Oon ollu uskossa... noh kokoikäni. Välillä löysästi ja nyt 20 veenä sitten olen tavallaan syventynyt uskoni kanssa. Vaikka uskonki Jumalaan, sanaan, raamattuun ja iänkaikkiseen elämään ja siihen, että uskomalla en joudu kadotukseen niin välillä rukouksieni päätteeksi päähäni hiipii ajatus että en pääse taivaaseen.
En oikein tiedä mitä te muut uskovat ajattelette tästä. Miten te esim. "koette" pyhänhengen/ oman henk. kohtasen uskon? Tai miten se "näyttäytyy" teidän elämässä?
Olisi myös yksi kysymys siitä, että miten te ajattelette omista synneistänne esim. menneistä kuin myös tulevista. Uskovalle, kuin myös ei uskovalle, syntien tekeminen on melkeinpä mahdottomuus ja aina ku sitä tekee niin ihan pahaa tekee. Miten senkin kestäisi paremmin ettei asia painaisi takaraivossa?
Siihenpä tuli hieman kysymyksiä viisaammalle:)
Hyviä illanjatkoja Jumalan siunausta ja Kiitoksia vastauksista!
Pelkään että joudun kadotukseen!
16
186
Vastaukset
- olet turvassa
Riittää kun et tee tahallisesti ja tietoisesti pahaa ja syntiä. Jos ja varmasti sitä teemme, ainakin ajatusmaailmassa, sanoin ym. niin riittää kun pyytää Jeesukselta anteeksi. Illalla usein pyydän anteeksi myös syntejä, joita olen tietämättömyyttäni tehnyt.
Lakkaa murehtimasta ja luota Isään lapsen tavoin. Taivaallinen Isä katselee omiaan Jeesuksen Kristuksen puhdistavan veren kautta ja näkee meidät puhtaina.
Kun synnin tai jonkin tietoisen rikkomuksen on tunnustanut Jeesukselle niin sitä ei enää tarvitse sen jälkeen Jumalalle esittää eikä itsekkään muistella, koska sitä ei enää ole. Jumala on sen todella heittänyt unohduksena mereen ja poispyyhkinyt.
Saattaa olla että sinulla on sairas lakihenkinen omatunto ja turha syyllisyys painaa sinua sielunelämän rikkinäisyyden vuoksi. Tällöin syyllisyys ei on hengen ja psyyken alueella.
On kyllä varmaa että sinunlainen henkilö ei helvettiin pääty. Siitä pitää kyllä Isä huolen. - kanssakulkia
Muista tämä. Jeesus Kristus kuoli syntisi vuoksi. Itseään rankaisemalla tai omilla saavutuksilla tai teoilla ei tulla vanhurskaaksi. Ainoastaan Jeesuksen sovitustyön kautta meillä on iankaikkinen toivo. Tähän sovitustyöhön minäkin turvaan oman pelastusvarmuuteni.
Itse pyrin lukemaan paljon sanaa ja rukoilemaan apua uskonelämääni, että saisin siinä aina kehittyä.
Luulisin että tämä uskonelämä on jatkuvaa kasvamista, jossa keskipisteenä on Jeesuksen rakkaus meitä kohtaan.
Siunausta - Tulikettu
Koska omatuntosi on herkkä,on se merkkinä siitä,että olet mukana pyhityselämässä.Parannusta joudumme tekemään päivittäin.Muutoin tuo aloituksesi voisi olla minunkin tekemä,sillä samoissa asioissa olen kamppaillut.On hyvä olla aralla tunnolla,mutta ehkä meiltä puuttuisi jotakin,kuten jo viestittiinkin,saatamme olla anteeksiantamattomia itsellemme.Johtuuko se lakihenkisyydestä vai jostakin muusta,sitä pitääkin vielä miettiä.Kannattaa muuten välttää kokuksia joissa etsitään kokemuksia.Siunatkoon Jumala sinua,ja meitä kaikkia,ja antakoon voimia kestää ahdistuksen aika,joka jo on alkanut.
- Rukoile Jeesuksen
nimessä joka päivä esim. isä meidän rukous, lue raamattua, käy kerran viikossa kirkossa tai jossakin hengellisessä kokouksessa, niin huomaat, että pelot lakkaavat. Nuo pelot tulevat toodenäköisesti saatanalta itseltään, joka haluaa horjuttaa uskosi viimeisetkin rippeet. Kukaan ei pääse taivaaseen tekojen takia, vaan yksin armosta. Itse olin pitkään pois seurakunnasta, enkä käynyt missään moniin vuosiin, nyt kun olen tänä kesänä alkanut taas käydä, olen huomannut muutoksen itsessäni. En pelkää helvettiä, sillä tiedän, että en päädy sinne. Ei kukaan, joka usko jeesukseen ja elää häntä seuraten päädy sinne. Rukoile joka päivä, pyydä syntisi anteeksi, lue raamattua, käy jossain hengellisessä tapahtumassa joka viikko ja puhu jonkun kanssa uskonasioista. On tärkeää oman itsesi kannalta, että teet äsken mainittuja asioita, niillä on iso merkity, huomaat muutoksen elämässäsi. Saatana on todellinen ja haluaa tuhota uskosi sekä viedä sielusi, mutta jeesuksen kautta se ei ole mahdollista, hän muuttaa sinut, etkä pelkää enää helvettiä, sillä saat pelastusvarmuuden, tunnet sen sisälläsi, että hän rakastaa sinua ja haluaa sinut taivaaseen :)
- heitä huolet pois
jumalat on ihmisten keksimiä satuolentoja, joten ei mitään syytä huoleen
Hei
Jumala pitää sinusta huolen. Sinun ei tarvitse itse kannatella uskoasi eikä edes sitä tarkkailla. Usko Jumalaan on ensisijaisesti suhde Jumalaan. Jumala puhuu Raamatussa ja ihminen voi rukouksessa puhua Jumalalle.
Minä pidän erityisesti Katekismuksen tästä kohdasta: ”Kerran saatu kaste kantaa läpi koko elämän. Kasteen liitto on varma silloinkin, kun uskomme horjuu. Kun turvaamme kasteen armoon, meidän ei tarvitse omin voimin tehdä parannusta. Pyhä Henki kitkee meistä joka päivä itsekkyyttämme ja herättää meissä uutta uskoa ja rakkautta. Kaste antaa meille rohkeuden sekä elää että kuolla.”
Ajattelen, että usko näyttäytyy erityisesti luottamuksena siihen, että Jumala johdattaa.
Siunausta sinulle
Tervehtien Päivi-pappi Hämeestä- luonnontiet.
Höpön höpön
Minut on kastettu, ja jo lapsena käsitin, että kristinusko perustuu satuihin.
Se siitä kasteen taikavoimasta. Parahin Päivi,
Onko näin, että Suomen Evankelisluterilaisen kirkon kastamat eivät joudu missään tapauksessa kadotukseen, mutta muilla tuo riski on olemassa? Vai miten se menee?
- vanha ja vakaa
En minä ainakaan pelkää, siellä voin kenties auttaa joitain poloisia. Kiihkouskovaisia autan viimeiseksi.
Ei se uskovaisten taivaskaan varmaan häävi ole, aika tulisi pitkäksi ja fistraatio iskisi meikäläiselle. - Valottunut
Hei, Hattivatti pitää sinusta huolen. Sinun ei tarvitse itse kannatella uskoasi eikä edes sitä tarkkailla. Usko Hattivattiin on ensisijaisesti suhde Hattivattiin. Hattivatti rakastaa sinua.
Unohda kristinuskon hömppäjumala ja vaihda se parempaan, HATTIVATTIIN. Tee se jo tänään ja hävitä raamattusi. Raamattu on itse saatana.- Mene mene
Olet näemmä vaihtanut Jumalan hattivattiin.Vieköön se sinut sinne minne ansaitset joutua.
- Väärä valo
Valottunut, sinua ei pitäisi rahtuakaan kiinnostaa taivasasiat, ja silti aina roikut uskovien keskusteluissa.
Olet tosi huono ateisti.
Sinulla ei ole mitään hätää. Jos on jotain kuolemanjälkeistä, kaikki pääsevät sinne eikä siinä erotella ketään ihmisten keksimien uskontojen perusteella. Itse en usko, että kuoleman jälkeen on mitään sen ihmeellisempää kuin oli ennen syntymääkään.
