Nyt kun tilanne näyttää päiväpäivältä synkemmältä, niin missä vaiheessa ulkomaat mahtavat pistää rajojaan kiinni? Tarkoitan tilannetta että suomea uhkaisi jokin tietty naapurimaa, kuinka mahdolista silloin enää olisi mahdollista poistua esim. Thaimaahan/ muualle? Toki uhkaavanmaan "kaverivaltioihin" ei olisi asiaa, mutta miten nykypäivänä mahtaisi olla ja miten mahtaisi viisumit yms. kohteisiin mihin ei nyt tavallisesti tarvita viisumeita???
Olen alkanut varautumaan itse, ikää kuitenkin senverran ettei minua enää otettaisi rynkkyä kantamaan :)
Pääseekö vielä Ruotsiin?
Miten päästä muuttamaan ulkomaille sodan uhatessa/ syttyessä?
8
99
Vastaukset
- Tämmöinen idea
Ei välttämättä Ruotsiin asti tarvitse mennä kun voit muuttaa Ahvenanmaalle, demilitarisoidulle alueelle. Ahvenanmaalle ei ole oikeutta mennä edes suomalaisilla sotilailla ilman maakuntahallituksen lupaa. Ihan knoppitietona vasn, että ahvenmaalaiset nuorukaiset, jotka ovat asevelvollisuudesta vapautettu mutta aina muutama menee inttiin kuitenkin ja Suomen puolustusvoimat on antanut heille poikkeusluvan pukeutua lomille lähtiessä siviiliasuun armeijan lomapuvun sijasta.
Joo, Ahvenanmaa on tosiaan kansainvälisen sopimuksen mukaan demilitarisoitu ja se tarkoittaa sitäkin ettei sinne saa edes hyökätä. - Raukkamaista
En tiijjä,
Lue Suomen sotilaitten kohtaloita, puolustivat urhoollisesti maata!
Iltasanomissa on sarja.
Oletko niin raukka, että luikit tiehesi?
Rupee paremminkin ajatelemaan miten voisit itse auttaa asiassa, kuin vain luikkia Ahvenanmaalle!
Jos muut uskaltaa asua siellä Suomenmaassa, niin miksi sinä et?- Kuka olikaan raukkis
Kirjotat että "siellä Suomenmaassa" joten oletan sinun itsesi loikkineen Ruotsiin ja tuskinpa tulisit Suomeen nyt kun tuommoinen uhkakin on ilmassa :D
- Maantiede hukassa?
Niin ja lisäinfona vielä että aloittaja asuisi Ahvenanmaallakin edelleen Suomessa....
- :-)
Mustaa lankkia naamaan vain, sanot niinku Lavi laulussa: minn oon Ektyypistä,
Välkommen :) - sinne
Raukkamaista!
Olet tosi löperö.
Mee hellanduudeli nöpö-maihin ja raukkaile siellä!
Voithan kysyä jos Ruotsin kuningas tekisi seuraa. - Ftjfhbgnvhjnj
Hohhoijaa... Pitihän se tähänkin juttuun tunkea löperöitä kommenteja aloittajalle lankeista ja haukkua. Saikko nyt ihan orgasmin kun päästit surkeat heittosi tänne? Hanki elämä, äkä notku täällä.
- :-)
Aina on tilaa yhdelle....... :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä642116Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721722Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701418Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2431389Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2371337Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421195- 811186
- 1281165
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3571126Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3291103