osaako joku sanoa

Lars

Hei kaikki keskustelupalstalaiset ja erityisesti te nuoret jotka käytte seuroissa ry:llä!

Olen jonkin aikaa seurannut näitä keskusteluita tällä Vanhoillisuusl.palstalla.
Haluisin nyt kysyä teiltä, että onko esim. ry:n norten keskusteluilloissa otettu esille tällainen feikkaaminen (en tiedä oliko käsite oikein).

Onhan niin, että esim. täällä on helppo minimerkin takana kysellä esim.- "lupaa saada tehdä sitä ja sitä..". Mutta onko tämä tapa keskustella kuolematonta sielua ruokkivaa?

Jeesus itse on sanonut tähän tapaan: "Missä kaksi tai kolme kokoontuu minun nimeeni, siellä minä olen läsnä teidän kanssanne"

Onko Jeesus läsnä näissä keskusteluissa?

Itselläni on nuoret kohta siinä iässä, että joudun ottamaan jonkinlaisen kannan tällaiseen keskusteluun. Olisin kiitollinen teidän mielipiteistänne!!

5

488

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hande

      ettei tämä keskustelu siinä mielessä ruoki kuolematonta sielua. Yleensäkin, jos haluaa keskustella uskomisen asioista ja varsinkin kun joku askarruttaa, niin kannattaa varmaan keskustella jossain kasvokkain, tämän olen todennut ja kokenut omalla kohdalla jo aiemmin. Täällä on sielunvihollinen iskemässä väliin jos tuolla tavalla kyselee lupaa tehdä jotain.

      Täällä olisi kyllä mukava keskustella siinä mielessä, että keskustellaan, mitä joku Raamatun kohta tarkoittaa.

      Täällä vain on mukana myös sielunvihollinen.(tosin se on aina meitä kiusaamassa)

      Toivottavasti sait jotain irti tästä. Ja kommentoikaa jos olette erimieltä.

      • rauha s

        ettei "pitäisi antaa laittajalle sijaa". Eli, jos on ongelma uskon asiassa, kannattaisi kysyä neuvoa toiselta uskovaiselta.

        Raamattu sanoo myös, että autuas on se, joka ei vaella jumalattomien neuvoissa.


      • usk.m
        rauha s kirjoitti:

        ettei "pitäisi antaa laittajalle sijaa". Eli, jos on ongelma uskon asiassa, kannattaisi kysyä neuvoa toiselta uskovaiselta.

        Raamattu sanoo myös, että autuas on se, joka ei vaella jumalattomien neuvoissa.

        ovat mielissään siitä, kuinka epäuskoiset ja täysin maailmalliset ihmiset kehuvat ja ylistävät "vapaamieliseksi" ja "suvaitsevaksi".


      • hande
        usk.m kirjoitti:

        ovat mielissään siitä, kuinka epäuskoiset ja täysin maailmalliset ihmiset kehuvat ja ylistävät "vapaamieliseksi" ja "suvaitsevaksi".

        ovatko mielissään, sama asia on käynyt minunkin mielessä. itse varoisin jos joku sanoo minua suvaitsevaiseksi tai vapaamieliseksi. jotain on silloin ymmärretty tai tulkittu väärin(siis lukija) tai suola on tullut mauttomaksi. en kuitenkaan usko että kaikki (jos kukaan, aika vähän aikaa oon täällä käyny)joista näin on sanottu ovat tätä tavoitelleet.


      • lars
        hande kirjoitti:

        ovatko mielissään, sama asia on käynyt minunkin mielessä. itse varoisin jos joku sanoo minua suvaitsevaiseksi tai vapaamieliseksi. jotain on silloin ymmärretty tai tulkittu väärin(siis lukija) tai suola on tullut mauttomaksi. en kuitenkaan usko että kaikki (jos kukaan, aika vähän aikaa oon täällä käyny)joista näin on sanottu ovat tätä tavoitelleet.

        Keskustelut tällä palstalla ovat olleet hyvin mielenkiintoisia - noin voittopuolisesti!

        Jonkin verran minua on mietityttänyt se, että
        sielunhoidolliset keskustelut eivät ehkä ole niitä parhaimpia keskusteluja.

        Iloinen olen erityisesti siitä, että etsivällä mielellä oleville on kärsivällisesti selitetty esim. "mitä minun pitää tekemän, että minä autuaaksi tulisin".

        Mutta nyt on lähdettävä kotiin. Maanantaina voin taas palata asiaan, mikäli kiireiltäni ehdin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      202
      2133
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1178
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      22
      824
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      567
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe