Talletuskorko.

totta 1

Mistään pankista ei saa riittävän hyvää korkoa joka kattaisi talletuksen aiheuttamat kulut. Viittaan pääoma veroon ja muihin mahdollisiin palvelumaksujen kuluihin.
Lainsäädäntöä pitäisi muuttaa siten että yksityinen kansalainen saisi vähentää tappiot verotuksessaan.
Toinen vaihtoehto voisi olla että talletuksen verottamisesta luovuttaisiin kokonaan koska sille ei ole mitään perusteita olemassa. Eikö verotus pitäisi kohdentaa sellaiseen tuloon joka on myös tuloa verovuoden päättyessä.
Myöskin rahanarvon heikkeneminen vaikuttaa mitä jää käteen eli miten paljon reaalitulo on miinusmerkkinen.
Mitä tulee parhaaseen korkoon ei sellaista ole olemassa koska sana harhauttaa asian ytimestä.

8

376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pan kiiri

      Nordax on se pankki.

      • Pani ikkiako

        Suuremman koron saa Nordeastakin mikäli haluaa makuuttaa rahojaan huonolla tuotolla.


      • åupi
        Pani ikkiako kirjoitti:

        Suuremman koron saa Nordeastakin mikäli haluaa makuuttaa rahojaan huonolla tuotolla.

        Kuinka suuren koron olet Nordeasta saanut, tämän vuoden puolella?

        Tuon
        http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/korot/index.jsp?selected=talletuskorot
        mukaan 10k talletukselle 24 kk määräaikaisellekaan ei saa Nordeassa kuin 0,85 %.
        - no, "asiakkaidensa omistama" s-pankki laittaa vielä "paremmaksi" ja tarjoaa 0,54 %. Mutta mistä tuo sadasosan lasku verrattuna 12 kk talletukseen? Pelätäänkö s-pankissa korkojen laskevan vielä lattiastakin läpi?


      • Pani ikkiako
        åupi kirjoitti:

        Kuinka suuren koron olet Nordeasta saanut, tämän vuoden puolella?

        Tuon
        http://www.kauppalehti.fi/5/i/porssi/korot/index.jsp?selected=talletuskorot
        mukaan 10k talletukselle 24 kk määräaikaisellekaan ei saa Nordeassa kuin 0,85 %.
        - no, "asiakkaidensa omistama" s-pankki laittaa vielä "paremmaksi" ja tarjoaa 0,54 %. Mutta mistä tuo sadasosan lasku verrattuna 12 kk talletukseen? Pelätäänkö s-pankissa korkojen laskevan vielä lattiastakin läpi?

        Korkohan sovitaan pankin ja asiakkaan kesken.
        Ei kuppalehden välityksellä eikä sen kertomalla koron määrällä.
        Korko Nordeassa oli pari viikkoa sitten 1,87%.
        Huono, niinpä sijoitin Venäjälle.
        Siellä korko oli 15%.
        Huono tuokin. Parhaina vuosina yli 20%.


      • Kiitos-ja-Kumarrus
        Pani ikkiako kirjoitti:

        Korkohan sovitaan pankin ja asiakkaan kesken.
        Ei kuppalehden välityksellä eikä sen kertomalla koron määrällä.
        Korko Nordeassa oli pari viikkoa sitten 1,87%.
        Huono, niinpä sijoitin Venäjälle.
        Siellä korko oli 15%.
        Huono tuokin. Parhaina vuosina yli 20%.

        "Korkohan sovitaan pankin ja asiakkaan kesken.

        Ei kuppalehden välityksellä eikä sen kertomalla koron määrällä.

        Korko Nordeassa oli pari viikkoa sitten 1,87%."

        JOS joku Nordeassa antaisi tuon koron, hän olisi siirretty toisiin tehtäviin heti ja seuraavissa YT neuvotteluissa ulos. Kohentuuko omatunto kirjoitamalla p.....

        """""Huono, niinpä sijoitin Venäjälle.
        Siellä korko oli 15%.""""

        Joopa joo, ihanko Venäjälle, hyvä että joku vielä luottaa, kaikki myyvät Venäjän sijoituksia, ostitkohan minun sijoitukseni, suuri kiitos.


    • Rahat taskuun

      Jos pankkitalletus tuottaa tappiota, ratkaisu on nostaa rahat pois tililtä. Muitakin sijoituskohteita on. Eikä käteisen säilyttäminen maksa mitään, mutta onhan siinä riskinsäkin.

    • twainffs

      1% aktia tuntuu aina unohtuvan... Rahaa voi siirrellä edes takaisin niin paljon ku huvittaa

      • sinne minä

        metsäliito maksaa 5 % korkoa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      79
      2322
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      137
      1481
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      133
      1452
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      154
      1193
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      108
      1013
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      373
      927
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      774
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      724
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      684
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      683
    Aihe