Miten päästä muuttamaan ulkomaille sodan uhatessa/ syttyessä?

huolestunut ukko

Nyt kun tilanne näyttää päiväpäivältä synkemmältä, niin missä vaiheessa ulkomaat mahtavat pistää rajojaan kiinni? Tarkoitan tilannetta että suomea uhkaisi jokin tietty naapurimaa, kuinka mahdolista silloin enää olisi mahdollista poistua esim. Thaimaahan/ muualle? Toki uhkaavanmaan "kaverivaltioihin" ei olisi asiaa, mutta miten nykypäivänä mahtaisi olla ja miten mahtaisi viisumit yms. kohteisiin mihin ei nyt tavallisesti tarvita viisumeita???
Olen alkanut varautumaan itse, ikää kuitenkin senverran ettei minua enää otettaisi rynkkyä kantamaan :)

Pääseekö vielä Ruotsiin?

8

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tämmöinen idea

      Ei välttämättä Ruotsiin asti tarvitse mennä kun voit muuttaa Ahvenanmaalle, demilitarisoidulle alueelle. Ahvenanmaalle ei ole oikeutta mennä edes suomalaisilla sotilailla ilman maakuntahallituksen lupaa. Ihan knoppitietona vasn, että ahvenmaalaiset nuorukaiset, jotka ovat asevelvollisuudesta vapautettu mutta aina muutama menee inttiin kuitenkin ja Suomen puolustusvoimat on antanut heille poikkeusluvan pukeutua lomille lähtiessä siviiliasuun armeijan lomapuvun sijasta.
      Joo, Ahvenanmaa on tosiaan kansainvälisen sopimuksen mukaan demilitarisoitu ja se tarkoittaa sitäkin ettei sinne saa edes hyökätä.

    • Raukkamaista

      En tiijjä,

      Lue Suomen sotilaitten kohtaloita, puolustivat urhoollisesti maata!
      Iltasanomissa on sarja.

      Oletko niin raukka, että luikit tiehesi?
      Rupee paremminkin ajatelemaan miten voisit itse auttaa asiassa, kuin vain luikkia Ahvenanmaalle!

      Jos muut uskaltaa asua siellä Suomenmaassa, niin miksi sinä et?

      • Kuka olikaan raukkis

        Kirjotat että "siellä Suomenmaassa" joten oletan sinun itsesi loikkineen Ruotsiin ja tuskinpa tulisit Suomeen nyt kun tuommoinen uhkakin on ilmassa :D


      • Maantiede hukassa?

        Niin ja lisäinfona vielä että aloittaja asuisi Ahvenanmaallakin edelleen Suomessa....


    • :-)

      Mustaa lankkia naamaan vain, sanot niinku Lavi laulussa: minn oon Ektyypistä,
      Välkommen :)

    • sinne

      Raukkamaista!

      Olet tosi löperö.

      Mee hellanduudeli nöpö-maihin ja raukkaile siellä!
      Voithan kysyä jos Ruotsin kuningas tekisi seuraa.

    • Ftjfhbgnvhjnj

      Hohhoijaa... Pitihän se tähänkin juttuun tunkea löperöitä kommenteja aloittajalle lankeista ja haukkua. Saikko nyt ihan orgasmin kun päästit surkeat heittosi tänne? Hanki elämä, äkä notku täällä.

    • :-)

      Aina on tilaa yhdelle....... :D

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe