Helppo liikkua

Helppo liikkua oli aihe vammaisten myös lieksalaisten elinolojen parantamiseksi päättäjien ja vammaisjärjestöjen ja vammaisten tietoisuuden edistämiseksi.Mutta nyt kannatta katsoa lehdestä kuinka hakea vanhusten ja vammaisten korjausavustuksia.siinäkin ei ole tasapuolista koska noita rahoja ei kerrostaloihin myönnetä näin on ainakin minulle todettu

Kuitenkin koska tein tuon kirjoituksen se ärsytti jotakin. joka kirjoitus myös poistettiin joka solvasi minua toisaalla

18

107

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vammaisten elinolojen parantamiseksi on mahdollista saada tietoutta myös päättäjien ja eri järjestöjen edustajien invalidiliiton koulutuksen kautta joita asia koskee tai on työnsä kautta tietoa hankkimassa

• ylimielisyyshuipussa

Vai solvasi sinua. Voi sissus sentään. Sinulla on näköjään sellainen mielikuva täällä, että voit huseerata ja mainostaa miten haluat. Ja ylläpitäjän laatimat säännöt ei sinua koske.

• Miten sitten otetaan huomioon rakentamisessa kaupungissamme vammaiset? Olenko siis ylimielinen huipussaan jos totean,että Lieksan kaupunki VIRASTOISSAAN EI HUOMIOI TASAPUOLISUUDEN PERIAATTEITA, ESIM KAUPUNGINTALOLLE EI PÄÄSE PYÖRÄTUOLILLA VAIKKA TOIVEITA ON ESITETTY
        sIVISTYSVIRASTOON HANKITTIIN AIKANAAN HISSI MUTTA TOIMIIKO VIELÄKÄÄN
        MITEN VAMMAINEN PÄÄSEE TEKNISEEN VIRASTOON?

Minä en lässytä vaan totean tosiasiat ;MK

• Oliko aiheeseen liittyvää lähdit solvauksen tielle kun aihe on vammaisten elinolojen parantaminen onko todella niin,että joka asiasta olet kimpussani? Olen todella ollut pitkämielinen jos ajan toisten ihmisten asioita ja tiedotan niinkuin nyt aiheesta,että korjausrakentamisesta ja eri liitojen yhteistyöstä on saatavissa koulutusta joka edesauttaa vanhusten ja vammaisten elinoloja. sinä poloinen et asiaa ymmärrä vaan hyökkäät kuin kotka missä raato on sinne kotkat kokoontuvat todetaan jo Raamatussa

• alkaa olla kiire
        markkukorpinen kirjoitti:

Oliko aiheeseen liittyvää lähdit solvauksen tielle kun aihe on vammaisten elinolojen parantaminen onko todella niin,että joka asiasta olet kimpussani? Olen todella ollut pitkämielinen jos ajan toisten ihmisten asioita ja tiedotan niinkuin nyt aiheesta,että korjausrakentamisesta ja eri liitojen yhteistyöstä on saatavissa koulutusta joka edesauttaa vanhusten ja vammaisten elinoloja. sinä poloinen et asiaa ymmärrä vaan hyökkäät kuin kotka missä raato on sinne kotkat kokoontuvat todetaan jo Raamatussa

Olet oikeassa. Kaupungin talolle tai teknisessä virastossa sijaitsevaan juuri käyttöön otettuun asiakaspalvelupisteeseen ei pääse pyörätuolilla tai vastaavilla laitteilla ollenkaan. Kunka vammaisia palvellaan ja missä? Asiakaspalvelupiste on perustettu väärään paikkaan ja se on ensi tilassa saatava kaikkien asiakkaiden ulottuville - ei vain tervejalkaisten.

Tekninen virasto onkin aivan mahdoton paikka vammaiselle. Vanha hotellirakennus käytävineen ja useine eri tasoineen ei sovellu vammaisille ollenkaan.

Kaikki edelliset kohteet kaipaavat kunnon katselmuksen ja päätökset, kuinka tilat saatetaan ihmisille sopiviksi, vai muutetaanko ne johonkin sopivaan tilaan.

• Todella ihmettelen asiaa miten vammaisneuvosto sulattaa näin eriarvoistamista vai ovatko turhautuneita koska muistan että koskaan ei sinne tullut kunnan edustajat kokoukseen aikanaan. joten ainakin minä näin asian turhauttavana ja tein suoraan aloitteita ,jotka ovat johtaneet joihinkin tuloksiin esin terveyskeskuksen ovet

Räväytän nyt kunnolla Lieksan kaupunki syrjii vammaisia toiminnassaan ja siten toiminta on perustuslain vastainen menettely

• johan on kumma

Nyt kannattaa todella tormistautua. Olen elänyt sellaisessa kuvitelmassa, että tekninen johtaja olisi ihan viisas mies. Kuuntelisiko hän entisenä ja melkein nykyisenäkin lieksalaisena vammaisten ääntä!

