Savon Kauniainen on puhunu mitä meillä on ja tehdään.ymmärrän täysin koska kyläläiset on kautta aikain nainu aerkkusa.mutta muutos tulee ku Mikkeliin kiitos toteutuu.vuosi ja ootte ku pellosniemi tai Haukivuori.sattepa nähdä.ja ihan oikein,Yks ihminen sano ettei sisä siittola antanu asuntoo,vaikka oli työssä ja luotot kunnossa.kaikki juopot ja krimit sinne pontikankeittäjien joukkoon heti ku taivas aukeaa.teretulemas kukkerspalli.
asiat muuttuu
2
237
Vastaukset
- Yx kaunaislainen
Ilmeisesti tämä katkera ja kaunainen vuodatuksesi nousee kateudesta hirvensalmelaisia kohtaan. Pakko on tällaisena perushirvensalmelaisena oikaista muutama väärinkäsityksesi:
Ensinnäkin hirvensalmelaiset eivät ole se sisäsiittoisempia kuin muutkaan eteläsavolaiset kunnat. Vanhoja sukuja ja sukunimiä on paljon, mutta kyllä sukuihin on haettu paljon puolisoita myös polkupyörämatkaa kauempaakin. Jotkut kuuluvat käyneen Turussa ja jopa Lapin perukoulla asti ja lapset näyttävät siitä huolimatta normaaleilta, vaikka kylä pelkäsi pahinta. Jälkensä hirvensalmelaiseen geeniperimään ovat jättäneet aikojen saatossa myös kulkumiehet, lemmenkipeät kesäasukkaat ja metsäyhtiöiden toimitsijat, mutta nämä ovat toistaiseksi pelkkiä huhupuheita.
Toisekseen kunnanjohtaja on keskimääräistä sitoutuneempi kunnan asioiden pitkäaikaiseen hoitamiseen. Ei ole otettu kunnanjohtajaksi mitään märkäkorvaista hallintotieteilijää, joka vaihtaa maisemaa kahden vuoden "perehtymisjakson" jälkeen, kun pitäisi ruveta päätöksiä tekemään ja alkaa jännittämään.
Jos kirkonkylälle on satuttu asuttamaan jokunen "juoppo ja krimi", se osoittaa, että hirvensalmelaisilla on sosiaalista omaatuntoa. Autetaan jamassa olevia, elämänmurjomia ulkopaikkakuntalaisia ja annetaan heille kuntoutumismahdollisuus luonnonkauniissa ympäristössä, kun meillä kerran siihen on varaa.
Me hirvensalmelaiset pyrimme toimimaan ympäristökuntia ja -kuntalaisia provosoimatta - matalalla profiililla. Minkäs sille mahtaa, että tavallista yritetään tehdä, mutta priimaa tuppaa tulemaan. - 2. kauniaislainen
Epäilen vahvasti, että ketjun avaaja on näitä perustrolleja, joiden vuodatukset on käsitettävä yleisen elämäntuskan ilmaisuksi.Tuskin lienee koskaan käynytkään kuvankauniilla Hirvensalmella. Ei edes tiedä miksi kylää tituleerataan "savon kauniaikseksi".
Saman tyylilajin purkauksia esiintyy naapurikuntienkin palstoilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi3143323Ikävöin sinua kokoyön!
En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun182251Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos151870Päivieni piristys, missä olet?
Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei141605Kova karman laki
Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko4171522Kysymys Kuhmolaisille
Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t361394Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin
”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist2331301- 171264
Olen valtavan ihastunut
Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.631076- 161009