Voisitteko te saabistit selittää, minkä tähden ihmiset eivät osta Saabeja, vaan aivan kaikkia muita merkkejä?
Yksinkertainen kysymys
61
194
Vastaukset
- siinä vastaus
Nykyään lämmöllä ja hyvin nopealla lämpenemisellä ei näytä olevan kysyntää. Haluatte näemmä nykyään tutista Volkkareissanne ja Skodissanne jo pikkupakkasessa kintaat käsissä 30km työmatkat ja kädet koettelee 20km kohdilla kojetaulun etureunaa toivorikkaana, että joko nyt...joko nyt...eikö vieläkään...
Saabisti haluaa mukavaa ajoa talvellakin ja siksi ainakin minä sellaisen aikanaan laitoin. Hei kun saa enemmän autoa alle 10000€ niin siirryn sellaiseen parempaan. Joutuu näemmä odottelemaan...edelleen...- gs birotor
1200L ladahan olisi sinulle silloin aivan riittävä noilla kriteereillä.
- bipojulle piste
gs birotor kirjoitti:
1200L ladahan olisi sinulle silloin aivan riittävä noilla kriteereillä.
1200 L Large on todellakin hyvä auto alkuperäisessäympäristössään vaan ei kuulu samaan kategoriaan kuin Saab.
- Kuollut merkki
bipojulle piste kirjoitti:
1200 L Large on todellakin hyvä auto alkuperäisessäympäristössään vaan ei kuulu samaan kategoriaan kuin Saab.
Saab on vähän kuin Lada varusteltuna paremmin. Molemmat ovat rakenteeltaan hyvin vanhoja ja vanhanaikaisia.
- gs birotor
bipojulle piste kirjoitti:
1200 L Large on todellakin hyvä auto alkuperäisessäympäristössään vaan ei kuulu samaan kategoriaan kuin Saab.
Kenelle vastasit? Vai yritätkös olla jotenkin hauska, mutta hyvin huomaa ettet autoista mitään tiedä.
Ps. katso nyt aina mihin on edes ensin vastaus kirjoitettu. - vähänaika tyhmä
gs birotor kirjoitti:
Kenelle vastasit? Vai yritätkös olla jotenkin hauska, mutta hyvin huomaa ettet autoista mitään tiedä.
Ps. katso nyt aina mihin on edes ensin vastaus kirjoitettu.Äo pienempi kuin kengännumero.
- gs birotor
vähänaika tyhmä kirjoitti:
Äo pienempi kuin kengännumero.
Tiedä siitä, mutta tuollaistahan sieltä tulee kun ei ole mitään argumenttejä.
- emäätiädä muuta
gs birotor kirjoitti:
Tiedä siitä, mutta tuollaistahan sieltä tulee kun ei ole mitään argumenttejä.
kuin senverranettä minun Saabini joita on ollut abbauttiarallaa 7 kappaletta vuosien varrella huomattavasti kestävämpiä kuin muut merkit. Senverran voin avata että kokemusta eri merkeista aika lailla. Toiminut autoalalla tiskin molemmilla puolilla myynyt useamman sata uutta ja käytettyä henkilöautoa ja vähän isompiakin.
Harvoin on mennyt niin vähän rahaa markkoja tahi euroja vaihtoauton kunnostamiseen myyntiä varten. Toki kulutusosia menee vaan isommilta rempoilta Saabin osalta vältyttiin.
Samaa ei voi sanoa monen muun merkin kohdalla todellakaan. Myös tämän aviisin merkkipalstoilta voi lukea kuinka kalliiksi nykyään jonkin merkin fanittaminen voi käydä.
Saabisteilla on vahva merkiuskollisuus mutta se ei sulje pois mahdollisuuta että pihassa on myös toisenmerkkinen auto käytössä.
Paljonkin ajaetun Saabin kohdalla välttynyt suuremmilta rempoilta toisin kuin muunmerkkisten kodalla joitamyös omistanut laidasta laitaan. Pahimmat pettymkset tulleet ns. premiumautojen kanssa. Aivan uskomattomia vikatiheyksiä takuuajan puitteissa. Moni kakku päältä kaunis vaan ... - gs birotor
emäätiädä muuta kirjoitti:
kuin senverranettä minun Saabini joita on ollut abbauttiarallaa 7 kappaletta vuosien varrella huomattavasti kestävämpiä kuin muut merkit. Senverran voin avata että kokemusta eri merkeista aika lailla. Toiminut autoalalla tiskin molemmilla puolilla myynyt useamman sata uutta ja käytettyä henkilöautoa ja vähän isompiakin.
