Erityisherkkä ihminen

erityisherkkä

31

1134

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .@?.

Mie

• Nypd

Ja sie?

• Lasinainen

Tunnistan itseni. Rankkaa on joskus olla tällainen, kaikki tuntuu voimakkaana. Rakastan paljon ja vihaan rajusti. Hyvät puolet rikas sisäinen elämä ja esim. töissä olen onnistunut henkilövalinnoissa hyvin herkkien vaistojen avulla.

• yksi herkkä n

Kuin minä.

• 6+10

Minä olen herkkä mies. Haluan olla herkän naisen oma joskus.

• minun teoillani.

Oon herkka ja minun naiseni tulee maailman iloisemmaksi.

• Ahaas.

Sellaisiksi keskenkasvuisia nykyään kutsutaan?

• ihantiedokssulle

katkerat ihmiset on keskenkasvuisia

• oikeaoppinen

niin, täysikasvuinen on kykenemätön aistimaan mitään ympärillään, eikä se myöskään tunne mitään.

• Kylmä
        oikeaoppinen kirjoitti:

niin, täysikasvuinen on kykenemätön aistimaan mitään ympärillään, eikä se myöskään tunne mitään.

puupökkelö on sellainen!

• Kommentti sivusta
        ihantiedokssulle kirjoitti:

katkerat ihmiset on keskenkasvuisia

tais kolahtaa johonkin keskenkasvuiseen, joka sitten sanoo toista keskenkasvuista katkeraksi. :D

Joidenkin ajatukset / kommentit ovat erittäin läpinäkyviä!

• Näinpä!
        Kylmä kirjoitti:

puupökkelö on sellainen!

tunteeton, kenties tunnelukossa.

• Lasinainen
        Kommentti sivusta kirjoitti:

tais kolahtaa johonkin keskenkasvuiseen, joka sitten sanoo toista keskenkasvuista katkeraksi. :D

Herkkyyttä pidetään lapsellisena, siinä ei ole mitään uutta. Joillekin se vaan on pysyvä ominaisuus. Hyvä kun on erilaisia ihmisiä, ilman herkkiä ei ehkä olisi yhtä paljon upeaa musiikkia, upeaa taidetta, upeaa kirjallisuutta... Vaatii paljon olla herkkä, usein pitää vaan tsempata ja olla vahva ja olla toisten alistamisyritysten, kyykyttämisen, arvostelun ym. yläpuolella. Ei siihen aina pysty. Vaikeaa ja rikasta elämää. Ja ne jotka herkkyydestä aidosti tykkää... saa rakastavia ja avartavia tosiystäviä.

Hyvä me, herkät!

• oletoikeassa.
        Kommentti sivusta kirjoitti:

olet ihan oikeassa,joidenkin ajatukset/kommentit ovat erittäin läpinäkyviä.

• Itse olen
        Lasinainen kirjoitti:

Herkkyyttä pidetään lapsellisena, siinä ei ole mitään uutta. Joillekin se vaan on pysyvä ominaisuus. Hyvä kun on erilaisia ihmisiä, ilman herkkiä ei ehkä olisi yhtä paljon upeaa musiikkia, upeaa taidetta, upeaa kirjallisuutta... Vaatii paljon olla herkkä, usein pitää vaan tsempata ja olla vahva ja olla toisten alistamisyritysten, kyykyttämisen, arvostelun ym. yläpuolella. Ei siihen aina pysty. Vaikeaa ja rikasta elämää. Ja ne jotka herkkyydestä aidosti tykkää... saa rakastavia ja avartavia tosiystäviä.

Hyvä me, herkät!

herkkä, ja viimeaikoina ollut melko rikki monilta osin, mutten sentään ajattele olevani lasista tai sokerista.

Vahvuutta on juurikin myöntää ja hyväksyä oma herkkyytensä ja kääntää se voimavaraksi.

• En keksi nimimerkkiä

Minä, muistaakseni lukenut jotain vastaavaa ennenkin, nyt ei kerkee.

• KÄYTTÄYDY!

Kohta on koko suomi pullollaan näitä erityisherkkiä! Tuntuu, että lehtien päivän sana on erityisherkkä -ominaisuudet!

Koska saamme kuitenkin olla ihan tavallisia ihmisiä, jotka ovat taviksia, joita ei kukaan ymmärtänyt jne!

Normaali järkevä ihminen, joka joskus flippaa kun oikein pahasti menee ja joutuu kohtaamaan elämän. S vain on näin ikä sillä ole mitään tekemistä erityisherkkyydn kanssa. Vain kysytään käytöstapoja. Käytös, käytöskäytöskäytös.

Aina voi yrittää käyttäytyä. Jos vaikka käytös ei miellytä, niin siltikin voi yrittää käyttäytyä, kuten kohteliaasti pitää ja muistaa että tunteet pitää hallita eikä saa kiusata, omat tunteet pitää pitää kurissa, ikä saa provosoitua.

Siinäpä sitä haastetta jokaiselle.

Ja erityiserkille myös!

• roviooon

Hah minä olenkin erityisherkkä, mutta paksunahkainen. Osaan lukea ajatukset. Noitahan minä olen.

• ei ihan tykkää?

Niinhän muakin varoitettiin, mut tämä palsta...........ihan oikeesti onko se joku mittari

tää varoittaja oli mun ex puoliso

• Yhdessä eteenpäin

Kaikenlaisia ihmisiä tarvitaan, myös niitä herkkiä. Mikä asia on milloinkin pinnalla, siitä hetken vaahdotaan.

Olisi kaikille onnekasta, että joutuisi/pääsisi itselle sopivaan työhön, jotta voisi käyttää yhteiseksi iloksi lahjojaan. Ujoa, arkaa ja herkkää luullaan usein tyhmäksi ja hänet jätetään huomioimatta, vaikka hänellä olisi paras arvio jostain tilanteesta ja ihmisestä.

Kokeneena tiedän, että tarvitsen keskimääräistä enemmän yksinoloa ja hiljaisuutta, jotta jaksan innostua uusista asioista ja ihmisistä. Tiivis keskittyminen vaatii sitä.

Kaikilla ihmisillä on heikkouksia ja vahvuuksia. Annetaan arvoa erilaisille ihmisille, niin meillä kaikilla on helpompaa. Tsemppiä herkille ja muille.

• Vituttaa tää herkkys

Olen huomannut, että erityisen herkästä ja arasta luonteestani ei ole mitään hyötyä minulle itselleni eikä kenellekään muullekaan.

Jos olisin erityisLAHJAKAS jollakin alueella ja vielä erityisHERKKÄ, niin sitten voisin ehkä olla hyödyksi itselleni ja maailmalle. Mutta kun en ole tarpeeksi lahjakas missään, niin eipä paljon auta, että itken helposti, suren helposti kaikkea mihin kuitenkaan en pysty vaikuttamaan, hysterisoin asioista, tartutan epävarmuuttani muihinkin, erotan kaikki hienoimmatkin värisävyt toisistaan, musiikkikorvani on erittäin kehittynyt, mutta siihen se sitten jääkin jne. jne.

Niin paljon ottaa päähän se, että olen tällainen enkä esim. sellainen, että jyräisin tuolla maailmalla rohkeana ja päämäärätietoisena hyvintoimeentulevana kaikkien kunnioittamana uraohjuksena, joka tuottaa hyötyä firmalle ja verottajalle.

• herkkää herke

http://www.iskelma.fi/viihde/oletko-erityisherkka-ihminen-kuusi-merkkia-sen-kertovat/2/8466

• Erityisherkkä mies

Minusta tuntuu siltä, että naisilla herkkyys, myös voimakas sellainen, ymmärretään melko hyvin. Miehenä sen sijaan kaikkien vähäpätöisten asioiden huomioiminen ja murehtiminen katsotaan usein hyvin oudoksi. Kun sukupuolioletukset vaan ovat yhteiskunnassa voimassa, niin tuntuu hankalalta löytää paikkaa maailmassa, jossa naisen oletetaan olevan herkempi kuin mies.

• Lasinainen

Suomi on aika kylmä ja kova maa, ei täällä herkkiä naisiakaan hyväksytä. Miehillä varmasti on vielä hankalampaa, tuntuu monilla olevan joku kovis-pakkomielle ja äijä-kompleksi, eli että pitää olla mahdollisimman kova ja äijä. Mua tympäisee sellainen, ymmärtäisin paremmin jos ottaisivat huomioon muitakin ihmistyyppejä.

Herkän naisenkin on vaikea löytää paikkaansa. Kun toiset eivät ymmärrä, kannattaa muistaa, että se toisten kohtelu ja ymmärtämättömyys ei kerro mitään sinusta, herkästä. Se kertoo siitä minkälaisia ne toiset ovat ihmisinä. Kävisikö itsellä mielessäkään käyttäytyä samoin, kuin herkkää kohtaan käyttäydytään? Mä uskon että useimmat herkistä sanoisivat että EI VARMASTI! Me ollaan hienoja ihmisiä siis!

Mä ajattelen että erikoisherkkä ihminen on harvinaisuus, siksi meitä ei ymmärretä. Me ollaan niitä ihmisiä jotka näkee metsän puilta, joilla on mieletön tunneäly ja vaisto ja vahva kauneuden taju! Olkaa ylpeitä itsestänne! Eikä tarvi olla menestynyt taiteilija, herkän ominaisuuksilla voi saada paljon epätavallisia ja virkistäviä asioita aikaan ihan missä hommassa vaan. Ihan pelkästään jo sillä että ei halua olla kylmä muille!

• tottahan se

17-18 väittämää pitää paikkaansa. No herkkiä on oltu aina.

• kaarnaa ehkä vaan

Herkkä sydän, jokseenkin kova kuori päällä.

• tietäjä

tässä on ideana vain myydä kirjaa. nyt kaikki hölmöt tilaa jotain skeidakirjaa

• Ihantosi

Jaa mä en ajatellu ostaa.

• itseni tunnistan

Itse olen vasta ihan lähiaikoina tajunnut terapian myötä olevani just tuollainen. Ja olen hyväksynyt sen osana itseäni, en heikkautena vaan vahvuutena.

• 6+13

Itsellä menee niin että jos en saa riittävästi omaa aikaa, taukoa muista menen jotenkin lukkoon. :/ silloin en innostu mistään ja kuljen laput silmillä.

• Herkkyys, hellyys, itseluottamus. Kaikki ovat hyvin toisiinsa liittyviä asioita. Herkkä ihminen kaipaa hyväksyntää sellaisena kun hän on. Onko parempaa saada myöskinhellyyttä,esimerksiksi lukemalla Eeva Kilven runoja, istua viikleässä syysillassa saman peiton alla tuntien toisen läsnäoloa. Se on hyvää lääkettä herkälle ihmiselle. Iktse olen herkkä ihminen Itseluottamusta ei ole paljon, mutta haaveita on saada herkkyydelle sijaa stssä päivässä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tiedätkö mihin

Ominaisuuksiin rakastuin sinussa?
      Ikävä
      81
      4492
    2. Purra on kantanut vastuuta täyden kympin arvoisesti

Luottoluokituksen lasku, ennätysvelat ja ennätystyöttömyys siitä muutamana esimerkkinä. Jatkakoon hän hyvin aloittamaans
      Maailman menoa
      122
      4177
    3. Persujen mukaan rasismi on huumoria

Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      45
      4142
    4. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      175
      3354
    5. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      60
      2643
    6. 180
      2604
    7. Surullista

Että menetit sen naisen , tosi surullista ja vielä oman tyhmyyden takia ,ymmärrän että se on masentavaa
      Ikävä
      58
      2587
    8. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      35
      2582
    9. Muuttunut käytös

Onko kaivattusi käytös muuttunut? Tiedätkö mistä se johtuu? Haluatko kertoa, mitä tapahtui?
      Ikävä
      68
      2459
    10. Väkeä oli liikkeellä

Nyt leijutaan pilvissä. Kun eläinpuistossa oli porukkaa 😆😆 Olihan siellä kun ilmaiseksi pääsivät. Eiköhän se juuri sik
      Ähtäri
      43
      2132
    Aihe