Lieksan sos. ter. päättäjät

kertokaa totuus

Kertokaa lieksalaisille onko terveyskeskuksen yöpäivystyksen siirto Jensuuhun siirtänyt myös ambulanssit pois Joensuuhun?

Montako ambulanssia päivystää Lieksassa ja mikä on lähtönopeus?

98

560

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ambulanssien asian hoitaa pelastuslaitos ja siten päätäntävalta on muualla.

    • Untamo

      Markku on oikeassa. Päätäntävalta on jo lähtökohtaisesti hälytyskeskuksella, kuten pitääkin olla. Oikein kohdennettu avunsaanti on turvattu myös Lieksassa.

    • tuumailija2

      Pelastuslaitos vastaa palvelujen tuotosta mutta Pohjois-Karjalan sairaanhoitopiiri vastaa ambulanssien määrästä ja varustuksesta.

      • tekivätkö diilin

        Onko Lieksan ambulanssi arkiöisin Joensuussa tuon lääkäripäivystyksen vuoksi ?


    • Tuosta asiasta kyllä kannattaa keskustella ja myöskin onko tuo pelastusvarmuus sitten kuinka nopea koska on ollut ikävä tapahtuma taannoin.
      Meillä on edustajat tuolla sairaanhoitopiirissä ja siten aikanaan on asiasta jopa omat antaneet pyyhkeitä onko ambulanssia riittävästi

    • näin tilanteen

      Sairaustapauksissa paikalle tulee ensimmäiseksi paloauto ja palosotamiehet niinkuin taannoin, josta Markku yllä mainitsi. Taisi tulla paikalle toinenkin paloauto ja paikalle sattuneet ulkopuoliset suorittivat potilaalle elvytystä. Palosotamiehet seisoivat vieressä.

      • kenen joukkoja?

        Mitä ovat palosotamiehet? Ampuvatko liekinheittimillä vai mtäh häh?


      • töölön yhteiskoulust
        kenen joukkoja? kirjoitti:

        Mitä ovat palosotamiehet? Ampuvatko liekinheittimillä vai mtäh häh?

        palosotamies ja palomies sama asia
        (palosotamies taistelee tulta vastaan, löytyy kirjallisuudesta lasten - aikuisten etc.)


      • töölön yhteiskoulust kirjoitti:

        palosotamies ja palomies sama asia
        (palosotamies taistelee tulta vastaan, löytyy kirjallisuudesta lasten - aikuisten etc.)

        Onhan noita muitakin armeijoita sotilaita esim pelastusarmeija ,joka myös haluaa pelastaa ihmisiä vaikka lauluin ensin" pelastetaan suutari andesson ja sitten.."


    • kuollaan tänne

      Eli ambulanssit siirtyi yöpäivystyksen siirtymisen myötä myös Joensuuhun?
      Onko Lieksan päättäjät näin tumpeloita?

      • opettajan vaimo

        Mielenkiintoinen kysymys. Tumpeloitako? Mietippäs viime vuosien päätöksiä. Esimerkiksi kaupungin talous laitetaan kuntoon tuomalla kaupunkiin sadoittain maahanmuuttajia mutta likimain kaikki saman ammatin spesialisteja.


      • 1+1=3 vai ?
        opettajan vaimo kirjoitti:

        Mielenkiintoinen kysymys. Tumpeloitako? Mietippäs viime vuosien päätöksiä. Esimerkiksi kaupungin talous laitetaan kuntoon tuomalla kaupunkiin sadoittain maahanmuuttajia mutta likimain kaikki saman ammatin spesialisteja.

        luulisi kansankynttilän vaimonkin tajuavan mikä oli viestin aloittajan kysymys? mutta mutta mutta kun se mamukortti pakko pakko pakko nostaa esiin , oliskohan talousoppitunti tarpeen


      • mamukortti
        1+1=3 vai ? kirjoitti:

        luulisi kansankynttilän vaimonkin tajuavan mikä oli viestin aloittajan kysymys? mutta mutta mutta kun se mamukortti pakko pakko pakko nostaa esiin , oliskohan talousoppitunti tarpeen

        Mamukortti vaikuttaa lähes kaikkeen. Heihin sijoitetut miljoonat olisi pitänyt käyttää omiin kansalaisiin, vai onko kaikilla lieksalaisilla asiat niin hyvin, että kukaan ei ole mitään vailla. Ei auta sanoa, että valtio maksaa, nehän ovat myös meidän kaikkien rahoja. Koko ajan valtio velkaantuu lisää ja samoin elätit lisääntyvät.


    • kysytty on

      Yksi ambulanssi päivystää ja se kun vie potilasta Joensuuhun niin yhtään ei ole varalla, että täällä saa ihan vapaasti kuolla sillä aikaa.

    • Sos.ter. päättäjä

      Vanhusten kuolema on luonnollinen asia. Kun ikää alkaa olla mittarissa sen 70 vuotta on aika valmistautua kuolemaan. On kallista ylläpitää keinotekoisesti elämää ja satsata vanhusten ylläpitoon kohtuuttomia summia. Usein vanhus haluaa itsekkin jo kuolla. Voimme siis hyvällä omalla tunnolla antaa luonnon tehdä oma tehtävänsä.
      On tärkeämpi satsata nuoriin, lapsiin ja perheisiin jotka tuottavat yhteiskunnalle ja pitävät yllä järjestelmää.

      • sos,terv

        Kun se sairauskohtaus tai muu kohdata myös nuorta ihmistä,,lasta, keski-ikäistä,,parhaassa työiässä olevaa.Ketä vaan.
        Kyllä Lieksa kolmekin ambulanssia tarttee.Säästöt muualta mut ei ihmisen terveydestä,hengestä.


      • luonto hoitaa

        Samalla logiikalla ajatellen ambulanssia eivät tarvitse ikityöttömät, ikijuopot, eikä muukaan roskasakki. Annetaan luonnon hoitaa. On todella kallista hoitaa ja satsata näihin ryhmiin, joista ei koskaan ole ollut yhteiskunnalle mitään hyötyä. Jos vanhemmilla ei jälkikasvulleen ole muuta annettavaa kuin sata metriä etumatkaa, on paras olla ilman jälkeläisiä. Ei sellaisia lapsiperheitä kukaan kaipaa. Annetaan niiden hoitaa lisääntyminen, jotka ovat kykeneviä ilman yht.kunnan tukea elättämään ja kasvattamaan kakaransa.