Harvoin on mennyt niin vähän rahaa markkoja tahi euroja vaihtoauton kunnostamiseen myyntiä varten. Toki kulutusosia menee vaan isommilta rempoilta Saabin osalta vältyttiin.
Samaa ei voi sanoa monen muun merkin kohdalla todellakaan. Myös tämän aviisin merkkipalstoilta voi lukea kuinka kalliiksi nykyään jonkin merkin fanittaminen voi käydä.
Saabisteilla on vahva merkiuskollisuus mutta se ei sulje pois mahdollisuuta että pihassa on myös toisenmerkkinen auto käytössä.
Paljonkin ajaetun Saabin kohdalla välttynyt suuremmilta rempoilta toisin kuin muunmerkkisten kodalla joitamyös omistanut laidasta laitaan. Pahimmat pettymkset tulleet ns. premiumautojen kanssa. Aivan uskomattomia vikatiheyksiä takuuajan puitteissa. Moni kakku päältä kaunis vaan ...Se mitä on saabeja ollut itsellä/kavereilla/sukulaisilla niin en sanoisi niiden olevan sen parempia kuin muutkaan, mutta en myöskään väitä huonommiksi.
Ongelma ilmeisesti on ollut laadun suuri heittely eri autojen kesken. - syyongelmiin
gs birotor kirjoitti:
Se mitä on saabeja ollut itsellä/kavereilla/sukulaisilla niin en sanoisi niiden olevan sen parempia kuin muutkaan, mutta en myöskään väitä huonommiksi.
Ongelma ilmeisesti on ollut laadun suuri heittely eri autojen kesken.GM laatu 90luvun saabeissa. Konserni pakotti käyttämään komponentteja muista merkeistä jotka eivät oikein kelvanneet saabin insseille. Sinänsä erikoista että esmex 9-5 kohdalla laatu heikkeni koko ajan ja grande finale kun siirryttiin puhtaasti GM-moottoreihin. Vikatikki tosiaan.
- rajanvetoa vähän
gs birotor kirjoitti:
1200L ladahan olisi sinulle silloin aivan riittävä noilla kriteereillä.
Jos ei ole kokemusta Ladan ja Saabin eroista ajettavuudessa ja mukavuudessa niin ei kannata ottaa kantaa. Jos taas olisi kokemusta ei normaaliälyinen kehtaisi nolata itseään vertaamalla julkisesti edellisiä autoja toisiinsa.
- tämitähäh?
Ei näytä, ei näytä olevan kysyntää. Mutta MIKSI inehmoiset ostavat muun merkkisiä autoja kuin Saabeja, se ei tullut vielä selväksi? Mikä karkoittaa ostajat? Minkä ominaisuuden vain Saab on osannut kehittää, joka vie ostajat mennessään?
- hähmitätäh
onko enää yhtään valmistajaa jolla ei ole ahdettua versiota mallistossaan?Kukahan sen trendin aloitti.
Kuten jo aiemminkin maininnut Saab ei sovi heikkohermoisille laumasieluille ollenkaan. Kun on kokemuksia eri automerkeistä osaa arvostaa ihan eri lailla omaaansa. - pää syy
Syypää, eli pää syy on GM.
- Jippiaijee
Voi sitä pahaa GM:ää, saa kaikki automerkit konkurssiin!
- Golf-kuski
Eikös se ole niin, että hyvä tuote myy itse itsensä? Vai mitä saabistit?
- Itsensämyyminen
Niin ja huono nainen myy itseänsä
- ihan helppoa
Ihmiset ostavat mieluummin kunnollisia autoja.
- atshiimiees?
montako kertaa pajalla hajalla?
- Rauha sielulleen
Faija-vainaalla oli hetken aikaa sammaleenvihreä Saab 96. Kyllä nolotti olla sen kyydissä kun vatkasi niitä vaihteita eestaas ja polki kuin soutulaitetta.
- saab...
