Mietityttää!

Arvausaseman asiakas

Ja ärsyttää! :D
Itse sairastuin reumaan viime marraskuussa, ja oon joka reumalääkäri tapaamisella yrittänyt tiedustella että missä vaiheessa niitä hitsin ärsyttäviä kortisoni pistoksia pitäis mennä ottamaan? Aina lääkärin vastaus on ollut sama: mene herkästi. Vaikka kuinka jankutan niin aina saan saman vastauksen!

Tälläkin hetkellä muutaman sormen nivelet turvoksissa ja kipeät mutta kyllä tässä vielä niitten kanssa pärjää :D ne pistot on niin kamalia!
Mutta onko siitä jotain haittaa jos ei mee niitä hakemaan?

Ärsyttää kun luulis lääkäreiden osaavan sanoa, mutta ei niistä tunnu olevan mihinkään apua!

4

116

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omal''k'ri

      pistoksia kannattaa otta jos niistä on apua vaivaan. Itellä polvet on pelastuneet vaurioilta koska vahva Lederspan kortisoni on poistanut tulehduksen. Mutta itsellä noihin pikkuniveliin en ole saanut apua Solometistä, en tiedä johtuuko siitä että sitä saa pumpattua niin vähän pikkuniveliin ja pistäminen tosiaan sattuu pikkuniveleen !
      ps. ei kannata uskoa mihinkään kauhutarinoihin kortisonista. Pikallispistoksina siitä ei ole juuri haittaa (ellei sitten ole pitemmälle edenneitä kulumia)- Sitten on ihan eriasia mitä voi seurata suunkautta otetuista pitkistä kortisonikuureista, jotka kestää kuukausia tai vuosia. Mutta nekin on silloin aiheellisia kun mikään muu ei auta.

    • Kolotus

      Niin, parempi kai se on, että ei tulehdus jyllää nivelessä, jos se kerran tuhoaa sen. Pienen hetken on inhottava se pistos, mutta kyllä se menee ohi pian ja toivottavasti myös helpottaa kipuun/tulehdukseen.

    • kortisoniavaan

      no samaa mieltä edellisten kanssa. Mulla nyt on ollut vasta puoli vuotta nivelreuma mutta reumatologini ja reumahoitajani ovat siinä mielessä hyviä (miten sen nyt ottaa, ei sairaus koskaan hyvä ole) kun heillä on molemmilla reuma. Toisella selkäranka ja toisella nivel. Ovat sanoneet että herkästi vaan sitten kortisonipistosta jos joku nivel alkaa kiusata. Tärkeintä on saada tulehdus pois sieltä ettei ala tulla syöpymisiä. Ei ne piikit mukavia ole mutta se on niin pieni hetki ja siitä on apua. Ite syön vielä suun kautta otettavaa kortisonia kun tällanen tuore tapaus mutta sitä ollaan juuri lopettamassa ja jää nähtäväksi iskeekö tulehdukset kun se loppuu...

    • sbjspgjspj

      Meidän sairaalassa syötetään kuulemma rutiinisti kortisonia 2 vuotta, pienellä annoksella. Kun tuon kuulin kävin yksityisellä lääkärillä joka sanoi että lopeta kortisoni vähitellen ja varaudu ns. kortisokrapulaan. Kortisoni vie kaikki maholliset kolotukset ja ne tuntuvat, kun käyttö hiipuu. kahden viikon jälkeen krapula oli ohi. eli ihan heti ei kannata alkaa uudestaan vetämään vaan kärsiä tuo krapula.
      Olisin mielelläni kuullut heti tuollaisesta koulukunta-ajattelusta ja lopettanut jo aiemmin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4829
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1722
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      93
      1459
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      22
      1316
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1208
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      990
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      885
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      859
    Aihe