    • Oho että sellainen päättäjä jolla on setelinkuvat ainoastaan silmissä, todella olen hämmästynyt asiasta.
      Jokaisen ihmisen elämä on arvokasta ja ainutkertainen ja ei tuo ikä ole vielä vanhakaan jonka mainitsit.
      Kyllä olet ilmeisesti jo katsomassa kuka saa synnyttää ja onko jokaisella lapsella samat mahdollisuudet syntyä näin ymmärrän sanomasi
      Kyllä meistä hyvin moni on kuule tuottanut tähän yhteiskuntaan hyvinvointia jopa paljon enemmän kuin kuin joku nuorempi joka ei myöskään olen päässyt tuottamaan hyvinvointia vaan nauttii hyvinvoinnista toisella tavalla, joka on myös perustuslain mukaista.
      Oletko rasisti?

    • Sos.ter. päättäjä

      En ole rasisti. Olen realisti. Rahat ei riitä kaikkeen ja on priorisoitava.

      • arkkukamaa

        Hyvä Sos.ter. päättäjä. Vanhukset ovat elämänsä eläneet. Heidän pääomansa ja rahat on jaettava nuoremmille sekä haudattava nämä pakkaa sekoittavat käppänät ja mummukat pikimmiten.


      • priorisoidaan

        Rasistihan on realisti. Mitä ihmeellistä kummassakaan on? Miksi jokainen kieltää olevansa rasisti, se sana on kuin hirvittävä mörkö, jota on vältettävä viimeiseen asti. Mamujen suhteen me itse olemme rasismin uhreja. Se ei tunnu huolettavan ketään vaan se, että enhän vain minä ole. Hyvä näin. Jokainen saa olla mielipiteiltään mikä nisti tai sisti hyvänsä, ei se ole kiellettyä, eikä sitä tarvitse jatkuvasti tuoda esiin. Ei ketään voi pakottaa mihinkään yleisesti hyväksyttyyn muottiin, omat mielipiteet ovat sallittuja. Omien kansalaisten puolia on lupa pitää, jos/kun priorisoidaan, tehtäköön se niin, että viimeiseksi otetaan omilta, niiltä jotka koko lystin kustantavat.


    • bulanssi

      Palvelua parannetaan heti, jos joku koneinsinööri tai hänen perheeseensä kuuluva ei saa ajoissa hoitoa. Muuten rasssismi.

    • Sos.ter. päättäjä

      Maahanmuuttajaperheillä on yhtäläiset oikeudet lain suomiin sosiaali- ja terveyspalveluihin. Heilläkin on oikeus vaatia asiallista palvelua ja tarvittaessa tehdä kantelu havaitsemastaan epäkohdasta.

      • jonottaja

        Ei ole maahanmuuttajien palveluista tai niiden puuttumisesta kysymys. He jos ketkään saavat kaikki mahdolliset palvelut ja ihan pyytämättä tai jonottamatta ohi peruslieksalaisten.


      • Sos.ter. päättäjä
        jonottaja kirjoitti:

        Ei ole maahanmuuttajien palveluista tai niiden puuttumisesta kysymys. He jos ketkään saavat kaikki mahdolliset palvelut ja ihan pyytämättä tai jonottamatta ohi peruslieksalaisten.

        Kyse on viranomaisen palveluvelvollisuudesta ja velvollisuudesta hoitaa tehtävänsä mahdollisimman tarkoituksenmukaisella tavalla. Nämä kuuluvat virkavelvollisuuksiin.
        Osa mamuista ei kykene itse hoitamaan "paperisotaa" viranomaisiin päin.
        Kaikkia mahdollisia palveluja ei anneta mamuillekkaan pyytämättä ja jonottamatta. Tilanteissa käytetään tapauskohtaista kokonaisuuteen perustuvaa harkintaa.


      • Sos.ter. päättäjä kirjoitti:

        Kyse on viranomaisen palveluvelvollisuudesta ja velvollisuudesta hoitaa tehtävänsä mahdollisimman tarkoituksenmukaisella tavalla. Nämä kuuluvat virkavelvollisuuksiin.
        Osa mamuista ei kykene itse hoitamaan "paperisotaa" viranomaisiin päin.
        Kaikkia mahdollisia palveluja ei anneta mamuillekkaan pyytämättä ja jonottamatta. Tilanteissa käytetään tapauskohtaista kokonaisuuteen perustuvaa harkintaa.

        Kyllä virkavelvollisuuksiin kuuluu ylläpitää elämää eikä tuhota toisen elämää missä on arvot?
        Meillä on perustuslain 7§ mukaan Oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ja turvallisuuteen eikä muutenkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavasti.
        edelleen ihmettelen jos todella olet sos terv päättäjä asennettasi joka ei ole mitenkään perustuslain mukainen jos asian noin näet.MK


      • Sos.ter. päättäjä
        markkukorpinen kirjoitti:

        Kyllä virkavelvollisuuksiin kuuluu ylläpitää elämää eikä tuhota toisen elämää missä on arvot?
        Meillä on perustuslain 7§ mukaan Oikeus elämään sekä henkilökohtaiseen koskemattomuuteen ja turvallisuuteen eikä muutenkaan kohdella ihmisarvoa loukkaavasti.
        edelleen ihmettelen jos todella olet sos terv päättäjä asennettasi joka ei ole mitenkään perustuslain mukainen jos asian noin näet.MK

        Elämän pitkittäminen voi useissakin tapauksissa johtaa tarpeettomiin kärsimyksiin. Raskaat hoidot esim. vanhusten kohdalla johtaa hieman elämän pitkittämiseen, mutta elämän laatu on usein kestämätöntä.
        Em. seikkojen vuoksi vanhukselta pyydetään hyvissä ajoin hoitotahto/hoitotestamentti jossa rajataan monesti pois raskaat elvyttävät hoitotoimenpiteen.
        Monissa Euroopan maissa on sallittua kuolinapu kärsivälle potilaalle.
        Suomessakin jossain määrin voidaan auttaa kuolevaa ihmistä (anestisia, ravinnon antamisen lopettaminen jne.)


