Jos kokeilisi jompaa kumpaa kun ei ole ollut kumpaakaan merkkiä koskaan aiemmin.
Onko kellään linkkejä vertailutesteihin tai testien tuloksia?
Octavia vai Avensis?
45
257
Vastaukset
- Se on siellä
Katso vauva.fi
- oma apu paras apu
Paras keino on tutkia auton tilat, kartoittaa omat tarpeet ja suorittaa koeajo useammankin kuin kerran.
- dffgfvv
Kateellisten viesteistä päätellen hyviä valintoja molemmat.
- entinen ave
Aja kummastakin halvin versio ja vertaa tehon tunnetta, ajo-ominaisuuksia, tiloja ja hintaa.
Todennäköisesti valintasi on Octavia.
Niin kävi mulle. - Voimat on
entinen ave kirjoitti:
Aja kummastakin halvin versio ja vertaa tehon tunnetta, ajo-ominaisuuksia, tiloja ja hintaa.
Todennäköisesti valintasi on Octavia.
Niin kävi mulle.Kuvaile: "tehon tunne".
- tsi
Voimat on kirjoitti:
Kuvaile: "tehon tunne".
Kun kiihdytät vaikka rampille kutosvaihteella 1.2 tsi oculla niin tunnet sen voiman kun se lähtee väännöllä. Kokeile sama 1.6 avella niin huomaat eron. Nyt puhunkin ocun halvimmasta versiosta 1.2 tsi active joka on yli 3 tonnia halvempi kuin karvalakki ave.
- automatic*
tsi kirjoitti:
Kun kiihdytät vaikka rampille kutosvaihteella 1.2 tsi oculla niin tunnet sen voiman kun se lähtee väännöllä. Kokeile sama 1.6 avella niin huomaat eron. Nyt puhunkin ocun halvimmasta versiosta 1.2 tsi active joka on yli 3 tonnia halvempi kuin karvalakki ave.
Vain hölmö kiihdyttää rampilta kuutosvaihteella.
- Testit kertovat
Octavia on pyyhkinyt pöytää Avensiksella vertailutesteissä. Karkeasti voi sanoa, että Octavia voittaa lähes aina ja Avensis on viimeinen.
ADAC:in luotettavuusvertailussa Octavia oli sitä parempi mitä vanhemmasta autosta oli kyse. Ero siis Octavian hyväksi kasvoi.- miksi ongelmia
Mutta sama tilasto kertoo vääjäämättömästi, että Ocun laatu on selvästi avea heikompaa vuoden 2009 jälkeen. Mistä moinen taantuma skodalla.
- Ei Avea
Avensis ruostuu käsiin. Etuovista repeilevät saranat irti. Octavia on hyvin ruostesuojattu ja huomattavasti paremmin valmistettu.
- pääsin eroon
Avensis on tosiaankin premium luokkaa.vanhanaiksiseen meluavaan itäritsaan ei voi edes verrata.avensis on kokoluokkansa ylivoimaisesti myydyin malli suomessa vuodesta toiseen.itsellä oli hetken octavia.30 th sillä ajoin.tuskaista oli.meluisuus alkoi ärsyttämään todenteolla suuren öljyn kulutuksen ja kalleiden jatkuvien korjausten lisäksi.onnekseni ennenkuin ocun ostin se oli jo kori pajalla korjattu vesivuotojen vuoksi.tosin home kyllä sisällä haisi.olisi vaatinut otsoni käsittelyn.eipä ole enää minun ongelmani.vaihdoin laadukseen avensikseen.olen skodan murheiden jälkeen todella tyytyväinen
- tsi
pääsin eroon kirjoitti:
Avensis on tosiaankin premium luokkaa.vanhanaiksiseen meluavaan itäritsaan ei voi edes verrata.avensis on kokoluokkansa ylivoimaisesti myydyin malli suomessa vuodesta toiseen.itsellä oli hetken octavia.30 th sillä ajoin.tuskaista oli.meluisuus alkoi ärsyttämään todenteolla suuren öljyn kulutuksen ja kalleiden jatkuvien korjausten lisäksi.onnekseni ennenkuin ocun ostin se oli jo kori pajalla korjattu vesivuotojen vuoksi.tosin home kyllä sisällä haisi.olisi vaatinut otsoni käsittelyn.eipä ole enää minun ongelmani.vaihdoin laadukseen avensikseen.olen skodan murheiden jälkeen todella tyytyväinen
Ocu 1.2 tsi uusin malli menee matka ajossa 1060 km 50 litran tankilla. Kestää myös ohitella reilusti siihen.
- tsi
pääsin eroon kirjoitti:
Avensis on tosiaankin premium luokkaa.vanhanaiksiseen meluavaan itäritsaan ei voi edes verrata.avensis on kokoluokkansa ylivoimaisesti myydyin malli suomessa vuodesta toiseen.itsellä oli hetken octavia.30 th sillä ajoin.tuskaista oli.meluisuus alkoi ärsyttämään todenteolla suuren öljyn kulutuksen ja kalleiden jatkuvien korjausten lisäksi.onnekseni ennenkuin ocun ostin se oli jo kori pajalla korjattu vesivuotojen vuoksi.tosin home kyllä sisällä haisi.olisi vaatinut otsoni käsittelyn.eipä ole enää minun ongelmani.vaihdoin laadukseen avensikseen.olen skodan murheiden jälkeen todella tyytyväinen
Sulla ei varmaankaan ollut octavian uusin malli? Ero on huima vanhempaan malliin.
- Ave on romu
pääsin eroon kirjoitti:
Avensis on tosiaankin premium luokkaa.vanhanaiksiseen meluavaan itäritsaan ei voi edes verrata.avensis on kokoluokkansa ylivoimaisesti myydyin malli suomessa vuodesta toiseen.itsellä oli hetken octavia.30 th sillä ajoin.tuskaista oli.meluisuus alkoi ärsyttämään todenteolla suuren öljyn kulutuksen ja kalleiden jatkuvien korjausten lisäksi.onnekseni ennenkuin ocun ostin se oli jo kori pajalla korjattu vesivuotojen vuoksi.tosin home kyllä sisällä haisi.olisi vaatinut otsoni käsittelyn.eipä ole enää minun ongelmani.vaihdoin laadukseen avensikseen.olen skodan murheiden jälkeen todella tyytyväinen
Kirjoituksestasi kyllä huomaa, että sinulla ei ole ollut minkäänlaista autoa koskaan. Olet se palstan ahkerin trolli, teinipoika vain. KJymco sinulla voi olla.
Kuten testit ovat osoittaneet, Octavia on erittäin hiljainen auto. Voittaa vertailutestit lähes aina. Avensis on ikuinen jumbo, oikea premiumin vastakohta. Kori on velto ja sisämelu hirvittävä kun ämpärimuovi narisee. Dieselit ovat täysiä susia, bensakoneet tehottomia ja suurikulutuksisia sekä vievät paljon öljyä. - öljyäkin menee paljon
tsi kirjoitti:
Sulla ei varmaankaan ollut octavian uusin malli? Ero on huima vanhempaan malliin.
Avensis on aivan eri maailmasta kuin octavia.avensiksen ajoominaisuuksia on kehuttu jokaikisessä testissä ja koeajossa.avensis ei ole koskaan ollut halppis skeidan kanssa samassa testissä.kuuluu suurempiin premium luokan autoihin.jos farmari aven ja octavian ajaa rinnakkain niin huh huh.octavia näyttää todella vanhanaikaiselta rimpulalta.90 luvun volkkarilta.mitä tavaratilan.sisätilan kokoon tulee niin avensiksen tilat on todella väljät verrattuna kapeaan itäritsaan.todellakin kaikissa ominaisuuksissa ave on aivan ylivertainen ocuun verrattuna.mutta eihän niitä voi edes verrata.ocu on pienemmän luokan halppis kiulu.ja erittäin epäluotettava
- voiih vooiiihh
Ave on romu kirjoitti:
Kirjoituksestasi kyllä huomaa, että sinulla ei ole ollut minkäänlaista autoa koskaan. Olet se palstan ahkerin trolli, teinipoika vain. KJymco sinulla voi olla.
Kuten testit ovat osoittaneet, Octavia on erittäin hiljainen auto. Voittaa vertailutestit lähes aina. Avensis on ikuinen jumbo, oikea premiumin vastakohta. Kori on velto ja sisämelu hirvittävä kun ämpärimuovi narisee. Dieselit ovat täysiä susia, bensakoneet tehottomia ja suurikulutuksisia sekä vievät paljon öljyä.Eipä ole jullilla mitään todellisuuden käsitystä.avesis on tosiaan aivan eri maata kuin halppis sarjaan kuuluva vanhanaikainen skeida.noh eläkeläisille kelpaa pikkusarjaan kuuluva karsittu vanhanaikainen halppis.ave ja ocu rinnakkain.heh heh höhöö.ocu todella rimpulan vanhanaikaisen mitään sanomattoman oloinen kiulu.
- tsi
Ave on romu kirjoitti:
Kirjoituksestasi kyllä huomaa, että sinulla ei ole ollut minkäänlaista autoa koskaan. Olet se palstan ahkerin trolli, teinipoika vain. KJymco sinulla voi olla.
Kuten testit ovat osoittaneet, Octavia on erittäin hiljainen auto. Voittaa vertailutestit lähes aina. Avensis on ikuinen jumbo, oikea premiumin vastakohta. Kori on velto ja sisämelu hirvittävä kun ämpärimuovi narisee. Dieselit ovat täysiä susia, bensakoneet tehottomia ja suurikulutuksisia sekä vievät paljon öljyä.Minun entinen ave oli joskus todella hiljainen.
Mutta minulla olikin silloin metsurin oranssit kuulosuojaimet korvilla, kun en jaksanut sitä meteliä. Se on jotain tasaista voimakasta huminaa josta ei saa selvää että mistä se tulee. - tsi
tsi kirjoitti:
Minun entinen ave oli joskus todella hiljainen.
Mutta minulla olikin silloin metsurin oranssit kuulosuojaimet korvilla, kun en jaksanut sitä meteliä. Se on jotain tasaista voimakasta huminaa josta ei saa selvää että mistä se tulee.Uutta avensiksen malliahan ei enää vissiin ikinä tule eikä tehdä. Ei vissiin sek unda premium myy.
- julli jormaan sattuu
voiih vooiiihh kirjoitti:
Eipä ole jullilla mitään todellisuuden käsitystä.avesis on tosiaan aivan eri maata kuin halppis sarjaan kuuluva vanhanaikainen skeida.noh eläkeläisille kelpaa pikkusarjaan kuuluva karsittu vanhanaikainen halppis.ave ja ocu rinnakkain.heh heh höhöö.ocu todella rimpulan vanhanaikaisen mitään sanomattoman oloinen kiulu.
Jullilla on ankeat ajat. Skodan tuotanto ja vienti venäjältä loppuu, koska sota Ukrainassa. Kaikki pelti taotaan aseiksi. Vain Putinin kaverit saa autoja Kaliningradin BMW-tehtaalta.
- Joopa joo
voiih vooiiihh kirjoitti:
Eipä ole jullilla mitään todellisuuden käsitystä.avesis on tosiaan aivan eri maata kuin halppis sarjaan kuuluva vanhanaikainen skeida.noh eläkeläisille kelpaa pikkusarjaan kuuluva karsittu vanhanaikainen halppis.ave ja ocu rinnakkain.heh heh höhöö.ocu todella rimpulan vanhanaikaisen mitään sanomattoman oloinen kiulu.
Onhan se Ave eri maata. Sillä ei aja kuin puolisokeat eläkeläiset. Skodalla ajaa nuoret ja nuorekkaat hyväosaiset ihmiset.
