Miten eristäisin huvilani seinät

lämmön eristys.

Suunnittelen itse rakentaen oman huvilan valmistamista. Että asia olisi mahdollisimman yksinkertainen niin haluaisin neuvoja seinien lämmöneristämiseksi. Ulos on tarkoitus laittaa lautaverhous. Runkona on perinteinen 2x4 lankku 60 cm jaolla. Että ehdotuksia seinän eristämiseksi. Kiitos. Vertailen sitten näitä ohjeisiini olisiko jotain parannettavaa.

6

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .26.

      Siis onko tarkoitus tehdä talviasuttava vai vähän vain lämpöä enemmän kesäkaudelle?

      Itse tekisin finnfoamilla lämpöeristyksen ja sisäpuolelle virolaista magrock levyä palosuojaksi.

    • 321

      Mikä vidun finnfoam vimma suomalaisilla on ????

      • Juu...

        Finfoamin eristyskyky on aika tarkasti sama kuin styroksin.
        Harhaluuloja on maailma pullollaan.
        Polyuretaanilevy ja finfoam menevät iloisesti sekaisin.


    • aloittaja...

      ..olisi tarkoitus että huvilaa käytettäisiin vain kesäisin koska sähköä ei ole lähimaillakaan saatavilla. Ajattelin tehdä siten että jos sisältäpäin lähdetään niin ensin seiniin 15mm lastulevy koskeuden kestävää . Levyn taakse tervapaperi. Ei muovia. 100 millim lämpövilla pystykoolausten välissä. Villan ja pystykoolauksen väliin tulisi ohut hengittävä kangas joka samalla parantaisi tuulensuojaa ja olisi hengittävää mahdollisesti homekäsiteltynä? Sen jälkeen perinteinen musta tuulensuoja levy. Vaakalaudoitus ja lomalaudoitus joka on pintamateriaalina. Ajattelisin että ei tarvitsisi seinien paksuutta lisätä naulaamalla pysty kakkosnelosiin kakkos kakkosia ja niiden väliin 50 villa. Että ehkä riittäisi pystyjen ja villan väliin hengittävä kangas?

      • aika rimaa

        On oikeasti aika rimaa tuo kakkosnelonen runkomateriaalina, suunnittele edes 2x5, hinnanero on aika marginaalinen. Ja takenne saattaa vaatia ristikoolauksen tai runkoleijonan ainakin tuulensuojaksi, että menee rakenne läpi tarkastuksesta. Tai sitten vinotuenta lovettuna, itse jouduin sellaisen varastoon värkkäämään kun ei ollut ristiin koolattu. Tosin verhoilu oli pysty. Laskin että tuo 2x2 ristikoolaus tuli halvemmaksi kuin runkoleijona neliöltä, joten itse päädyin siihen. Jos kakkoskakkosesta lovea 22mm vinotukia varten niin ei siihen paljon runkoa jää, ehkä jollain metallinauhoilla tuennan voisi tehdä?

        Tuon kankaan merkitystä en tajunnut?? MIhin kohtaan ja miksi?


      • höh
        aika rimaa kirjoitti:

        On oikeasti aika rimaa tuo kakkosnelonen runkomateriaalina, suunnittele edes 2x5, hinnanero on aika marginaalinen. Ja takenne saattaa vaatia ristikoolauksen tai runkoleijonan ainakin tuulensuojaksi, että menee rakenne läpi tarkastuksesta. Tai sitten vinotuenta lovettuna, itse jouduin sellaisen varastoon värkkäämään kun ei ollut ristiin koolattu. Tosin verhoilu oli pysty. Laskin että tuo 2x2 ristikoolaus tuli halvemmaksi kuin runkoleijona neliöltä, joten itse päädyin siihen. Jos kakkoskakkosesta lovea 22mm vinotukia varten niin ei siihen paljon runkoa jää, ehkä jollain metallinauhoilla tuennan voisi tehdä?

        Tuon kankaan merkitystä en tajunnut?? MIhin kohtaan ja miksi?

        siis tarkoitin, että jos kakkosnelosesta loveaa vinotukiin, niin ei paljon jäljelle jää...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      68
      1354
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      54
      1042
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      52
      889
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      97
      828
    5. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      84
      784
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      780
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      690
    8. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      32
      690
    9. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      56
      673
    10. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      645
    Aihe