      • kyllä osataan

        Tietävät liiankin hyvin oikeutensa, siitä on kukkahattutädit pitäneet huolen. Osaavat myös vaatia rahaa, tavaraa ja kohtelua, jonka on oltava ihan toista kuin peruspertin, tai mina valittaa.. Ja hauskinta on se, että mikään ei maksa mitään!


    • kettunenkeskiyönkaup

      Mitäpä väliä, jos ikänsä veroja maksanut kuukahtaa. Työvoimapulan pelastajille pitää olla palvelua, etteivät karkaa muualle.

    • Meillä on Laki Potilaan oikeudetPotilaalla on oikeus hyvään hoitoon ja kohteluun ja saada terveydentilansa edellyttämää hoitoa ja sairaanhoitoa ja se on järjestettävä niin ettei se loukkaa potilaan ihmisarvoa, vakaumusta ja tai yksityisyyttä ja hoitoratkaisut on tehtävä yhteisymmärryksessä

      • hyvä mies

        Yhdysvaltalainen lääkäri Jack Kevorkian auttoi vaikeasti sairaita sairauksien runtelemia ihmisiä.


      • äijä jack
        hyvä mies kirjoitti:

        Yhdysvaltalainen lääkäri Jack Kevorkian auttoi vaikeasti sairaita sairauksien runtelemia ihmisiä.

        Lääkäri Jack Kevorkian itse kertoi avustaneensa ainakin 130 itsemurhassa. Todellisen luvun arvellaan olleen huomattavasti suurempi.


    • Sinulla on arvot tuohon suuntaan että sallit että lääkäri voisi antaa hyvinkin helposti elämästä vapauttavan kuoleman piikin.
      Kyllä meillä Suomessa on myöskin ollut valelääkäreitä ja myöskin lääkäreitä ja tiedän sen ,että niitäkin on joilta on oikeudet mennyt ja osaltani olin sellaiseen edesauttamaan koska koin tuon lääkärin todella toimineen kohtaani sopimattomasti.
      Mutta kuitenkin ei kaikki ole pahoja vaikka olen joillekin todennut tuon lain hyvästä hoidosta ja kohtelusta

    • Sos.ter. päättäjä

      Syntymässä, sairaudessa ja kuolemassa avustaminen ovat osa hyvää ja vastuullista hoitoa.

    • Kuitenkin en voi yhtyä eutanasiaan.

      Jokainen elämä on arvokas Olen kyllä ollut mukana avustamassa synnytyksessä ja olen hoitanut monta sairasta ja tehnyt viimeisen palveluksen ihmistä kunnioittaen hautaa varten ja olen myöskin nähnyt sen,että tuo lasten synnyttäjä kuoli eli puolisoni ,kyllä kuitenkin kivun lievitys on tarpeellista mutta tappaminen ei sovi minun ajatukseen, siinä on se vastuullisuus kohdaltani tehdä kaikki mahdollinen hyvään ja arvokkaaseen saattohoitoon ja sen olen kokenut.MK

    • Sos.ter.päättäjä

      Suomessa on ollut ennakkotapauksia jossa kuolemansairasta hyvin kivuliasta ystävää on kaverin toimesta itsemurhassa avustettu. Kansanedustajien ja lain mukaan se ei ole ollut rangaistavaa tähän mennessä.
      Ongelmana ovat siihen liittyvät mahdolliset epäonnistumiset joita voi tulla amatöörien käsissä.
      Sen vuoksi kuolinavun antaminen tulisi olla hoitajien ja lääkäreiden käsissä, erittäin tarkasti säädeltynä.
      Eurooppalainen suuntaus näyttäisi olevan siihen suuntaan. Useissa maissa eutanasia on jo sallittua.

    • Sinulla on tuo käsitys asiasta ja minulla on eläämää arvostava käsitys.
      Kuitenkin hyvin pian voi tulla mukaan sellaista,että kenestä tehdään saippuaa ja rodun jalostamista siten, miten jopa historiamme kertoo kaasukammioista.

      Olen kyllä katsonut joitakin TV ohjelmia jossa kiilto silmissä avustaja on leskeksi jäänen kanssa mielestäni painostaneet henkilöä hyväksymään oman autetun kuoleman, eli siinä voidaan elämää tuhota ja toimia siten,että onko elämäsi elämäsi arvoista.
      Muistan kyllä kun nuori mies haukkui minua vuosia sitten elätiksi kun olen eläkkeellä,todeten vielä ei noilla käsillä ole työtä tehty, totesin leikilisesti että kätilönä olen toiminut ja sen vuoksi käteni on kunnossa.
      Todettakoon kuitenkin että jo neljätoista vuotiaana olin sahalla työssä ja myöskin tehnyt oman työn rinnalla opetustyötä kansalaisopistossa josta veroja maksanut ja vieläkin teen tunteja johon pystyn eläkeläisenä ja maksan veroja.vammaisena toimien vaikka hilkula oli elämä juuri leikkauspöydällä koska sydän pysähty juuri niiden lääkkeiden takia jota totkut tohelot anto liikaa.
      Kuitenkin tuo mies totesi jos hän joutuu vaikka kolariin ja liikuntakyvyttömäksi haluavansa armopiikin, eli hän ei nähnyt mahdollisuutta elää siten vammaisena ja jos ajatusmaailma on siihen suuntaan niin aika kovaa on elämän arvot. MK

    • Lähden puhumaan alan opiskelijoille tänään vammaisten asioista laindäädännöstä MK

    • En usko tuota kirjoittajaa ihan Lieksalaiseksi asioista päättäjäksi vaan sivusta seuraajaksi näin päiväs aikaanMK

