Ajattelin kääntyä teidän vl nuorten puoleen kun me joudutaan tässä piakkoin palkkaamaan kolmelle lapsellemme hoitaja kotiimme erinäisiksi jaksoiksi. Meillä ei vain ole selvää kuvaa minkälaisilla korvauksilla nuoret nykypäivänä alkavat kotimiehiksi. Esim tunti palkka iltoisin ja 8h/pv/5pv/vk:ssa.
Olen kuullut, että joillakin paikkakunnilla on RY:n seinällä lista ns.suositus maksu summista kotimiehille, mutta meillä ei sellaista ole.
Todella paljon kiitoksia kaikille vastanneille!!
Lastenhoitajan palkka?
7
1108
Vastaukset
- amma
No ite olin kesällä hoitamassa kahta lasta ja sain 5€/tunti. Tein ruokaa, pesin pyykkiä ja kevyitä siivouksia, sekä olin lasten kanssa.
Hintaan vaikuttaa lasten lukumäärä ja tehtävien tekemisen paljous.maksaa verot, valtiolle se mikä valtiolle kuuluu. Tai sitten antaa jotain lahjaa siitä hyvästä, jos ei veroa maksa.
- amma
Leenu.n kirjoitti:
maksaa verot, valtiolle se mikä valtiolle kuuluu. Tai sitten antaa jotain lahjaa siitä hyvästä, jos ei veroa maksa.
Niin no me sovittiin verottomana kesän aika, koska niin oli parempi kummankin osapuolen mielestä.
Jokainenhan tekee se omalla tavallaan. Ja perhe ei ollut vl:ä. Joten tilanne oli uusi minullekkin. Olen tottunut oleman ammana paikoissa (vl) perheissä jossa saa kyllä tehdä, eikä työn tulos aina näy. No tämä tais mennä offtopic... - amma
Leenu.n kirjoitti:
maksaa verot, valtiolle se mikä valtiolle kuuluu. Tai sitten antaa jotain lahjaa siitä hyvästä, jos ei veroa maksa.
1500€/v ilman ilmoitusta
- vl-nainen
Lasten hoitajan palkkaus on vaikea kysymys. Nuoret ovat selvästikin tottuneet löysemmälle rahalle kuin itse aikoinaan, eikä lasten hoitaminen puoli-ilmaiseksi tunnu innostavan, kun monenlaista hanttihommaa (ainakin kaupaungeista) löytyy kohtalaisen hyvälläkin palkalla.
Omat muistoni lukematomista hoitokerroista on sellaiset, että olen päättänyt oman lapseni hoidossa osoittaa arvostusta nuoren(kin) tekemää hoitotyötä kohtaan ja maksaa kunnon palkkaa. Itse nimittäin olin "vakkari" hoitajana eräässäkin perheessä, jossa muutaman tunnin hoitonakin alussa odotti valtavat tiskivuoret, talon päästä päähän yltävä sotku, ruoan teko jne. ja lähtiessäni sain suklaamunan kouraan. Ei edes naurattanut sellainen.
Mutta en siis tarkoita yltiöpäistä palkkausta, vaan kohtuullista. Kieltämättä täytyy tunnustaa, että nykyiseen rahatilanteeseemme suhteutettuna 5e/tunti on aika paljon... ehkä minulla tulee maksettua (kylläkin pikkusiskolleni ja veljelleni, eli vähän eri asia) liian vähän :( - Hanski
Mä tten MLL:kautta ni saan 4,2 euroo.toi tuntuu aika vähäselt' mut yleensä vaa yks lapsi.
- Sunny
Ite oon tehny todella paljon lastenhoitotyötä (lähinnä vl.perheissä) ja oon ollu paljon tyytyväisempi siitä et muhun on luotettu ja mua arvostettu entä se et saan paljo palkkaa. Jos oon ollu viikonlopun hommissa, niin sitten asia on ihan eri. Mut sisaruksilta en yleensä halua edes ottaa mitää..joskus ku haluavat antaa ni sitte. Mut ei-vl-perheessä maksettiin 5e tunti ja se on paljon..
Mutta arvostus ja luottamus innoittaa meneen uudemmanki kerran lastenvahdiksi ! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p455050Onko Sanna menossa Ukrainaan viettämään vuosipäivää?
Kun on bongattu Varsovan lentokentältä?1131594Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "481219Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella101159- 131113
81-vuotias Frederik avoimena - Ei omasta mielestä kelpaa tästä syystä realityihin: "Veemäinen..."
Junttidiscon kuninkaana tunnettu Frederik, 81, on esiintymislavoilla suvereeni tekijä. Mies on viihdyttänyt ympäri Suome171007Muusikko yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan
Karu epäily: Muusikko, 32, yritti tappaa kaksiviikkoisen vauvan Oulussa. IS:n selvityksen perusteella miestä ei ole syy76969Kulukusuunnat
Eikö kuhmolaiset iha oikiasti tiiä kumpi o vasen ja kumpi oikia? Tuolla ku liikennemerkissä näkyy nuolet ylös ja alas, v3875Tynkä Eläintarha ei ole enää visiitin väärti
Ähtärin MesiZoo on vajonnut alas. Näytillä olevien eläinten määrä on romahtanut lähemmäs -40%. Paikat ovat päässeet pah57779Junan alle
Kuka päätti tai yritti päättää päivänsä jäämällä junan alle ja aiheutti sen takia veturikuskille ja muille traumat..?27743