Rotta+hiiret

manna

Mitäköhän rotat ja hiiret mahtavat tarkoittaa?

Näen usein unta että huoneeseen jossa olen alkaa ensin tulla hiiriä ja sen jälkeen iso rotta. Yleensä yritän häätää rottaa kimpustani, mutta se vaan tarttuu hampaillaan kiinni.
Samassa huoneessa on usein myös joku tuttu jolle alan kiljua että ottaisi rotan kimpustani, mutta tuttuni vaan katselee eikä tee elettäkään.

Unieni takia olen alkanut inhoamaan kaikkia jyrsijöitä.

5

9929

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maiqqu

On ihan pakko kirjoittaa tähän eräs tarina, jonka olen kuullut, ajattelin sen voivan liittyä sinunkin uneesi....

Kuvitellaan, että jokainen ajatuksemme on kuin vesipisara, niitä on tuhansia tuhansia päivässä. Yksi satunnainen ajatus ei paljoa vaikuta. Mutta vähitellen niistä alkaa muodostua lätäköitä ajatellaan vaikkapa hyvien, kannustavien, rohkaisevien ajatusten lammikko ja toinen jossa on pisarat negatiivisista, lannistavista ajatuksista.

Kiinnittäessämme niihin huomiota, saatamme oikein yllättyä siitä miten ajattelemme, mutta ne alkavatkin muuttua positiivisempaan suuntaan jo pelkän huomioinnin avulla. Tajuamme kuinka paljon turhia, itseämme lannistavia, toisilta kenties opittuja ajatuksia annamme tulla ja ottaa niitä totena niitä kyseenalaistamatta.

Teemme itse omat meremme ajatuspisaroistamme, meistä itsestä on kiinni kuinka iso tulee olemaan ilon ja luottamuksen meri.

Sinun hiiresi ja sitten iso rotta voisi olla sinun tapasi kiinnittää huomiota itsellesi epäedullisiin ajatuksiin, ajatusmalleihin. Ystäväsi ei sinua siinä juurikaan voi auttaa, vaan sinä itse, eikä se kopulta olekaan vaikeaa.

• Nukkumaija

Minusta voisi viita luottamukseen ja sen puutteeseen. Johonkin henkilöön tai asiaan. Hiiri kuvaa pienenmpää epävarmuutta mutta rotta jo kasvattaa tunteen suuriin mittasuhteisiin, pelkäät että tulet pettymään että joku ei ole luotettava. Kieroja ihmisiä ehkä? Tai pelkoa että joku on kiero. Rottahan se on sellainen joka uppoavan laivankin jättää... ja jäät yksin selviytymään elämässäsi..

• unet

Käsittääkseni tuollaiset unet joissa on pikku-elukoita jotka ärsyttävät, ovat vertauskuva ihmisiin ympärilläsi.
      Onko lähelläsi joku ihminen joka puhuu sinusta pahaa??
      Kiusantekijä..Eli tämä rotta on se ihminen joka yrittää saada näitä hiiriä kimppuusi, muita ihmisiä sinua vastaan.
      Ihminen joka on unessasi ei ole välttämättä se paha vaan hän saattaa tietää asiasta jotain.
      Älä kuitenkaan ota tätä liian tosissasi.

• kiusattu2

Minulla on kiusaajat kimpussa menen minne tahansa.
        Viime yönä näin unen, että iso musta rotta hyppäsi viereeni penkille ja säikähdin ihan perkeleesti.

Säikähdän oikeassakin elämässä kiusaajiani.He ovat jyrsijöitä, jotka jyrsivät psyykettäni ja elämääni pala palalta.

Rottia vastaan muuten minulla ei ole mitään.

• Hyvä voittaa
        kiusattu2 kirjoitti:

Minulla on kiusaajat kimpussa menen minne tahansa.
        Viime yönä näin unen, että iso musta rotta hyppäsi viereeni penkille ja säikähdin ihan perkeleesti.

Säikähdän oikeassakin elämässä kiusaajiani.He ovat jyrsijöitä, jotka jyrsivät psyykettäni ja elämääni pala palalta.

Rottia vastaan muuten minulla ei ole mitään.

Sanot: "...säikähdin ihan p--------ti... Sanoudu irti vihasta ja pahasta, joita koet olevan "oikeassakin elämässä". Apu löytyy ylhäältä Hyvältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      97
      4399
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      29
      3273
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2360
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      35
      1368
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      999
    6. Harmittaako sinua yhtään?

Tuntuuko pahalta ollenkaan?
      Ikävä
      32
      996
    7. Minulla on käsitys

Ettet ole kovin se k s uaalinen ihminen.
      Ikävä
      25
      990
    8. 153
      985
    9. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      914
    10. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      862
    Aihe