Eli oon 13 vuotias. Ekoja finnejö mulle alko tulee kun menin vitoselle. Silloin en osannut todellakaan huolehtia ihosta. Iho pysyi kuitenkin hyvänä, jonnekkin vitosen puoleen väliin asti, sitten aloin tunkea finneihin jotai äidin peitevärejä sun muita mutten kuitenkaan pessyt niitä jokakerta pois. Välillä käytin myös salaa jotain äidin puutereita mutten pessyt niitäkään pois. Aloin puhdistaa ihoa joskus kesän jälkeen suht. Säännöllisesti iltaisin, aamuisin vedin vaan puuterit suoraan yön aikana rasvoittuneen ihon päälle. Käytin noihin aikoihin jotain basiron rasvaa finneihin. No finnejä alkoi olla otsa ja posket täynnä. Sit alotin gluteenittoman ruokavalion vanhempien ehdotusta ja sen syksyn meninkin sillä. Auttoi ehkä vähän, ja punaiset näpyt väheni mutta nyppyjä oli yhä. No sit 6lk keväällä pesin ihoa ja rasvasin, aamuisin tosin olin aika laiska pesemään ihoa. Menimme sit toukokuussa ihotautilääkäriin kun sinne halusin. Sain skinoren voidetta ja dalacin liuosta. Ja humektania kosteutukseen ja aqualan L ihon pesuun. Sit aloin popsia kans jotain bactoaan kapseleita. Kesän aikana ihon kunto parani tosi paljon. Nyt mulla on enimmäkseen sellasta pientä näppyllää keskellä otsaa ja sitten sellasia pieniä ns. Reikiä? Poskissa ja leuassa kans sellasia pikkusia koloja, vähän mustia? Ei ihan mustapäitä mielestäni kyllä. Onkohan jotain tukkeumia tmv..? Niitä on keski otsa täynnä ja poskissa kans? Mikäköhän auttaisi? Ihotautilääkäri mulla on taas 2vk päästä. Ja ainiin puuterina käytän Youngbloodin mineraalipuuteria joka i tuki ihohuokosia.
Ihoni rasvouttuu kans tosi helposti.esim. puolen päivän aikaan klo. 12 iho kiiltelee ja on ihan rasvainen. Iho näyttää tosi rumalta ja epätasaiselta, varsinkin kun noita finnijälkiäkin löytyy. Haluaisin tosi kovasti tietää että mikä auttaisi koska häpeän ihoani ja haluaisin nuo näppylät ja tukkeumat pois.
Toivottavasti joku vastaa!!!
13v ja huono iho, apua!
3
191
Vastaukset
- poppakonstit pois
Muista nyt tämä tärkein asia ainakin, että puhdistat ihon illalla kunnolla.Varsinkin jos puuteria käytät, niin pitää puhdistaa iho kunnolla. Vaihda tyynyliinaakin säännöllisesti. Sulla on toi lekuri kohta, niin se kyl kirjoittaa jotain toimivaa lääkettä.
- aloittaja 13v tyttö
Joo oon nyt jo jonkun 4kk puhdistanu ihon illalla kunnolla ja aamulla ja huolehtinut kosteutuksesta. En oo enää meikit naamassa nukkunutkaan varmaan vuoteen, mut aamulla en oo ihoa aina pessyt.
ja toivotaan että määrää tosiaan TOIMIVIA - poppaskonstit pois
aloittaja 13v tyttö kirjoitti:
Joo oon nyt jo jonkun 4kk puhdistanu ihon illalla kunnolla ja aamulla ja huolehtinut kosteutuksesta. En oo enää meikit naamassa nukkunutkaan varmaan vuoteen, mut aamulla en oo ihoa aina pessyt.
ja toivotaan että määrää tosiaan TOIMIVIAVeden jiontia voisit lisätä,sillä se on muutenkin hyväksi elimistölle. Ei finneihin oikein poppaskonsteja ole. Tsemppiä sinne lekuriin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1897836
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes954095- 682672
Kolari Klaukkala
Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se751702Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä
Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.3941629- 641508
Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!
Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l201486Toivoisin, että lähentyisit kanssani
Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä171141Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan
Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni791070Kevyt on olo
Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3841068