Pettääkö narsisti?

ufhsuhfkhfuh

Hei. Olen ollut jo pari vuotta siinä uskossa että puolisoni on narsisti. Ja myös siinä uskossa, että hänellä on toinen.

Onko narsismiin taipuvaisella ihmisellä matalampi kynnys lähteä pettämään???

20

2509

Vastaukset 20

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • DDDDDDDDD

Narsisti ei petä eikä varsinkaan valehtele.Luotettavampaa ihmistä saa hakea!

• 18+16=?

Ihminen, joka ei kykene kunnioittamaan ja arvostamaan toista on aivan varmasti alttiimpi pettämään.

• Niin sillä

Eihän narsisti koskaan sitoudu kehenkään,ei vaikka naimisissa oliskin.

• Hohhoijkjaagesw
    • Narsku ei tajua

Mitenhän narsisti pettää..laivamatkalla,työmatkalla,työpaikalla vai kotona..tekee sen jokatapauksessa ja katuu vain kiinnijäämistä..ja tekee sen uudelleen koska omatuntoa ei ole ja kaiken saa anteeksi selittämällä miten olosuhteet tähän ajoivat..voi narsistin kärsimystä.

• karuselli

Niinpä juuri. Täydellinen omatunnon puute, joka pitää häntä samassa kierteessä koko ajan, oppimatta mistään mitään, muuttamatta käytöstään, tunnustamatta omia virheitään rehellisesti.

• Kun ne ei ole mitään
        karuselli kirjoitti:

Niinpä juuri. Täydellinen omatunnon puute, joka pitää häntä samassa kierteessä koko ajan, oppimatta mistään mitään, muuttamatta käytöstään, tunnustamatta omia virheitään rehellisesti.

" tunnustamatta omia virheitään rehellisesti. "

Kun ne ei ole mitään virheitä. Joskus on vähän pahoitellut sellaista, kun ei heti minun jälkeeni ollutkaan pystynyt aivan itse itseltään odottamansa tasoiseen suoritukseen... Mutta tuo korjaantui sitten kun löytyi tarpeeksi varakas uusi pyöritettävä. Minullekin soitettiin keskellä yötä ja hehkutettiin asiaa.

Olin niin murtunut... mutta keräsin itseni ja omalla tavallani hyökkäsin. Suhde loppui aikanaan ja pettynyt narsisti (kun ei päässytkään monimiljonäärin siivelle kissanpäiville) pikkuhiljaa tiuskien ja kiukutellen palasi omiin narsistinpuuhiinsa, joita riittää.

• Olen käsitellyt as.

Olen käsitellyt asiaa mielessäni jotenkin niin, että ei hän petä ketään. Kukaan ei voi häntä omistaa. Hän ei sitoudu kehenkään. Hän ei myöskään pidä kumppaneitaan ihmisinä sanan varsinaisessa merkityksessä. Hän s i t o u t t a a kumppaninsa itseensä, mutta itse hän ei sitoudu.

Noin hän ei varsinaisesti petä ketään. Hän toimii oman kaavansa mukaan ja on täysin oikeutettu siihen. Hänen suhteensa eivät ole suhteita siinä mielessä kuin muut suhteen käsittävät. Seksikumppanit edustavat hänelle jotain ihan muuta kuin muille. Hän ei ole tilivelvollinen tekemisistään eikä menemisistään.

Jos hänellä on taipumusta psykopatiaan, hän voi olla useiden kanssa vaikka mustasukkaisen vaimon silmien edessä. Mustasukkaisuus on heikkoutta. Ei löydy mitään selitystä niin irrationaaliselle tunteelle, kuin että joku yrittäisi selittää mustasukkaisuuden kautta narsistille, että hän ei voi tuosta syystä käyttäytyä miten vain.

Myöskään narsisti ei omasta mielestään koskaan nolaa ketään, vaan kaikki sellainen, paha mieli mukaan lukien, selittyy tosiaan toisten heikkouden ja ehkä mielenvikaisuudenkin kautta. Me muut olemme huomattavan pienellä ymmärryksellä varustettuja, mitä tulee narsistiin ja hänen seksikumppaneihinsa. Hän valitsee ne sekä ajankohdat täysin itsenäisesti. Sen ei pitäisi liikuttaa muita. Joiksi muiksi luettakoon hänen seurustelu- ja aviokumppaninsa.

Näiden kumppaneiden pitäisi ymmärtää pysyä erossa hänen asioistaan. Ja jos hän alkaa seksiin jonkun illanvietosta löytämänsä kanssa (joita siis parveilee...), niin niiden muiden, jotka sillä hetkellä ovat täysin ylimääräisiä ja turhia siinä, pitäisi ymmärtää väistää kotioloihin. Yleensä oppivatkin muutaman illan jälkeen pysymään siellä.

• Ja lisään vielä.

Ja lisään vielä. Että kaikenlaiset naputukset ja koputukset ovat turhia. Samoin kirjeiden lähettely, puhelut ja muu postittelu. Itku kuuluu narsistin mielestä tiettyyn itkuvaiheeseen ja tyyntyy viimeistään vuodessa... Sen jälkeen narsistia voi yllyttää palaamaan antamalla hänen uskoa, että uhrilla on joku toinen kiikarissa, mutta siitäkään hän ei sitten sen enempää välitä, se voi häntä hetken kiihottaa...

Ainakaan minun narsisti-psykopaattini ei ole koskaan ymmärtänyt, mitä minua haittaa tai häiritsee, kuinka monen kanssa hän on. Yleisesti ottaen paheksuu kaikenlaista turhaa uteliaisuutta, mikä kohdistuu hänen yksityisasioihinsa.

• Tunnen narsistin
        Ja lisään vielä. kirjoitti:

Ja lisään vielä. Että kaikenlaiset naputukset ja koputukset ovat turhia. Samoin kirjeiden lähettely, puhelut ja muu postittelu. Itku kuuluu narsistin mielestä tiettyyn itkuvaiheeseen ja tyyntyy viimeistään vuodessa... Sen jälkeen narsistia voi yllyttää palaamaan antamalla hänen uskoa, että uhrilla on joku toinen kiikarissa, mutta siitäkään hän ei sitten sen enempää välitä, se voi häntä hetken kiihottaa...

Ainakaan minun narsisti-psykopaattini ei ole koskaan ymmärtänyt, mitä minua haittaa tai häiritsee, kuinka monen kanssa hän on. Yleisesti ottaen paheksuu kaikenlaista turhaa uteliaisuutta, mikä kohdistuu hänen yksityisasioihinsa.

Tuntemani narsisti-psykopaatti mies ei tunne ketään ihmistä kohtaan mitään. Ainoa,joka vähän saa hänen äänensä lämpenemään,on oma kuollut äiti. Isä oli jo kaamea. Oli tietenkin lapsena mustasukkainen äidistään,kun äidin huomio ei ollut hänessä koko ajan. Narsisti/psykopaatti etsii äitinsä kaltaista naista. Jos sattuu löytämään,ei halua sexiä tämän kanssa. Kukapa nyt äitinsä kanssa! Muut naiset ovat naikkosia,joita voi käyttää miten sattuu. Ei väliä.
        Tällaiseen miestyyppiin ei tehoa mikään ns.normaali asia. Kyllä sen jo alkuvaiheessa huomaa. Alkuun kiinnostus,sitten ei puhelinsoittoa,ei mitään. Taas ilmestyy mairea hymy huulilla,mahdollisesti synttäripäivänäsi kukkien kanssa. Olet myyty. Olet koukussa,satimessa,kusessa jos jatkat. Ja melkein kaikki jatkaa. Saat pienen murusen häneltä. Ehkä taputuksen tai hiusten silityksen. Olet taivaassa. Miten hurmaava mies. Ei halua heti sänkyyn,vaan jaksaa odottaa vain minua. Lupailee ja suunnittelee,yleensä humalassa,kihlausta,muuttoa toiselle paikkakunnalle,yhteen muuttamista. Saat sitä ja tätä. Kaikki puheet on täyttä sontaa. Saa sinut entistä enemmän koukkuun. Jos sinulla on rahaa ja oma asunto,huomaat pian,että olet saanut alivuokralaisen,joka tekee pehtoorintyöt.
        Kaikilla tuntemillani narsisteilla on koira. Siinäpä sopiva muokattava,nöyrä,alistuva. Narsistin sisällä tyhjyys kumisee. Vain raamit on.

• 6+19=?

"Narsisti/psykopaatti etsii äitinsä kaltaista naista. Jos sattuu löytämään,ei halua sexiä tämän kanssa. Kukapa nyt äitinsä kanssa!".

