveesti tämä kokemattomuuteni, en ole ikinä ollut treffeillä, pitänyt miestä kädestä saati suudellut. Tämä kokemattomuus jo saa mut kammoksumaan suhteen aloittamista kun pelkään et se on negatiivinen signaali miehelle kun olen ihan kuutamolla seurustelusta. Ja mua pelottaa et mitä vanhemmaks kerkeen niin sitä enemmän pelot kasaantuu ja vaikeemmaks seurustelun aloittaminen tulee...

Joku pliis kerro mitä ihmettä mun pitäs tehdä!! :'''D Lopahtaako mielenkiinto miehet jos tapaatte mun ikäisen naisen ja sit kuulette et mulla ei ole ollut minkäänlaista kontaktia vastakkaiseen sukupuoleen?

• 1713

23 -vuotiaana olet oikeasti vielä nuori. Älä anna näiden pelkojen estää sinua.

• ujo mies..

Kuulostat mun mielestä kiinnostavalta, yhteystietoja vaan esiin, ujoja perussieviä naisia on vaikea löytää mun mielestä.

• Onnellinen Yksin

Itse olen keksinyt niinkin hyvän ratkaisun että kun ei onnistu niin en sitten halua seurustella koskaan, ja niin on käynytkin, näin 23 vuotiaana olen onnellinen kun ei seurustelu asiat häiritse mieltä.

• ufo75

Ujous on hyvä piirre. Ujoilla on herkkyyttä.

• Ujous on hyvä

Joo, se on hirveää kun joku nainen kutsuu beibiksi heti jokaista Miestä-

• ujomees

Helppoahan teillä on, minä olen niin ujo etten edes uskalla avautua täällä ujoudestani.

• taikka tuoppi
        ujomees kirjoitti:

Helppoahan teillä on, minä olen niin ujo etten edes uskalla avautua täällä ujoudestani.

Mene terveyskeskukseen ja pyydä vaikka unettomuuteen nukahtamispillereitä.
        Otat puolikkaan ja huomaat ett kohta voit avautua. Pääset ainakin alkuun, loppu sujuu sitte ittestänsä.
        Suomalaiset monet ottaa vähän viintä tai olutta jotta rohkaastuisivat. Mitäs pahaa siinä on paitsi henki haissoo.
        Paha vaan että siitä voi tulla tapa, kun ilman viinaa me härmäläiset olemma estyneitä. Mutta auttaa alkukankeuteen.
        Oletko koklannut energiajuomia mikä vaikutus niillä on. Itse en ole siksi kysyn.

• oikjutgh

ujot naiset on kyllä söpöjä, tiettyyn pisteeseen asti. kaippa ne kaikki avautuu pikkuhiljaa. sulle 23-v. kokematon tyty, en usko että sun kokemattomuutes karkoittaa montaakaan miestä. edes paljonkin kokenutta miestä. se on varmaan totta, et mitä vanhemmaks tulee, sitä vaikeempaa tulee minkään aloittaminen olemaan. tai sit joku vaan huomaa vanhemmiten, et oho nyt mä oon valmis.

• Miksi olisi?

Ei ole totta että kun mitä vanhemmaksi tulee, sitä vaikeempaa olisi aloittaa seurustelu.

• Kharon

Hmm...mä olen 47v ja ihan komeahko iso äijä. En ole koskaan seurustellut muutamaa kuukautta pitempään. Mua alkaa ahdistaa kun toinen ihminen haluaisi kokoajan olla yhdessä ja elämä pitäisi mukauttaa toisen ihmisen mukaan. Ei ole vain mikään minun juttuni koko yhdessä eläminen. Pidän naisista paljon ja on ollut ihan riittävästi vientiäkin mutta minä en vain halua rajoittaa omaa elämääni toisella ihmisellä. Parempi vain itselleni elää elämäni yksin hamaan loppuun asti.

Toisaalta...oli sitten parisuhteessa ja lapsia....niin jokainen meistä on lopulta yksin oman elämänsä kanssa...oma pää, omat ajatukset, omat päätökset elämässä.

Sanontahan menee että ....Yhdessä eletään ja yksin kuollaan.

• Kaikki jo nähty

http://www.youtube.com/watch?v=_uK9FlRccwQ, Menet harrastamaan vaikkapa tätä. Itsekin olin nuorena ujo, mutta kovetettuani kehoani sain itsevarmuutta ja nykyään saan ihan kenet tahansa sen voin väittää. Huomasin jopa, että mitä ylimielisempi kusipää mies on niin se ei suinkaan karkota naikkosia.

http://www.gsprushfit.com/, Hyvin on tälläkin MMA-ottelijalla riittänyt naikkosia, suurin osa on varmasti levittänyt reitensä tai ainakin antaneet huulihölkkää herralle.

Nainen on niin epälooginen olento kuitenkin, että se mikä vetoaa yhteen, inhottaa toista. Joillekin bimboille riittää, että mies tienaa eikä alalla ole mitään väliä niin ammattitappelijat, huumekauppiaat kuin muusikon retkut kelpaavat.

• simpel resepti

1. lopeta masturbointi
      2. harjoita mieltäsi
      3. harjoita kehoasi
      =======
      sitten
      4. ala olemaan itsenäinen ja tee asiat kuin itsestäsi tuntuu oikealta ja parhaimmalta

• juu,.

Joo, ihan hyvä

• hymyile siitäSEalkaa

alottajalle :

tiesitkö , nuoret naisetki ovat ujoja, varsinki ne jotka ei vielä ole seurustellu kenekää kanssa,
      joten te kasi ujoa voitte alottaa aivan alusta, hymyilette ensin hieman toisillenne, ja sitten jos näyttää kivalta, voit sanoa jotain kivaa, mitä keksitkää, esm, kysyt , onkohan meillä sama matka,
      nainen varmasti vastaa jotain , joko on sama matka, tai sitten naisella on muuta sovittua menoa jo esm. luennoille,
      siitä se alkaa, hymystä, tai katsot hieman pitempään ja sitten tervehdit,
      kohtaamisen ei tarvi olla mitenkää erikoinen, tai sitten se saa ollakki erikoinen,
      pääasia on että sanot jotain,
      aivan sama mitä, esm, onkohan bussi myöhässä, tai odotatko jotain,
      kyllä sinä jotain keksi vaikka kuinka jännittää,
      huomaa,
      kaikki on joskus ollu nuoria, ja kaikkia on hermostuttanu tilanne,
      mutta se vaan jotenki aina laukeaa , katos, kun se luonto kuitenki vetää tikapojan puuhun, se on väistämätöntä joskus jokaisen kohdalla,
      voihan sille tunnutaakki että sua hieman ujostuttaa , mutta haluaisit tutustua ,,
      ihmisen pitää itselleen myöntää heikkoutensa sitten ihmisestä voi vasta tulla vanhva,
      ja rohkea,
      tämmöstä se on ollu minullaki nuorena,
      ja on nyt vanhanaki kun puoliso kuoli ja yksin jäin,

• Ujoudesta rohkeuteen

Ujoudesta voi päästä terapian avulla.Myös omaa ajatusmaailmaa voi vähitellen muuttaa.Ruveta harrastamaan, jossa tapaa erillaisia ihmisiä.Harjoitella esiintymistaitoja erillaisilla kursseilla. Ja tavata naisia vain kaveri suhteessa.Vähitellen voi löytää kiinnostavan samanhenkisen ihmisen niin siitä voi kehittyä vaikka mitä.

Ennen kaikkea oltava avoinmieli ja määrätietoinen esioiden etenemisen suhteen. Sinnikäs eikä lannistua vaikka heti ei onnistuisikaan asioissa.

Pelkkä hyvän työpaikan hehkuttaminen ei anna vaikutusta naisiin.Ennen kaikkea luonne ratkaisee ja se, että on samanhenkinen yhteisissä asioissa.
      Näin minun ja monen muukin naisen periaate.

• wirtsu

Entäs jos työpaikka on lähinnä pelkkää esiintymistä ja silti on ujo yksityiselämässä ja kaikki ujouden ongelmat..? Ei siis minulla vaan ihmisellä johon olen rakastunut.

• papeli

tyhmä

• Elämää nähnyt

Simpel resepti osui asian ytimeen. Raskas fyysinen harjoittelu ja varsinkin extremelajit kehittävät itsetuntoa joka helpottaa paitsi jokapäiväistä elämää, myös naisen kanssa olemista.

Entisenä pahimman luokan luuserina voisin kertoa ummet ja lammet kuinka tehdä täyskäännös elämässä ja naisrintamalla, mutta tarkkoja ohjeita on varmasti mahdotonta antaa koska jokainen on yksilö ja haluaa toteuttaa itseään elämässä eri tavalla.

Masturboinnin vähentäminen on todella vaikeaa (done that), mutta tuottaa tulosta.

Meditaation hallinta antaa tyyneyttä, elämäniloa ja opettaa tunteiden hallitsemista, joka näyttää olevan suuri ongelma.

Sitten olisi vielä yksi erittäin tehokas mutta kiistanalainen tapa opetella tyyneyttä, itsensä ymmärrystä ja vanhojen (nais)traumojen käsittelyä. Hallusinogeenit.

Suomalaisen viinajunttikulttuurin edustajien mielipiteistä huolimatta kyseessä on äärimmäisen tehokas, joskin potentiaalisesti vaarallinen tapa tarkastella sisintään. Sopii 25-vuotiaalle epätoivoiselle miehelle paremmin kuin kossupullo.

• HAH!

"extremelajit kehittävät itsetuntoa"

Täysin naurettavaa!

• HAH!

"Hallusinaaatiota voi jopa pussata"

• kaikkea tällaista

No se ei ole naurettavaa. Esim. ratsastaminen hieman villillä hevosella, maastossa kovat laukkaryntäykset, niissä pitää olla todella tarkkana ja melko hyväkuntoinenkin. Jos pärjää siellä, pärjää sen jälkeen monissa asioissa. Minä olen jo vanhempi, minulla ei ole tuon tyyppisiä ongelmia kuin tässä ujoilla ihmisillä, mutta itseään voi kehittää aina, ja vaikka ei olisi ujo, parannettavaa löytyy aina.

Elämä on suhteellista. Jos sinulla on tikku sormessa, se on ikävää, haluat sen pois, mutta jos sinulla on käsi murtunut, sillä ei ole enää mitään merkitystä jos sinulla on tikku sormessa. Sama logiikka pätee kaikkeen. Ylität itsesi jollain elämän osa-alueella, ja vanhat asiat ei enää liikauta sinua.

Kun pärjään ison ja hankalan hevosen kanssa, voin huojentuneena jättää sen laitumelle syömään. Olen väsynyt, haluan lepäämään kotiin - voi kun kaikki asiat on sen jälkeen helppoja ja kivoja.

Ei tarvi mennä hevostallille, kaikki ei pidä eläimistä, mutta esim. kunnollinen, lihaksia rasittava kuntosalitreeni ajaa samaa asiaa. Se myös pistää liikkeelle sellaisia välittäjäaineita aivoissa, jotka lisää hyvänolontunnetta. Lisää verenkiertoa, aineenvaihduntaa.... ihmisellä on mahtavat keinot omassa kehossa, käyttäkää niitä. Tällaiset asiat vievät pois lukkiutuneisuutta ja sellaista tunnetta, että et pysty elämään sellaista elämää kuin tahtoisit.

Lopuksi sanon vielä, että jos et ole tyytyväinen itseesi ja elämääsi omissa oloissasi, et todennäköisesti löydä onnea kumppaninkaan kanssa. Ihmissuhde ei ole mikään karkkipussi, se on myös vaikea ja hankala jokaiselle jossain vaiheessa. Automaattinen ratkaisu elämän ongelmiin se ei ole.

• HAH!
        kaikkea tällaista kirjoitti:

No se ei ole naurettavaa. Esim. ratsastaminen hieman villillä hevosella, maastossa kovat laukkaryntäykset, niissä pitää olla todella tarkkana ja melko hyväkuntoinenkin. Jos pärjää siellä, pärjää sen jälkeen monissa asioissa. Minä olen jo vanhempi, minulla ei ole tuon tyyppisiä ongelmia kuin tässä ujoilla ihmisillä, mutta itseään voi kehittää aina, ja vaikka ei olisi ujo, parannettavaa löytyy aina.

Elämä on suhteellista. Jos sinulla on tikku sormessa, se on ikävää, haluat sen pois, mutta jos sinulla on käsi murtunut, sillä ei ole enää mitään merkitystä jos sinulla on tikku sormessa. Sama logiikka pätee kaikkeen. Ylität itsesi jollain elämän osa-alueella, ja vanhat asiat ei enää liikauta sinua.

Kun pärjään ison ja hankalan hevosen kanssa, voin huojentuneena jättää sen laitumelle syömään. Olen väsynyt, haluan lepäämään kotiin - voi kun kaikki asiat on sen jälkeen helppoja ja kivoja.

Ei tarvi mennä hevostallille, kaikki ei pidä eläimistä, mutta esim. kunnollinen, lihaksia rasittava kuntosalitreeni ajaa samaa asiaa. Se myös pistää liikkeelle sellaisia välittäjäaineita aivoissa, jotka lisää hyvänolontunnetta. Lisää verenkiertoa, aineenvaihduntaa.... ihmisellä on mahtavat keinot omassa kehossa, käyttäkää niitä. Tällaiset asiat vievät pois lukkiutuneisuutta ja sellaista tunnetta, että et pysty elämään sellaista elämää kuin tahtoisit.

Lopuksi sanon vielä, että jos et ole tyytyväinen itseesi ja elämääsi omissa oloissasi, et todennäköisesti löydä onnea kumppaninkaan kanssa. Ihmissuhde ei ole mikään karkkipussi, se on myös vaikea ja hankala jokaiselle jossain vaiheessa. Automaattinen ratkaisu elämän ongelmiin se ei ole.

Meinaan vaan että itse olin aika hyvä eräässä "extreme-lajissa", mutta naistenmies en ollut.

• HAH!
        HAH! kirjoitti:

Meinaan vaan että itse olin aika hyvä eräässä "extreme-lajissa", mutta naistenmies en ollut.

Okei, jos olisin ollut oikein tosi hyvä niin sitten niitä naisia olisi ollut. Nythän mää hokasin vasta...

• Siionin pukki

Tässä vinkki joka toimii takuulla.Ala uskovaiseksi,mene vaikka jonnekin seuroihin,veisaa virsiä ja lyö naista raamatulla päähän.

• Kiitosrukous

Siionin pukki selvästi tietää mistä saarnaa! Halleluja!

• VOIPERSEVOI!

Voi siionin pukin persevoiperse!

• aikuune

Hei. Otan osaa. Aikuiset ja sivistyneet ihmiset ei kysele ja utele yksityiselämän kiemuroista. Olen tässä sun puolellas, pidä pintas mitä se muille kuuluu onko sulla joku vai ei. Sulla on täys oikeus puolustautua tyhmiä kysymyksiä vastaan parhaalla katsomallasi tavalla.
      Me naiset ei olla pahoja ja meitä ei tarvitse pelätä varsinkaan mitä vanhemmiksi tulemme. Paras kuitenkin on pidättäytyä ikäisissään.
      En osaa sanoa kuinka ujo voi lähestyä ketään, mutta sun tarttee muuttaa tuo asenteesi: älä ujostele vaan ole rehellisesti se mikä olet, eli sä oot oikeesti samanlainen ihminen kuin moni muu.... miksi pitää itseään pelätä... kunnon nainen ei naura rehelliselle ihmiselle.

• Yksin minäkin

"Aikuiset ja sivistyneet ihmiset ei kysele ja utele yksityiselämän kiemuroista. Olen tässä sun puolellas, pidä pintas mitä se muille kuuluu onko sulla joku vai ei. Sulla on täys oikeus puolustautua tyhmiä kysymyksiä vastaan parhaalla katsomallasi tavalla."

No eivät ne ihmiset aina kysele asioita vain siksi että ovat uteliaita tai haluavat kiusata. Noita voidaan kysellä ihan vaan siksi että yritetään tutustua toiseen paremmin ja ne ovat ihan yleisiä puheenaiheita. Yksinäinen ihminen vaan joskus häpeää itse sitä ettei ole kumppania ja siksi tulkitsee sen kyselyn heti tungetteluksi tai v*ttuiluksi, vaikka toinen vain yrittäisi tutustua.

• Nääh, yliarvostettua

Ei ne parisuhteet kuule onnelliseksi tee. Ei, vaikka pääsis ihan naimisiin!! ja lapsentekoonkin asti! Eli vaikka löytäisit itsellesi puolison, se ei millään tavalla takaa sinulle onnellista loppuelämää. Usein on ihan päinvastoin, jos tulee ero ja taistellaan lapsista, omaisuudesta yms. Nimim. siperiassa kouliintunut

• Niin varmaan

Olet liian vanha..

• Niin varmaan

OK, vanha. Ei kai kukaan ole liian vanha...

• Seize the day

Kokemus opettaa. Ajattele sitä näin. Ensimmäinen kerta kirpaisee eniten, toinen vähän vähemmän jne. kunnes naisten lähestyminen alkaa sujua jo vähän luontevammin. Pakeista oppii paljon enemmän kuin hyväksynnästä ja kaikki joutuvat kokemaan kumpaakin.

