1,6HDI sammahtelee

407

Vikakoodin mukaan jokin liitin viallinen, mutta sähkömies epäilee silti sulakekoteloa. Autossa on vaihdettu vajaa vuosi sitten ilmastoinnin läppäakseli ja sén vuoksi koko mittaripaneeli oli leväällään liittimineen.

Ajon aikana moottori aina silloin tällöin ikään kuin katkaisee virrat ja pysähtyy sen enempiä varoittelematta. Kun auto on liukunut tien viereen tarvitaan vain normaali startti ja moottori pyörii jälleen nätisti, niin kuin mitään vikaa ei koskaan olisi ollutkaan. Kunnes jonkun ajan päästä taas sama pysähtyminen uudestaan.

Mistähän päin vika voisi löytyä?

18

2835

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokin liitin?

      Kai se koodi nyt tarkemmin sanoo mikä liitin. Veikkaisin, että kuitenkin sieltä konehuoneen rasiasta ja liittimistä se vika johuu ei kojelaudan alta. Ei kai vaan ajonesto ole se vian aiheuttaja.

    • villi arvaus

      Ilmamäärämittari tai sen liittimet eli se murikka koneen vasemmalla sivulla, jonka kautta ilma menee turbolta välijäähdyttimelle ja takaisin koneelle.

      • korjaus

        tuo on paremminkin "kaasuläppäkotelo", ilmamäärämittari on koneen oikeassa päädyssä oleva kotelo turbolle menevän letkun alkupäässä, jarrunestesäiliön vieressä.


    • E. R.

      Tarkista nopeudenrajoittimen säätö, jos on vahingossa siirtynyt vaikkapa 40 kmh?

    • Avaaja

      Vika on nyt korjattu.

      Ette varmaan usko, mutta erilaisten kokeilujen ja ihmettelyn jälkeen autoon vaihdettiin uusi polttoainesuodatin. Enää ei pätki ja mikä ihmeellisintä, vikamuisti on pysynyt tyhjänä.

      Vähän toista viikkoa merkkihuolto selvitteli asiaa, mutta auto saatiin kuntoon.

      En tiedä itkeäkö vai nauraako...

      • hohohohohoho

        Joskus se vika on siellä mitä vähiten osaa odottaa, mutta jos auto tosta vaan sammuu, niin polttoaineen saanti pitäisi olla varmasti se ensimmäinen tarkistuskohde. Uskomatonta, ettei edes merkkihuolto tuollaista osannut paikallistaa.


      • samaa vikaa

        305 1.6 HDI 90 tehot katosi ripeästi kiihdyttäessä ja sytytti moottorin häiriövalon ja näyttöön Antipollution Faulty ilmoitus.. Ei ottanut yli 3000 kierrosta vasta kuin muutaman uudelleen käynnistyksen jälkeen. Syynä tukkeutunut polttoainesuodatin siinä ilmamassamittarin alapuolella.


      • auton vika tietenkin
        samaa vikaa kirjoitti:

        305 1.6 HDI 90 tehot katosi ripeästi kiihdyttäessä ja sytytti moottorin häiriövalon ja näyttöön Antipollution Faulty ilmoitus.. Ei ottanut yli 3000 kierrosta vasta kuin muutaman uudelleen käynnistyksen jälkeen. Syynä tukkeutunut polttoainesuodatin siinä ilmamassamittarin alapuolella.

        Miten olis, voisko sen polttoaineen suodattimen vaihtaa vaikka 60tkm välein kuten huoltokirjassa kerrotaan.


      • hohohohoho
        auton vika tietenkin kirjoitti:

        Miten olis, voisko sen polttoaineen suodattimen vaihtaa vaikka 60tkm välein kuten huoltokirjassa kerrotaan.

        Nii-i no aika moni autoilija luottaa siihen, että moiset asiat huolto hoitaa kunnialla... Eivätkä sitten päätään vaivaa muuten auton huoltoon liittyvillä jutuilla...


      • ----
        hohohohoho kirjoitti:

        Nii-i no aika moni autoilija luottaa siihen, että moiset asiat huolto hoitaa kunnialla... Eivätkä sitten päätään vaivaa muuten auton huoltoon liittyvillä jutuilla...