Johtuisiko juurit tuosta dikotomisesta ajattelusta, että narsisti on kykenemätön elämään yhden naisen kanssa. On madonnia ja huoria. Puolison kanssa kyllä siemennetään jälkikasvu, mutta seksuaaliset tarpeet tyydytetään sivusuhteissa.

• äitikompleksi

Niin totta tuo madonna-huorapointti. Mutta miksi narsisti myönsi "huoralleen" kompleksoituneen suhteen äitiinsä? Sitä olen omalla kohdalla miettinyt. Onko teillä spekulaatioita tähän?

• Tunnen narsistin
        äitikompleksi kirjoitti:

Niin totta tuo madonna-huorapointti. Mutta miksi narsisti myönsi "huoralleen" kompleksoituneen suhteen äitiinsä? Sitä olen omalla kohdalla miettinyt. Onko teillä spekulaatioita tähän?

Kun oli tarpeeksi kännissä,itse olen absolutisti, rupesi pyytämään minulta anteeksi juomistaan. Sanoi,"olet kuin äitini" Tämä äititeema toistuu aina,kun mies juo.
        Tulin siihen tulokseen,että äiti ei irrottanut pojastaan koskaan otettaan. Poika on jäänyt 3-vuotiaan tasolle henkisessä kehityksessä. Mies paiskoo tavaroita,kuin pikkupojat,on hyvin lapsellinen ja uhmakas monessa asiassa. Ikää on jo yli 60-vuotta.

• Tuota... Minä taas

Tuota... Minä taas uskon kaiken kokemani, näkemäni ja kuulemani jälkeen, että oma narsisti-psykopaattini mielessään järjestelee naisia, mutta ei suinkaan paremmuusjärjestykseen luonteen mukaan, vaan käytettävyyden, hyödyn.

Narsisti puhuu kyllä "lämmöllä" joistakin naisistaan, mutta se lämpö on teeskentelyä, että se kuulija uskoisi, että hän oikeasti on normaalimpi kuin on. Kaikki keistä puhutaan "lämmöllä", kuuluvat jotenkin menneeseen.

Silloin kun narsisti koukuttaa ja pelaa pelejään, niin hän kuulostelee mitä mieltä naiset yleensä ovat asioista ja itsestään. Jos narsistilla on jokin "huora-madonna" -teemainen ajattelu, niin se ei perustu hänen omaan ajatteluunsa, vaan siihen, mitä kuvittelee naisten haluavan kuulla.

Itse olen vaatinut omaa narsisti-psykopaattiani ottamaan huomioon, että minä en ole yleisessä jaossa, kuten ehkä osa hänen naisistaan. Minun kanssani nimittäin jossain vaiheessa jakoi tasan.. eli kaikki seuraavat olivat tasa-arvoisia minun kanssani. Itse en juo ja olen hyvin vastuuntuntoinen, moni seuraavista sensijaan aivan päin vastoin. Olin aivan shokissa, kun sanoi samanlaisiksi ja odotti, että minä hyväksynkin ne kaikki...

• Tai lisäisin vielä,

Tai lisäisin vielä, että olin aivan shokissa joka tapauksessa ja se tasa-arvoinen vertailu sai minut harkitsemaan itsemurhaa... Olin siis kauhuissani, murskana ja maahanlyöty.

• Tunnen narsistin
        Tai lisäisin vielä, kirjoitti:

Tai lisäisin vielä, että olin aivan shokissa joka tapauksessa ja se tasa-arvoinen vertailu sai minut harkitsemaan itsemurhaa... Olin siis kauhuissani, murskana ja maahanlyöty.

Narsistimies on patologinen valehtelija. Hän valehtelee suurinpiirtein kaiken ja elää harhamaailmassa. Hän kertoi,kännissä, jotain tarinaa edellisestä hyvästä työpaikastaan rekkakuskina.
        Kuuntelin ja kysyin muutaman oleellisen kysymyksen rekkahommista. Ei osannut vastata. Tarina oli mennyt läpi ihmisille,jotka eivät tunne alaa. Valehteli. Toinen juttu oli,kun hän sanoi asuneensa Helsingissä. Hän selitti paikan,joka ei mitenkään voinut olla siellä,missä kertoi. Itse olen asunut Helsingissä yli 10 vuotta. Taas valehteli. Joka asia,mitä tarkkaan kuuntelin,oli pelkkää hattaraa. Ei mitään todellista,eikä totta.
        Yksi asia kiinnitti vielä huomion. Paljon varastotavaraa,edellisestä muutosta. Joka muka oli loppunut,kun hän halusi lähteä. Todellisuudessa oli asunut naisen siivellä vuosikaudet.
        Mitähän tavaraa lie varastokopit täynnä?
        Huvittavana yksityiskohtana voin mainita,kun hän paljasti "elimensä". Ihan ok:n kokoinen,mutta mies sanoi rehvakkaasti."olisit nähnyt tämän nuorena" En voinut olla toteamatta,että tuskin se vanhemmiten niin paljon muuttuu,korkeintaan ei toimi enää. Se oli selvä katastrofi miehelle. Kaikki loppui siihen. Mies muuttui taas omaksi narsistipersoonaksi. Silmät tuijotti tyhjinä,maha meni täysin sekaisin,ja mulle annettiin ymmärtää,että häivy.
        Tunsihan se narsku jotain,kun sain
        in ripulin aikaiseksi.

• tunnen narsistin
        Tunnen narsistin kirjoitti:

Narsistimies on patologinen valehtelija. Hän valehtelee suurinpiirtein kaiken ja elää harhamaailmassa. Hän kertoi,kännissä, jotain tarinaa edellisestä hyvästä työpaikastaan rekkakuskina.
        Kuuntelin ja kysyin muutaman oleellisen kysymyksen rekkahommista. Ei osannut vastata. Tarina oli mennyt läpi ihmisille,jotka eivät tunne alaa. Valehteli. Toinen juttu oli,kun hän sanoi asuneensa Helsingissä. Hän selitti paikan,joka ei mitenkään voinut olla siellä,missä kertoi. Itse olen asunut Helsingissä yli 10 vuotta. Taas valehteli. Joka asia,mitä tarkkaan kuuntelin,oli pelkkää hattaraa. Ei mitään todellista,eikä totta.
        Yksi asia kiinnitti vielä huomion. Paljon varastotavaraa,edellisestä muutosta. Joka muka oli loppunut,kun hän halusi lähteä. Todellisuudessa oli asunut naisen siivellä vuosikaudet.
        Mitähän tavaraa lie varastokopit täynnä?
        Huvittavana yksityiskohtana voin mainita,kun hän paljasti "elimensä". Ihan ok:n kokoinen,mutta mies sanoi rehvakkaasti."olisit nähnyt tämän nuorena" En voinut olla toteamatta,että tuskin se vanhemmiten niin paljon muuttuu,korkeintaan ei toimi enää. Se oli selvä katastrofi miehelle. Kaikki loppui siihen. Mies muuttui taas omaksi narsistipersoonaksi. Silmät tuijotti tyhjinä,maha meni täysin sekaisin,ja mulle annettiin ymmärtää,että häivy.
        Tunsihan se narsku jotain,kun sain
        in ripulin aikaiseksi.

Olen tuntenut muutaman,nyt jälkeenpäin ajatellen,narsistimiehen sänkypuuhissa.
        Heitä on yhdistänyt ainakin yksi yhteinen asia. Nimittäin Elimen koko. Se on normaalia isompi. Sillä kerskailevat. Kuitenkin, nämä miehet ovat olleet "laiskoja" sängyssä. Harvoin tarjolla. Kahta näistä epäilin homoksi. Paljastui myöhemmin,että he olivat bi-seksuaaleja. Eli narsisteilla on seksuaalisuus täysin hukassa. He eivät ilmeisesti itsekään tiedä,missä mennään. Heillä kun ei ole tunteita eikä empatiaa. Heillä on ollut vaikeuksia laukeamisen kanssa. Naiselle se tietty lisää nautintoa,kun mies jaksaa pitkään. Tai,ei aina välttämättä. Kun tunne puuttuu. Aktin jälkeen mies on kylmä kuin jää. Ei ota syliin. Haluaa,että nainen lähtee mahdollisimman pian pois,johonkin. Aivan kuin inhoaisi mitä tuli tehtyä.