• naishirviö

Aina kannattaa miettiä, mikä on kamalinta, mitä voisi tapahtua? Ja toisaalta mikä parasta? Suosittelen jotenkin tutustumaan edes hieman siihen naiseen, kenen kanssa haluaisi jotain muutakin ja jotenkin ilmaisemaan se kamala ujous. Myötätuntoinen ihminen ymmärtää ja jos ei, se onkin sitten ihan turha tyyppi. Turpiinkin kannattaa joskus ottaa, koska sekin antaa elämään sisältöä. en vain oikein ymmärrä, että haluatko ylipäätänsä vältellä aina epämukavia kokemuksia elämässäsi ja jotenkin selvitä tästä kaikesta ilman ongelmia? Naisetkin on vaan ihmisiä. Turha tehdä asioista hankalampaa, kuin ne OIKEASTI on.

Anyway, puhuminen auttaa. Puhu tästä ongelmastasi jollekin, vaikka maksulliselle terapeutille.

• 78943

Helppoahan se naisilla on vaikka olisikin ujo kun silti on mahdollisuus saada parisuhde kun jossain vaiheessa joku mies tekee aloitteen. Ujolle miehelle ei kukaan nainen tee aloitetta ja kun mies tekee aloitteen niin haukutaan ja nauretaan päälle vaan.

• Pyydän?
        78943 kirjoitti:

Helppoahan se naisilla on vaikka olisikin ujo kun silti on mahdollisuus saada parisuhde kun jossain vaiheessa joku mies tekee aloitteen. Ujolle miehelle ei kukaan nainen tee aloitetta ja kun mies tekee aloitteen niin haukutaan ja nauretaan päälle vaan.

Nainen. Haluaisitko olla loppuelämälleni mahdollisuus?

• Kukaan eiole ihminen

Ei naiset ole ihmisiä, ne vain luulevat olevansa.

• taitotemppu44

No se taas on miesten vika, mitäs siittävät eläimiä, tai what ever ne naiset sitten sinun mielestä ovatkaan. Miten se muuten on mahdollista, että nainen voi synnyttää ihmisiä, eli miehiä, jos ei nainen itse ole ihminen? Tätä minä todella ihmettelen.

• Kukaaneiole ihminen
        taitotemppu44 kirjoitti:

No se taas on miesten vika, mitäs siittävät eläimiä, tai what ever ne naiset sitten sinun mielestä ovatkaan. Miten se muuten on mahdollista, että nainen voi synnyttää ihmisiä, eli miehiä, jos ei nainen itse ole ihminen? Tätä minä todella ihmettelen.

Kukaan eiole ihminen tarkoittaa että miehetkään eivät ole ihmisiä, kuten eivät naisetkaan.

• rakkaus lämmittää.
        taitotemppu44 kirjoitti:

Nahkaturkki päällä kävelevät ja haisevat spermalle ja kalliille hajuvedelle ja punainen huulipuna on paksusti huulilla. Ujo mies ei uskalla suutella hänet, kun pillukin on varmaan pesemättä. Korkkarit kattoon, ja silkkiset naruiset alushousut turkin alla ... yms..... Ujomies ottaa navettahameisen piikatytön, jonka kanssa nauraa kikattavat pikkutunneille asti, nauraen just nämä hienohelmat hemmettiin. Oi flanellinen ihana lämmin yöpaita ja villasukat yms......

• Mitä? .
        rakkaus lämmittää. kirjoitti:

Nahkaturkki päällä kävelevät ja haisevat spermalle ja kalliille hajuvedelle ja punainen huulipuna on paksusti huulilla. Ujo mies ei uskalla suutella hänet, kun pillukin on varmaan pesemättä. Korkkarit kattoon, ja silkkiset naruiset alushousut turkin alla ... yms..... Ujomies ottaa navettahameisen piikatytön, jonka kanssa nauraa kikattavat pikkutunneille asti, nauraen just nämä hienohelmat hemmettiin. Oi flanellinen ihana lämmin yöpaita ja villasukat yms......

Mitä helvetin siveettömyyksiä?

• ruffi

Kuule, vihje toiselta kauhean ujolta. Älä yritä väkisin muuttua. Elä sitä hyvää, omaa elämääsi. Jos tunnet halua muuttua, katso niitä lämpimiä katseita hiukan pidempään. Älä rupea väkisin kehittämään mitään, sillä se useimmiten päättyy siten että toivot ettet olisi koskaan muuttanut elämääsi. Se on minulle tapahtunut jo tarpeeksi usein ja olisi mukavaa, että voisi aloittaa alusta tietäen sen minkä jo tiedän. Sellainen hyvä suhde tulee elämääsi, kasvaa ja vakavoituu vaivihkaa, ilman pakottamista. Tunnet varmasti oikean hetken koittaneen ja silloin on sopiva aika muuttaa asioita naissukupuolen suhteen, ei missään nimessä siksi, että suku vihjailee tms.

• Týr

Hoh, itelläkin oli paineita siitä, kun muilla on tyttöystävät, ja kaverit ja sukulaiset kyselee, miksi sinulla, nuorella miehellä ei ole. :D
      Vastasin vain, että ei ole tärpännyt. Mutta, jo aikaisemmin rupesin funtsimaan, että miksi minun pitäisi eukko ylipäätään hommata? Olen ihan tyytyväinen nykytilanteeseen, kun saa olla rauhassa ja niin poispäin. Jotenkin mua ei vaan kiinnosta ruvets yksiin kenenkään kanssa, se ei tunnu yhtään luonnolliselta asialta.

Enpä kehtaa hirveästi päätäni vaivata, vaikka se vituttaa, kun jokainen pikkuhiljaa luulee meikää homoksi, kun ihan perushetero olen :D

En vaan ymmärrä, miksi mua ei kiinnosta naiset suhdemielessä, mutta olenpahan sinut asian kanssa :D

• unohda ne!