• johan on kumma kirjoitti:

Nyt kannattaa todella tormistautua. Olen elänyt sellaisessa kuvitelmassa, että tekninen johtaja olisi ihan viisas mies. Kuuntelisiko hän entisenä ja melkein nykyisenäkin lieksalaisena vammaisten ääntä!

Ei tässä tarvita yksilöä syyttää vaan todella kaupungin päättäjiä ja kaupungin johtoa muuten koska heille on asia tuotu usein esiin myös sosiaalilautakuntaan aikanaan selkeästi taholtani

• parannus tarvitaan

Tekniseen virastoon kannattaa tehdä pyörätuoleilla testivierailuja. Tulevatko virkailijat hoitamaan asioita kadulle vammaisen kanssa, vai miten toimitaan. Varmaan virastossa joku suuressa viisaudessaan osaa vastata tällaisiin kysymyksiin. Sama asia koskee myös kaupungintaloa. Onko siellä jalattomia asiakkaita varten kantajia, jotka kuljettavat heidät kerroksiin?

• Kun pielisjärven sairaala lakkautettiin niin siellä oli sentään porrashissi onko ne nyt sitten tervejalkaisten käytössä?

Mutta edelleen todella eikö kukaan valtuutettu ole nähnyt tuota eriarvoisuutta,ettei valtuuston kokousta pääse seuraamaan vammaiset. millä puolella sydämenne on keskustelut täällä on kyllä usein perseessä joten heitän rivosti asian jotta sen ymmärtäisitte vihdoinkin

• Tuollainen toiminta ei ole todella tasa-arvoista ja rikkoo intimitettisuojaa rajusti

• jo on takapajula

Saattaisihan vammaisilla olla näihin rakennuksiin muutakin asiaa kuin kokoukset. Heidän pitää päästä hoitamaan omia asioitaan niin kuin kaikki muutkin. Sivistyneillä paikkakunnilla asiat hoidetaan aina kuntoon tarpeen mjukaan, mutta miksi Lieksassa ei saada mitään asiaa koskaan kuntoon tai valmiiksi?

• Todellaasenteissa on korjaamista ja kuten tuosta aikaisemmin laatimasta koulutuspäivästä, kun siitä kerroin niin vallitsevien asenteiden mukaan se poistettiin koska se oli joillekin tahoille liikaa, tietysti tuli hieman töpättyä koska laitoin yhteystiedot ,mutta minulta saa kyllä tiedot jos asia kiinnostaa.
      Tässä suhteessa olen armeijan käynyt ja osaan koukata

• Tuossa koulutuksessa on asiantuntijoita eri aloita esim korjausneuvoja ja vanhustyön asiantuntijat ja invalidiliitosta ja nimenomaan koututus on tarkoitettu vanhusneuvostojen ja vammaisten ja päättäjien ja suunnittelijoille koulutusmuodoksi että henkilöillä olisi mahdoollisuus elää tasapainoista elämää kun asiat huomioidaan suunnitteluissa ja korjauksissa näille henkilöstöryhmille soveltuviksi

• kiitos Markkullen

Markku suojaa meitän intimitettisuojaa kun muut ei välitä intimiasijoista.

• ihme juttu!

Siis kaupungin virastoihin ei pääse pyörätuoleilla?? Kaikilla ei ole nettiä, varsinkaan ikäihmisillä. Silti asioita on hoidettava joskus paikan päällä.

• Olemme todella kiinnittäneet asioihin huomiota ja viimeksi oli nyt keskustelu ja tiedotustilaisuus Lieksassa ja nyt saimme asioihin vaikutettua siten,että tuo sote uudistuksesta oleva tilaisuus oli järjestetty ns (kauppaopistolla) joten näin asioihin eri tahoille yhteyttä ottamalla asia järjesty MK

• väpää mää

Kyl ryllätyölillä pitää päästä jökäpäikkään

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5598
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      491
      2567
    3. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      5
      1465
    4. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      27
      1399
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1099
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      974
    7. Pystytkö unohtamaan

Minut?
      Ikävä
      62
      892
    8. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      4
      887
    9. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      43
      873
    10. HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena

HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei
      Maailman menoa
      194
      807
    Aihe