Campbellin kääpiöhamsterin outo käytös!

Mustekala

En tiedä mihin tää pitäis kirjottaa, joten kirjotan tänne toivoen että joku tietäis mistä on kyse. Mua siis vähän mietityttää kesäloman loppupuolella tulleen campbellinaaraan käytös. Ihan ekaks että se puree. En keksi järkevää syytä siihen. Se puree myös sillon jos sen dunan "kattoikkunan" eli luukun avaa ja sille tarjoo ruokaa niin että pitää vaikka auringonkukansiementä ilmassa (en siis laske kättä "alustaks" ruualle) niin että hamsu yltää kummiskin. Sitten se kiipee ruuasta tukea ottaen vielä korkeemmalle ja purasee mua sormeen!? C'moon siinä ois ruokaa vieres :'( Ja sit kerran ku laskin käteni sinne dunaan kun neiti karvapiraija oli kävelyllä niin en tiedä pelästyikö se sitä kättä niin paljon vai miks mitä häh kun se oli selin ja yhtäkkii se vaan hyppäs salamannopeesti mun käden eteen ja puras verta vuotavan haavan!! Vai puolustaako se ankarasti reviiriään? Oon myös ulkoiluttanu huoneessa mut sitte ku yritin nostaa sen ihan hellävaroin takas dunaansa niin se järsi mun kättä (täs vaihees rupesin käyttämään talvihanskoja sitä käsitellessä -.-) Ei näyttäny purevan kylläkään yhtä kovaa. Ja tälleen. Sitte viel toinen asia: Sen koti on liian siisti. Se ei vie sinne paperia tai ruokaa. Onko se koppi sen mielestä liian pieni siihen että sinne vois varastoida ruokaa? Se ois aika outoa jos se niin ois koska yritin tarjota sille raejuusto-boxia pesämajaksi. Pestynä ja teräviä kulmia jättämättä. Mutta ei kelvannu. Ei vieny sinnekkään ruokaa/paperia/molempia. Ruokansa se vie pelkästään dunan nurkkaan. Papereita ei huomaakkaan. Kesähelteetki on menny jo. Mun mielestä toi on outoa:((

1

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Cambelli hamsteri

      Eri hamsterit tykkäävät lajitella ruokansa eri paikkoihin, kaikki hamsterit ei välttämättä vie pesään ruokaa, osa taas vie. Hamsterisi on varsin nuori ja vasta tullut sinne, varsinkin naaras hamsterit puolustavat reviiriään vahvemmin. Toisaalta hamsterisi ei ole vielä välttämättä tottunut sinuun vaan pelkää vielä ja puolustautuu siksi, voit alittaa kesyttämisen esim hanskat kädessä ja pikku hiljaa ottaa pois. Hamsteri tottuu helpommin jos hierot sen purua käsiisi ennen kuin annat sen haistaa, koska siinä on sen omaa tuoksua. Hamsterin kesytti voi vaatia aikaa ja rauhallisia liikkeitä, kärsivällisyyttä ja pikku hiljaa se tottuu, ei heti. Voit jättää esim ruokaa sen lopun eteen silloin kun haistelee ja on hereillä, ilman että se ottaa sen suoraan kädestä. Pienin askelin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4459
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1744
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      28
      1420
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe