Fibromyalgian ja Sjögrenin syndrooman hoito

MecantSleep:(

Hei! Molemmat diagnoosit olleet vuodesta 2007. Vhh-ruokavalio, triptyl ja vitamiinit tuo avu kipuihin, mutta nukuttua en saa ilman nukahtamislääkettä. Kaikki mahdolliset muut lääkkeet on käyty läpi ko. vaivan hoitoon, melatoniini, ketipinor, mirtazapin ym. Olen työssäkäyvä ihminen ja joudun n. 2 kk:n välein pyytämään lääkäreiltä stellaa tai imovanea nukahtamiseen. Pidän välipäiviä lääkkeestä, mutta tarvitsen sitä 3 kertaa viikossa pystyäkseni työskentelemään. Nyt yksityisen lääkäri sanoi, että minulle ei enää sieltä asemalta kirjoiteta lääkettä. Olen ihan murtunut, kun kunnalliselle on vaikea päästä täällä...Sanoi, että ois hyvä että yksi lääkäri hoitais asiaa ja ymmärrän sen kyllä. Yleensä samalle lääkärille on vaikeaa saada aikoja ja teen työtä 6 päivänä viikossa, joten en tiedä miten tuo kunnallisella käynti onnistuu...onko mun luovuttava tästä lääkkeestä vain? Pelkään, että ajaudun pois työelämästä jos en saa nukutuksi. Olen todella stressaantunut nyt, jos muuallakin näytetään punaista valoa...Nää mun sairadet tekee välillä nukkumisen mahdottomaksi. Miten siis toimia? Varaanko ajan jonkun tietyn alan lääkärin vastaanotolle...tää mun ongelma kuormittaa koko perhettä. Kivutkin ovat kovempia ilman yöunia...mase
ntaa ja itkettää :(

4

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sama diagnoosi

      Jos olet työssä käyvä ihminen, toki sinun nukahtamislääkettä pitää saada tarpeesi mukaan, että jaksat hyödyttää tätä yhteiskuntaa ja onhan sinulla oma arvosikin. Turhaa nipottamista tuollainen.

    • mielen hallintaa

      Oletko kokeillut muita keinoja? Itse kärsin myös kroonisista kivuista, joihin aiemmin käytin Triptyliä. Nyt olen lopettanut lääkkeen, koska huomasin, että se ei kipuhin vaikuttanut. Syvemmän unen antoi, mutta jouduin käyttämään myös unilääkettä. Olen aina stressanut aamulla lähtöä, joten puolikas unilääke tuli helposti otettua. En ole enää työelämässä, joten unilääkkeen tarve on lähes loppunut.

      Itse olen saanut apua tietoisen läsnäolon harjoituksista. Ideana on, että keskitytään esim. hengityksen kuunteluun. Vaatii harjoittelua, mutta kursseja on paljon tarjolla. Vaikka et kokonaan unilääkkeistä eroon pääsisikään, niin annos pienenee. Lääkkeellä on myös psykologinen vaikutus.

      http://mindfulness-sivut.fi/mindfulness-univaikeudet/

    • 3+3

      Minä nukun melatoniinilla 9 tunnin yöunet.

      Taidat rasittaa itseäsi liikaa, jos et saa nukutuksi.

      Nukahtamislääkkeet ovat haitallisia ja niitä EI saa syödä 2 viikkoa kauempaa.

      Hae työkyvyttömyyseläkettä.

      Terveutä työttömiä on pilvin pimein, jotka haluaisivat tehdä sinun työsi.

      Kokeile LDN

      http://ldn.gehennom.org/index.html

    • Homumculus

      Ainakin fibro muuttaa unen rakennetta ja vaatii lääkehoitoa. Nukahtamislääke 3 kertaa viikossa on aika kohtuullista sinulle. Todella niuhottava lääkäri varsinkin, jos ei tarjoa mitään muuta tilalle.

      Minulla on Surmontil nukkumiseen, jota käytän ajoittain. Se ei ole nukahtamislääke vaan pikemminkin ylläpitää unta. Lääkärit pitävät sitä parempana vaihtoehtona kuin nukahtamislääkkeitä, jotka kai ovat bentsodiatsepiinejä.

      Olen käyttänyt aikoinaan nukahtamislääkkeitäkin vuosia. En joutunut "koukkuun" eikä mitään vieroitusoireita tullut, kun lopetin. Ongelmana oli niiden tehon häviäminen pitkäaikaiskäytössä.

      Mene ihmeessä toiselle lääkärille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2117
    2. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      118
      1630
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1520
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1347
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1256
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      489
      1167
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1165
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      963
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      932
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      886
    Aihe