Lastenhoitajan palkka?

Nalle

Ajattelin kääntyä teidän vl nuorten puoleen kun me joudutaan tässä piakkoin palkkaamaan kolmelle lapsellemme hoitaja kotiimme erinäisiksi jaksoiksi. Meillä ei vain ole selvää kuvaa minkälaisilla korvauksilla nuoret nykypäivänä alkavat kotimiehiksi. Esim tunti palkka iltoisin ja 8h/pv/5pv/vk:ssa.

Olen kuullut, että joillakin paikkakunnilla on RY:n seinällä lista ns.suositus maksu summista kotimiehille, mutta meillä ei sellaista ole.

Todella paljon kiitoksia kaikille vastanneille!!

7

1120

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amma

      No ite olin kesällä hoitamassa kahta lasta ja sain 5€/tunti. Tein ruokaa, pesin pyykkiä ja kevyitä siivouksia, sekä olin lasten kanssa.
      Hintaan vaikuttaa lasten lukumäärä ja tehtävien tekemisen paljous.

      • maksaa verot, valtiolle se mikä valtiolle kuuluu. Tai sitten antaa jotain lahjaa siitä hyvästä, jos ei veroa maksa.


      • amma
        Leenu.n kirjoitti:

        maksaa verot, valtiolle se mikä valtiolle kuuluu. Tai sitten antaa jotain lahjaa siitä hyvästä, jos ei veroa maksa.

        Niin no me sovittiin verottomana kesän aika, koska niin oli parempi kummankin osapuolen mielestä.
        Jokainenhan tekee se omalla tavallaan. Ja perhe ei ollut vl:ä. Joten tilanne oli uusi minullekkin. Olen tottunut oleman ammana paikoissa (vl) perheissä jossa saa kyllä tehdä, eikä työn tulos aina näy. No tämä tais mennä offtopic...


      • amma
        Leenu.n kirjoitti:

        maksaa verot, valtiolle se mikä valtiolle kuuluu. Tai sitten antaa jotain lahjaa siitä hyvästä, jos ei veroa maksa.

        1500€/v ilman ilmoitusta


    • vl-nainen

      Lasten hoitajan palkkaus on vaikea kysymys. Nuoret ovat selvästikin tottuneet löysemmälle rahalle kuin itse aikoinaan, eikä lasten hoitaminen puoli-ilmaiseksi tunnu innostavan, kun monenlaista hanttihommaa (ainakin kaupaungeista) löytyy kohtalaisen hyvälläkin palkalla.

      Omat muistoni lukematomista hoitokerroista on sellaiset, että olen päättänyt oman lapseni hoidossa osoittaa arvostusta nuoren(kin) tekemää hoitotyötä kohtaan ja maksaa kunnon palkkaa. Itse nimittäin olin "vakkari" hoitajana eräässäkin perheessä, jossa muutaman tunnin hoitonakin alussa odotti valtavat tiskivuoret, talon päästä päähän yltävä sotku, ruoan teko jne. ja lähtiessäni sain suklaamunan kouraan. Ei edes naurattanut sellainen.

      Mutta en siis tarkoita yltiöpäistä palkkausta, vaan kohtuullista. Kieltämättä täytyy tunnustaa, että nykyiseen rahatilanteeseemme suhteutettuna 5e/tunti on aika paljon... ehkä minulla tulee maksettua (kylläkin pikkusiskolleni ja veljelleni, eli vähän eri asia) liian vähän :(

    • Hanski

      Mä tten MLL:kautta ni saan 4,2 euroo.toi tuntuu aika vähäselt' mut yleensä vaa yks lapsi.

    • Sunny

      Ite oon tehny todella paljon lastenhoitotyötä (lähinnä vl.perheissä) ja oon ollu paljon tyytyväisempi siitä et muhun on luotettu ja mua arvostettu entä se et saan paljo palkkaa. Jos oon ollu viikonlopun hommissa, niin sitten asia on ihan eri. Mut sisaruksilta en yleensä halua edes ottaa mitää..joskus ku haluavat antaa ni sitte. Mut ei-vl-perheessä maksettiin 5e tunti ja se on paljon..
      Mutta arvostus ja luottamus innoittaa meneen uudemmanki kerran lastenvahdiksi ! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1236
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1111
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      98
      833
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      308
      792
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe