Otsikkohan sen jo kertoo, eli etsin hyvää ja tilavaa day cruiser -tyyppistä venettä.
Vene tulisi Saimaalle ja pääasiallinen käyttötarkoitus olisi kolmihenkisen perheen päiväretket, mahdollisesti myös yhden yön yli kestävät reissut, mutta tuskin mitään pitempää (kesämökki on sitten erikseen).
Vaatimuksena olisi hyvä ajettavuus, kunnon säilytystilat ja ylipäätänsä avotilan toimivuus. Myös jonkinlainen pentteri ja vessa tulisi löytyä. Plussana tietysti myös kajuutan tilavuus ja toimivuus, vaikkei se niin ahkerassa käytössä tulisikaan olemaan.
Nykyisenä veneenä on 5-metrinen pulpettivene, mutta pikkuhiljaa alkaa kaivata lisää tilaa ja varustelua, mikä mahdollistaisi pidemmät reissut.
Vene saisi mielellään olla suomalainen...Bella, Aquador, Yamarin, Grandezza, Flipper, Finnmaster, mitäs näitä nyt on?
Heitelkää ehdotuksia, ja luen mielelläni myös kaikenlaisia mielipiteitä!
Kiitos asiallisista vastauksista jo etukäteen!!
Hakusessa hyvä dc
15
6286
Vastaukset
- Flipperisti
Moi,
Omasta mielestä Flipper-sarja on erittäin onnistunut, juurikin tuon avotilan osalta. Veneisiin mahtuu itse asiassa myös varsin paljon tavaraa erilaisiin lokeroihin ja laatikoihin. Olen tosin jäävi, itsellä 670 DC :)
Mutta, asiaa auttaisi paljon tietää, minkälainen budjetti on kyseessä ja pitääkö veneen olla uusi vai käytetty.- ap.
Moi, tosiaan unohtui mainita että nimenomaan uudesta veneestä on kyse. Hintahaarukkana 50-100 tuhatta, mutta kyllä kukkaronnyörejä voi vielä tuostakin hieman höllentää, jos vastineeksi saa laatua.
Myöskään veneen koosta en mitään maininnut, mutta kyllä se saisi yli 7-metrinen olla, jotta sitä tilaa sitten todellakin löytyy eikä nyt ole ihan samankokoinen kuin edellinen :)
Selailin Flipperin sivuja ja vaikuttaa ihan hyvältä, 760dc olisi varmaan se kaikkein "omin" malli. Lukisin mieluusti vielä lisää kommenttia, onko toiminut kaikinpuolin mainiosti? Entä mites kajuutta, löytyykö tarpeeksi tilaa tavaroille ja tilapäiseen yöpymiseen?
Heitelkää rohkeasti myös muita ehdotuksia, perustelujen kera!
Luin lehdestä Finnmasterin uudesta T8:sta, vaikutti artikkelin perusteella ihan kelpo paatilta, mutta onko kellään omakohtaisia kokemuksia? - Flipperisti
ap. kirjoitti:
Moi, tosiaan unohtui mainita että nimenomaan uudesta veneestä on kyse. Hintahaarukkana 50-100 tuhatta, mutta kyllä kukkaronnyörejä voi vielä tuostakin hieman höllentää, jos vastineeksi saa laatua.
Myöskään veneen koosta en mitään maininnut, mutta kyllä se saisi yli 7-metrinen olla, jotta sitä tilaa sitten todellakin löytyy eikä nyt ole ihan samankokoinen kuin edellinen :)
Selailin Flipperin sivuja ja vaikuttaa ihan hyvältä, 760dc olisi varmaan se kaikkein "omin" malli. Lukisin mieluusti vielä lisää kommenttia, onko toiminut kaikinpuolin mainiosti? Entä mites kajuutta, löytyykö tarpeeksi tilaa tavaroille ja tilapäiseen yöpymiseen?
Heitelkää rohkeasti myös muita ehdotuksia, perustelujen kera!
Luin lehdestä Finnmasterin uudesta T8:sta, vaikutti artikkelin perusteella ihan kelpo paatilta, mutta onko kellään omakohtaisia kokemuksia?Oma mielipide on se, että veneet voi jakaa niihin joissa on erillinen WC ja niihin joissa ei ole. Jos aikoo laittaa enemmän rahaa veneeseen kuin noin 50k€ on mielestäni järkevää mennä suoraan kokoluokkaan, jossa tuollainen erillinen WC on. Se vaikuttaa kuitenkin aivan valtavasti viihtyvyyteen (erityisesti naisille), jos istutaan iltaa jossain paikassa, jossa ei aivan vieressä WC:tä ole.
Toisaalta tietty voidaan käyttää myös kabiinissa olevaa WC:tä, mutta jotenkin olen itse kokenut sen ikäväksi. Me emme ole kesän aikana käyttäneet kertaakaan (kemiallista) WC:tä, joka on kabiinissa.
Pentteriä en ole itse osannut kaivata, jollain pienikokoisella vedenkeittimellä saa saman aikaiseksi, kun on kyse maksimissaan muutamasta yöstä veneessä.
Jos minulla olisi paljon rahaa, olisi yksi erittäin varteenotettava vaihtoehto Marex 270 Estremo. T8 vaikuttaa myös hienolta veneeltä. Hiukan erilainen nuori voisi myös olla uusi Axopar, tosin se on vähän erityyppinen vene. - DC-mies
Flipperisti kirjoitti:
Oma mielipide on se, että veneet voi jakaa niihin joissa on erillinen WC ja niihin joissa ei ole. Jos aikoo laittaa enemmän rahaa veneeseen kuin noin 50k€ on mielestäni järkevää mennä suoraan kokoluokkaan, jossa tuollainen erillinen WC on. Se vaikuttaa kuitenkin aivan valtavasti viihtyvyyteen (erityisesti naisille), jos istutaan iltaa jossain paikassa, jossa ei aivan vieressä WC:tä ole.
Toisaalta tietty voidaan käyttää myös kabiinissa olevaa WC:tä, mutta jotenkin olen itse kokenut sen ikäväksi. Me emme ole kesän aikana käyttäneet kertaakaan (kemiallista) WC:tä, joka on kabiinissa.
Pentteriä en ole itse osannut kaivata, jollain pienikokoisella vedenkeittimellä saa saman aikaiseksi, kun on kyse maksimissaan muutamasta yöstä veneessä.
Jos minulla olisi paljon rahaa, olisi yksi erittäin varteenotettava vaihtoehto Marex 270 Estremo. T8 vaikuttaa myös hienolta veneeltä. Hiukan erilainen nuori voisi myös olla uusi Axopar, tosin se on vähän erityyppinen vene.Yamarini 79 DC on ominaisuuksiltaan hyvä vene, vaikka häviääkin ainakin Flipperille ulkonäöltään. Jotenkin sellainen tuntuma, että Yamarinin runko on paremmin suunniteltu kuin Flipperissä. Finnmasterin T8 on myös tyylikäs vene, bonuksena vielä erillinen wc-tila. Marex 270 Estremo on myös mun suosikki edellisen kirjoittajan tapaan jos hinta ei olisi este. Sulla on muuten hyvä budjetti veneen ostoon, ihan joka jamppa ei pysty laittamaan 50-100t euroa veneeseen kiinni.
- ap.
DC-mies kirjoitti:
Yamarini 79 DC on ominaisuuksiltaan hyvä vene, vaikka häviääkin ainakin Flipperille ulkonäöltään. Jotenkin sellainen tuntuma, että Yamarinin runko on paremmin suunniteltu kuin Flipperissä. Finnmasterin T8 on myös tyylikäs vene, bonuksena vielä erillinen wc-tila. Marex 270 Estremo on myös mun suosikki edellisen kirjoittajan tapaan jos hinta ei olisi este. Sulla on muuten hyvä budjetti veneen ostoon, ihan joka jamppa ei pysty laittamaan 50-100t euroa veneeseen kiinni.
