Virginia Andrews

tkm

Onko kukaan lukenut Virginia Andrewsin kirjoja? mitä pidätte? minusta tidella hyviä,keräilen myös niitä..

8

794

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ötökkä

      en pitänyt yhtään! tylsää kun mikäkin! Mutta niitä löytyy hyllystä kolme...

      • tkm

        minkä/mitkä kirjat olet lukenut? omistatko ne? täytyy myöntää että joukosta löytyy myös tylsiä kirjoja.. :/


    • tatti

      Luin viime vuonna kirjat Villiruusu, Käärmeitä ruusupuutarhassa ja Ruusun hohde. Eniten pidin Villiruususta. Pitäisi joskus lukea muitakin Andrewsin kirjoittamia kirjoja, mutta aika ei tahdo riittää. Jos saisin jostakin revittyä aikaa, niin mikä kirja kannattaisi lukea seuraavaksi? Suositelkaa.

      • tkm

        dawn longhampin tarina.. taitaa alkaa kirjasta valheiden verkko.. niissä kirjoissa on kyllä alussa luettelo kaikista kirjoista sarjojen mukaan. kannattaa lukea!


      • MissH
        tkm kirjoitti:

        dawn longhampin tarina.. taitaa alkaa kirjasta valheiden verkko.. niissä kirjoissa on kyllä alussa luettelo kaikista kirjoista sarjojen mukaan. kannattaa lukea!

        Minusta se luettelo on huono: suurimmassa osassa kirjoja ei mainita kuin kirjan nimi, ei mitään erotusta siitä mistä sarja alkaa ja mihin se päättyy.

        Itse olen lukenut mitä olen käsiini saanut. (Villi ruususta alkaneen sarjan kokonaan) Luin vastíkään Dawnin ensimmäisen kirjan, ja se oli joissain paikoin vastenmielinen. Miksi melkein jokaisessa kirjassa on päähenkilö rakastunut tietämättään veljeensä? Tuntuu myös, että kirjailija käyttäisi kirjoissaan samaa "pohjaa" melkein samoilla henkilöillä, vain vähän erilaisella juonella.


      • mirri
        MissH kirjoitti:

        Minusta se luettelo on huono: suurimmassa osassa kirjoja ei mainita kuin kirjan nimi, ei mitään erotusta siitä mistä sarja alkaa ja mihin se päättyy.

        Itse olen lukenut mitä olen käsiini saanut. (Villi ruususta alkaneen sarjan kokonaan) Luin vastíkään Dawnin ensimmäisen kirjan, ja se oli joissain paikoin vastenmielinen. Miksi melkein jokaisessa kirjassa on päähenkilö rakastunut tietämättään veljeensä? Tuntuu myös, että kirjailija käyttäisi kirjoissaan samaa "pohjaa" melkein samoilla henkilöillä, vain vähän erilaisella juonella.

        Juonirakenteiden samankaltaisuus saattaa johtua siitä, että kirjoja kirjoittaa jo edesmenneen Andrewsin perikunta niiden juonitiivistelmien tms. pohjalta, mitkä Andrews eläessään teki.

        Omasta mielestäni parhaita ovat kirjailijan itse kirjoittamat kirjat, eli siis Pimeyden kukista alkava sarja ja Heaven Casteel- sarjan alku.


    • jaffat

      Oon lukenut ne mitkä on suomeksi ilmestyneet. Hyviä kirjoja olivat. Mulla on niitä 2, Sydämeni sävel ja Valheiden kukkaniityt.

    • Anonyymi

      Sain parisenkymmentä vuotta takaperin V. C. Andrewin kirjan "Perhonen" kun olin yläasteen aloittanut. Kai kirjan antaja arveli, että sellaisen voi antaa koululaiselle luettavaksi, olikohan tehnyt valintansa takakansitekstin perusteella vai tiesikö kirjasta paremmin. Kesti kuitenkin muutaman vuoden ennen kuin kirjaan viitsin tarttua ja pidin tarinaa ihan mukavana, vaikka loppu jäikin surulliseksi.

      Mutta vasta 10 vuotta siitä, kun kirjan sain, aloin lainata V. C. Andrewsin muita kirjoja, aloitin kirjoista, jotka näytti olevan samaa sarjaa "Perhosen" kanssa ("Turkoosi" ja "Kristalli"). Nämäkin kun osoittautui sellaiseksi joita saattoi lukea, tartuin loppuihinkin Andrewsin kirjoihin. Niihin petyin lähinnä siksi, koska ällötti seksuaalissävytteiset kohtaukset. Ensin lukemani kirjat oli ihanan viattomia, mutta aiemmat opukset sitten ällötti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1362
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1265
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1160
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1042
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1006
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1005
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      983
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      979
    9. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      970
    10. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      961
    Aihe