        Peugeot-huollossa ei ollut sopivaa suodatinta. Ovat ilmeisesti liian kalliita pitää varastossa?


      • Yvj
        auton vika tietenkin kirjoitti:

        Miten olis, voisko sen polttoaineen suodattimen vaihtaa vaikka 60tkm välein kuten huoltokirjassa kerrotaan.

        Diesel autoon polttoaineensuodatin kannattaa vaihtaa joka vuosi. Samalla suosittelen huollon yhteydessä polttoainejärjestelmän puhdistusainetta esim Forte. Ainakin oma 308 Hdi 1.6 on toiminut ongelmitta ja vikakoodeja tai toimintahäiriöitä ei ole ilmaantunut. Autolla ajettu nyt 127tkm.


      • hohohohohoho
        ---- kirjoitti:

        Peugeot-huollossa ei ollut sopivaa suodatinta. Ovat ilmeisesti liian kalliita pitää varastossa?

        Sitäkin suuremmalla syyllä auto kannattaa huollattaa jossain ihan muualla kuin Peugeot huollossa.


      • hohohohoho
        Yvj kirjoitti:

        Diesel autoon polttoaineensuodatin kannattaa vaihtaa joka vuosi. Samalla suosittelen huollon yhteydessä polttoainejärjestelmän puhdistusainetta esim Forte. Ainakin oma 308 Hdi 1.6 on toiminut ongelmitta ja vikakoodeja tai toimintahäiriöitä ei ole ilmaantunut. Autolla ajettu nyt 127tkm.

        Diesel suodatinta ei suinkaan tarvitse vaihtaa joka vuosi, mutta suodatin täytyy puolivuosittain tyhjentää vedestä.

        Vaihtoväli olisi edelleen jotain 40 - 60 tkm, kunhan tyhjentelee vedet pois. Bensasuodattimissa riittää vain vaihto noilla väleillä.


      • kun et tiedä , niin.
        hohohohoho kirjoitti:

        Diesel suodatinta ei suinkaan tarvitse vaihtaa joka vuosi, mutta suodatin täytyy puolivuosittain tyhjentää vedestä.

        Vaihtoväli olisi edelleen jotain 40 - 60 tkm, kunhan tyhjentelee vedet pois. Bensasuodattimissa riittää vain vaihto noilla väleillä.

        Voitko kertoa miten diiselsuodatin tyhjennetään vedestä? Ei tarvi muuta kuin vaihtaa 60tkm välein, niin huolia ei ole.


      • hohohohoho
        kun et tiedä , niin. kirjoitti:

        Voitko kertoa miten diiselsuodatin tyhjennetään vedestä? Ei tarvi muuta kuin vaihtaa 60tkm välein, niin huolia ei ole.

        No et taida sinäkään tietää. Niin ole hiljaa, kun et vaan osaa. Ota itse selvää äläkä hupsuja kysele. Dieseleissä tulee kondenssivettä sinne, joka voi heikentää polttoaineen virtausta.


      • Kerro pliis.
        hohohohoho kirjoitti:

        No et taida sinäkään tietää. Niin ole hiljaa, kun et vaan osaa. Ota itse selvää äläkä hupsuja kysele. Dieseleissä tulee kondenssivettä sinne, joka voi heikentää polttoaineen virtausta.

        En tosiaan tiedä, eivätkä korjaamollakaan tienneet kun kysyin, mutta kun sinä tiedät niin voitko meille tietämättömille kertoa? Auto on 407 1,6Hdi.


      • Anonyymi

        Siihen polttoaine suodattimeen kylkee tulee sähköinen polttoaine lämmitin se vikaatuessa aiheuttaa sammuilua.


      • Anonyymi
        Yvj kirjoitti:

        Diesel autoon polttoaineensuodatin kannattaa vaihtaa joka vuosi. Samalla suosittelen huollon yhteydessä polttoainejärjestelmän puhdistusainetta esim Forte. Ainakin oma 308 Hdi 1.6 on toiminut ongelmitta ja vikakoodeja tai toimintahäiriöitä ei ole ilmaantunut. Autolla ajettu nyt 127tkm.

        Ei kannata vaihtaa joka vuosi ellei aja 60 tkm. vuodessa . Normaali huoltoväli riittää .


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1368
    Aihe