On monia syitä, että myynti sakkasi loppuvuosina. Syy ei ollut niinkään autossa. Mallisto oli lopussa liian kapealla sektorilla, oikeastaan yhdessä luokassa koko merkin mallisto. Mikään muukaan merkki ei ole selvinnyt sillä politiikalla.
Liikenteessä oleva kanta omaa todella hyvän hintalaatusuhteen. Muutaman tuhannen autosta löytyy kaikki herkut ja hyvät ominaisuudet mitä autossa voi olla. Toki moninkertaisella sijoituksella on saatavilla enemmän ja parempaa... Heti kun löytyy samalla rahalla tai halvemmalla parempaa ja enemmän kuin 9-5 Aero kaikilla herkuilla niin minäkin vaihdan.
Uudesta asti se on tuolla tallissa möllöttänyt ja möllöttää edelleen. Vaimon työsuhdeautot ovat vaihtuneet jo monta kertaa joten on kyllä kokemusta monen merkkisistä uusista autoista. Myös kylmästä Volkkarista. Kylmähän se on, vai mitä Volkkaristit?- gs birotor
Montakos kertaa teille on tarjottu työsuhde autoa ostettavaksi omaksi?
Minkä arvoisena näet oman autosi ja vuosimalli on? - arvoton
gs birotor kirjoitti:
Montakos kertaa teille on tarjottu työsuhde autoa ostettavaksi omaksi?
Minkä arvoisena näet oman autosi ja vuosimalli on?Mitä sitä katselee autonsa arvoa, ei sillä arvolla pitkällekkään ajeta, mä en ymmärrä lainkaan noita "arvojen" ostajia, jos kerran auto miellyttää ja sillä pääsee sinnesuntänne, ni mitä hittoa nuo jotkut arvot siihen vaikuttaa???
- gs birotor
arvoton kirjoitti:
Mitä sitä katselee autonsa arvoa, ei sillä arvolla pitkällekkään ajeta, mä en ymmärrä lainkaan noita "arvojen" ostajia, jos kerran auto miellyttää ja sillä pääsee sinnesuntänne, ni mitä hittoa nuo jotkut arvot siihen vaikuttaa???
Luetun ymmärrys olisi myöskin hyvä asia eli lue myös se texti johon vastasin.
Koska kuitenkaan et löydä sitä niin laitan tähän sinulle vielä sen osuuden johon kyselyni tein.
"Heti kun löytyy samalla rahalla tai halvemmalla parempaa ja enemmän kuin 9-5 Aero kaikilla herkuilla niin minäkin vaihdan." - arvoton
gs birotor kirjoitti:
Luetun ymmärrys olisi myöskin hyvä asia eli lue myös se texti johon vastasin.
Koska kuitenkaan et löydä sitä niin laitan tähän sinulle vielä sen osuuden johon kyselyni tein.
"Heti kun löytyy samalla rahalla tai halvemmalla parempaa ja enemmän kuin 9-5 Aero kaikilla herkuilla niin minäkin vaihdan."No jos mulle vastasit, niin kysynpä että mihin sun käsitys perustuu, oletko kokeillut kaikkia muitakin autoja, ymmärrys hoi!
- gs birotor
arvoton kirjoitti:
No jos mulle vastasit, niin kysynpä että mihin sun käsitys perustuu, oletko kokeillut kaikkia muitakin autoja, ymmärrys hoi!
Kerro nyt miten ymmärrät tuon viimeisen lauseen jonka lainasin edelliseen viestiini?
Kun sen olet ajatuksella lukenut niin eikö ole oleellinen tieto auton vuosimalli ja arvo jona omistaja sitä pitää, että joku voisi edes ajatella vastata?
Olet ilmeisesti sellainen keskustelija joka ei vastaa kysymyksiin, mutta tekee aina vastakysymyksen. - replaoffsping
gs birotor kirjoitti:
Kerro nyt miten ymmärrät tuon viimeisen lauseen jonka lainasin edelliseen viestiini?
Kun sen olet ajatuksella lukenut niin eikö ole oleellinen tieto auton vuosimalli ja arvo jona omistaja sitä pitää, että joku voisi edes ajatella vastata?
Olet ilmeisesti sellainen keskustelija joka ei vastaa kysymyksiin, mutta tekee aina vastakysymyksen.kuin hyvin oma kotterosi säilyttänyt arvonsa kun kaupan pihasta ulos ajanut? Miinus 50 % vaatimattomasti? KVG nimimerkkisi!
- gs birotor
replaoffsping kirjoitti:
kuin hyvin oma kotterosi säilyttänyt arvonsa kun kaupan pihasta ulos ajanut? Miinus 50 % vaatimattomasti? KVG nimimerkkisi!
Enpä ole kaupan pihsta sitä ajanuut vaan suoraan tehtaan omasta toimitushallista ja vaikka on jo ikää autolla niin ei ole vielä 50% ostohinnasta tippunut.
Aukesko? - Kerro kerro
gs birotor kirjoitti:
Enpä ole kaupan pihsta sitä ajanuut vaan suoraan tehtaan omasta toimitushallista ja vaikka on jo ikää autolla niin ei ole vielä 50% ostohinnasta tippunut.
Aukesko?nyt millä ajelet. Hyvä on puskista huudella saabipalstalla ja mollata meitä.
- gs birotor
Kerro kerro kirjoitti:
nyt millä ajelet. Hyvä on puskista huudella saabipalstalla ja mollata meitä.
Volvolla ja se on hankittu verovapaana autona. Mikä selittää arvonpidon.
En mielestäni mollaa ketään, mutta kannattaa miettiä mitä kirjoittaa ettei tule väitettyä mitä satttuu.
Saab on ihan hyvä auto siinä missä muutkin viimeeksi ollut saab 4v sitten ja jos kohdalle tulee hyvä sellainen niin miksei voisi harkita uudestaan kakkosautoksi.
herääkin kysymys keskustelenko vain yhden henkilön kanssa vai monien, koska ei kertaakaan käytetä samaa nimimerkkiä. Jolloin se menee mainitsemaksi puskista huuteluksi,
Kerrotko myös itse millä ajat? - 9-5 aerowagon
gs birotor kirjoitti:
Volvolla ja se on hankittu verovapaana autona. Mikä selittää arvonpidon.
En mielestäni mollaa ketään, mutta kannattaa miettiä mitä kirjoittaa ettei tule väitettyä mitä satttuu.
Saab on ihan hyvä auto siinä missä muutkin viimeeksi ollut saab 4v sitten ja jos kohdalle tulee hyvä sellainen niin miksei voisi harkita uudestaan kakkosautoksi.
herääkin kysymys keskustelenko vain yhden henkilön kanssa vai monien, koska ei kertaakaan käytetä samaa nimimerkkiä. Jolloin se menee mainitsemaksi puskista huuteluksi,
Kerrotko myös itse millä ajat?vm -00 ajettu yli 300 tkm kulutusosia vaihtanut lajiinsa aika lailla että pääsen omille jäljille vähän joka paikassa. Kori ihan hyvä pientä käytön jälkeä ei ikinä massattu suomiauto. Pohjassa vähän kuppaa muttei mitään vakavaa otettavissa kiinni helposti. Matching number voimansiirtolinja vähän viriviriä hevosvoimat muutettu kilowateiksi. Käytän 99/re85 sekoitusta arkiajossa
Seuraavaksi laitan tehdasuuden moottorin johon vaihdettaan kuulalaakeroitu ahdin sekä koko putkisto vaihtuu vähän alkuperäistä paremmin virtaava putkisto kemiran metallikatilla kun alkuperäinen vähän ahdistaa tieety äänet paranee samalla.
Auto maksoi kolme vuotta sitten suorilla 5,5 kiloeuroa yksityiseltä myyjältä silloin alle 300tkm ajettuna. Kaikkiaan lopputulema uudella moottorilla, ahtimella, välijäähyllä ja putkistolla jää alle 10 kiloeuron. Tehoa abbauttiarallaa 300kW ja vääntöä noin 500nm etanolibensaseoksella. Samantehoinen uusi auto ei taida alle irrota alle 100 kiloeuron mistää liikkeestä. Toisekseen täysin käyttökelpoinen arkiajossa sekä kaikkina vuodeaikoina.