    • Sos.ter. päättäjä

      Sos.ter. päättäjilläkin on tienatut vuosilomat. Asioista pitää voida puhua suoraan ilman piilomerkityksiä, koska kenelle tahansa meistä voi tulla milloin tahansa tilanne, että elämän on aika päättyä.
      Se tehdäänkö eutanasia hallitusti ja on tärkeää. Laki eutanasiasta tulisi säätää ja saattaa kaikki avustetut itsemurhat viranomaisten valvontaan. Jos häveliäisyyssyistä sanaa armomurha tai eutanasia ei voida käyttää, tulee hoitohenkilökunnalla olla riittävät valtuudet, erittäin säädellysti, avustaa armokuolemassa.
      Tällä hetkellä amatöörit puoskaroivat ja saavat aikaan ties mitä.
      Parempi on poistua eutanasialla kun riutua sairaana ja kovissa kivuissa. Tuskissaan eläminen ei ole elämisen arvoista.
      Vaikka nykyään on verrattain tehokkaita opiaattijohdannaisia särkylääkkeitä ei niillä saada vietyä kipuja pois esim. syöpäsairauksissa.
      Ukkini ja muutama ystäväni kuolivat syöpään. Sitä tuskan määrää on vaikeata kuvailla. Eutanasia on ainoa ja oikea ratkaisu vaikeissa sairauksissa, muu on kiduttamista.

    • Piikille vaan

      Tais tulla Markule selätystappio tässä eutanasia jutussa.

    • Kyllä täällä voinee kirjoittaa ja kyllä tiedän noita arvonsa tuntevia olevan myös ns terveyslähteissä, jotka todella osaavat myös saattaa ihmisiä siihen pisteeseen,että joku ei tarvitse mitään avustajaa kun kiikun itsellensä hankkii.

    • Varmaan olemme voineet tavatakkin ja jo aikaisemmin lyöty kovia kalloja yhteen ?

    • Mutta kerrohan nyt sitten onko Lieksassa miten tuo ensihoito turvattu eli ambulanssien saatavuus kun kerran olet päättäjä ja tuntuu että jopa iso herra

    • Sos.ter. päättäjä

      Markku, ensihoidosta en ole vastuussa suoranaisesti kenttätasolla. Teen yleisiä linjauksia mitä TOIVON menevän kentälle.
      Tuo ensihoitoasia otetaan huomioon vakavasti.

    • Eli sinun vastuu on sitten kuten esitit,että jotka eivät ole enää työelämässä heidät voidaan likvikoida tavalla tai toisella näin olen sanomasi ymmärtänyt ettei sinun silmissä eläkeläisillä ole merkitystä.

      Kuitenkin sanon sinulle että kuka ne marjat kerää useinkin perheellisille työssäkäyville ketkä kutoo sukat lapsille ja kehenkä turvaa sitten lapsiperheet ja jopa ulkopuoliset kun tarvitsevat lastenhoitoon auttavia käsiä. Miten paljon myöskin välillisesti eläkeläiset työllistävät näillä seuduilla eri toimijoita ja miten he myöskin tuovat erilaisia taitoja esille ja varmaan kohta tarvitaan niitä selviytymistaitoja tässä maailmantilanteessa joten kuulehan kohta tarvitaan jälleen puuseppiä jotka laittavat laudat ihmisten ympärille ja montun kaivajia kuten historia on jo monesti asian kertonut MK

      • vai olet linjaa vetämässä "virta vie virta tuo on laineet täynnä elämää " sehän on se sähkömiehen laulu.

        Mutta kun monesti on ollut sähkökatkoksia ja olisiko sitten aihetta hieman raivata linjoja ja saada sähköt toimimaan eli tässä tapauksessa jokaiselle elämän mahdollisuudet asui hän sitten korvessa tai kaupungissa ja oli sitten sinunkaltainen ruumiillisesti terve ta sitten jo elämän ehtoopuolella.
        Jos todella olet vahva toimija niin haluan todella, että esiinnyt sitten selkeästi nimelläsi etkä piiloudu akkojen kaatin alle


    • Tuo on jo nähty ei uutta länsirintamalta

    • vuosi vajaa 70

      Sos.terv.päättäjä koskahan itse tulet tähän seitsemänkympin ikäkerhoon odotan sitä koska alkaa itseäsi kivistämään paikasta sun toisesta katsotaan sitten onko mieli muuttunut onko kirstussa rahaa tai ei ja mikä on päätöksien hinta?

    • Samaa ikäluokkaa olen ja olen kyseisen lautakunnan varajäsen joten tunnen sitä kautta nuo ns päättäjät , siten todella hämmästelen mutta toisaalta en kun asioita seuraa missä ne päätökset lopulla tehdään esim otto oikeudella

      • miksi

        Miksi varajäsen?


      • miksi kirjoitti:

        Miksi varajäsen?

        Olen liian viisas heh heh


    • ................

      Suomeen ja vaikka Lieksaan pitäisi saada oma Jack Kevorkian hoitamaan hommat.

    • Lakiin muutos

      Olisi oikeudenmukainen palvelus antaa vakavasti sairaalle vanhukselle piikki.

    • Kannatetaan

      Kannatetaan lopullista piikkiä. Se olisi helpotus sekä sairaalle vanhukselle että ympäristölle.

      • Entäs kun on nuori kyseessä munuaiset ns paskana piikittänyt itseään vetänyt pulituurit yms. ja Hoidot maksaa
        Eikö kuitenkin tuokin henkilö ole jonkun ihmisen lapsi?


      • piikille vain

        Piikki myös holistille, nistille, tappajille, vetelyksille ynnä muulle joutosakille! Olivatpa kenen lapsia hyvänsä. Puhdistuisi ympäristö kummasti ja rahaa säästyisi miljoonia.


      • tappaisit kaikki
        piikille vain kirjoitti:

        Piikki myös holistille, nistille, tappajille, vetelyksille ynnä muulle joutosakille! Olivatpa kenen lapsia hyvänsä. Puhdistuisi ympäristö kummasti ja rahaa säästyisi miljoonia.

        Eikö tuntuisi ikävältä kun jäisit yksin? Ainoa hyvä ihminen!


