Volvo 740 2.0 Kat automaatti kulutus?

Volvomees

Eli meikäläisellä on kyseinen auto, ja kuluttaa kohtalaisesti, n.13-15l kaupungissa ja 10l matkassa, onko tuo nyt aivan kunnossa? Oon lueskellu juttuja että matkassa veisi normaalisti 7-8l. Ajelen aika kevyellä kaasujalalla, joten siitä ei pitäisi olla kiinni. Muuten on mahtava ja luotettava auto!

9

132

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ihan ok

      Saman verran meikäläisen katiton 760 2.9 automaatti syö.

    • Fghjghjh

      Vaiha tai tarkasta termostaatti ettei kone käy kauaa kylmänä ryyppy päällä.

    • Volvomees

      Termostaatti vaihettu vasta, mutta nyt kun tosiaan mainitset niin lämmöt nousee vaan puoleen väliin mittaria.. liekkö termostaatti viallinen.

      • Halpisautoilija

        Lämmöt on normaalit jos viisari on asteikon puolivälissä


    • Volvomees

      Eli mikä vois olla kulutukselle syynä, vai onko tuo ihan normaalia?

    • Moi, minusta kulutus ei ole ihan normaali, ellet sitten aja vain pelkkää pätkä ajoa kylmällä moottorilla.
      Itse mittasin nykyisen Volvo 940 turbo automaatin kulutuksen ja se oli 9,9 per sata km, ja ajan noin 30/70 suhteella kaupungissa ja moottoritiellä, eli ei tule edes kovin paljon optimaalista maantieajoa.
      Itse aion tämänkin turbo Volvon kulutusta saada vähän pienemmäksi, pitäisi mennä lähemmäs 9 litraa per sata km.

      Palaako sinulla lambda valo kojetaulussa?

      Entä onko sytytystulpat vaihdettu milloin, ja suodattimet ja hyvät öljyt?
      Laahaako jarrut?
      Tällaisia kyselen, koska nämä on helppo laittaa kuntoon, olen itse pelannut tämän hiljattain minulle siirtyneen 940 bensan lambdan kanssa, ja ruiskun kanssa, ja ne ovat sen verran hankalia että kannattaa minusta aloittaa näistä perusjutuista.

    • Volvomees

      Lambdavalo ei pala, sytytystulpista ei tietoa, öljyn ja suodattimet vaihdettu vasta. Ja jarrutkaan ei laahaa.

    • Volvomees

      Mainitaan vielä että tyhjäkäynti humppaa vähäsen, joku anturi rikki?? Ja vikakoodia 2-3-2 antoi, mutta mahto olla vielä perua kansipahvin puhkeamisesta kun pukkasi ilmaa jäähytysnesteen sekaan, mutta pitää vielä tarkistaa jahka pääsee autoon käsiksi. Jännä kyllä, lambdavaloa ei sytyttäny tuo vikakoodi, valo toimii kummiskin.

      • Humppaus

        Luultavasti tyhjäkäyntimoottori likainen ja säätö liikkuu liian hitaasti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8955
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1257
    Aihe