Rengaskulut normaalia suuremmat johtuen ylikokorenkaista sekä siitä syystä että vääntöä löytyy pidon irtoamiseen pelkällä pedaalin painamisella;D
Parhaat mallit skandinaavi sekä germaanimerkeillä jo tehty nykyautoissa liikaa kaikenlaista tjafsia. Pihassa ollut ollut 460, v90, S80 ja V40x2 kaikki täysin varustein ja tehoin bensana ja diezelinä. Ko merkissä suosikkina PV Duetti Amazon sekä T4,5 ja 6 malli mielellään ärrä peräpeilissä. Kaikki pihassa olleet työsuhdeautoja täydellä autoedulla.Palkan maksoi tuolloin pääkonttori Swärjessä.
Nykyään työauto Tojjota vaan hyvin pelittää tietty teho ja vääntöpuolella puutostiloja omaan verrattuna. Saabeja löytyy kolome kappaletta ja yksi VW jonka omistanut jo kolmekymmentä vuotta kertaalleen käyttöentisöitynä.
Ett silleen tällä hetkellä. Oliko riittävän perusteellinen repla;D
. - gs birotor
9-5 aerowagon kirjoitti:
vm -00 ajettu yli 300 tkm kulutusosia vaihtanut lajiinsa aika lailla että pääsen omille jäljille vähän joka paikassa. Kori ihan hyvä pientä käytön jälkeä ei ikinä massattu suomiauto. Pohjassa vähän kuppaa muttei mitään vakavaa otettavissa kiinni helposti. Matching number voimansiirtolinja vähän viriviriä hevosvoimat muutettu kilowateiksi. Käytän 99/re85 sekoitusta arkiajossa
Seuraavaksi laitan tehdasuuden moottorin johon vaihdettaan kuulalaakeroitu ahdin sekä koko putkisto vaihtuu vähän alkuperäistä paremmin virtaava putkisto kemiran metallikatilla kun alkuperäinen vähän ahdistaa tieety äänet paranee samalla.
Auto maksoi kolme vuotta sitten suorilla 5,5 kiloeuroa yksityiseltä myyjältä silloin alle 300tkm ajettuna. Kaikkiaan lopputulema uudella moottorilla, ahtimella, välijäähyllä ja putkistolla jää alle 10 kiloeuron. Tehoa abbauttiarallaa 300kW ja vääntöä noin 500nm etanolibensaseoksella. Samantehoinen uusi auto ei taida alle irrota alle 100 kiloeuron mistää liikkeestä. Toisekseen täysin käyttökelpoinen arkiajossa sekä kaikkina vuodeaikoina.
Rengaskulut normaalia suuremmat johtuen ylikokorenkaista sekä siitä syystä että vääntöä löytyy pidon irtoamiseen pelkällä pedaalin painamisella;D
Parhaat mallit skandinaavi sekä germaanimerkeillä jo tehty nykyautoissa liikaa kaikenlaista tjafsia. Pihassa ollut ollut 460, v90, S80 ja V40x2 kaikki täysin varustein ja tehoin bensana ja diezelinä. Ko merkissä suosikkina PV Duetti Amazon sekä T4,5 ja 6 malli mielellään ärrä peräpeilissä. Kaikki pihassa olleet työsuhdeautoja täydellä autoedulla.Palkan maksoi tuolloin pääkonttori Swärjessä.
Nykyään työauto Tojjota vaan hyvin pelittää tietty teho ja vääntöpuolella puutostiloja omaan verrattuna. Saabeja löytyy kolome kappaletta ja yksi VW jonka omistanut jo kolmekymmentä vuotta kertaalleen käyttöentisöitynä.
Ett silleen tällä hetkellä. Oliko riittävän perusteellinen repla;D
.Kitos asiallisesta vastauksesta.
Kyllähän hyvää kannattaa tiettyyn rajaan asti kunnostaa, mutta tietenkin jokainen päättää itse siitä.
Se miten asian ajattellee onko jo parhaat mallit tehty on kinkkisempi kysymys. Toisalta on, jos ajattelee "tee se itse" miehen näkökulmasta, mutta toisaalta uudet on melkein järjestään parempia kuin edeltäjänsä. - nojoooo
gs birotor kirjoitti:
Kitos asiallisesta vastauksesta.
Kyllähän hyvää kannattaa tiettyyn rajaan asti kunnostaa, mutta tietenkin jokainen päättää itse siitä.
