Miten siitä oikeesti pääsee eroon? Lakimies?
miten lastensuojelusta eroon?
4
1865
Vastaukset
- Ihan ekaks
Parantamalla elämäntavat
Auttamalla lasta hänen kehitysvaiheissaan
Menemällä töihin
Maksamalla velat
Hankkimalla varallisuutta, esim oma asunto
Parantamalla suhdetta lapsen isään
Tässä joitakin, mutta ei välttämättä tässä järjestyksessä. Hyvin yksinkertaista. Kun sossut tulee, koti on siisti ja sinä seesteinen. Menet palavereihin ja sanot, että kaikki on hyvin. pärjäät lasten kanssa ja maksat laskusi.
Kotona pitää olla jonkun verran leluja, lapsen kanssa pitää olla hyvä kontakti. Lasta pitää myös kohdella ikätasoisesti. Eli yli 3 v lasta ei saa kantaa. Sylissä saa pitää kun istuu.Sitten tietty lapsen ikätasoinen kohtelu ja opetus, eli syö itse noin 1 v ja vaipat pois 2-4 v.
Vielä huolehtii pesut, vaatteet ja ruuat, niin siinähän se. tietty toi koulukin on vielä. Sinne herättely ja muistutus kläksyistä ja tavaroista.- Normaalia elämää
Lakimiehestä ei ole apua, vaan peiliin katsomisesta.
Käy, jos tilaisuus tarjoutuu, tutustumassa johonkin tavalliseen perheeseen, jossa asiat ovat kunnossa. Älä ota esikuvaksi omaa lähisukuasi tai ystäviäsi, sillä niistä et välttämättä saa oikeaa kuvaa tavallisesta perhe-elämästä.
Sitten mietit, mikä teillä on eritavalla kuin "esimerkkiperheessä" ja alat systemaattisesti parantaa näitä osioita omalla kohdallasi.
Voit olla esim. yksinhuoltaja, mutta se ei tarkoita, että parisuhteeseen on oitis päästävä, että olisit esimerkkiperheesi kaltainen. Laita kaikki muut osiot ensin kuntoon: lapsen hoito, kehitys ja koulutus, työ, velattomuus, päihteettömyys (käytön kohtuullisuus ja täysraittius lapsen läsnäollessa), talous, asunto, kotitaloustaidot... Näistähän syntyy vaikka kuinka pitkä lista asioita, jotka ovat kunnossa perheissä, joihin lastensuojelulla ei ole ollut tarvetta puuttua. - asioista tietävä
Sain lastensuojelutyöntekijöiltä ristiriitaisen viestin kolmen kuukauden seurannan jälkeen. Toisaalta perheemme sai vapauttavan päätöksen, toisaalta esitettiin uhkauksia ja kiristettiin. Otin yhteyttä johtavaan lastensuojelutyöntekijään ja kysyin, mitä nuo jälkimmäiset tarkoittavat. Niille ei kuulemma ollut perusteita eikä niihin tarvinnut reagoida.
Ilman yhteydenottoa sosiaalityöntekijät olisivat pompottaneet perhettämme ja pitäneet varpaisillaan hamaan tulevaisuuteen. Kiristykset olivat tyyliin 'jos et tee sitä ja sitä, niin...'. Uhkaukset olivat tyyliin, että tulevat koulun kautta selvittämään...
Jos ei tarvetta lastensuojeluun ole, niin ei sen jälkeen uhata eikä kiristetä! Muutoinhan nuo ovat lastensuojelun toimintatapoja pilkkanaurun ohella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen
Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.6734529Harmi että
Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o192195- 1021376
En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos161214- 711158
Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel66998Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!
Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia123989Jos saan sinut elämääni
niin minun täytyy nukkua ihan ensimmäiseksi 2vk putkeen. Sopiiko se sinulle? Väsynyt olen ollut ja niin levollinen olo75925Kun Zele jenkeissä kävi
Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi253877- 65876