Vai tulee valokuitu seinään asti?

hevon kusetusta

Ei muuten tule. Ostaja joutuu lapiotöihin ja kaivamaan itse loput jopa 15 metriä. On näet niin mahtavat koneet ettei päästä "aivan perille".

Tällaista se on tämä palvelu Suomessa v. 2014.

7

440

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku selvästi lupasi tuoda koko valokuidun seinään asti? Se on huonoa mainontaa ja politiikkaa, että hehkutetaan ja luvataan sellaista, mitä ei käytännössä voida tehdä. Kerrostaloihin ehkä saavatkin vedettyä piuhat seinään asti, tai kiinteistön talojakamoon. Muut asumismuodot taitavat olla haasteellisempia, kun ei sillä kaivinkoneella voi tulla siihen kiinteistön seinään tai lähtee se kiinteistön seinä siinä samalla. =) Tekniikkaa varmasti olisi, mutta mahtaa olla liian kallista, eikä taida olla käytettävissä olevien yritysten käytettävissä.

    • näin tekisin

      No sen verran upotat, ettei ihan lehtiharavalla nouse näkyviin, se on aurauskaapelia, joka kyllä kestää mitä vain.

    • niin minäkin

      Kyllä meille tuotiin sisälle asti ja pihalle jäi jokunen metri ja sen käskettiin laittaa kivijalan viereen piiloon. Kun sitä kaapelia jäi vielä muutama kierros kiepille, niin se pitäs kaivaa maahan mutta ei tosiaan tartte syvälle kaivaa.

    • pitäkää se tunkki

      meidän olis kans tarvinnu ite kaivaa viimeiset 6 metriä, me sanottiin ei kiitos koko kaapelille. Vanhalla kuparilla mennään.

      • A-lien

        Vanha kupari toimii varmasti yhtä hyvin kuin se valokuitu. Mitä sillä valokuidulla edes tekee, saa nopeamman yhteyden? Paljaalla silmällä varmasti erottaa Suomi24:sen palstat kun käyttää kuparia tai valokuitua.

        Valokuitu on vähän niin kuin Applen tuotteet, ihmiset ei niistä mitään ymmärrä, mutta silti se on saatava. =)


    • ihme touhua

      Jos haluaa laajakaistan "avaimet käteen periaatteella" niin siitä huolimatta monet toimittajat näyttävät vaativan että ok-talon omistaja tekee itse läpiviennin taloon. Täyttä humpuukia. Pitääkö tuon takia ostaa muka monen sadan euron vehkeet että saa poratuksi reiän 25-30 cm paksuun ulkoseinään. Joka tapauksessa asennustyöt ulko ja sisäpinnoissa tekevät ammattilaiset. Eikö jukoliste myös tuo läpivienti pidä jättää asentajille?

      • Nolona

        Laitoin kadun vierestä talon kellarin lämpökeskukseen rakennusvaiheessa suojaputken sitä varaa että voidaan laittaa valokaapeli.Mutta sitten kuume meni ohi jostain syystä. Olisikohan ollut jotain tekemistä hintapolitiikalla.Netti liittymä 12,90€/kk valokuitu on monta kertaa kalliimpi,alennusta saa jos omistaa puhelin osakkeen.Minä vain satuin myymään osakkeen pois,eivät sanoneet siinä vaiheessa että kannattaa jättää osake lepäämään jolloin siitä ei tule kuluja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe