http://www.hare.vn.fi/upload/Asiakirjat/19021/214985_Svenska_Finlands_fo...
Folktinget ehdottaa että pakkoruotsi opetusta suomenkielisissä lukioissa lisätään yhdellä lisä kurssilla.
"Folktinget föreslår att den obligatoriska undervisningen i svenska i de finska gymnasierna utökas med en obligatorisk kurs."
Svenska Finlands folkting
Folktinget ehdottaa lisää pakkoruotsia suomenkielisiin lukioihin
8
140
Vastaukset
- Kuinka ymmärtää
Röyhkeä kielivähemmistö kyykyttää 95% suomenkielistä enemmistöä, mutta onko tuo toiminta oikein ja hyväksyttävää?
- Suomi on suomalaiste
Suomalaisilla on nyt aika korjata tuo pakkoruotsitus ja saada näitten hurrien röyhkeily loppumaan kertalaakilla.
- lainattua
En ole tähän kielikysymykseen aikaisemmin juurikaan kohdaltani puuttunut, mutta sitä minun pienet putkiaivoni ei voi ymmärtää, miksi Ruotsinkielen pakkoa kannattavat eivät usko, että vapaaehtoisuuden kautta kyseisen kielen opiskeluun saattaisi tulla jopa mielekkyyttä ja sitä ei koettaisi pakkopullana. Eihän Ruotsinkieltä kukaan ole alas ajamassa ja jospa annettaisiin valtion pakkopaidan sijaan yksilönvapauden ratkaista, mihin arvoasteikkoon Ruotsinkielen oppiinnostus asettuu. Eikös tämä olekkaan suvaitsevaisuuden ja yksilönvapauden luvattu maa.
- Ihmettelee tätä
lainattua kirjoitti:
En ole tähän kielikysymykseen aikaisemmin juurikaan kohdaltani puuttunut, mutta sitä minun pienet putkiaivoni ei voi ymmärtää, miksi Ruotsinkielen pakkoa kannattavat eivät usko, että vapaaehtoisuuden kautta kyseisen kielen opiskeluun saattaisi tulla jopa mielekkyyttä ja sitä ei koettaisi pakkopullana. Eihän Ruotsinkieltä kukaan ole alas ajamassa ja jospa annettaisiin valtion pakkopaidan sijaan yksilönvapauden ratkaista, mihin arvoasteikkoon Ruotsinkielen oppiinnostus asettuu. Eikös tämä olekkaan suvaitsevaisuuden ja yksilönvapauden luvattu maa.
Suomenkielellä pitäisi olla oikeuksia kun se on maamme 95% pääkielemme.
Miksi joku pieni 5% vähemmistökieli on saanut pääkielenasemman? - 15 8
Ihmettelee tätä kirjoitti:
Suomenkielellä pitäisi olla oikeuksia kun se on maamme 95% pääkielemme.
Miksi joku pieni 5% vähemmistökieli on saanut pääkielenasemman?http://www.kielipolitiikka.net/faktamtr/faktakuva/karttayli20.gif
Kieli-kartta kertoo paljon!
- Piti katsoa
Kartasta selvenee miten laajaa ruotsi on täällä suomessamme.
- Pois RKP päättämästä
Ajatelkaapa miksi RKP on aina hallituksessa ja mitä se saa aikaan?
Tuo kielipuolue on vain hallituksessa myötäilemässä ja on etupäässä ruotsituksen ylläpitäjänä siellä.
Jospa viimeinkin seuraava hallitus kehkeytyisi näistä puolueista KOK-KEPU-PERSU, silloin ei tarvitaisi enää ikuista aisallekakkijaa eli yhdenasianliikettä RKP:tä hallitukseen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 828009
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon556128- 816070
Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344551- 483196
- 363194
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412675- 352672
- 402610
- 251913