Synnit ovat ihmisten keksimiä, ja koko käsitteen tarkoitus on vain saada sinut ja kaikki muutkin tuntemaan syyllisyyttä ja sitä kautta alistumaan kirkon ja uskonnon johtajien määräysvaltaan "pelastuksen" toivossa. Elä elämäsi niin hyvin kuin voit itseäsi ja muita kohtaan. Kultainen sääntö on hyvä ohjenuora, ja siitäkin on hyvä muistaa ettei sekään ole pelkästään kristinuskosta tuleva, vaan on ollut monissa muissakin uskonnoissa ja kulttuureissa jo kauan ennen Jeesus-tarinoiden syntyä.Niin on Jumala sinuakin rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa, ettet sinäkään, jokauskot häneen, joutuisi kadotukseen.
Kysymys on vain sun tahdostasi. Ei siitä, mitä sä olet, tai mitä syntejä on tullut tehtyä, tai kuinka hyvin tai huonosti olet onnistunut elämässä.
Se pyhistä pyhinkin ihminen (vaikka ei se sen pyhempi ole, kuin toisetkaan) on tasan tarkkaan ihan samalla viivalla Jualanedessä, kuin sinä. Jeesus on ahdas portti. Siitä portista ei mahdu omien eväiden kanssa. Siitä mahtuu vain armon kanssa.
Koska sä tahdot pitää Jeesuksesta kiinni, niin hän sinut pelastaa, tai on jo pelastanut.
Ps. 91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
Ja Jumala ei anna sulle epävarmuutta, Jos sä tunnet epävarmuutta, niin se tunne ei oo Jumalasta. Jos Raamattu sanoo, että on jo rakastanut (Joh.3:16), niin ei sun tarvi epäillä sitä. Susta on maksettu täysi hinta jo kaksituhatta vuotta sitten.
Jumalan Rakkaus on sellainen, että se ei voi hylätä. Isä Jumala näkee sut vain rakkaan Poikansa kautta. Jos Jumala hylkäisi sinut, niin hänen pitäisi hylätä myös oma Poikansa. Ei sun tarvi yrittää kelvata Jeesukselle. Sä kelpaat ihan varmasti ja hänen tehtävänsä on muuttaa sua Hänen kaltaisekseen. Muista, että kaikki on armoa. Pyhityskin on Jumalan lahja.
Laul. l. 8:7
Eivät suuret vedet voi rakkautta (Jumalan) sammuttaa, eivät virrat sitä tulvaansa upottaa. Jos joku tarjoaisi kaikki talonsa tavarat rakkauden hinnaksi, häntä vain halveksuttaisiin."- klpo
"Jokainen , joka huutaa avuksi Jumalan nimeä, pelastuu!"Apostolien teot
- 777
Jos koet epävarmuutta uskon kanssa, niin tästä voisi jutella esim jonkun uskovaisen pastorin kanssa. Kastehan ei ilman henkilökohtaista uskoa pelasta.
Aina voi myös uudistaa matkaliiton, jos kokee epävarmuutta uskon suhteen. Voi pyytää syntejä anteeksi luovuttaa elämänsä Jeesukselle. Jeesus on luvannut, että sitä joka Hänen tykö tulee, ei Hän heitä pois, Joh 6:37.
Aina on hyvä pyrkiä synnistä eroon ja pysyttelemään erossa synnistä - näin pysyy armon alla. Synnittömiä meistä ei kuitenkaan tule tässä ajassa. Vaikka emme tekisikään mitään räikeitä syntejä, niin tekomme, ajatuksemme, asenteemme ja motiivimme ei koskaan voi olla täydellisen puhtaat. Siksi tarvitsemmekin jatkuvasti Jeesusta ja Hänen sovintoveren puhdistusta. Kun pysymme Jeesuksessa, olemme armon alla ja meille kuuluu lupaus:
"Niin ei nyt siis ole mitään kadotustuomiota niille, jotka Kristuksessa Jeesuksessa ovat." (Room 8:1)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 894210
Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1032373Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?332327Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell972104Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281897- 321875
Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91577- 281531
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei1881360- 751214