Jumala ja saatana

Ateisti81

Teille uskovaisille tiedoksi että, ei ole pakko uskoa jumalaan, mutta ei saatanaankaan.

Eli te ilmeisesti uskotte molempiin. Että pääsisitte kuoleman jälkeen taivaaseen iänkaikkiseen elämään. Ettekä joutuisi helvettiin.

Eli palvotte jumalaa, ette tee syntiä, luette raamattua koko ikänne. no mikäs siinä jos haluaa elämänsä sillä lailla tuhlata.

Mutta asiaan. Minä olen tehnyt päätöksen, että en mene taivaaseen enkä myöskään helvettiin, koska en usko kumpaankaan.

Eli otan tästä elämästä kaiken irti, mitä voin. Oli se sitten syntiä tai ei. Koska kerran täällä vaan eletään.

Olen tehnyt päätökseni, en halua iänkaikkista elämää, tämä yksi saa riittää.
Kuolen sitten, kun kuolen. Se on silloin edessä polttohautaus, ettei tarvi matojen syötävänä olla. Ja en mene taivaaseen, mutta en helvettiinkään. koska en palvo kumpaakaan. Tämä yksi elämä täällä siis riittää. Se voi loppua vaikka tänään, tai vasta 50v päästä. Mutta ei sitä kannata joka päivä miettiä.

Ymmärrättekö?

14

79

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valkoparta...

Jos jumalaa ja saatanaa ei ole, et voi tehdä tuollaista päätöstä.
      Jos jumala ja/tai saatana on, et voi tehdä tuollaista päätöstä.

• Ateisti81

en siis mielestäsi saa olla uskomatta jumalaan ja saatanaan?

• Valkoparta...
        Ateisti81 kirjoitti:

en siis mielestäsi saa olla uskomatta jumalaan ja saatanaan?

Saat uskoa tai olla uskomatta. Et voi kuitenkaan tehdä seuraavanlaisia päätöksiä:

Minä olen tehnyt päätöksen, että en mene taivaaseen enkä myöskään helvettiin
        Ja en mene taivaaseen, mutta en helvettiinkään

• Ateisti81
        Valkoparta... kirjoitti:

Saat uskoa tai olla uskomatta. Et voi kuitenkaan tehdä seuraavanlaisia päätöksiä:

Minä olen tehnyt päätöksen, että en mene taivaaseen enkä myöskään helvettiin
        Ja en mene taivaaseen, mutta en helvettiinkään

No sanotaan sitten niin että en usko kumpaankaan mielikuvitus olentoihin. Eli tuskin päädyn kumpaankaan paikkaan Ja minä en tarvitse kun yhden elämän. Uskon, että kaikilla tulee olemaan vain tämä elämä. Vaikka saahan jokainen uskoa mihin haluaa.

• et voi mitään

Etpä voi vikuroida Suuren voiman edessä. Täällä saat valita, mutta täältä lähdettyä olet Luojasi armoilla. Muita aloittaja.

• Ateisti81

nii no joo. Mutta jos olisinkin väärässä. eli saatana olisikin olemassa ja joutuisin helvettiin. Niin ei se paljon haittais vaikka musta jäljellä olevat tuhkat menisivät helvettiin.

• Toi on vähän kuin mä en usko sähkön olemassa oloon joten voin avata kaapin oven jossa lukee hengenvaara ja alkaa säätään fiilis tuntumalta mitä huvittaa

• Ateisti81

Mutta jos sähköä ei olis, niin miten sää pystyisit kirjoittaan tänne?

• Sähkön olemassaolon voi osoittaa, toisin kuin jumalten, paholaisten, taivaiden ja helvettien.

• dfa

Sähkö on todellista, Jumala on vain päänsisäinen käsitys jolla ei ole mitään kosketusta reaalimaailmaan.

• . . .

"Eli te ilmeisesti uskotte molempiin. Että pääsisitte kuoleman jälkeen taivaaseen iänkaikkiseen elämään. Ettekä joutuisi helvettiin.

Eli palvotte jumalaa, ette tee syntiä, luette raamattua koko ikänne. no mikäs siinä jos haluaa elämänsä sillä lailla tuhlata."

Oiotaan vääriä käsityksiä:

Jumalan olemassa oloon uskomalla ei pelastu, kyllä riivaajatkin tietävät että Jumala on olemassa. Eikä kuoleman jälkeen mennä taivaaseen tai helvettiin, Oikeamielisille on oma välitilansa ja tuomittaville tuonela. Helvetti on tuomittaville viimeisen tuomion jälkeen. Myös uskovat jotka eivät elä vanhurkaasti ja Jeesuksen ohjeiden mukaan voivat joutua helvettiin. Jeesus kohdisti kaksi varoitusta helvetistä fariseuksille ja kaikki muut omille seuraajilleen, Hän ei varoittanut kertaakaan uskosta osatonta helvetistä.

Eikä uskova ole menossa "taivaaseen", Raamattu ei puhu halaistua sanaa taivaaseen pyrkimisestä tai sinne pääsemisestä, vaan Jumalan valtakuntaan/kuningaskuntaan pyrkimisestä joka tulee aikanaan tänne maan päälle. Sitten aikanaan luodaan kokonaan uusi maailmankaikkeus joka on vanhurkaiden paikka Jumalan kanssa, ei siis kreikkalaisfilosofien taivas, jota kristinuskon nimissä on opetettu 300-luvulta lähtien.

Uskovatkin tekevät syntiä, mutta eivät ole sen orjia, eivätkä elä siinä. Ei uskova millään tavalla "tuhlaa elämäänsä". Vai onko elämää istua esim. puistonpenkillä viinapullojen ja pilleripurkkien kera?

Ateistit eivät oikein taida tietää mihin uskova uskoo? Tai miten uskova elää, tai ainakin miten tulisi elää. Ei Jumalan olemassaoloon uskominen tee kenestäkään uskovaa, suurin osa ihmisistä uskoo johonkin korkeampaan voimaan tai jumaluuten.

• ---

Nuohan ovat vain sinun käsityksiäsi uskonnostasi. Mikä niistä sen oikeampia tai tekee kuin niistä lukemattomista muista käsityksistä?

• Ateisti81

Niin no se varmaan riippuu mihin uskoo. Joissain uskonnoissa on aika paljonkin elämää rajoittavia periaatteita ja sääntöjä. Ja eipä tuu siä puistonpenkillä istuttua viinapullon kans. Koska en juo viinaa, ainoastaan kaljaa harvoin. Sekä "pyhää yrttiä" pajauttelen välillä.

• Pakana666

Minä yritän tehdä tuota syntiä mahdollisimman paljon. Se on paljon hauskempaa! Varsinkin "helmasynti". Suosittelen.

Sääli niitä hihhulinaisia, jotka säästävät itseään jeesukselle, eivätkä ymmärrä, minkä syntisen ilon päällä itse istuvat. Voi, miä elämän haaskausta.

Tästä yhdestä elämästä on syytä nauttia aina kun voi.

Pakana666

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      209
      2718
    2. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      52
      1906
    3. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      413
      1531
    4. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      153
      1483
    5. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      363
      1405
    6. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1288
    7. Kääminsä polttanut taksi suomussalmella

Vieläkö sillä hermonsa menettäneellä hulluja ylinopeuksia ajavalla asiakkaansa haukkuvalla( jos ajat paska kyydin hänen
      Suomussalmi
      25
      1266
    8. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1206
    9. olisit voinut mies edes

Pyytää anteeksi 🙏🫶
      Ikävä
      59
      1046
    10. Jorma Uotinen avaa sanaisen arkkunsa TTK-miesparista ja koko uudistuksesta: "Sehän on..."

Tanssii Tähtien Kanssa -parketilla nähdään ensimmäistä kertaa Suomessa tanssiparina miespari kauden alusta asti. Mikko S
      Tanssii tähtien kanssa
      23
      948
    Aihe