Se miten asian ajattellee onko jo parhaat mallit tehty on kinkkisempi kysymys. Toisalta on, jos ajattelee "tee se itse" miehen näkökulmasta, mutta toisaalta uudet on melkein järjestään parempia kuin edeltäjänsä.Saabin kohdalla olen päättänyt pysyä merkin omissa moottoreissa joista hyviä kokemuksia parinkymmenen vuoden ajalta.
Nykyautoissa ottaa päähän sähköhäröt jotka vaativat korjaamokäynnin joka kerta kun joku merkkivalo syttyy. Pelkkä vikakoodin luku kymmeniä euroja per käynti.
Saabeihin löytyy apua merkkikerhon erinomaisilta sivuilta lähes kaikkeen.
Samaa mieltä siitä että 9-3 SS on parempi ajettava kuin 9-5 og vaan juuri se moottori syy miksi blokkaan sen pois jatkossakin. Wanhassa wara parempi nimittäin se virivara. Minkään muun merkin tehomallit eivät kestä samanlaista käyttöä kovin pitkään.
- S-B-93
Voisitteko te muiden automerkkien omistaja vastata yksinkertaiseen kysymykseeni.
Mikä teitä kiinnostaa täällä Saab osiossa?- Muu merkki
Teidän säälittävä harhaisuus kiinnostaa, että miten saabistit näkevät Saabin tarun yhtenä voittokulkuna ja edelläkävijänä, parhaana autona jolle ei kuitenkaan löydy ostajia. Te ette tunnu ymmärtävän Saabin huonoa hinta/laatu-suhdetta, joka ei tuo asiakkaita. Naurettavaa väittää että Saabin huono menekki ei johdu autosta. Hyvänen aika! No mistä sitten?
- saab historia
Muu merkki kirjoitti:
Teidän säälittävä harhaisuus kiinnostaa, että miten saabistit näkevät Saabin tarun yhtenä voittokulkuna ja edelläkävijänä, parhaana autona jolle ei kuitenkaan löydy ostajia. Te ette tunnu ymmärtävän Saabin huonoa hinta/laatu-suhdetta, joka ei tuo asiakkaita. Naurettavaa väittää että Saabin huono menekki ei johdu autosta. Hyvänen aika! No mistä sitten?
Onko omalla automerkilläsi tarjolla autoja eri kokoluokkiin? Jaa, etkä silti ole ymmärtänyt aikaisempia kirjoituksia tässä ketjussa? No yritä sulatella lukemaasi, jos asia vaikka joskus avautuisi.
Saabin historia on melkoinen teknillinen voittokulku ja Saab toi ensimmäisenä tai ensimmäisten joukossa markkinoille suurimman osan myös Sinun autostasi tänä päivänä löytyvistä mukavuus- ja turvallisuusvarusteista. Autossasi lienee rullavyöt, lämmitettävät peilit ja takalasi, tihkukytkin, istuinlämmittimet, ajovalojen pesimet ja läpivirtaustuuletus? Jopa laminoidut lasit. Nuo nyt tulivat heti mieleen.
Jos jaksat perehtyä autohistoriaan niin sieltä saat lisää tietoutta Saabin innovoimista ja normaaliautoihin tuomista asioista.
- Muu merkki
Lämmitettävät peilit MB 1972, lämmitettävä istuin Buick 1948, turvavyöt Tucker 1948, 3pistevyöt Volvo 1959, lampunpesimet Corvette 1968, laminoitu tuulilasi Volvo 1944, tuulilasinpesin Triumph 1935, ilmastointi Studebaker 1938, takalasin lämmitin Cadillac 1948... Jatkanko vielä autoilun innovaatioista, vai onko kaikki saabistille kuitenkin Saabin keksimää? Edellä esitetty on kaikki faktaa, eikä uskovaisten horinaa.
- pRÖÖT
Jatka, mutta älä unohda Toyotaa !
- sellaista..
Mennään tosiaan sinne 1970-luvun loppupuolelle ja kerrotko uudelleen Suomessa silloin myytyjen vaikkapa 30 myydyimmän auton merkit ja mallit joissa nuo varusteet olivat? Jostakin löytyi aina jotakin, mutta Saabista yleensä koko paketti. Hyvin varusteltuja autoja oli todella vähän ja se oli osasyy Saabin silloiselle myyntimenestykselle. Tarkennetaan myös se, että Saabeissa oli kaikki lasit laminoituja kun esim. useissa Fordeissa ja BMW:ssä vain tuulilasit olivat laminoituja 1972.
