Lastenhoitajan palkka?

Nalle

Ajattelin kääntyä teidän vl nuorten puoleen kun me joudutaan tässä piakkoin palkkaamaan kolmelle lapsellemme hoitaja kotiimme erinäisiksi jaksoiksi. Meillä ei vain ole selvää kuvaa minkälaisilla korvauksilla nuoret nykypäivänä alkavat kotimiehiksi. Esim tunti palkka iltoisin ja 8h/pv/5pv/vk:ssa.

Olen kuullut, että joillakin paikkakunnilla on RY:n seinällä lista ns.suositus maksu summista kotimiehille, mutta meillä ei sellaista ole.

Todella paljon kiitoksia kaikille vastanneille!!

7

1100

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • amma

No ite olin kesällä hoitamassa kahta lasta ja sain 5€/tunti. Tein ruokaa, pesin pyykkiä ja kevyitä siivouksia, sekä olin lasten kanssa.
      Hintaan vaikuttaa lasten lukumäärä ja tehtävien tekemisen paljous.

• maksaa verot, valtiolle se mikä valtiolle kuuluu. Tai sitten antaa jotain lahjaa siitä hyvästä, jos ei veroa maksa.

• amma
        Leenu.n kirjoitti:

maksaa verot, valtiolle se mikä valtiolle kuuluu. Tai sitten antaa jotain lahjaa siitä hyvästä, jos ei veroa maksa.

Niin no me sovittiin verottomana kesän aika, koska niin oli parempi kummankin osapuolen mielestä.
        Jokainenhan tekee se omalla tavallaan. Ja perhe ei ollut vl:ä. Joten tilanne oli uusi minullekkin. Olen tottunut oleman ammana paikoissa (vl) perheissä jossa saa kyllä tehdä, eikä työn tulos aina näy. No tämä tais mennä offtopic...

• amma
        Leenu.n kirjoitti:

maksaa verot, valtiolle se mikä valtiolle kuuluu. Tai sitten antaa jotain lahjaa siitä hyvästä, jos ei veroa maksa.

1500€/v ilman ilmoitusta

• vl-nainen

Lasten hoitajan palkkaus on vaikea kysymys. Nuoret ovat selvästikin tottuneet löysemmälle rahalle kuin itse aikoinaan, eikä lasten hoitaminen puoli-ilmaiseksi tunnu innostavan, kun monenlaista hanttihommaa (ainakin kaupaungeista) löytyy kohtalaisen hyvälläkin palkalla.

Omat muistoni lukematomista hoitokerroista on sellaiset, että olen päättänyt oman lapseni hoidossa osoittaa arvostusta nuoren(kin) tekemää hoitotyötä kohtaan ja maksaa kunnon palkkaa. Itse nimittäin olin "vakkari" hoitajana eräässäkin perheessä, jossa muutaman tunnin hoitonakin alussa odotti valtavat tiskivuoret, talon päästä päähän yltävä sotku, ruoan teko jne. ja lähtiessäni sain suklaamunan kouraan. Ei edes naurattanut sellainen.

Mutta en siis tarkoita yltiöpäistä palkkausta, vaan kohtuullista. Kieltämättä täytyy tunnustaa, että nykyiseen rahatilanteeseemme suhteutettuna 5e/tunti on aika paljon... ehkä minulla tulee maksettua (kylläkin pikkusiskolleni ja veljelleni, eli vähän eri asia) liian vähän :(

• Hanski

Mä tten MLL:kautta ni saan 4,2 euroo.toi tuntuu aika vähäselt' mut yleensä vaa yks lapsi.

• Sunny

Ite oon tehny todella paljon lastenhoitotyötä (lähinnä vl.perheissä) ja oon ollu paljon tyytyväisempi siitä et muhun on luotettu ja mua arvostettu entä se et saan paljo palkkaa. Jos oon ollu viikonlopun hommissa, niin sitten asia on ihan eri. Mut sisaruksilta en yleensä halua edes ottaa mitää..joskus ku haluavat antaa ni sitte. Mut ei-vl-perheessä maksettiin 5e tunti ja se on paljon..
      Mutta arvostus ja luottamus innoittaa meneen uudemmanki kerran lastenvahdiksi ! :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      29
      3245
    2. Mitä aiot sanoa, kun ja jos tapaatte seuraavan kerran?

Oletko päättänyt etukäteen?
      Ikävä
      120
      1289
    3. Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!

Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1215
    4. Koetko sä mitään

Syyllisyyden tunteita siitä mitä teit mulle?
      Ikävä
      58
      1001
    5. Mies muistatko kun näit

Mut ensimmäisen kerran? Missä se oli? Hyvää yötä.
      Ikävä
      71
      998
    6. Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa

Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu
      Ikävä
      181
      958
    7. olet kaiken rakkauden arvoinen

Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy
      Ikävä
      26
      937
    8. Olisi kiva

Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä
      Ikävä
      38
      901
    9. Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?

Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.
      Ikävä
      66
      880
    10. Oot mun koko maailma

Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹
      Ikävä
      76
      807
    Aihe