      • Korkeata etiikkaa

        Vanhus on elänyt elämänsä. Luonnonlait sanelevat elämän kiertokulun. Eihän koiraakaan jätetä kivuliaana kuolemaan vaan sille annetaan viimeisenä palveluksena armelias piikki. Vanhusten kohdalla tulisi myös olla armelias ja avustaa itsemurhassa jos on sairautta ja kipua.


      • Korkeata etiikkaa kirjoitti:

        Vanhus on elänyt elämänsä. Luonnonlait sanelevat elämän kiertokulun. Eihän koiraakaan jätetä kivuliaana kuolemaan vaan sille annetaan viimeisenä palveluksena armelias piikki. Vanhusten kohdalla tulisi myös olla armelias ja avustaa itsemurhassa jos on sairautta ja kipua.

        Todella raastavaa on tuo ettiikkasi , sehän on ihan tärpättiä perintöjäkö jahtaat?


      • piikille vain kirjoitti:

        Piikki myös holistille, nistille, tappajille, vetelyksille ynnä muulle joutosakille! Olivatpa kenen lapsia hyvänsä. Puhdistuisi ympäristö kummasti ja rahaa säästyisi miljoonia.

        Juuri iltapäivälehdessä kerrottiin,että joku nainen oli kahvilassa puhunut tuohon sävyyn kenellä on oikeutta elää kun vammainen oli asioimassa.Rikosoikuden professorit pitivät asiaa vakavana ja sitten mielestäni voinen kysyä Teiltä oletteko valmiita minut tappamaan jos olen vakavasti sairas? Koska läheltä jo on liipannut koska toheloivat lääkkeiden kanssa PKKS leikkauksessa ja sydän pysähty ja kun olen eläkeläinen niin pidätkö asiaa siten hyvänä,että olisi niin saanut tapahtua. MK


      • hankkiudutaan eroon
        piikille vain kirjoitti:

        Piikki myös holistille, nistille, tappajille, vetelyksille ynnä muulle joutosakille! Olivatpa kenen lapsia hyvänsä. Puhdistuisi ympäristö kummasti ja rahaa säästyisi miljoonia.

        Holistit, nistit, tappajat, ammatti- ja taparikolliset ovat AIVAN TURHA menoerä yhteiskunnalle.


    • Piruuttasi kirjoitat noin? kyllä sota puhdistaa mutta myös raunioitaa ja eikä sitä tiedä miten kukin elää, vaikka nyt on koppavuutta ihmisiä kohtaan niin kunhan aikaa kuluu ja asiat ei menekkään niin setelin kuvat silmissä jos nyt pärjäät taloudellisesti ja haluat nyt kaikki sairaat ja vammaiset pois silmistäsi.

      Kuulehan me olemme jokainen luojalle yhtä tärkeitä ihmisinä " Jonka te olette tehneet näille ihmisille niin sen te olette tehneet minulle" Muitatko kuulleesi tuota asiaaMK

      • vellihousut

        En missään tapauksessa tarkoita sairaita ja vammaisia! Heille kaikki mikä heille kuuluu ja enemmänkin. Tarkoitan juuri niitä, jotka mainitsin. Tämä holhousyhteiskunta on tehnyt monista laiskoja, "huolehtikaa minusta" ihmisiä. Kaikki on sallittua, kaikkea pitää "ymmärtää", mistään ei seuraa mitään, mistään ei tarvitse vastata, ei edes itsestään. Joku muu hoitaa, tekee, järjestää, maksaa, päättää jne. Minä vain olen, palvelkaa minua! Eihän tämä voi olla oikein.


      • samalle viivalle
        vellihousut kirjoitti:

        En missään tapauksessa tarkoita sairaita ja vammaisia! Heille kaikki mikä heille kuuluu ja enemmänkin. Tarkoitan juuri niitä, jotka mainitsin. Tämä holhousyhteiskunta on tehnyt monista laiskoja, "huolehtikaa minusta" ihmisiä. Kaikki on sallittua, kaikkea pitää "ymmärtää", mistään ei seuraa mitään, mistään ei tarvitse vastata, ei edes itsestään. Joku muu hoitaa, tekee, järjestää, maksaa, päättää jne. Minä vain olen, palvelkaa minua! Eihän tämä voi olla oikein.

        Kerro tuo mamuille.


      • vellihousut kirjoitti:

        En missään tapauksessa tarkoita sairaita ja vammaisia! Heille kaikki mikä heille kuuluu ja enemmänkin. Tarkoitan juuri niitä, jotka mainitsin. Tämä holhousyhteiskunta on tehnyt monista laiskoja, "huolehtikaa minusta" ihmisiä. Kaikki on sallittua, kaikkea pitää "ymmärtää", mistään ei seuraa mitään, mistään ei tarvitse vastata, ei edes itsestään. Joku muu hoitaa, tekee, järjestää, maksaa, päättää jne. Minä vain olen, palvelkaa minua! Eihän tämä voi olla oikein.

        Hyvin pitkälle ole samaa mieltä "vellihousut" kanssa
        Onko niin, että kun meidän sukupolven on pitänyt nälkävyötä kiristää niin olemme koittaneet sitten purra lapsillemme valmiiksi ruuan,ettei heillä olisi puutetta, mutta sitten onkin kysymys siitä tuliko sitten uus avuttomia kun vieläkin elätetään ja koitetaan ,jopa omasta essunhelmasta antaa ne viimeiset lantit kun kotiin tulee joku meuhkaaja vaatimaan rahoja kun on taksilla ajettu pihaan jotta kyllä mummo kyytin maksaa tiedän mistä puhun nähty on. läheltä seuraten ja kyllä vaan on niin että kun on työttömyyttä ja menot samaa luokkaa kun kavereilla niin sitten tarvitaan kotimaista luottoa ja se on isän tasku MK


    • ei saa kiduttaa

      Jack Kevorkian avusti karkeiden realististen arvioiden mukaan noin puolessa tuhannessa vanhuksen ja/tai sairaan itsemurhassa aktiivisesti tai passiivisemmin.
      Itsemurhassa passiivinen avustaminen ei ole kiellettyä Suomessa.
      Yhdysvalloissa itsemurhan avustaminen lääkäri ja hoitaja-avusteisena on sallittua Oregonissa.
      Monet Euroopan maat ovat laillistaneet hoitaja/lääkäriavusteiset itsemurhat.

      • On eri asia mikä on kidutus ja sitä amerikka tekee hyvinkin monella taholla esin aikanaan atomipommi ,tuotako toimintaa ihailet ja mallia haet, jos asia todella on niin, että juuri tuota asiaa ihailet, niin haluatko elää loppuelämäsi yksin, etkö tarvitse nähdä elämässä muutakuin kultaa joka on kissankultaa ja nipun seteleitä sekö on sinun arvomaailmasi.?
        Tiedän kyllä Suomessakin olleen noita henkilöitä, jopa hoitajana ja lääkärinä jotka ovat sitten joutuneet oikeuden eteen toiminnastaan.
        Mutta ihmettelen todella jos kuten on ilmennyt,että edustat jopa päättäjiä? niin todellla hukassa olemme moni sairas ja vanhus, jos sinä päätät kuka saa jatkaa elämää ja kuka eli silloinhan olemme saippukattilassa hyvin helvosti MK


      • ei saa kiduttaa
        markkukorpinen kirjoitti:

        On eri asia mikä on kidutus ja sitä amerikka tekee hyvinkin monella taholla esin aikanaan atomipommi ,tuotako toimintaa ihailet ja mallia haet, jos asia todella on niin, että juuri tuota asiaa ihailet, niin haluatko elää loppuelämäsi yksin, etkö tarvitse nähdä elämässä muutakuin kultaa joka on kissankultaa ja nipun seteleitä sekö on sinun arvomaailmasi.?
        Tiedän kyllä Suomessakin olleen noita henkilöitä, jopa hoitajana ja lääkärinä jotka ovat sitten joutuneet oikeuden eteen toiminnastaan.
        Mutta ihmettelen todella jos kuten on ilmennyt,että edustat jopa päättäjiä? niin todellla hukassa olemme moni sairas ja vanhus, jos sinä päätät kuka saa jatkaa elämää ja kuka eli silloinhan olemme saippukattilassa hyvin helvosti MK

        Tilanne tulee muuttumaan passiivisesta itsemurhan avustamisesta hoitaja/lääkäriavusteiseen Eurooppalaisten maiden mallin mukaiseksi, joissa eutanasia on jo käytössä.


      • ei saa kiduttaa
        ei saa kiduttaa kirjoitti:

        Tilanne tulee muuttumaan passiivisesta itsemurhan avustamisesta hoitaja/lääkäriavusteiseen Eurooppalaisten maiden mallin mukaiseksi, joissa eutanasia on jo käytössä.

        Vanhus itsekkin sairauksien runtelemana on jo luovuttanut, mutta sydän vaan lyö ja pitää jollain lailla hengissä.
        Elämän pitkittäminen ei mielekästä väkipakolla.
        Koetetaan löytää yhdessä pelisäännöt kuinka voisimme auttaa kärsiviä.


      • ei saa kiduttaa kirjoitti:

        Vanhus itsekkin sairauksien runtelemana on jo luovuttanut, mutta sydän vaan lyö ja pitää jollain lailla hengissä.
        Elämän pitkittäminen ei mielekästä väkipakolla.
        Koetetaan löytää yhdessä pelisäännöt kuinka voisimme auttaa kärsiviä.

        Kyllä kuitenkin asia on niin vaikka näyttäisi siltä ja jotkut todella voivat henkisesti ihmistä painaa alas,ettei elämälläsi ole merkitystä niin kuitenkin on niin,että vaikka loppu lähestyy niin elämä on kantavaa ja arvokasta elää ja kyllä kuitenkin joku muisto tuo siinäkin tilanteessa jopa hymyn sairaan kasvoille ja yksi on asia mitä henkilö on eläissään tehnyt vaikka musisoinut niin johan varpaat tai silmät jokin alkaa toimimaan.
        Väitän ja tutkimukset ovat sen osoittaneet,että musiikilla voidaan kuntouttaa ja tiedän sen että jopa puhekyvytön voi laulaa sanoilla, joten sitä kannattaa kokeilla kuntoutusvaiheessa halvaantuneelle MK


      • ei saa kiduttaa
        markkukorpinen kirjoitti:

        Kyllä kuitenkin asia on niin vaikka näyttäisi siltä ja jotkut todella voivat henkisesti ihmistä painaa alas,ettei elämälläsi ole merkitystä niin kuitenkin on niin,että vaikka loppu lähestyy niin elämä on kantavaa ja arvokasta elää ja kyllä kuitenkin joku muisto tuo siinäkin tilanteessa jopa hymyn sairaan kasvoille ja yksi on asia mitä henkilö on eläissään tehnyt vaikka musisoinut niin johan varpaat tai silmät jokin alkaa toimimaan.
        Väitän ja tutkimukset ovat sen osoittaneet,että musiikilla voidaan kuntouttaa ja tiedän sen että jopa puhekyvytön voi laulaa sanoilla, joten sitä kannattaa kokeilla kuntoutusvaiheessa halvaantuneelle MK

        Laulamalla ei ketään oikeasti kärsivää voi parantaa.

        Olen keskustellut saattohoidossa olleiden hoitajien ja omaisten kanssa sekä potilaiden kanssa. AIVAN yhteinen mielipide on, että itsemurhassa aktiivinen avustaminen olisi ainoa oikea vaihtoehto.

        Jos olet vaikeasti sairaana, eivät edes raskaimmat opiaatitkaan juurikaan auta. Ei olla keksitty MITÄÄN lääkettä joka veisi kunnolla kipuja pois. Kuolema on täysin normaali elämän jatkumo, elämän kiertokulussa.

        Itse osastolla työskennelleenä näkee aivan selvästi kenen aika täysi. Häntä yritetään auttaa mahdollisimman nopeasti ja kivuttomasti sille viimeiselle henkäykselle ja kuolinpaidan päälle pukemisen saavuttamiseksi.

        Suomessa ollaan aivan liian varovaisia, kuinka voisi auttaa kärsivää auttaa.

        Henkilökohtaisesti keski-ikäisenä toivoisin että minut ensin nukutettaisiin, annettaisiin sydämen lamaavaa lääkettä ja laitettaisiin keuhkot lamaava pistos ja todettaisiin kuolema.


    • Pannaan tilille

      Lieksassa sama kaava kuin monella muulla paikkakunnalla. Täältä kai ne ohjeet tulevat.

      Sos.ministeriön valiokunnan perussuomalaiset jäsenet. Kannattaa kysellä näiltä.
      Arja Juvonen /ps
      Laila Koskela /ps
      Hanna Mäntylä /ps

    • älä kuvittele mitään

      Ainoa mitä sinä voit panna tilille on omat roposesi prepaid liittymän latausta varten.

    • Tuo on ilmeisesti jollekin toiselle tarkoitettu mutta vastaan omalta osaltani, että laskut on maksettu ja" rahaa on sen verran nyt taskussa, ettei koirat kintuille kuse" sanoi aikanaan yksi kehitysvammainen tyttö, kun sai työosuusrahan mk

    • Onko sitten todella niin,että tuo eutanasia tapahtuu hiljaisesti koska aloitus koski juuri miten ambulanssit toimii saako avun miten?
      Mutta keskustelu meni siihen ,että onko ihmisillä varaa soittaa edes apua itselleen? eli onko puhelimessa puheaikaa ja nyt tuo asia ainakin odotteluineen vie köyhän rahat liittymästä hyvin nopeasti ja siten todella monelle tulee tuo kuolema eteen tällä menolla ja mitä tulevaisuus tuo tullessaan, kerkiäkö edes siunata ittiäänsä ja laittaa ruumiinpesijän avustamiseksi jo suunsa kiinni ja ristiä kätensä ,sitä lautaa varten millä pistetään kenties kaukolämön uuniin nuoremmille lämmitykseksi.MK

      • pidä huolta

        Kaikkein huonoimmassa asemassa ovat kotonaan yksin asuvat yksinäiset kansaneläkkeellä elävät vanhukset. Ei kukaan kysy, miten pärjäät tai mitä sinulle kuuluu. Kotipiika käy oven suussa muutaman minuutin katsomassa, onko vielä hengissä. Iäkkäillä ei ole ystäviä, jos on, ovat itsekin samanlaisia vanhuksia. Ei naapurit rupea ketään vahtimaan, lapset asuvat kaukana tai eivät välitä. Vanhus voi olla syömättä, kun rahat eivät riitä ruokaan. Ei pääse kauppaan, tai ei ymmärrä rahasta mitään. On monenlaisia tarinoita. Kotihoitajia olisi oltava niin paljon, että tunti vanhuksen luona olisi minimi. Mieluummin vain neljä vanhusta yhdellä hoitajalla. Pitkät ovat päivät yksin ollessa. Päästäänköhän tähän koskaan? Rahaa on, mihin halutaan, niinkuin on karvaasti nähty. Ennemmin satsataan nuoriin, terveisiin ihmisiin kuin vanhuksiin, joilla on elämää jäljellä muutamia vuosia. Yhteiskunta on juuri niin sivistynyt, miten se kohtelee vanhuksiaan. En moiti hoitajia, he kaikki tekevät hyvää ja arvokasta työtä, heitä vain on liian vähän. Kunnan tärkein tehtävä on pitää huolta omistaan, se on tuntunut unohtuneen tämän valtaisan eksoottisen hurman vallitessa.


      • normaalia

        Passiivinen eutanasia on nykypäivää. Monet sairaat vanhukset ovat ilmaisseet hoitotahtonsa, joten heitä hoidetaan sen mukaan.


    • Pidä huolta itsestäsi,
      Tänää ainakin kävin muiden eläkeläismiesten kanssa tuolla terveystestissä City marketin kulmalla ja todella nämä miehet eivät olleet noin päällepäin kuntturoita ja jotkut kertoivatkin juuri nyt oleskelevan ja kulkevan metsässä.
      Juuri minäkin tulin metsästä kun on hyvä ilma vielä mutta kohta on jälleen mentävä kokoukseen, koska teen vielä hieman työtä vanhusten ja vammaisten parissa edelleen ja siksi myös kuntoa pitää ylläpitää vanhusten viikon tapahtuma on 6.10.toivottavasti myöskin asioista päättäjät virkamiehet ovat mukana eivätkä loista poissaolollaan kuin viime vuonna
      Oikein hyvää jatkoa ja pidä huolta kirjoitit asiaa Mk

    • Lukekaa nyt sitten karjalaisesta miten saattohoito tapahtuu näillä seuduilla eli ensihoitajat hoitavat ne kotiin ,mutta kysyn vaan riittääkö niitä ensihoitajia sitten Lieksaan, ellei potilasta viedä terveyskeskukseen

      Kyllä nyt näen asian todella siten miten täällä on kerrottu mihin suuntaan ollaan menossa kyllä jutussa puhutaan selkeästi rahasta myös.

    • Sattohoitoa

      Ensihoitajia ja sairaanhoitajia ei riitä. Ensihoitoon erikoistuneita lähihoitajia voi riittää elvyttämään kun sydän on pysähtynyt jos hyvä tuuri käy.

      • Lisää henkilökuntaa

        Sos.ministeriön valiokunnan perussuomalaiset jäsenet.
        Arja Juvonen /ps
        Laila Koskela /ps
        Hanna Mäntylä /ps


      • Kotiin kuolevat

        Riittävä kipulääkitys ja sairaan vanhuksen omaehtoinen passiivinen eutanasia voidaan nykymenetelmin hoitaa kotona.
        Monen vanhuksen toive on kuolla kotona, eikä raskaita hoitoja ole tarkoituksenmukaista aloittaa.