Vakuutusyhtiöistä löytyy loput perustelut. Saabissa on aina ollut luokassaan todella halvat vakuutusmaksut koska niitä kalliita henkilövahinkoja syntyi turvallisessa autossa aina vähän.
Sen ymmärtänee vaikka ei olisikaan uskovainen? - hangon keksijä
sellaista.. kirjoitti:
Mennään tosiaan sinne 1970-luvun loppupuolelle ja kerrotko uudelleen Suomessa silloin myytyjen vaikkapa 30 myydyimmän auton merkit ja mallit joissa nuo varusteet olivat? Jostakin löytyi aina jotakin, mutta Saabista yleensä koko paketti. Hyvin varusteltuja autoja oli todella vähän ja se oli osasyy Saabin silloiselle myyntimenestykselle. Tarkennetaan myös se, että Saabeissa oli kaikki lasit laminoituja kun esim. useissa Fordeissa ja BMW:ssä vain tuulilasit olivat laminoituja 1972.
Vakuutusyhtiöistä löytyy loput perustelut. Saabissa on aina ollut luokassaan todella halvat vakuutusmaksut koska niitä kalliita henkilövahinkoja syntyi turvallisessa autossa aina vähän.
Sen ymmärtänee vaikka ei olisikaan uskovainen?Miten tämä liittyy Saabin omiin keksintöihin autojen saralla?
- halloota
hangon keksijä kirjoitti:
Miten tämä liittyy Saabin omiin keksintöihin autojen saralla?
kolariturvallisuus nykyään lähtöisin skandinaavimerkkien esimerkistä perusvaatimus
- nääswille
Nuo kaikki olivat ensin ihan vakiosaabissa, sinä luettelit joukon erikoisvalmisteisia autoja.
- Historiantutkija
Saabin historia voi olla loistelias, mutta nykypäivä on vähän toisenlainen. Aika on ajanut melkoisella vauhdilla ohi.
- halloota II
Miltei mikä tahansa vanhakin turbo saabi voidaan muuttaa etanoli käyttöiseksi koska tehdas huomioinut sen materiaaleissa. Samoin turbotekniikka yleistynyt liki kaikilla automerkeillä vaparit so last season. MOT;D
- Buurmaaan
halloota II kirjoitti:
Miltei mikä tahansa vanhakin turbo saabi voidaan muuttaa etanoli käyttöiseksi koska tehdas huomioinut sen materiaaleissa. Samoin turbotekniikka yleistynyt liki kaikilla automerkeillä vaparit so last season. MOT;D
Jaa- mites 2.2TiD muutetaan etanoli käyttöiseksi???
- hokaa
Buurmaaan kirjoitti:
Jaa- mites 2.2TiD muutetaan etanoli käyttöiseksi???
vaihdetaan pensamoottori, helppoa ku osaa tai hokaa
- scaniaa kehiin
Buurmaaan kirjoitti:
Jaa- mites 2.2TiD muutetaan etanoli käyttöiseksi???
- oioioioilioi
Turbo sai patentin 1905, miten se liittyy Saabin keksintöihin?
- vuodet vierivät
Luetteletko 1977 vuoden alussa Suomessa myynnissä olleet Turbolla varustetut bensa-autot?
Saab todella jalosti mainittuja keksintöjä sellaisiksi, että ne tulivat saataville kaikelle kansalle.
Joku muu merkki taas on jalostanut mm. DSG:n ja mahdollisimman monipuolisen ohjauselektroniikan kaiken kansan iloksi---lue: riesaksi. Joskus saamme sitten muistella sen merkin loiston päiviä samalla herkkyydellä.
- Vanhat hyvät ajat
Niin, ero on siinä, että ne muut automerkit myyvät niitä turbojaan tänäkin päivänä, kun taas Saab kärvistelee konkurssin partaalla.