Kyllä Yamarinikin vaikuttaa varsin pätevältä, erityisesti tuo avotila hyvinkin toimivalta. Ulkonäöllisesti olen tosin samaa mieltä, eli häviää flipperille. Lisäksi tuo ohjaamo ja erityisesti kuskinpenkki pisti kuvissa vähän silmään, millainenkohan tuossa mahtaa olla ajoasento?
WC:stä olen ihan samaa mieltä, eli erillinen koppi on kyllä huomattavasti parempi. Juuri se onkin mielestäni se kaikkein isoin plussa tuossa T8:ssa, sellaista kun ei näköjään kovin monessa kasimetrisessa sitten kuitenkaan ole.
Pentterin ei tarvitse kovin varusteltu olla, kunhan nyt jääkaappi, hana ja yksi keittolevy löytyy, että saa jotakin helppoa tarvittaessa väsättyä.
Marex oli minulle entuudestaan täysin tuntematon merkki. En tiedä, onko vika vain katsojan silmässä mutta ainakin joissain kuvissa tuo Estremon avotila vaikutti jotenkin pieneltä, sohvakaan ei ollut kuin peräpenkkinä. Onko siinä sitten isompi kajuutta vai mitä...
Budjetista vielä sen verran, että tyhjästä en todellakaan ole valmis maksamaan, mutta jos löytyy hinta-laatusuhde on kohdallaan niin varsin mielelläni siitä pulitan sitten vaikka vähän enemmänkin. Tarkoitus olisi tällä veneellä kuitenkin ajella varmasti 10 vuotta :) - DC-mies
ap. kirjoitti:
Kyllä Yamarinikin vaikuttaa varsin pätevältä, erityisesti tuo avotila hyvinkin toimivalta. Ulkonäöllisesti olen tosin samaa mieltä, eli häviää flipperille. Lisäksi tuo ohjaamo ja erityisesti kuskinpenkki pisti kuvissa vähän silmään, millainenkohan tuossa mahtaa olla ajoasento?
WC:stä olen ihan samaa mieltä, eli erillinen koppi on kyllä huomattavasti parempi. Juuri se onkin mielestäni se kaikkein isoin plussa tuossa T8:ssa, sellaista kun ei näköjään kovin monessa kasimetrisessa sitten kuitenkaan ole.
Pentterin ei tarvitse kovin varusteltu olla, kunhan nyt jääkaappi, hana ja yksi keittolevy löytyy, että saa jotakin helppoa tarvittaessa väsättyä.
Marex oli minulle entuudestaan täysin tuntematon merkki. En tiedä, onko vika vain katsojan silmässä mutta ainakin joissain kuvissa tuo Estremon avotila vaikutti jotenkin pieneltä, sohvakaan ei ollut kuin peräpenkkinä. Onko siinä sitten isompi kajuutta vai mitä...
Budjetista vielä sen verran, että tyhjästä en todellakaan ole valmis maksamaan, mutta jos löytyy hinta-laatusuhde on kohdallaan niin varsin mielelläni siitä pulitan sitten vaikka vähän enemmänkin. Tarkoitus olisi tällä veneellä kuitenkin ajella varmasti 10 vuotta :)Yamarinissa on hyvä ajoasento istuen. Vene kulkee hyvässä kulkuasennossa luonnostaan. Eli trimmillä ei tarvitse pakottaa venettä kulkemaan järkevästi. Tottakai trimmiä aina säädetään kelin mukaan mutta varmasti tajusit mitä tarkoitin.
Yamarineissa ollut perintenteisesti hyvä jälleenmyyntiarvo. Flipperit (siis tämä Thorupin suunnittelema mallisto) on niin uusi, että niiden jälleenmyyntiarvosta ei ole vielä kokemusta, luultavasti ihan hyvä kuitenkin. Ite valitsisin näistä ehkä Yamarin 79 dc:n ja Finnmaster T8:n välillä jos tarkpitus on retkeillä veneellä. Päiväkäyttöön myos Flipper 760 dc on hyvä.
