On hyvä, että nyt puhutaan paljon julkisuudessa lapsiin ja nuoriin kohdistuvasta kiusaamisesta sillä niistä kiusaajista kasvaa aikuisena työelämän kiusaajia. Minulla one edessäni nimilista nykyisen ja edellisen työpaikkani ihmisistä jotka haluaisin listiä pois päiviltä heidän harjoittaman kiusaamisen vuoksi. Kirjoitin nimet ylös ja mietin mitä heille tekisin, niin sairasta touhua tämä jo on, kun on tarpeeksi pahaa saatu aikaan, niin alkaa jo todellisuudentaju horjua.
Hulluinta tässä on se, että yksi kiusaajista on koulun tukioppilaiden ohjaajaopettaja. Tukioppilaathan kiertävät koulussa puhumassa muille nuorille kiusaamisen haitoista mm. Yritän kovasti ajatella, että vikahan on heidän päässään, mutta, kun kiusaajien lista on pitkä, niin täytyyhän minussa jotain kummallista olla. Olen miettinyt pitkään ja olen löytänyt yhden selittävän tekijän, olen INTROVERTTI. En jaksa innostua jutustelemaan ja juoksemaan kutsuissa ym. Kun perustin FB tilin, niin " työkavereista " puolet ei hyväksynyt pyyntöäni vaikka töissä aina jutellaan niitä näitä ajoittain. Ryhmäpaine oli niin kova, että odoteltiin josko joku hyväksyisi minut listalle ja, kun suurin osa ei, niin ei ollut itsetuntoa sen vertaa, että olisi muutkaan hyväksyneet. Sitten on niitä jotka näkivät kiusaamisen ja joiden kanssa siitä juteltiinkin, mutta eivät puuttuneet, vaikenivat ja hyväksyivät hiljaa kaiken. Esimies oli myös yksi kiusaajista. Työsuojeluvaltuutettu antoi neuvon :" Tiedän, että on pahempiakin esimiehiä ja ei tämä vanha koira opi enää uusia temppuja ", että siihen jäi se. Esimiehen esimies piti puhuttelun, mutta ei vanha koira tosiaankaan muuttanut käytöstään. Niin mitä tuon listan nimille teksi? Onko jallakin jotain ehdotusta????
Aikuisten kiusaaminen
Aikuinen kiusattu
2
229
Vastaukset
- Aikuinen kiusattu
No tämäpä meni järkevälle palstalle;) Hups
- pääluottamusmies
Ei sinun tarvitse kuin sanoa yrityksesi nimi, niin asiasta nousee kohu. Kyllä kiusaajat painostetaan pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882