    • En puhuisi eutanasiasta vaan hyvästä saattohoidosta ja tiedän myöskin omaisena sen mitä on syöpäpotilaan saattohoita ja miten ja miten sitä tukea tuli.
      Kun päivittäin kuljin PKKS ja maksoin pysäköintimaksuja niin sitten vasta toisella kuukaudella tulin tietämään että juuri näiden potilaiden omaiset voivat pysäköidä halvemmalla ja käydä myöskin ruokailemassa ruokalassa, ettei tarvitse olla kahvin ja pullan varassa sairaalassa.
      Silloin myöskään ei ollut Lieksassa tilaa saattohoitoon, joten myöskin kaupungille tuli kustannusia päivittäin runsaasti eli olen puhunut ja puhun edelleen siitä, että kyllä meillä pitää olla oma saattohoitopiste ja sitten oli suuri helpotus kun kuukausi vaimoni sai olla täällä terveyskeskuksessa ja ihan hyvässä hoidossa jota osaltani pystyin itse tekemään Joten siitä olen kiitollinen koska asia sitten järjestyi ja siinä vielä paria päivää ennen esiinnyin koko talolle ja lauloin yö kerran unhoa annoit vasta jälkeenpäin olen ajatellut tuiota laulun sisältöä paremmin mutta laulu antoi voimaa jatkaa, elämää senkin jälkeen kun olin saattanut vaimoni hautaan.
      Mutta kelan toimintaa moitin edelleen mitä se oli siinä tilanteessa kohtaani kun neljä kertaa kävin saman asian vuoksi ja minun olisi pitänyt olla kuolevan luona sinä aikana.joten hyvin tökeröä oli toiminta ja kun jäin sitten leskeksi niin olin kuin ensimmäinen asiaani kysymässä joten ei mitään empaattisuutta tullut vaan monien joukossa seisten joten tuollainen toiminta on hyvin typerää kelan toimistossa siinä on inhimillisyys kaukana.
      Aloitan jälleen sitten ensiviikolla yhteiset tuokiot karpalossa laulujen merkeissä MK

    • Kotiin kuolevat

      Asian sisältö ei muutu, käytetäänkö eutanasia vaiko saattohoito sanaa. Nykylainsäädännön mukaan tällä hetkellä sairaanhoitohenkilöstön antama passiivinen kuolinapu ei hirveästi eroa maallikon antamasta kuolinavusta (esim. pois lukien anestisia, jolla voidaan jouduttaa ja helpottaa kuolemaa jonkin verran)
      Saattohoitokeskus voisi olla tarkoituksenmukainen paikka, mikäli lainsäädäntö muuttuu eurooppalaiseen suuntaan ja hoitohenkilöstö rupeaa antamaan aktiivisempaa kuolinapua sairaalle potilaalle.
      Tulevaisuudessa mahdollisesti tullaan menemään aktiiviseen kuolinavun antamiseen. Eutanasia tulee olla säädeltyä ja arvion tekemisen voisi suorittaa esim. siihen asetettu ammattikollegio.

      Ne jotka haluaisivat kuolla kotona, heille suotaisiin se mahdollisuus ja sen mukainen kuolinapu.

    • Kotiin kuolevat

      Potilaan kotona annettava kuolinapu olisi asiakkaan kannalta paras mahdollinen vaihtoehto. Lisäksi se säästäisi myös vähiä sosiaali- ja terveysalan rahoja ja resursseja.

      • Oletko pirun asialla? raha raha elämällä ei ole arvoa


      • Kotiin kuolevat
        markkukorpinen kirjoitti:

        Oletko pirun asialla? raha raha elämällä ei ole arvoa

        Hyvään ja kivuttomaan kuolemaan saattaminen on osa ammattietiikkaa. Kivuliaalla elämällä ei ole arvoa, minkä vuoksi eutanasia käytössä monissa maissa. En ole pirun asialla vaikka minulla on kyllä kavereita molemmilla puolilla.


      • Ihana euro

    • nimet esiin

      Ne päättäjät jotka olivat sitä mieltä että hoitajat joutuvat myös pakkolomalle. Kun selviää todellisuus että säästöjä ei syntynytkään, maksatteko omasta pussista aiheuttamanne laskun??

    • Sairaanhoitaja AMK

      Terveydenhuollossa lomautusten tuomat haitat ovat yleensä hyötyjä huomattavasti suuremmat. Sairaudet eivät tapaa hävitä seurailemalla tilannetta ja hokemalla, että hoidetaan nyt vaan "konservatiivisesti", eli ei tehdä yhtään mitään. Sairaudet kumuloituvat voimakkaasti, henkilöstöä lomauttelemalla. Hoitamisen viivästyminen yleensä poikii lisää sairauksia tai miltei aina aiheuttaa ainakin haitta-asteen suurenemisen, jotka taasen maksavat enemmän.
      Lisäkustannuksia syntyy kun henkilöstö sairastelee raskaan työtaakan alla.
      Ainoa mitä voidaan saada aikaiseksi on näennäinen säästö jossain suunnalla jota joudutaan paikkaamaan taas toisaalla. Näin siirrellään rahaa taskusta toiseen, kunnes huomataan, että taskuissa taisi olla reikiä, eikä rahaa ole enää sitäkään vertaa.
      Kehotan kansalaisia vaatimaan itselleen palvelua ja hoitoa!!

    • Valita näille

      Sos.ministeriön valiokunnan perussuomalaiset jäsenet.
      Arja Juvonen /ps
      Laila Koskela /ps
      Hanna Mäntylä /ps

    • Säästöä

      Lieksaan voisi perustaa ikääntyvien ja kärsivien avuksi terveydenhuollon liikkuvan saattohoitopartion joka kävisi hoitamassa siellä missä tarvis.

    • nappi ohtaan

      Ja pistoolit mukaan!

    • On meitä moneksi

      • Kerronpa sulle että et sitten laukaissut koska elän vielä vaikka kahdesti olen ollut tähtäimessä Mk


      • Viikatemiehen veli
        markkukorpinen kirjoitti:

        Kerronpa sulle että et sitten laukaissut koska elän vielä vaikka kahdesti olen ollut tähtäimessä Mk

        Viikatemies hakee ajallansa


    • on kuitenjkii selvää se että olen kuitenkinkin maksanut oman osuuteni juuri syöpäsairaan henkilön kuolleen henkilön velkoja oman osuuteni markoissa 18.000mk joten jos kehtaat vielä jatkaa niin se on hävytöntä

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3105
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2492
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      368
      2306
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2025
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1847
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1111
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe