Mietityttää!

Arvausaseman asiakas

Ja ärsyttää! :D
Itse sairastuin reumaan viime marraskuussa, ja oon joka reumalääkäri tapaamisella yrittänyt tiedustella että missä vaiheessa niitä hitsin ärsyttäviä kortisoni pistoksia pitäis mennä ottamaan? Aina lääkärin vastaus on ollut sama: mene herkästi. Vaikka kuinka jankutan niin aina saan saman vastauksen!

Tälläkin hetkellä muutaman sormen nivelet turvoksissa ja kipeät mutta kyllä tässä vielä niitten kanssa pärjää :D ne pistot on niin kamalia!
Mutta onko siitä jotain haittaa jos ei mee niitä hakemaan?

Ärsyttää kun luulis lääkäreiden osaavan sanoa, mutta ei niistä tunnu olevan mihinkään apua!

4

170

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omal''k'ri

pistoksia kannattaa otta jos niistä on apua vaivaan. Itellä polvet on pelastuneet vaurioilta koska vahva Lederspan kortisoni on poistanut tulehduksen. Mutta itsellä noihin pikkuniveliin en ole saanut apua Solometistä, en tiedä johtuuko siitä että sitä saa pumpattua niin vähän pikkuniveliin ja pistäminen tosiaan sattuu pikkuniveleen !
      ps. ei kannata uskoa mihinkään kauhutarinoihin kortisonista. Pikallispistoksina siitä ei ole juuri haittaa (ellei sitten ole pitemmälle edenneitä kulumia)- Sitten on ihan eriasia mitä voi seurata suunkautta otetuista pitkistä kortisonikuureista, jotka kestää kuukausia tai vuosia. Mutta nekin on silloin aiheellisia kun mikään muu ei auta.

• Kolotus

Niin, parempi kai se on, että ei tulehdus jyllää nivelessä, jos se kerran tuhoaa sen. Pienen hetken on inhottava se pistos, mutta kyllä se menee ohi pian ja toivottavasti myös helpottaa kipuun/tulehdukseen.

• kortisoniavaan

no samaa mieltä edellisten kanssa. Mulla nyt on ollut vasta puoli vuotta nivelreuma mutta reumatologini ja reumahoitajani ovat siinä mielessä hyviä (miten sen nyt ottaa, ei sairaus koskaan hyvä ole) kun heillä on molemmilla reuma. Toisella selkäranka ja toisella nivel. Ovat sanoneet että herkästi vaan sitten kortisonipistosta jos joku nivel alkaa kiusata. Tärkeintä on saada tulehdus pois sieltä ettei ala tulla syöpymisiä. Ei ne piikit mukavia ole mutta se on niin pieni hetki ja siitä on apua. Ite syön vielä suun kautta otettavaa kortisonia kun tällanen tuore tapaus mutta sitä ollaan juuri lopettamassa ja jää nähtäväksi iskeekö tulehdukset kun se loppuu...

• sbjspgjspj

Meidän sairaalassa syötetään kuulemma rutiinisti kortisonia 2 vuotta, pienellä annoksella. Kun tuon kuulin kävin yksityisellä lääkärillä joka sanoi että lopeta kortisoni vähitellen ja varaudu ns. kortisokrapulaan. Kortisoni vie kaikki maholliset kolotukset ja ne tuntuvat, kun käyttö hiipuu. kahden viikon jälkeen krapula oli ohi. eli ihan heti ei kannata alkaa uudestaan vetämään vaan kärsiä tuo krapula.
      Olisin mielelläni kuullut heti tuollaisesta koulukunta-ajattelusta ja lopettanut jo aiemmin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      598
      2385
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      410
      1892
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      23
      1730
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1448
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1366
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      65
      1291
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      122
      1174
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      22
      940
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      928
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      843
    Aihe