Ei naiset halua ujoja miehiä, ei todellakaan. 99% naisista on "elä täysilä" -mentaliteetin omaavia kertakäyttöelämää viettäviä bilettäjiä, jotka haluaa miehen, joka vie eikä vikise. Ujo mies on yksinkertaisesti luonnonoikku, jota ei ole tarkoitettu pariutumaan koskaan.

Itse olen siis 35 vuotias mies ja 25 vuotiaana ajattelin aivan samalla tavalla kuin sinä, mutta olen lopulta ymmärtänyt reaaliteetin. Nykyään en haaskaa aikaani enkä energiaani naisiin, vaan keskitän kaikki voimavarani urakehitykseen.

• entinen ujo

moro. Olen voittanut ujouteni, tiedän että moni on. Isein se häipuy iän myötä, rsim jos töissä oppii asiakkaille esittäytymään tms.Ehdotus sinulle, jottä pääsisit nopeammin eroon ujoudestasi. Tee pieniä harjoituksia sosiaalisissa tilanteissa (unohda suhteen luominen muutamaksi viikoksi). Esim. Kun menet kahvilaan tai kaupan kassalle, hymyile, näytät itsevarmemmalta. Sitten kun sinusta tuntuu luontevalta hymyillä, olet jo oileasti vähän itsevarmempi. Kun ljoudut tekemisiin uuden ihmisen kanssa, älä mieti miten saisit muodostettua parisuhteen, vaan ole kiinnostunut hänestä, tarkkaile säätiedotuksia niin voit jutella säästä ja kerro antaumuksella itsestäsi, jos hän kysyy. Ota tilanne harjoituksena, ota tavoite vuoden päähän, oppiminen on hidasta. Vanhojen tuttujen kanssa on vaikeampaa kuin uusien ihmisten kanssa.

• Mietteitä

Useimmissa meissä on ujoutta, yliherkkyyttä jne.
      Jostakinhan se reagtio tulee toista arvioitaessa. Toisessa on jotakin, joka aiheuttaa oman mielen varovaiseksi. Pyrin itse miettimään, että mikä se on. Syy löytyy usein. Ja syy liittyy joskus siihen, että tietää toisen olevan henkisesti vahvempi ... minä olen tässä altavastaajana ... iiik :/
      Olisiko varovaisuus silloin aivan aiheellista?

• 92ks0l4

Kannattaako heti ajatella, että millaista se seurusteleminen on? Minusta kannattaisi vain ottaa askel kerrallaan ja murehtia niitä tulevia asioita sitten myöhemmin.

Jos ujous haittaa elämää, eikä itse pysty tekemään asialle mitään, niin suosittelisin, että kävisi pari kertaa jonkun psykologin juttusilla. Heillä on usein hyviä vinkkejä siihen, miten saa itseään rohkaistua. Yksi hyvä keino on esimerkiksi se, että miettii, että mikä olisi pahinta, jos menee itseä kiinnostavan naisen luokse, hymyilee ja sanoo moi? Jos änkytät, punastut ja kompastut jalkoihisi, niin se voisi puolestaan olla sellainen aloitus, että nainen heltyisi ja ihastuisi sinuun samantien !!!

Ihmiset murehtivat ihan liikaa sitä, että mitä muut ajattelevat meistä.

• sanon vaan.

Naisia ei kannata iskeä. Ovat tylyjä ja suvaitsemattomia. Pitää aina olla sosiaaline ja puhelias baarijuoppo jolla on tuhat kaveria ja aina pitää mennä muiden mukana jotta olisi suosittu. Siksi naiset jakaa per.settä kaikenlaisille rikollisille ja väkivaltaisille miehille joilla on kaveri kerho. Ujolla ei ole mahkuja ellei ala toisenlaiseksi. Erilaisuus on turn off.

• TervettäUjoutta

Olen mies, 40v. Voisin laskea itseni ujojen joukkoon. En kylläkään koe, että tuosta ominaisuudesta on ollut minkäänlaista haittaa lukuunottamatta joitakin mahdollisia ohimenneitä mahdollisuuksia.
      Itselläni asioita on ajan kanssa helpottanut se, että on tajunnut etti ole mitään joukkoa naiset. On vain se joku josta on kiinnostunut. sekä hyväksynyt sen, että elämässä sattuu myöskin hassuja ja noloja tilanteita :-D itse kullekkin. Eikä noita tilanteita yleensä kirjata mihinkään mistä ne tulisivat jatkuvasti vastaan, lukuunottamatta toki omaa muistia, joka sekin muodostaa niistä useinmiten erittäin huvittavia muistoja. Kaikkea sattuu ja tapahtuu, pakkejakin. Hyvät tavat ja arvostus toimivat pääsääntöisesti vastavuoroisesti. Naiset ovat usein äärettömän fiksuja näiden asioiden kanssa. Myöskin kertoessaan ettei kiinnostus ole molemminpuoleinen :-D

• köyhät ja rikkaat...

Vertaistaan kun rakastaa siinä ne hienohelmat mennä saa. Hanki omanlaisesi kaveri, joka on ystävällinen, luotettava ja jonka kanssa kaikki hommat sujuu, harrastukset yms. Älä kurkota kovin korkealle, tyhjäpääksi haukkuu ja alistaa vaan korkeasti koulutettu kaveri. samanarvoiset sopii toisilleen. 2 tyhmää ja 2 viisasta.Viisaat riitelee jatkuvasti, tyhmät elävät sopuisasti, heille riittää toisensa .....

• Akat. duunarimies

"tyhjäpääksi haukkuu ja alistaa vaan korkeasti koulutettu kaveri. samanarvoiset sopii toisilleen."

Höpönlöpön. Tuo on pelkkää ennakkoluuloa. Ei se koulutus ihmisen luonnetta määritä. Ihan yhtä hyvin se alemmin koulutettu voi jatkuvasti haukkua toista esim. paperinpyörittäjäksi, nörtiksi, kermaperseeksi yms, tai väittää että toinen ei tee "oikeita töitä".

Eri koulutustasolla tai omaisuuden määrällä ei ole merkitystä jos ihmiset ovat muuten saman henkisiä ja haluavat olla toistensa kanssa. Eikä sitä ihmisen "tasoa" ylipäätään millään koulutuksella määritellä. Se on kyllä totta, että samanlaisilla taustoilla varustetuilla ihmisillä on usein enemmän yhteistä.

• köyhä ja kurja?
        Akat. duunarimies kirjoitti:

"tyhjäpääksi haukkuu ja alistaa vaan korkeasti koulutettu kaveri. samanarvoiset sopii toisilleen."

Höpönlöpön. Tuo on pelkkää ennakkoluuloa. Ei se koulutus ihmisen luonnetta määritä. Ihan yhtä hyvin se alemmin koulutettu voi jatkuvasti haukkua toista esim. paperinpyörittäjäksi, nörtiksi, kermaperseeksi yms, tai väittää että toinen ei tee "oikeita töitä".

Eri koulutustasolla tai omaisuuden määrällä ei ole merkitystä jos ihmiset ovat muuten saman henkisiä ja haluavat olla toistensa kanssa. Eikä sitä ihmisen "tasoa" ylipäätään millään koulutuksella määritellä. Se on kyllä totta, että samanlaisilla taustoilla varustetuilla ihmisillä on usein enemmän yhteistä.

Tässähän se tuli julki ja todistettavasti vieläkin. Akat haukkuu vaan, mitättömät. Menkää perkeleet yhtä aikaa kouluun ja kouluttautukaa samanarvoiseksi, ettei eroa ole kuin housuissa. Vitun paperinpyörittäjä. lahopäätä rakastaa?

• OletOmanOnnesiSeppä

"En osaa, enkä pysty, ja sukuni kasaa minulle paineita. Joidenkin ihmisten suhtautuminen minuun on muuttunut kylmäksi, koska en seurustele, enkä kykene täyttämään heidän toiveitaan."

Sinulla on sairaita ihmisiä ympärilläsi. Mitä helvettiä se heille kuuluu, seurusteletko vai et? Miten se voi vaikuttaa heidän suhtautumiseesi sinuun? Pistelee vihaksi tuollaiset paskiaiset. Sanoisin suorat sanat, jos he olisivat minun lähipiirissäni!

Älä IKINÄ anna toisten ihmisten mielipiteiden lannistaa sinua, tai vaikuttaa omiin valintoihisi. Ketä varten elät elämääsi, ketä varten teet tärkeät valinnat? Jos lähipiirissäsi on myrkyllisiä ihmisiä, jotka eivät anna sinun elää omaa elämääsi, päästä irti heistä. Ethän halua pitää tuollaisia ihmisiä elämässäsi! Jos kyse on perheenjäsenistä, hankalampi homma. Mutta heillekin voit sanoa suorat sanat!

Opettele ihan ensiksi olemaan onnellinen yksin. Ethän halua, että onnesi riippuu tyttöystävästä? Ole kiitollinen kaikesta siitä hyvästä mitä sinulla on elämässäsi nyt, ja muistuta itseäsi niistä asioista joka päivä. Kiitollisuus on onnellisuutta, ja kun kerran olet elämääsi tyytyväinen, siihen myöhemmin mahdollisesti tuleva tyttöystävä on pelkkää plussaa.

Lopeta stressaaminen; se ei tuo sinulle varmasti tyttöystävää. Rentoudu ja ala nauttia elämästä! Jos/kun se Oikea tulee elämääsi, et varmasti anna pelkosi estää häneen tutustumista. Tiedät kyllä sydämessäsi, kun ihminen tuntuu sinulle oikealta.

Tsemppiä, ja haistata kylmille läheisillesi paskat!

• siittä vaan

En ole lukenut mitä muut ovat siihen kirjoitelleet, mutta minun neuvoni on että mene tansseihin. En tiedä oletko tanssitaitoinen mutta jos et ole niin mene tanssikursseille. Niitä on varmaan joka puolella suomea kaikenikäisille.mikäs sen helpompi tapa päästä naisen lähelle kuin tanssiessa. Siitä se sitten lähtee se tutustuminen. Itse taisin olla sinun iässäsi aikoinaan kun menin tanssikursseille ja lähdin sen jälkeen lavoille tanssimaan. Sieltä se vaimo sitten lopulta löytyikin . Että tsemppiä vaan .

• jooo.

Tanssiminen on vanhanaikaista, varsinkin lavatanssit.

• PÅN9

En ole ujo, mutta pidän ujoista miehistä ja varsinkin eräs ujo aikuinen mies saa jalkani heikoksi ja sydämen tykyttämään

• 1+4

Olen myös 25-vuotias mies ja lähes samanlaisessa tilanteessa. Ainut ero on se ettei sukuni ole juurikaan kysellyt minulta seurusteluasioista. Silti asia vaivaa niin pahasti että kohta varmasti tulen hulluksi ellen jo ole. Kaippa tämä sitten on minun kohtaloni.

• Eskonara

Sullekin sama neuvo kuin aloittajallekin: sosiaalisia taitoja oppii vähitellen. Naisia isketään taidolla, ei itseluottamuksella! Tai fiksummin sanottuna se itseluottamus tulee niiden taitojen kautta.

• Been there seen that

Et koskaan tule olemaan suhteessa, se on karu totuus. Naiset eivät pidä ujoista miehistä ja sillä selvä.

Eivät edes ujot naiset.

Keksi itsellesi jotain muuta elämän sisältöä ja unohda myös sukulaisten mielipiteet.

• Ujo!

Tykkään ujoista miehistä paremmin kuin tyhjän laulajista.

• resepti
        Ujo! kirjoitti:

Tykkään ujoista miehistä paremmin kuin tyhjän laulajista.

Ujoille viinaa ja huumeita!

• Navettapiika!
        resepti kirjoitti:

No sitähän se luxuxhuora tarjoileekin. Huorajapukki aterioivat kahdestaan! Pääsevät vielä taivasten valtakuntaan. Kärsineet ovat hyväksikäytöstä niin.

• m.,,.
        resepti kirjoitti:

Seksi ilman huumeita ei ole mitään.

• Eskonara

Kysyit, onko sinulla toivoa. Vastaus: On.

Suosittelen lukemaan Mystery-nimisen henkilön kirjoittaman "how to get beautiful women into bed"-oppaan, niin tiedät mitä pitää tehdä, eli miten voit nostaa aloitteesi onnistumisen todennäköisyyttä.

Aloita pienesti mutta säännöllisesti: opettele ulkoa joku repla tyyliin "tunnenko mä sut jostain? Näytät tutulta.", ja lauo se esim kaupan kassalle.

Näitä juttuja tehdessäsi tulet huomaamaan että elimistösi palkitsee sinut mielihyvähormooneilla kun teet sosiaalisia tekoja! - huolimatta siitä pelottavatko ne sinua etukäteen vai eivät.

• nettipersoona
    • voi sinua lasta

tavallinen nainen? mikäs huora on? epätavallinen? onko sinulla jotain huoria vastaan? se että maksat naisille rahalla ei kyllä eroa kyllä milläätavalla siitä että ostat naiselle lahjoa. "voi kulta tässä on kaulakoru kiitokseksi ihanista vuosista" taidat olla aika lapsi vielä

• Ei enää ujo

En halua vähätellä kenenkään kokemusta omasta ujoudestaan. Olen itsekin pitänyt itseäni ujona pienestä lapsesta alkaen noin 30 - 40 vuotiaaksi mieheksi asti. Nyt olen jo yli 40 v.

Usein kuitenkaan "ujoudessa" ei ole kysymys siitä, mistä ujot itse luulevat. He ajattelevat ENNALTA olevansa estyneitä ja menevänsä lukkoon. Tämä heidän oma käsitys itsestä sitten vahvistaa heidän väärää tietoisuuttaan ujoudestaan.

Yhdysvaltalainen psykologian tohtori Elaine Aron on tutkinut ns. erityisen herkkiä ihmisiä, joilla on tavanomaista rikkaampi sisäinen mielikuvitusmaailma ja voimakas eläytymiskyky ympäristön ärsykkeisiin. Tällaiset henkilöt tarvitsevat paljon enemmän omaa yksinoloa kuin tavallisemmat (ei niin herkät) ihmiset. Ihmispaljous voi aiheuttaa ahdistusta heissä ja heidän on "ladattava akkunsa" omassa rauhassa enenn kuin voivat taas osallistua sosiaaliseen elämään arkisissakaan tilanteissa.

Koska he ovat tavallista herkempiä, he voivat luulla itseään estyneiksi ja pitää itseään varovaisempina, kun verrataan heitä ulospäin suuntautuneisiin ihmisiin. Ulospäin suuntautuneita, sosiaalisia ihmisiä pidetään usein "normaaleina" ja sen vuoksi sitten hiljaisempia voidaan pitää "ujoina". Tämä väärä käsitys voi iskostua myös erityisen herkkien omaan käsitykseen, jolloin voidaan puhua heidän vääräästä tietoisuudesta; -he luulevat olevansa ujoja, vaikka ovatkin vain herkempiä kuin muut.

Eteenpäin tästä "ujoudestaan" voi päästä ensiksi hyväksymällä itsensä omanlaisenaan eli erityisen herkkänä persoonana. Tässä voi olla tarpeen käydä psykoterapiassa, jos oma itse tuntuu olevan hukassa eikä "ujoudesta" tunnu löytyvän ulospääsyä itse. Olen itsekin ollut parikymppisenä kolme vuotta säännöllisessä terapiassa. (Silloin en vielä tiennyt olevani erityisherkkä.)

Kun erityisherkkä hyväksyy itsensä, sen jälkeen on OMILLA EHDOILLA mentävä sosiaalisiin tilanteisiin, vaikka se voikin tuntua vaikealta. Pikkuhiljaa tilanteet alkavat tuntua hallittavammilta ja sosiaaliset taidot karttuvat.

Vaikeinta on usein suhteet toiseen sukupuoleen. Näin on ollut minullakin. Vieläkin minun on todella vaikea onnistua olemaan oma itseni ensitreffeillä tai muissa tilanteissa, joissa huomaan naisen olevan kiinnostunut minusta. Tuntuu, että menen lukkoon ja tilanne niin kuin etenee liian nopeasti.

Tiedän kuitenmin nykyisin, että en ole ujo. Minussa ei ole mitään ennalta estynyttä omainaisuutta, joka estäisi minua tutustumasta ihmisiin. Olen vain toisenlainen ja tarvitsen erityistä kohtelua muilta, jotta voisin olla heidän kanssaan. Kysymys on vuorovaikutuksesta ja myös toinen osapuoli on vastuussa hyvästä vuorovaikutuksesta. Kysymys ei ole siis minussa olevasta "viasta", joka pitäisi poistaa vaan vuorovaikutuksen ongelmasta, josta sosiaalisessa tilanteissa on vastuussa aina molemmat osapuolet.

Parasta eityisherkkänä olemisessa on se, kun onnistuu pääsemään toisen ihmisen kanssa sellaiseen vuorovaikutukseen, johon tiedän, että ns. tavalliset ihmiset eivät koskaan pystyisi. Eläytymiskykyni muiden ihmisten tunteisiin ja mielentiloihin on huomattavasti korkeampi, minkä vuoksi osaan ottaa heidä tarvittaessa paljon paremmin huomioon kuin muut ihmiset.

Älkää siis ujot/herkät tuomitko itseänne "ujouteen" vaan tutkikaa omaa persoonanne ja ottakaa käyttöön erityiset kykynne, joita muilla ei samalla tavalla ole. Olkaa ylpeitä erilaisuudestanne ja poikkeuksellisista kyvyistänne vuorovaikutukseen.

Ja muistakaa ladata akkunne oamssa yksityisyydessä (ollessanne yksin) ja nauttikaa myös siitä. Yksin olemisesta nauttii aina vain enemmän, kun huomaa, että tarvittaessa osa olla muiden ihmisten kanssa omalla tavallaan.§

• Ex-panomies

Nettitreffit on vaihtoehto sinulle. Laitat profiilin jonnekin treffipalveluun ja kerrot profiilissasi avoimesti ujoudestasi. Jos sinulle joku vastaa hän osaa suhtautua asiaan oikealla tavalla. Saattaa olla jopa itsekin ujo.

Tilanne on muutenkin helpompi kuin esim. että yrittäisit "iskeä" jotakuta, koska kumpikin olette samassa tilanteessa. Siitä se lähtee!

• rxb

Mikä ihmeen ujo. Mikä on ujo, miksi ujoutta on ja mitä varten.

• miesurheilija35v

Mä olin kans ujo ja vaikka jotkut naiset kehuivatkin komeaksi (perusjamppa olen), en oikein uskonut sitä.

Mä tein 30-vuotiaana netin senssipalstalle profiilin ---> Kirjoitin pari kuukautta noin 20 naisen kanssa ja kävin parilla treffillä (naiset pyysivät) ---> Toinen tärppäsi ja nyt meillä on jo kaksi lasta ja viisi vuotta ollaan oltu yhdessä!

Kokeile senssi- tia parinhakupalstoja, tai mitä ne on :D

• Mike2012

Sääntö 1: Unohda suku. Muista, ettet tule elämässä koskaan miellyttämään kaikkia nyt etkä tulevaisuudessa. Se on muiden ongelma ja syyt heidän omia itsekeskeisiään, maailman pitäisi olla heidän haluamansa ja joustavilta ihmisiltä halujen toteuttamista on helpoin vaatia. Koska sen vatvominen on sinulle kuitenkin haitaksi, vatvominen kannattaa lopettaa. Et ole muiden toiveista vastuussa. Niin se vain on.

Sääntö 2: Ujous on yleistä ja johtuu kokemattomuudesta, mitä on tietenkin etenkin nuorilla. Myös ihastuminen ujostuttaa. Ujo pelkää ennenkokemattomassa tilanteessa arvaamattomien uhkien haavoittavan itsetuntoa. Tyypillistä on pelätä torjuntaa, mikä on aivan tavallista ihmiselle. Ihastuneelle ihastellun hyväksyntä on vieläkin tärkeämpää. Kuten ei kannata pelätä suvun hyväksyntää, ei kannata pelätä sen toisenkaan ujostelevan hyväksyntää. Vaikka tulisikin pakit, voit olla tyytyväinen ujoutesi voittamisesta.

Sääntö 3: Tulta päin. Jos toinen osoittaa toistuvasti pitkiä katseita, vaikuttaa järjellisesti sopivalta, eikä ole varattu, kannattaa kysyä kahville ja lähteä tutkimaan, jos hän olisi sopiva. Naiset ovat imarreltuja huomiosta.

Kokemus karistaa ujoutta, kun alkaa huomata saavansa hyväksyntää tai etteivät pakit olekaan niin iso juttu.

• nainenpaniikissa

Hei ketjun aloittaja. Minä olen jo viisikymppinen nainen ja aina pelännyt ihan sairaalloisesti vastakkaista sukupuolta. Kaikki nuoruudenaikaiset seurustelunyritykset kaatuivat ujouteeni kun en saanut sanaa suustani poikien/miesten kanssa ja koko kehoni oli jännittynyt äärimmilleen. Sitten tapasin aviomieheni jonka kanssa tätä ei jostain syystä ollut kuin ihan vähän aluksi. Nyt olen kuitenkin eronnut todella pitkästä avioliitosta ja olen uudelleen samassa tilanteessa uusien miesten kanssa ! Sama kauhea epävarmuus ja suunnaton kauhu valtaa minut tilanteessa jossa pitäisi tavata joku mies. Netissä juttelu sujuu paremmin kuin hyvin mutta esim. jos mies haluaa soittaa minulle niin ahdistun niin että yritän keksiä kaikenlaisia tekosyitä välttääkseni puhelut. Yhden miehen kanssa suostuin lopulta tapaamaan mutta jouduin ottamaan rauhoittavan lääkkeen siihen tapaamiseen. Tapaamisemme jatkui ja joka kerta olin yhtä kauhuissani, keho viimeiselleen viritettynä jännityksestä, paniikkikohtausoireita siitäkin huolimatta että otin aina murusen rauhoittavaa.

En tiedä mitä tämä on. Minulla ei ole mitään kammottavia kokemuksia miehistä lapsuudessani. Tosin pelkäsin jo lapsena leikkiä poikien kanssa. Ainoa asia joka voi vaikuttaa minuun on se että vanhempieni avioliitto oli täynnä pelkkää riitaa ja pettämistä jossa pettäjä oli äitini. En siis kasvanut perheessä jossa vanhempani olisivat rakastaneet toisiaan. Ehkä tällaiset jutut saa alkunsa jostain lapsuudesta, en tiedä.

• Mies 25v

Minäkin joudun aina ottamaan rauhoittavaa lääkettä kun tapaan jonkun naisen. Siitä huolimattakin tuntuu että olen aina ihan paniikissa, varsinkin silloin kun tapaan jonkun naisen ensimmäistä kertaa.

• Tietysti

Otatko konjakkia?

• Mies 25v

Aika harvoin konjakkia otan.

Ketjusta on poistettu 12 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      133
      4108
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      323
      2096
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1841
    4. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1810
    5. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      106
      1750
    6. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      441
      1709
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      459
      1560
    8. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      53
      1312
    9. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1286
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      458
      1275
    Aihe