Rotta+hiiret

manna

Mitäköhän rotat ja hiiret mahtavat tarkoittaa?

Näen usein unta että huoneeseen jossa olen alkaa ensin tulla hiiriä ja sen jälkeen iso rotta. Yleensä yritän häätää rottaa kimpustani, mutta se vaan tarttuu hampaillaan kiinni.
Samassa huoneessa on usein myös joku tuttu jolle alan kiljua että ottaisi rotan kimpustani, mutta tuttuni vaan katselee eikä tee elettäkään.

Unieni takia olen alkanut inhoamaan kaikkia jyrsijöitä.

5

9849

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maiqqu

On ihan pakko kirjoittaa tähän eräs tarina, jonka olen kuullut, ajattelin sen voivan liittyä sinunkin uneesi....

Kuvitellaan, että jokainen ajatuksemme on kuin vesipisara, niitä on tuhansia tuhansia päivässä. Yksi satunnainen ajatus ei paljoa vaikuta. Mutta vähitellen niistä alkaa muodostua lätäköitä ajatellaan vaikkapa hyvien, kannustavien, rohkaisevien ajatusten lammikko ja toinen jossa on pisarat negatiivisista, lannistavista ajatuksista.

Kiinnittäessämme niihin huomiota, saatamme oikein yllättyä siitä miten ajattelemme, mutta ne alkavatkin muuttua positiivisempaan suuntaan jo pelkän huomioinnin avulla. Tajuamme kuinka paljon turhia, itseämme lannistavia, toisilta kenties opittuja ajatuksia annamme tulla ja ottaa niitä totena niitä kyseenalaistamatta.

Teemme itse omat meremme ajatuspisaroistamme, meistä itsestä on kiinni kuinka iso tulee olemaan ilon ja luottamuksen meri.

Sinun hiiresi ja sitten iso rotta voisi olla sinun tapasi kiinnittää huomiota itsellesi epäedullisiin ajatuksiin, ajatusmalleihin. Ystäväsi ei sinua siinä juurikaan voi auttaa, vaan sinä itse, eikä se kopulta olekaan vaikeaa.

• Nukkumaija

Minusta voisi viita luottamukseen ja sen puutteeseen. Johonkin henkilöön tai asiaan. Hiiri kuvaa pienenmpää epävarmuutta mutta rotta jo kasvattaa tunteen suuriin mittasuhteisiin, pelkäät että tulet pettymään että joku ei ole luotettava. Kieroja ihmisiä ehkä? Tai pelkoa että joku on kiero. Rottahan se on sellainen joka uppoavan laivankin jättää... ja jäät yksin selviytymään elämässäsi..

• unet

Käsittääkseni tuollaiset unet joissa on pikku-elukoita jotka ärsyttävät, ovat vertauskuva ihmisiin ympärilläsi.
      Onko lähelläsi joku ihminen joka puhuu sinusta pahaa??
      Kiusantekijä..Eli tämä rotta on se ihminen joka yrittää saada näitä hiiriä kimppuusi, muita ihmisiä sinua vastaan.
      Ihminen joka on unessasi ei ole välttämättä se paha vaan hän saattaa tietää asiasta jotain.
      Älä kuitenkaan ota tätä liian tosissasi.

• kiusattu2

Minulla on kiusaajat kimpussa menen minne tahansa.
        Viime yönä näin unen, että iso musta rotta hyppäsi viereeni penkille ja säikähdin ihan perkeleesti.

Säikähdän oikeassakin elämässä kiusaajiani.He ovat jyrsijöitä, jotka jyrsivät psyykettäni ja elämääni pala palalta.

Rottia vastaan muuten minulla ei ole mitään.

• Hyvä voittaa
        kiusattu2 kirjoitti:

Minulla on kiusaajat kimpussa menen minne tahansa.
        Viime yönä näin unen, että iso musta rotta hyppäsi viereeni penkille ja säikähdin ihan perkeleesti.

Säikähdän oikeassakin elämässä kiusaajiani.He ovat jyrsijöitä, jotka jyrsivät psyykettäni ja elämääni pala palalta.

Rottia vastaan muuten minulla ei ole mitään.

Sanot: "...säikähdin ihan p--------ti... Sanoudu irti vihasta ja pahasta, joita koet olevan "oikeassakin elämässä". Apu löytyy ylhäältä Hyvältä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      85
      7505
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      96
      5424
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      261
      4669
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      44
      4555
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      64
      3302
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2728
    7. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2378
    8. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      51
      2362
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2352
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2214
    Aihe