- MeriReijo
Mites Sea Ray 265 ?. Saisit seisomakorkeuden, erillisen vessan, keittiön, makuutilat neljälle ja hyvät ulkotilat. Bensakoneella, ton voisi just satkulla saada, tai sitten pari vuotta vanhan, reilusti sen alle. Ei ole kotimainen vene, mutta kuitenkin.
- VilleVeneilijä
http://www.nettivene.com/moottorivene/sea-ray/546199
tässä olisi yksi hyvä vaihtoehto.- DC-Mies
Kyllähän tuoreet Siikkarit hienoja ovat, tyyliltään tosin vähän suomi-veneistä poikkeavia tosin. Makuasia että kumpaan suuntaan.
Korkearunkoinen vene on matalampaa enemmän tuulen armoilla ranauduttaessa. Samoin jenkkiveneen keulakaide pitäisi saada auki jotta rantautuminen helpottuisi. Nämä asiat ovat tietysti paljolti miehistön koosta ja taidoista kiinni, haittaavatko miten paljon. DC-Mies kirjoitti:
Kyllähän tuoreet Siikkarit hienoja ovat, tyyliltään tosin vähän suomi-veneistä poikkeavia tosin. Makuasia että kumpaan suuntaan.
Korkearunkoinen vene on matalampaa enemmän tuulen armoilla ranauduttaessa. Samoin jenkkiveneen keulakaide pitäisi saada auki jotta rantautuminen helpottuisi. Nämä asiat ovat tietysti paljolti miehistön koosta ja taidoista kiinni, haittaavatko miten paljon.Suomeen tuoduissa jenkeissä yleensä voidaan rastittaa varusteista avoin keulakaide, tai sitten se on vakiona. Keulapotkuri näissä kasimetrisissä liukupohjaisissa veneissä on hyvä olla rungon korkeudesta riippumatta.
Jos meinaa, että pentterissä laittaisi ruokaakin silloin tällöin, niin tärkeää on, että siinä työpisteellä voi selkä suorana seistä ilman että on pää kenossa. Vaikkei joka päivä päivällistä kokkaisikaan, niin aamupalat iltapalat sama juttu. Kenottaminen leipää voidellessa ei ole kivaa, jos meinaat kymmenenkin vuotta veneillä paatillasi.
- venemiäs.
Tuossahan olis ihan siellä saimaan suunnalla tuollanen "siikkari". http://www.nettivene.com/moottorivene/sea-ray/568941
Kyl itellä ainaki tulis käytyä tsekkaa minkälainen on, jos tuolla rahalla ois paattia henkkinassa. ps. mulla ei ole tämänkään veneen kans mitään tekemistä, kunhan laitoin esimerkiksi... ;)- MikäsJottei
Tässä se vasta loistava vene! ja aivan pikkurahalla myynnissä ; )
http://www.nettivene.com/moottorivene/wellcraft/576433 - pientä rajaa
MikäsJottei kirjoitti:
Tässä se vasta loistava vene! ja aivan pikkurahalla myynnissä ; )
http://www.nettivene.com/moottorivene/wellcraft/576433Tässä on kyllä varsinainen vedätys kyseessä. Tuossa myydään 24 vuotta vanhaa venettä tämän vuoden mallina. Tuo pitäisi oikeastaan ilmoittaa asiattomaksi.
pientä rajaa kirjoitti:
Tässä on kyllä varsinainen vedätys kyseessä. Tuossa myydään 24 vuotta vanhaa venettä tämän vuoden mallina. Tuo pitäisi oikeastaan ilmoittaa asiattomaksi.
Lisäksi kannattaa huomioida, ettei tuo satavarmasti nouse liukuun tuolla koneella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481558Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 261099
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881064- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99855Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789