Isä huomauttelee lapsen painosta!

mellie6

10-vuotias tyttäreni kertoi äskettäin, että hänen isänsä oli huomauttanut hänen lihoneen. Tämä ei pidä paikkaansa, ja tyttö on normaalipainoinen, enemmänkin hoikanpuoleinen. Olen sanonut hänelle monesti, ettei hän ole yhtään lihava, mutta vahinko näyttää jo tapahtuneen! Yritän olla tekemättä asiasta suurempaa numeroa, ettei se paisuisi. Olen hyvin huolestunut siitä, että tapauksen jälkeen tytön puheissa toistuu tuon tuosta lihavuus, laihuus ja muu vastaava. Nyt hän kieltäytyy herkuista, joista ennen piti, ja säännöstelee normaalin ruoankin syömistä. Hänellä on ennestään hiukan huono itsetunto, ja nyt se tuntuu kärsineen pahan kolauksen.
Tämän tapaista on tapahtunut jo vuosia sitten, ja silloin nostin ison metelin. Luulin, että perille meni, mutta narsisti mikä narsisti...

PASKA ISÄ! Mitä minun pitäisi tehdä?

3

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • M27v

Tee vain heti loppu tuollaisesta, koska se jää vituttamaan pitkäksi aikaa. Esim oma isäni kommentoi lyhyyttäni ja hoikkuuttani ihan julkisestikin ja valitteli sukulaisille "kun ei se syö". Itse olin siis hänen mielestään liian lyhyt koska en syönyt mielestään tarpeeksi. Nykyään olen normaalipituinen ja semiläski.

• n24v.

Miksi, miksi jotkut aikuiset eivät ymmärrä miten paljon tuollainen pieni heitto "katos, olet saanut lisää painoa" loukkaa lasta, varsinkin jos on tulossa murrosikään... Ei mahdu minun kallooni sitten yhtään tuollaiset puheet. Voi kun saisit lapsesi isän ymmärtämään kuinka tuo on satuttanut lastasi. Mutta vielä tärkeämpää on lapsen ymmärtää olevansa täysin hyvä sellaisena kuin on.

Tästä tuli mieleen se mitä eräs lapsuus-seurakuntani työntekijä teki eräässä kerhossa johon kuuluin. Hän oli tehnyt lahjapaketin, ja kertoi sen sisältävän arvokkaimman ja täydellisimmän asian mitä Jumala on tähän maailmaan luonut, ja nyt me saisimme nähdä sen. Kurkistimme jokainen yksikerrallaan rasiaan, emmekä saaneet kertoa mitä siellä oli. Rasiassa oli pieni peili, josta jokainen oli nähnyt oman peilikuvansa. Tämä ajatus kantoi ainakin minut yli pahimmasta murosiästä, tieto siitä, että Jumalan silmissä olemme kaikki kauniita juuri sellaisina kuin olemme.

• Katso peiliin

Se että isä sanoo lapsen lihoneen, ei taida tarkoittaa samaa kuin että isä sanoo lapsen olevan lihava. isä voi olla iloinen, että hoikka lapsi on kasvanut normaalipainoisen mittoihin!!!

Taidat itse olla narsistipaska ja suurempi ongelma tyttärellesi kuin isä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?

Mikä on sun mielestä suurin kusetus maailmassa?
      Ikävä
      240
      14967
    2. Voima biisejä, mikä antaa hyvää mieltä ja vomaannuttaa

Mikä antaa voimaa ja hyvää mieltä, jos tuntuu hankalalta ja vaikealta, voima biisi tai biisejä?
      Ikävä
      46
      1924
    3. Kysy jotain kaivatultasi

Tämä ketju on sitä varten.
      Ikävä
      181
      1420
    4. Huomenna sähkö maksaa jo yli 60 snt/kWh. Milloin ALV putoaa?

Kysynkin persuilta, että milloin aiotte pudottaa sähkön arvonlisäveron kuten Marinin hallitus teki sähkön hinnan noustes
      Maailman menoa
      102
      1310
    5. Varmaan koet, ettet ole tehnyt mitään väärää

Mutta olet sinä tehnyt.
      Ikävä
      28
      1199
    6. Mitä ajattelet hänestä

Millaisena pidät kaivattuasi?
      Ikävä
      122
      958
    7. Huomioon ottaminen

Oletko osannut ottaa kaivattusi tai hänen (mahdolliset) tunteet huomioon? Oletko sivuuttanut ne tarkoituksella tai vahin
      Ikävä
      30
      912
    8. Sinkkusiskoni pliis kertokaa

Sinkkunaisena haluaisin joskus normaalia läheisyyttä ja yhdessäoloa, ilman velvoitteita. Olen vapaa ja lapseton, eikä ex
      Sinkut
      81
      774
    9. Nainen, se on sellainen juttu että kun sä vain nautit

Niin me miehet tehdään ne työt että sä voisit nauttia. Kato siinä ku sä meet mukamas töihin suojatyöpaikkaas lämpimään t
      Ikävä
      80
      728
    10. Voitko väittää

Ettet flirttaillut tai ainakin yrittänyt osoittaa kiinnostusta?
      Ikävä
      75
      668
    Aihe