Raynaud'n oireyhtymä

Marmoroitu

Olin tutkimuksissa ja Raynaud'n oireyhtymä todennettiin
Ei olla vielä varmoja onko valkosormisuus alkavan harvinaisen reuman oireena. Minulla on myös teleangiektasiat kasvoissa ja dekodeessa.
Myös iho on marmoroitunut reisien sisäsyrjillä ja käsivarsissani. Todella ruman näköistä.
Olen hyvin kivulias.

Kysyisin teiltä jotka olette valkosormisia / varpaisia niin oletteko anoneet ladattavia lämpöpohjallisia ja lämpökäsineitä, apuvälineitä Kelalta?
Onnistuuko hakemus?
Oletteko työelämässä? Itelläni on ongelmia päätetyöskentelyssä näpytellessäni näppäimiä sormet turpoavat ja sormenpäihin sattuu myös kohtalaisesti ja ne jäykistyvät.

Olen verenpainelääkityksellä. Mikä lääkitys auttaa jatkuvaan särkyyn, tikutukseen
pistelyyn vaikka on kesä?

Asiallisia vastauksia, kiitos

5

2313

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+5

Hei. Mulla on Sjögren ja CREST. Tuo CREST on ollut vähän epävarma vuosia, vaikka valkosormisuusoire on ollut jo kauan. Sain silti lämmitettävät käsineet ja pohjalliset toimintaterapeutin kautta. Siihen piti vain saada klinikan ylilääkärin allekirjoitus ja sitten sovitus toimintaterapeutilla ja lähetys tuli pakettina postiin.

Saan korvauksen Adalat-lääkkeestä, mutta jotain muutakin lääkettä on olemassa (potenssilääke?), mutta silloin pitää olla ilmeisesti todella hankala tilanne.
      Itse pärjään vielä töissä, vaikka kohtauksia tulee myös sisällä kesken työpäivän. Talvella elämä on kuitenkin melko hankalaa. Kaupassa on vaikeaa tehdä ostoksia, kun sormet jäätyy viileiden hyllyjen äärellä. Sitten kohmeisilla sormilla on vaikea maksaa ostokset ja sitten kun vielä pitää kävellä kotiin, on sormet jo ihan tunnottomat. Välillä en saa kotiovea auki.

• Reija62

Nivelpsoriasis "reino"-sormet (valkosormisuus) oli riesana vuosia, lääkkeistä ei juuri apua (haittavaikutuksia sitäkin enempi), mutta Bemer-terapia toi avun. Tuttu valkosormisuudesta kärsivä kokeili luonani hoitoa kerran ja heti alkoi tapahtua: sormiin palasi väri ja alkoi kuulemma kihelmöidä, Että kokeilkaas vaikka terveysmessuilla tms. tätä hoitoa!

• TuonytonvaanBemermainos

Minulla Scleroderma Crest cum myositis, MCTD. Raynaudin oireella alkoi
      vuonna 2009, välillä sairaus remissiossa nyt taas aktiovitunut. Olen Bemeriä
      koittanut, ei auta kuin hetken, saman vaikutuksen saa ja tunto palaa sormiin
      kipuillen, kun kädet laittaa lämpimän veden alle.

• Borrelioosi

Kannattaa tutkituttaa hormonit, ferritiinin saturaatio, b12 ja kilpirauhanen.

• Ohentunut

Valkosormiset, kiristyykö ja oheneeko teidän iho käsissä?
      Itselläni on iho kiristynyt ja ohentunut jo kämmenselkään asti. Kuuluuko ihon oireet kehittyvään sidekudosreumaan?
      Myös käsivarteeni on kasvanut täysin pyöreä laajeneva pigmenttiläiskä. Iho on ohentunut myös läiskässä se on n. 3 mm kokoinen tällä hetkellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      61
      5163
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      3252
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      142
      2705
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      16
      2328
    5. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      129
      1835
    6. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1673
    7. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      160
      1461
    8. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1397
    9. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      107
      1318
    10. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1297
    Aihe