Raynaud'n oireyhtymä

Marmoroitu

Olin tutkimuksissa ja Raynaud'n oireyhtymä todennettiin
Ei olla vielä varmoja onko valkosormisuus alkavan harvinaisen reuman oireena. Minulla on myös teleangiektasiat kasvoissa ja dekodeessa.
Myös iho on marmoroitunut reisien sisäsyrjillä ja käsivarsissani. Todella ruman näköistä.
Olen hyvin kivulias.


Kysyisin teiltä jotka olette valkosormisia / varpaisia niin oletteko anoneet ladattavia lämpöpohjallisia ja lämpökäsineitä, apuvälineitä Kelalta?
Onnistuuko hakemus?
Oletteko työelämässä? Itelläni on ongelmia päätetyöskentelyssä näpytellessäni näppäimiä sormet turpoavat ja sormenpäihin sattuu myös kohtalaisesti ja ne jäykistyvät.

Olen verenpainelääkityksellä. Mikä lääkitys auttaa jatkuvaan särkyyn, tikutukseen
pistelyyn vaikka on kesä?

Asiallisia vastauksia, kiitos

5

1483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4+5

      Hei. Mulla on Sjögren ja CREST. Tuo CREST on ollut vähän epävarma vuosia, vaikka valkosormisuusoire on ollut jo kauan. Sain silti lämmitettävät käsineet ja pohjalliset toimintaterapeutin kautta. Siihen piti vain saada klinikan ylilääkärin allekirjoitus ja sitten sovitus toimintaterapeutilla ja lähetys tuli pakettina postiin.

      Saan korvauksen Adalat-lääkkeestä, mutta jotain muutakin lääkettä on olemassa (potenssilääke?), mutta silloin pitää olla ilmeisesti todella hankala tilanne.
      Itse pärjään vielä töissä, vaikka kohtauksia tulee myös sisällä kesken työpäivän. Talvella elämä on kuitenkin melko hankalaa. Kaupassa on vaikeaa tehdä ostoksia, kun sormet jäätyy viileiden hyllyjen äärellä. Sitten kohmeisilla sormilla on vaikea maksaa ostokset ja sitten kun vielä pitää kävellä kotiin, on sormet jo ihan tunnottomat. Välillä en saa kotiovea auki.

    • Reija62

      Nivelpsoriasis "reino"-sormet (valkosormisuus) oli riesana vuosia, lääkkeistä ei juuri apua (haittavaikutuksia sitäkin enempi), mutta Bemer-terapia toi avun. Tuttu valkosormisuudesta kärsivä kokeili luonani hoitoa kerran ja heti alkoi tapahtua: sormiin palasi väri ja alkoi kuulemma kihelmöidä, Että kokeilkaas vaikka terveysmessuilla tms. tätä hoitoa!

    • TuonytonvaanBemermainos

      Minulla Scleroderma Crest cum myositis, MCTD. Raynaudin oireella alkoi
      vuonna 2009, välillä sairaus remissiossa nyt taas aktiovitunut. Olen Bemeriä
      koittanut, ei auta kuin hetken, saman vaikutuksen saa ja tunto palaa sormiin
      kipuillen, kun kädet laittaa lämpimän veden alle.

    • Borrelioosi

      Kannattaa tutkituttaa hormonit, ferritiinin saturaatio, b12 ja kilpirauhanen.

    • Ohentunut

      Valkosormiset, kiristyykö ja oheneeko teidän iho käsissä?
      Itselläni on iho kiristynyt ja ohentunut jo kämmenselkään asti. Kuuluuko ihon oireet kehittyvään sidekudosreumaan?
      Myös käsivarteeni on kasvanut täysin pyöreä laajeneva pigmenttiläiskä. Iho on ohentunut myös läiskässä se on n. 3 mm kokoinen tällä hetkellä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      38
      2893
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      10
      1990
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      17
      1453
    4. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1335
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1310
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      17
      1231
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1141
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1085
    9. 22
      1047
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1044
    Aihe