Sen verran "hyvin" se Ave myy, että valmistus lopetetaan kun ei mene kaupaksi, heh heh. - Faktat kehiin
öljyäkin menee paljon kirjoitti:
Avensis on aivan eri maailmasta kuin octavia.avensiksen ajoominaisuuksia on kehuttu jokaikisessä testissä ja koeajossa.avensis ei ole koskaan ollut halppis skeidan kanssa samassa testissä.kuuluu suurempiin premium luokan autoihin.jos farmari aven ja octavian ajaa rinnakkain niin huh huh.octavia näyttää todella vanhanaikaiselta rimpulalta.90 luvun volkkarilta.mitä tavaratilan.sisätilan kokoon tulee niin avensiksen tilat on todella väljät verrattuna kapeaan itäritsaan.todellakin kaikissa ominaisuuksissa ave on aivan ylivertainen ocuun verrattuna.mutta eihän niitä voi edes verrata.ocu on pienemmän luokan halppis kiulu.ja erittäin epäluotettava
Ave näyttää aivan leluautolta Ocun rinnalla. Avensiksen ajo-ominaisuudet on teilattu täysin testeissä. Ave on antipremium, niin surkea peli se on.
Octavia on voittanut jokaisessa testissä Aven. Riisiritsa Aven valmistus loppuu koska ei mene kaupaksi. - trolli itkee
julli jormaan sattuu kirjoitti:
Jullilla on ankeat ajat. Skodan tuotanto ja vienti venäjältä loppuu, koska sota Ukrainassa. Kaikki pelti taotaan aseiksi. Vain Putinin kaverit saa autoja Kaliningradin BMW-tehtaalta.
Venäjällä kyhätään Toyotia. Ovat sentään parempia kuin Japanissa kyhätyt romut.
- todellinen kulutus
tsi kirjoitti:
Ocu 1.2 tsi uusin malli menee matka ajossa 1060 km 50 litran tankilla. Kestää myös ohitella reilusti siihen.
silkkaa toiveajattelua. Tuohon kilometrimäärään ei kärsi ohitella..
- nestori ..
Eihän nämä ole vertailukelpoisiakaan Ave on kaikilla tavoin mitattuna toisesta maailmasta. Skoda octavia kuuluu sinne Corola luokkaan, joskin corolan halventamista sekin. Vinkki: jos et halua kuulovauriota niin älä osta Skodaa.
- Autoinsinööri
No eivät ole vertailukelpoisia. Octavia on päihittänyt kaikissa vertailutesteissä Avensiksen mennen tullen. Octavia on myös erittäin hiljainen.
Vinkki: jos et halua ajaa vikuroivalla autolla joka ruostuu käsiin ja on kaikinpuolin heikosti tehty älä osta Avea. - tarkoituksella näin
Autoinsinööri kirjoitti:
No eivät ole vertailukelpoisia. Octavia on päihittänyt kaikissa vertailutesteissä Avensiksen mennen tullen. Octavia on myös erittäin hiljainen.
Vinkki: jos et halua ajaa vikuroivalla autolla joka ruostuu käsiin ja on kaikinpuolin heikosti tehty älä osta Avea.No joo.skodahan on tunnetusti meluisa auto.sitä ei kiellä kukaan.sivutuuli.uraherkkä melko huonolla ohjaustuntumalla oleva sikakiikku.vikaherkkyyden tietävätkin kaikki.muotoiluun ei ole koskettu vuosi kymmeniin.mikä tosin lieneen vagin tarkoituskin.skoda on suunnattu vanhemman väen autoksi.sen sijaan audia.seattia ja vw.tä uudistetaan voimakaasti nykyajan trendien mukaan.audi on varakkaamman väen autoksi tehty.vw taas keskiikäisille suunnattu.seatilla vag kosiskelee nuorisoa voimakkaan muotoilun vupksi.konsernin halvin ja vagin mittakaavassa vähiten myyty skoda pidetään tietoisesti vanhanaikaisena kosiskellakseen vanhempaa väestöä.esim octavia ja superb on auttomattomasti jääneet nyky autojen kelkasta.mutta tämä on vag konsernin strategia.
- Tässä faktaa
tarkoituksella näin kirjoitti:
No joo.skodahan on tunnetusti meluisa auto.sitä ei kiellä kukaan.sivutuuli.uraherkkä melko huonolla ohjaustuntumalla oleva sikakiikku.vikaherkkyyden tietävätkin kaikki.muotoiluun ei ole koskettu vuosi kymmeniin.mikä tosin lieneen vagin tarkoituskin.skoda on suunnattu vanhemman väen autoksi.sen sijaan audia.seattia ja vw.tä uudistetaan voimakaasti nykyajan trendien mukaan.audi on varakkaamman väen autoksi tehty.vw taas keskiikäisille suunnattu.seatilla vag kosiskelee nuorisoa voimakkaan muotoilun vupksi.konsernin halvin ja vagin mittakaavassa vähiten myyty skoda pidetään tietoisesti vanhanaikaisena kosiskellakseen vanhempaa väestöä.esim octavia ja superb on auttomattomasti jääneet nyky autojen kelkasta.mutta tämä on vag konsernin strategia.
Luepas poju testejä. Octavia on todettu hiljaiseksi autoksi. Myöskin ajo-ominaisuudet ovat huippuluokkaa kuten muutkin ominaisuudet.
Testivoitot varmaan puhuvat puolestaan, onko jäänyt nykyautojen kelkasta. Lue ja itke!
- 350
Päivän älyttömin juttu oli kyllä kun "tsi" kirjoitti voiman tunteesta. Kehottaa kiihdyttämään rampille kutosvaihteella! Silloin on kyllä parempi olla koko tie suljettuna, ettet vaaranna muita. Kuitenkin vauhtia pitäisi olla riittävästi rampin loppuessa. Eihän nyt herranjestas jollain ykskakkosella turbolla kukaan vähänkään järkevä ihminen "kiihdytä rampille kutosella"! Vai mistä nopeudesta meinasit ALOITTAA kiihdytyksen? :D :D :D
- 4.6 GT
Ymmärsin, että vertaili Aveen. Eihän tietenkään kiihdy kummoisesti. No pääasia, ettei joudu ajamaan riispussilla.
- kummatkin ulisee
samaa skeidaa kaikki tyyni,noh skeida vinkuu ja ulisee kilpaa julli paran kanssa
- miksi peltirumpu
Siis kuitenkin se meteli kuuluu skodan takalokareista. JOhtuuko jäykästä taka-akselista ? Riittämätön äänieriste ? Avoin takatila /vain verho suojana ??
Kova kohina lisääntyy pitkäperäisissä, avoimissa rakenteissa.
Tavallinen pappamallin sedan on paljon hiljaisempi
- Älä Avea
Avensis on täysi romu. Veltto kori, huonot moottorit ja karmeat ajo-ominaisuudet.
- Älä Avea
Avensis on täysi romu. Veltto kori, huonot moottorit ja karmeat ajo-ominaisuudet.
- Skoda premium
Unohda Avensis, se on kaikessa huono.
"Suoraan ajamisen vaikeudet huipentuivat, kun sydäntalven vastatuiskuissa Avensis haki tietä kotiin. Kaista ei tahtonut riittää, maantie ajo meni tähtäämiseksi..Keulan huojahduksia haittasi tunnottomuus."- koeajaja
Siis Avensishan on selkeästi kokoluokkaa suurempi kuin Octavia. Corollakin on sisätiloiltaan suurempi kuin Octavia. Octavia on edelleen selkeästi itäblokin auto, mikä huokuu ihan kaikessa. Octaviaa voisi verrata johonkin korean kulkineeseen laatuvaikutlmansa puolesta, mutta koska Skodan kestävyys on markkinoiden heikointa ei sille oikein löydy verrokkia.
- Avessa tyyliä
Ei kai nyt sentään mitään itäeuroopan köyhille suunnattua
entisessä kommarimaassa kasattua jäykkäakselista kaalivankkuria
osteta oikeistolaisen ajokiksi. Kori on kuin suoraan 90-luvun
alkupuolelta. Kerran olen koeajanut. Hirveä kottero! - Selventäjä.
Avessa tyyliä kirjoitti:
Ei kai nyt sentään mitään itäeuroopan köyhille suunnattua
entisessä kommarimaassa kasattua jäykkäakselista kaalivankkuria
osteta oikeistolaisen ajokiksi. Kori on kuin suoraan 90-luvun
alkupuolelta. Kerran olen koeajanut. Hirveä kottero!Avessa ei todellakaan ole tyyliä. On oksettavan näköinen auto, paitsi ensimmäinen korimalli. Ei ihme, ettei kelpaa ammattiajoon. Octavia kelpaa.
- Ave on romu
koeajaja kirjoitti:
Siis Avensishan on selkeästi kokoluokkaa suurempi kuin Octavia. Corollakin on sisätiloiltaan suurempi kuin Octavia. Octavia on edelleen selkeästi itäblokin auto, mikä huokuu ihan kaikessa. Octaviaa voisi verrata johonkin korean kulkineeseen laatuvaikutlmansa puolesta, mutta koska Skodan kestävyys on markkinoiden heikointa ei sille oikein löydy verrokkia.
Toyotan dieseleiden kestävyys on heikointa. Eivät kelpaa ammattiajoon. Ja ovat huteria ajaa ja rämisevät koko ajan.
- 2014-luvulta
Selventäjä. kirjoitti:
Avessa ei todellakaan ole tyyliä. On oksettavan näköinen auto, paitsi ensimmäinen korimalli. Ei ihme, ettei kelpaa ammattiajoon. Octavia kelpaa.
Skeida on muotoilussa 15 vuotta Avesta jäljessä.
Kovaääninen ja vielä jäykällä taka-akselilla .
Onko siinä vielä lehtijousi edessä poikittain? - tiedottaja.
2014-luvulta kirjoitti:
Skeida on muotoilussa 15 vuotta Avesta jäljessä.
Kovaääninen ja vielä jäykällä taka-akselilla .
Onko siinä vielä lehtijousi edessä poikittain?Skoda on tyylikkyydessä 30 vuotta Avensista edellä. Liekö vielä Avessa lehtijouset kun on niin huono ajettava? Eikä pärjää testeissä.
- jäykkä taka-akseli
tiedottaja. kirjoitti:
Skoda on tyylikkyydessä 30 vuotta Avensista edellä. Liekö vielä Avessa lehtijouset kun on niin huono ajettava? Eikä pärjää testeissä.
Apinakin oppii matkimalla! Skoda pysyy silti kommarilullana ja
itäblokin saavutuksena. Muotoilussa ei mikään uusi linja pääse
yllättämään ja räpylälogo viimeistelee koko saavutuksen. - ymmärrä jo
jäykkä taka-akseli kirjoitti:
Apinakin oppii matkimalla! Skoda pysyy silti kommarilullana ja
itäblokin saavutuksena. Muotoilussa ei mikään uusi linja pääse
yllättämään ja räpylälogo viimeistelee koko saavutuksen.Millä lailla Skoda pysyy kommarilullana kun se valmistetaan Nato-maassa???? Jäykkiä taka-akselia on mm. Tojossa ja se on Ladan korvike.
Tojon muotoilu on niin epäonnistunut, että esim. Aven kohdalla on pitänyt tehdä joka kerta uusi muotoilu kun edellinen on epäonnistunut. Oikeissa autoissa muotokieli säilyy, vertaa esim. Audi, BMW, Mersu jne.
- avensix
Itse pähkäilin samaa pari vuotta sitten ja valinta päätyi Avensikseen. Perusteluina Multidrive vastaan DSG - DSG todettu epäluotettavaksi, Octavian TSI - moottorit todettu epäluotettaviksi, rengasmelu Octaviassa selvästi suurempaa, ulkonäkö Avessa parempi,Toyota säilyttää arvonsa paremmin.
Skodaa puolsivat lähinnä parempi ajotuntuma, huollot halvempia ja hieman halvempi hinta.- katson länsiautoja
Molemmat olen koeajanut ja todennut ne massatuotteeksi. Haluan jotain parempaa samaan rahaan nyt kalkkiviivoilla ovat Insignia ja uusi 308 pösö.
- Osta pois
katson länsiautoja kirjoitti:
Molemmat olen koeajanut ja todennut ne massatuotteeksi. Haluan jotain parempaa samaan rahaan nyt kalkkiviivoilla ovat Insignia ja uusi 308 pösö.
Molemmat noista ovat hyviä pirssejä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?
Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot5833868Muuttaisiko viesti mitään
Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j483318- 382791
Valpuri Nykänen elokapina
Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.662749Oon vähän ihastunut suhun nainen
Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)192134- 322081
Se että tavattiin
Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni121967- 291855
Oot pala mun sielua
Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my171800Hei T........
Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu471749