Isä huomauttelee lapsen painosta!

mellie6

10-vuotias tyttäreni kertoi äskettäin, että hänen isänsä oli huomauttanut hänen lihoneen. Tämä ei pidä paikkaansa, ja tyttö on normaalipainoinen, enemmänkin hoikanpuoleinen. Olen sanonut hänelle monesti, ettei hän ole yhtään lihava, mutta vahinko näyttää jo tapahtuneen! Yritän olla tekemättä asiasta suurempaa numeroa, ettei se paisuisi. Olen hyvin huolestunut siitä, että tapauksen jälkeen tytön puheissa toistuu tuon tuosta lihavuus, laihuus ja muu vastaava. Nyt hän kieltäytyy herkuista, joista ennen piti, ja säännöstelee normaalin ruoankin syömistä. Hänellä on ennestään hiukan huono itsetunto, ja nyt se tuntuu kärsineen pahan kolauksen.
Tämän tapaista on tapahtunut jo vuosia sitten, ja silloin nostin ison metelin. Luulin, että perille meni, mutta narsisti mikä narsisti...

PASKA ISÄ! Mitä minun pitäisi tehdä?

3

135

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M27v

      Tee vain heti loppu tuollaisesta, koska se jää vituttamaan pitkäksi aikaa. Esim oma isäni kommentoi lyhyyttäni ja hoikkuuttani ihan julkisestikin ja valitteli sukulaisille "kun ei se syö". Itse olin siis hänen mielestään liian lyhyt koska en syönyt mielestään tarpeeksi. Nykyään olen normaalipituinen ja semiläski.

    • n24v.

      Miksi, miksi jotkut aikuiset eivät ymmärrä miten paljon tuollainen pieni heitto "katos, olet saanut lisää painoa" loukkaa lasta, varsinkin jos on tulossa murrosikään... Ei mahdu minun kallooni sitten yhtään tuollaiset puheet. Voi kun saisit lapsesi isän ymmärtämään kuinka tuo on satuttanut lastasi. Mutta vielä tärkeämpää on lapsen ymmärtää olevansa täysin hyvä sellaisena kuin on.

      Tästä tuli mieleen se mitä eräs lapsuus-seurakuntani työntekijä teki eräässä kerhossa johon kuuluin. Hän oli tehnyt lahjapaketin, ja kertoi sen sisältävän arvokkaimman ja täydellisimmän asian mitä Jumala on tähän maailmaan luonut, ja nyt me saisimme nähdä sen. Kurkistimme jokainen yksikerrallaan rasiaan, emmekä saaneet kertoa mitä siellä oli. Rasiassa oli pieni peili, josta jokainen oli nähnyt oman peilikuvansa. Tämä ajatus kantoi ainakin minut yli pahimmasta murosiästä, tieto siitä, että Jumalan silmissä olemme kaikki kauniita juuri sellaisina kuin olemme.

    • Katso peiliin

      Se että isä sanoo lapsen lihoneen, ei taida tarkoittaa samaa kuin että isä sanoo lapsen olevan lihava. isä voi olla iloinen, että hoikka lapsi on kasvanut normaalipainoisen mittoihin!!!

      Taidat itse olla narsistipaska ja suurempi ongelma tyttärellesi kuin isä?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      74
      5288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2396
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1917
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1608
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1571
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1368
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1277
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      4
      1226
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      6
      1209
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe