Mikä avuksi toistuviin ihastumisiin?

Mialana

Apua. Miks pitää ihmisen olla tällanen, joka ihastuu niin helposti? Saan itseni hankaliin tilanteisiin, ja arkiset tilanteet haastaviksi, kun ihastumisen tunne on niin hankala hallita!

Ensinnäkin. Onko täällä muita, jotka ihastuu helposti? Olen itse "kärsinyt" ihastumisista koko ikäni, alkaen eskarissa, jossa olin palavasti rakastunut yhteen poikaan.

Ah, ja tästä se vasta alkaa. Menin varsin nuorena naimisiin, ja en siis oikein ole elänyt elämässäni paljon sellaista aikaa, etten olisi ollut "sidottuna" tai sokeasti rakastuneena yhteen tyyppiin. Siis sellaista vapaata nuoruutta, jossa flirttaillaan vapaasti ja nähdään hyviä tyyppejä. Seurustelin vakavissani kahden eri tyypin kanssa ennen nykyisen mieheni löytymistä. Ei sillä, olen onnellinen nykyiseen elämäntilanteeseeni ja kaikki hyvin, mutta. Ihastumiseni ovat alkaneet rasittaa minua tässä elämäntilanteessa, olenhan varattu ja vakavasti sitoutunut ja rakastunut omaan mieheeni.

Eihän siinä mitään pahaa ole, jos ohimennen ihastuu jonkun tyypin ulkonäköön tai luonteeseen tai muuten. Semmonen menee nopeasti yleensä ohi. Mutta pahaksi tilanne muuttui kolmisen vuotta sitten, kun sain unelmieni työpaikan. Kolmantena työpäivänä törmäsin talossa silloin työskennelleeseen sähkömieheen, joka kerta kaikkiaan vei jalat alta! Vaikka kuin yritin taistella tunnetta vastaan ja vältellä häntä, törmäsin häneen aina ja kaikkialla, jouduin katsomaan niihin sinisiin silmiin ja vastaamaan vinoon hymyyn (varmaan minun hämmennykselleni, sillä olin aina niin paniikissa hänet nähdessäni, se oli aivan kamalaa). En kerta kaikkiaan saanut tuota sähkömiestä mielestäni, ja hän tuli uniini ja ajatuksiini, jopa sänkyyni kun rakastelimme mieheni kanssa! Tämähän on jo tunnetason pettämistä tavallaan :O

Miehelleni en ole ihastumisistani mitään maininnut, sillä en aio päästää niitä tunnetasolta pidemmälle. Tämä sähkäri alkoi kuitenkin selvästi flirttaamaan kanssani, vaikka näki, että olen varattu... Totta kai olin itse varmaan antanut vääriä signaaleja, kun olin tunteistani niin sekaisin: korviani myöten ihastunut ja samalla se oli kiellettyä... Kesken työpäivän huomasin haaveilevani, että harrastaisimme seksiä neukkarin suljettujen ovien takana tai jumiutuneessa hississä... ONNEKSI työsuhteeni oli määräaikainen, ja "pääsin" pois talosta, joka tosin olisi ollut unelmatyö, mutta aloin pelätä omia tunteitani. Meillä meni omassa parisuhteessa muistaakseni ihan "normaalin" hyvin siihen aikaan, joten kotiolot eivät olleet ihastumisen syynä.

No, sen jälkeen on ollut taas muutama ohimenevä ihastus, ennen kuin pari viikkoa sitten taas jysähti. Siis ihan oikeesti. Minulla on parantumaton sairaus, jonka takia joudun juoksemaan lääkäriltä toiselle terveysasemilta keskussairaalaan. Kesän aikana hoitavaksi lääkärikseni oli vaihtunut AIVAN-JÄRJETTÖMÄN-KOMEA-NUORI-MIESLÄÄKÄRI. Siis nuorten naisten hoidosta pitäis niin komeat miehet kieltää :'D Jo ennen ensimmäistä vastaanottoa olin paniikissa, koska olin jo kuvan perusteella ihastunut (siis apua oikeesti, mitä ala-aste meininkiä!). No luonnossa mies oli tietenkin vielä paljon komeampi, ja minä kun en yleensä ihastu pelkkään ulkonäköön (komeat idiootit ei kiinnosta), mutta luonne se on joka lopulta ratkaisee... Kerrankin sain lääkärikseni ymmärtäväisen, myötätuntoisen ja auttamishaluisen lääkärin, joka todella halusi auttaa ja tutkia kunnolla. Ehkä tämäkin edesauttoi ihastumista, kerrankin joku pitää huolta ja tahtoo auttaa. (Oman mieheni on hankala ymmärtää sairauttani, kun on aina itse ollut terve). Kokemukset aiemmista lääkäreistä oli nimittäin toisenlaiset.

Voitte vain kuvitella, miten kiusallista oli nuorena kauniina naisena riisuuntua niin komean lääkärin edessä ja tehdä kaiken maailman eteentaivutuksia hänen katsellessa takaapäin ja hengitysharjoituksia ja kun hän kävi lämpimillä käsillään läpi kaikki ruumiinosani kipujen paikallistamiseksi 8) Okei, tietty ei rintoja ja peppua, mutta lähellä niitä (lonkat ja sydämen ja keuhkojen kuuntelu). Tämä mies vielä katsoi koko tunnin vastaanottokäynnin ajan SINISILLÄ silmillään syvälle omiin silmiini, ja minun oli erittäin hankala saada katsettani irti hänestä, saati sitten keskittyä siihen, miksi olin edes koko lääkärissä. Ihan kamalaa!

"Joudun" taas kohta menemään hänen vastaanotolleen, ja tämän ihastumisen kanssa se on painajaismaista, kun tahtoisin vaan kietoa käteni hänen ympärilleen ja suudella tulisesti... Ei taas näitä ajatuksia!! Oikeesti kun en tahdo olla ihastunut muihin kuin omaan mieheeni, mistä näitä silti tulee! Olen luonteeltani herkkä ja lapsesta asti tottunut herkästi lukemaan ihmisiä ja ilmapiiriä, johtuen siitä vaistoan ehkä usein, jos joku on minusta kiinnostunut, ja se saa ehkä itsenikin kiinnostumaan. Tässä lääkäritapauksessa tuskin siitä on kyse, mies on niin järjettömän komea, ettei voi olla vapaa :'D enkä minä saisi hänestä haaveilla!!

Onko siis vinkkejä, miten palavat tunteensa saa tukahdutettua ja otettua järjen käteen ja käyttäytymään normaalisti?! Auttakaa ihmiset... :D

13

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

      Ei ole antaa vinkkejä. Sama vika itsellä. Toisaalta piristäähän se elämää, mutta tiedän myös miten ärsyttävän tuskallista se voi olla. En ole läheisriippuvainen, parisuhdekin ihan ok, elämä ei ole liian tylsää tms. joten ajattelen tämän vaivan olevan jonkinlainen luonteenpiirre..

      Niin kauan, kun asiat pysyy ajatuksen tasolla, niin kaikki ok. Mutta itse menin ylittämään rajan kerran ja se vasta menoa olikin ja tästä nyt yritän eroon...ei ole helppoa.

      Tsemppiä sulle!

    • Analyysia.

      Itse ihastuin nuorempana herkemmin, kun en tiennyt mitä haluan / kuka olen. Nuorena naiset testaavat omaa viehätysvoimaansa ja saavat sitä kautta vahvistusta minäkuvalleen. Ihastut siis siihen, että muut ihastuvat sinuun / ihailevat sinua.

      Ihan normaalia nuorelle naiselle ja oireesi todennäköisesti helpottavat iän myötä.

    • Löytyy varmasti

      Yritä vaikka etsiä vikoja ihastuksen kohteistasi.

    • hormonit

      mullakin lähtee aina välillä sokka irti XD

    • Lääkäri

      Minne päin menee?

    • Mialana

      Kiitos vastauksista :) Olen nyt pyrkinyt käyttämään järkeä ihan oikeesti ja viettänyt tarkoituksella laatuaikaa oman rakkaan mieheni kanssa, on alkanut helpottaa, mutta pelkään silti seuraavaa kohtaamista tämän namu-lääkärin kanssa! Pitää vaan yrittää pitää pää kylmänä..................

    • Tunteva myös

      Mikä hätä sulla on, jos pystyt pitämään tunteesi ominasi etkä vie niitä tekoihin. Nauti tunteista, on hienoa pystyä tuntemaan.

    • haihatus x

      Hommaa vanhoillislestadiolaien mies niin et ehdi enää ihastua muihin..lastenhoito ja lisääntyminen vie kaiken aikasi..

    • dadlia

      ...paitsi jos ei saa lapsia :)

    • tunnoton...

      Mulla niin päin etten ihastu koskaan, vaikka haluaisin. Olen yksin ja varmaan tulen yksinäisenä pysymään kun kukaan ei säväytä enkä pysty teeskentelemään. Joku ihan varteenotettava mies on yrittänyt lähestyä, mutta en pysty ajattelemaan mitään kaveruutta suurempaa. Nuorempana saatoin ihastua korviani myöten, enää ei onnistu.

    • ofteninlove

      Minulla on sama "ongelma"! Olen parisuhteessa ja rakastan kumppaniani, mutta silti tuppaan ihastumaan silloin tällöin eri ihmisiin.. Ihastumisen tunne on ihana, mutta pistää kyllä melko hämilleen, kun tulee aina semmoinen "taas sitä mennään"-fiilis ja huono omatunto, vaikken mitään arveluttavaa tekisikään, lukuun ottamatta levottomia ajatuksia..

      Välillä ihastumiset hellittää, ja usein oonkin sitten ihastuksissani kumppaniini, häneen minä ihastun aina uudestaan, ja rakastan jatkuvasti.
      Varmaan minulla on sellaiset vaalenpunaiset lasit, joiden läpi ihmisiä katselen, kun niin useat tuntuvat rakastettavilta. Toisaalta uskon, että sellaiset tunteet ovat elämän rikkaus ja ihastumista ja välittämistä tähän maailmaan mahtuisi enemmänkin. Mutta sitten taas tunnen tekeväni väärin sekä kumppaniani että näitä ihastuksiani kohtaan, he kun yleensä vaikuttavat edes jollain tasolla kiinnostuneilta, ennen kuin minun tunteeni heräävät. Varmaankin sitä silloin tulee ihastuttua saamaansa huomioon, ja siihen fiilikseen, että joku on kiinnostunut.
      Helpottavaa tietää, etten ole ainoa tällainen ihastusfriikki, sympatiat on teidän samankaltaisten puolella.

    • Jäitä hattuun

      Ehkä sä vain liian helposti TULKITSET omat tunteesi ihastumiseksi. Jos joku mies tuntuu mukavalta ja näyttää komealta, niin ajattelet heti, että taidanpa olla ihastunut... Olet ehkä omaksunut jostain sellaisen asenteen, ettei nainen voi pitää hyvännäköisestä miehestä ilman että siinä olisi "jotain enemmän".

      • Mialana

        Heh, eiköhän sitä tässä iässä jo erota tunteet toisistaan, milloin on oikeasti ihastunut :) ei tää muuten olisikaan ongelma!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5899
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      514
      3690
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      184
      3512
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2714
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2479
    6. 276
      2116
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1563
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1462
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1409
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe