Raynaud'n oireyhtymä

Marmoroitu

Olin tutkimuksissa ja Raynaud'n oireyhtymä todennettiin
Ei olla vielä varmoja onko valkosormisuus alkavan harvinaisen reuman oireena. Minulla on myös teleangiektasiat kasvoissa ja dekodeessa.
Myös iho on marmoroitunut reisien sisäsyrjillä ja käsivarsissani. Todella ruman näköistä.
Olen hyvin kivulias.

Kysyisin teiltä jotka olette valkosormisia / varpaisia niin oletteko anoneet ladattavia lämpöpohjallisia ja lämpökäsineitä, apuvälineitä Kelalta?
Onnistuuko hakemus?
Oletteko työelämässä? Itelläni on ongelmia päätetyöskentelyssä näpytellessäni näppäimiä sormet turpoavat ja sormenpäihin sattuu myös kohtalaisesti ja ne jäykistyvät.

Olen verenpainelääkityksellä. Mikä lääkitys auttaa jatkuvaan särkyyn, tikutukseen
pistelyyn vaikka on kesä?

Asiallisia vastauksia, kiitos

5

2737

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+5

Hei. Mulla on Sjögren ja CREST. Tuo CREST on ollut vähän epävarma vuosia, vaikka valkosormisuusoire on ollut jo kauan. Sain silti lämmitettävät käsineet ja pohjalliset toimintaterapeutin kautta. Siihen piti vain saada klinikan ylilääkärin allekirjoitus ja sitten sovitus toimintaterapeutilla ja lähetys tuli pakettina postiin.

Saan korvauksen Adalat-lääkkeestä, mutta jotain muutakin lääkettä on olemassa (potenssilääke?), mutta silloin pitää olla ilmeisesti todella hankala tilanne.
      Itse pärjään vielä töissä, vaikka kohtauksia tulee myös sisällä kesken työpäivän. Talvella elämä on kuitenkin melko hankalaa. Kaupassa on vaikeaa tehdä ostoksia, kun sormet jäätyy viileiden hyllyjen äärellä. Sitten kohmeisilla sormilla on vaikea maksaa ostokset ja sitten kun vielä pitää kävellä kotiin, on sormet jo ihan tunnottomat. Välillä en saa kotiovea auki.

• Reija62

Nivelpsoriasis "reino"-sormet (valkosormisuus) oli riesana vuosia, lääkkeistä ei juuri apua (haittavaikutuksia sitäkin enempi), mutta Bemer-terapia toi avun. Tuttu valkosormisuudesta kärsivä kokeili luonani hoitoa kerran ja heti alkoi tapahtua: sormiin palasi väri ja alkoi kuulemma kihelmöidä, Että kokeilkaas vaikka terveysmessuilla tms. tätä hoitoa!

• TuonytonvaanBemermainos

Minulla Scleroderma Crest cum myositis, MCTD. Raynaudin oireella alkoi
      vuonna 2009, välillä sairaus remissiossa nyt taas aktiovitunut. Olen Bemeriä
      koittanut, ei auta kuin hetken, saman vaikutuksen saa ja tunto palaa sormiin
      kipuillen, kun kädet laittaa lämpimän veden alle.

• Borrelioosi

Kannattaa tutkituttaa hormonit, ferritiinin saturaatio, b12 ja kilpirauhanen.

• Ohentunut

Valkosormiset, kiristyykö ja oheneeko teidän iho käsissä?
      Itselläni on iho kiristynyt ja ohentunut jo kämmenselkään asti. Kuuluuko ihon oireet kehittyvään sidekudosreumaan?
      Myös käsivarteeni on kasvanut täysin pyöreä laajeneva pigmenttiläiskä. Iho on ohentunut myös läiskässä se on n. 3 mm kokoinen tällä hetkellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Metsamanin muru kissa kuollut

Nyt siellä surraan muru kissaa päivä tolkulla,vaikka muuten ei oo välittänyt mitenkään siitä,kun joka videolla vaan mars
      Tuusniemi
      157
      2475
    2. 79
      1056
    3. Kysymys

Pystyisitkö tutustuu kaverina tai alkaa parisuhteeseen skitsofreenikon kanssa? T.Skitosoaffektiivinen (parantunut) Ois
      Sinkut
      236
      997
    4. Mitä haluaisit kysyä

kaivatultasi juuri nyt?
      Ikävä
      121
      966
    5. Tapailtaisko nainen

Meidän kotien puolessavälissä suunnilleen, vähä niinku salaa. Siinä on yks kiva paikka joka sopis hyvin. Mieheltä
      Ikävä
      73
      803
    6. Olisitko valmis lähitulevaisuudessa

Kohtaamaan minut mies?
      Ikävä
      76
      635
    7. Kissan kuolema

https://youtube.com/shorts/lJznLVfBTxA?si=h-F1D4Arg4uGjGX- On tuo aivan uskomaton tapaus! Lähes 200 osanottoa ja surun
      Tuusniemi
      91
      573
    8. Haluatko J-mies jutella asiat selviksi vai jäädä palstalle haaveilemaan

Kuten otsikko sanoo: Haluatko tavata ja jutella, jotta saadaan asioihin selvyys lopullisesti vai haluatko mieluummin haa
      Ikävä
      50
      556
    9. Miten on, luotathan siihen?

Että vielä tehdään kiihkeästi sitä yhdessä... Tutulle naiselle.❤️‍🔥
      Ikävä
      38
      532
    10. Ei siitä mahdollisesta suhteesta

saa kukaan tietää jos niin haluat❤️naiselle
      Ikävä
      36