• 9+9=?
        tunnen narsistin kirjoitti:

Olen tuntenut muutaman,nyt jälkeenpäin ajatellen,narsistimiehen sänkypuuhissa.
        Heitä on yhdistänyt ainakin yksi yhteinen asia. Nimittäin Elimen koko. Se on normaalia isompi. Sillä kerskailevat. Kuitenkin, nämä miehet ovat olleet "laiskoja" sängyssä. Harvoin tarjolla. Kahta näistä epäilin homoksi. Paljastui myöhemmin,että he olivat bi-seksuaaleja. Eli narsisteilla on seksuaalisuus täysin hukassa. He eivät ilmeisesti itsekään tiedä,missä mennään. Heillä kun ei ole tunteita eikä empatiaa. Heillä on ollut vaikeuksia laukeamisen kanssa. Naiselle se tietty lisää nautintoa,kun mies jaksaa pitkään. Tai,ei aina välttämättä. Kun tunne puuttuu. Aktin jälkeen mies on kylmä kuin jää. Ei ota syliin. Haluaa,että nainen lähtee mahdollisimman pian pois,johonkin. Aivan kuin inhoaisi mitä tuli tehtyä.

Taisi olla Erich Fromm, joka totesi että ihmisen ydinluonne tulee parhaiten esiin seksuaalisessa kanssakäymisessä, koska se on vähiten opittua!

• Virheellinen yleisty
        9+9=? kirjoitti:

Taisi olla Erich Fromm, joka totesi että ihmisen ydinluonne tulee parhaiten esiin seksuaalisessa kanssakäymisessä, koska se on vähiten opittua!

Virheellinen yleistys

• Anonyymi00020

Uskon että näin tapahtuu. Itse olen naimisissa narsisti vaimon kanssa ainakin näin epäilen. Elämä tuntuu jokseenkin raskaalta. Tuntuu että sitä yrittää kaikkensa mutta mikään ei riitä. Vaimo näkee aina vaan minussa huonot puolet ja niistä kyllä muistuttaa mutta ei niistä hyvistä. Keskustelut ovat vaimon kanssa vaikeita aina jotenkin vika on minussa olen liian herkkä tai en osaa tulkita oikein jne... Sitten kun tulee jokin riita oli se sit minun tai hänen aiheuttama niin aina se olen minä joka sitä selvittää ja pyytelee anteeksi😒 koska ei vaan enää jaksa sitä mykkäkoulua ja paheksuvasti katsomista. Sitten niitä ikäviä kommentteja muutama esimerkki lähdettiin häämatkalle ja jotenkin se kaikki sähellys aiheutti minulle paniikkikohtauksen. Oltiin vaimon kanssa ravintolassa syömässä sanoin että minun on mentävä ulos huimaa/pyörryttää, sain vastaukseksi taasko sä pilaat mun matkani. Tai se kun vaimon omat menot peruuntuivat jostain syystä. Ajattelin että piristän häntä ehdotin mennään kahdestaan ilman lapsia syömään ja terassille ottamaan yhdet"vastaus" en mä lähde ku ei meillä kuitenkaan ole mitään juteltavaa:(. Touhuan paljon siivoan kotona ihan lastenkin takia tykkään että on siistiä, vaimo ei niin tämä kiinnosta. Laitan välillä ruokaa, teen pihatöitä, korjaan meidän autot autoasentajana toiminut joskus, laitan lapset nukkumaan, korjaan vanhaa taloa, kuskaan vaimoa hänen rientoihin. Näitä vaimo ei huomaa tai ainakaan koskaan kiittävästi mainita, muuta kun se yksi asia minkä saatoin tehdä väärin. No sit itse tähän aiheeseen. Vaimo alkanut olemaan omituinen puhelin käyttäytyminen aina puhelin lähettyvillä ja kun poistun otetaan esille ku palaan pistetään pois näyttö alaspäin. Töissä kestää yllättävän usein useampi tunti pidempään vaikka säännölliset työajat. Läheisyyttä ei kaivata enää niin paljon. Tuntuu että kesällä tämä kaikki toistuu talvella jotenkin hän on erinlainen. Liittyen puhelin käyttäytymiseen ja läheisyyteen. Ollaan siis oltu jo 10v naimisissa. Näin ollen epäilen oma intuitio sanoo että jotain hämärää tapahtuu🤷

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      113
      2351
    2. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      32
      1235
    3. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      106
      973
    4. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      71
      942
    5. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      629
      933
    6. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      865
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      88
      798
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      680
    9. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      70
      676
    10. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      31
      666
    Aihe