- Paha GM
Hirveetä hehkutusta Saabin ylivertaisuudesta muihin merkkeihin nähden, ja silti muita merkkejä myydään niin ettei ehdi valmistaa kysyntää vastaavasti, ja Saabilla krooninen konkurssiuhka päällä ja velkojia pilvin pimein. Saabisteilta ei ole vielä tullut järkevää selitystä asiaan, vaan haukutaan vain muut merkit romuiksi. Siis kysyn jälleen; miksi ihmiset eivät suostu ostamaan Saabeja, eivät edes ruotsalaiset?
- tyhmä ku oon
Heippa!
En halua väittää Saabbia ylivertaiseksi, mutta en kyllä alivertaiseksikaan, jota sinä täällä yrität änkyttää...mitä muita merkkejä ei ehdi valmistaa kysynnän mukaan, haluaisitko valaista hiukan???
Tilasin Tojon, ja saan oottaa sitä 3 kuukautta????Miksi?Jos kysyntä oikeasti olisi tuollainen niin eiköhän Tojotehtaat laittaisi pari yövuoroa lisää tekemään hutilustojoa??
Ekan tojon kun ostin uutena vuonna -76 uuden Corollan niin takuuajan loputtua etulokasiiven kohdalta antenninjuuresta oli lokari mädän , tappeluksen jälkeen sain takuuseen uuden, kaneetilla että mun ois pitäny huolehtia???? - klonks..klonks..
hehe..ei oo sullaka mitään konkreettista Saabin huonouteen, kunhan vaan tuuli leukojas louksetteleen-..
- Saku Tume
tyhmä ku oon kirjoitti:
Heippa!
En halua väittää Saabbia ylivertaiseksi, mutta en kyllä alivertaiseksikaan, jota sinä täällä yrität änkyttää...mitä muita merkkejä ei ehdi valmistaa kysynnän mukaan, haluaisitko valaista hiukan???
Tilasin Tojon, ja saan oottaa sitä 3 kuukautta????Miksi?Jos kysyntä oikeasti olisi tuollainen niin eiköhän Tojotehtaat laittaisi pari yövuoroa lisää tekemään hutilustojoa??
Ekan tojon kun ostin uutena vuonna -76 uuden Corollan niin takuuajan loputtua etulokasiiven kohdalta antenninjuuresta oli lokari mädän , tappeluksen jälkeen sain takuuseen uuden, kaneetilla että mun ois pitäny huolehtia????Siis pitäisikö uskoa että olet tilannut inhoamasi automerkin ja täällä parjaat sitä?
- juuhjuu
Noh tyytyväinenmuumerkki, minä voin valaista asiaa, katsos ystävä hyvä, kun kaikkia muita automerkkejä jälleenmyyjät suorastaan tyrkyttävät ostajille, Saabbia ei? Harvalla jälleenmyyntiliikkeellä oli esim: Saab 9-3 esittelyautona, sanoivat täällä maakunnassa että jos joku haluaisi koeajolle, niin saisivat äkkiä Helsingin maahantuojalta sellaisen koe-ajettavaksi, ja sitten se kaikkein tähdellisin syy, Saab ei enää ollut Saab, vaan Ooppeli, jo Tekniikan Maailman koe-ajossa toimittajat totesivat Saabin liian Ooppeliksi, useampi Saab mulla ollut , 96 4kpl 992kpl 900 3kpl ja tunnustan sen kyllä oikein AUTOKSI, vaan tätä nyky SaabooppeliFiat, en osaa performoida entisiin Saabbeihin, ikävä kyllä, sanon tämän vaikka mulla onkin -08vm diesel Saab, Fiatin moottorilla, jos joku haluaisi sen ostaa, niin täältä heruu, en enää dieseliä tarvitse koska ajan vain 3-4000 km vuodessa.
[email protected]
.- Lunatikot
Siis tilanne on sama kuin T-Fordilla, kysyntää olisi
mutta kun ei enää valmisteta! - Per Saukinen
Paljo ajettu ?
- juuhjuu
Per Saukinen kirjoitti:
Paljo ajettu ?
140.000 km ja toinen omistaja.
- Saab=Shit
Paaliin vaan!
- Shittimiehelle
teeppäs sama jutttu omalle biilillesi niin johan helpottaa tuo kiukuttelu.
- ei myy
Konkurssi kertoo Saabista kaiken, sitä on paha muuksi muuntaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571195- 521105
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892