Playa Dorada pelkkä turistihotellikeskusko?

matkaa suunnitteleva

Hei kaikki Playa Doradassa käyneet, onko paikka vain pelkkä suuri turistihotellikompleksialue jossa ei ole paikallisia tai paikallista toimintaa ja jos niin niin kuinka kaukana on läheisin paikallinen kylä/kaupunki/asutuskeskus? Onko ulkona syönti kallista ja onko siellä paikallisia ravintoloita vai tapahtuuko kaikki vain all inclusive hotelleissa? Olisiko joku muu kohde Dominikaanisessa enempi paikallinen?

10

552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jerezzzzz

      playa dorada on siis "suuri" aidattu hotellialue.. siellä ei ole muuta paikallista ku hotellien työntekijät.. jos haluat nähdä edes vähäsen paikallisten koheltamista mene sosuaan.. noin 30 km päässä puerto platasta.. koska olet reissuun lähdössä?

    • hannele 54

      Olen puolisoni kanssa lähdössä tammikuussa Play Doradan turisti alueelle, jossa olemme Iberostar hotellissa. Ajattelimme kuitenkin käydä myös muualla. Siellä käyneiltä tuttaviltamme kuulimme, ettei sieltä kannata lähteä omin päin seikkailemaan?

      • apollon kyydillä

        Samat sävelet, tammikuussa 15pv Domissa,,,varmasti muuallekkin kuin Plataan ...


    • jerezz

      itse olen ainaski seikkaillu ympärisaarta omin päin monesti.. koskaan ikinä tapahtunut mitään...juuri tuolla playa doradan aluleella kaikki huijjarit ovat koska.. turistit on siellä mistä heitä on helppo huijata.. kannattaa ja pitää lähteä seikkailemaan.. itse olen menossa nyt lokakuussa

      • hannele541

        Millä kuljet siellä? Onko Puerto Platan kaupungissa mitä ostettavaa? Onko USD käypänen valuutta vai tarvitseeko vaihtaa paikallista rahaa? Siellä käyneenä, kerrotko mihin siellä kannattaisi mennä käymään?


    • Rubia

      Takseilla pääsee keskustaan, sosuaan ym. Ja hotellien taksit on ok ja hotelleissa on kiinteät hinnastot. Kaupungilla kannattaa olla varovainen, ettei kovin korut kimaltele tai lompakot pullistele, eikä siellä kannata kävellen kulkea, paitsi maleconilla. Suosittelen matkanjärjestäjien kokopäivä retkiä ensimmäisinä päivinä niin saa hyvän kuvan alueesta. Ravintolaruoka on edullista ja ainakaan minulle ei ole ongelmia tullut, vaikka olen ruokaillut paikallisten parissa. Varotte vaan hanavettä ym. Iberostarissa tavataan :)

    • Perdone.

      Tyypillinen suomalainen matkailija pysyttelee hotellialueella, tai ottaa oppaiden hommaaman kyydin lähimpään kaupunkiin, tain jopa ainoastaan ohjatulle retkelle osallistuu.
      Eikä kannatakkaan sellaisen muusta haaveilla, joka ei omaa kommunikointikykyä, eikä ymmärrä muusta kuin supisuomalaisesta käyttäytymismallista.

      Matkasta saa kuitenkin reilusti enemman samaan, jopa halvempaan hintaan sellainen, joka osaa ja uskaltaa lähteä ominpäin tutkailemaan.
      Ikinä itse en ole tyytynyt valmiiseen tarjontaan. Ensimmäisellä ulkomaanmatkalla olin hiukan pihalla, mutta siitä se avautui, enkä enää juuri ole muuten kulkenut, kuin lennot ostamalla, ja sitten perillä omat kuviot, oli mikä maa tahansa.

      Dominikaaninen Tasavalta on tullut erityisen tutuksi monien käymisten myötä.
      Ensimmäinen matkani sinne oli "hatunheiton" seurausta Panamassa.
      Upea ominpäin tutustuminen. Sittemmin yksi hotellimatka, ja tusina ominpäin matkoja. Kuten moneen muuhunkin hienoon (luonnollisempaan) maailmankolkkaan tutustumiset.

      Jos siis on hoksottimet tallella, voi mennä länsimaissa melkolailla mihin vain.
      Ei ole niinkään itsestä riippumattomia terroristiuhkia niinkuin muutamaan muuhun suuntaan mennessään.

    • Rubia

      Neuvoni olivat henkilöille, jotka oletan menevän ensimmäistä kertaa Dommareihin. Perdone on oikeassa, että maa soveltuu hyvin omatoimisesti kulkemiseen ja paikallisten keskellä asumiseen. Ihmiset ovat todella ihania, kun ei lankea huijareihin. Liikenne on aina sekava. Itse viihdyn paikallisten luona kylällä tai hiljaisilla rannoilla tai tanssin rancho tipicossa, mutta aina kun valita voi, nukun yöni hotellissa. Sähkökatkojen täyttämiä itikkaöitä on tullut vietettyä tarpeeksi:) Eiköhän muutkin "tyypilliset" suomalaiset matkaajat löydä maan erityisyyden ja ihanuuden, vaikka ensin sitä vähän opastetusti tutkisivatkin.

      Valuutaksi käy eurot tai dollarit, mutta kannattaa vaihtaa ne hotellissa tai pankissa pesoihin, niin että maksa liikoja. Ihania lomahetkiä!

      • Hannele5411

        Kiitos viesteistä!


    • Alanmies___

      Kulkeeko bussit väliä Dorada-Lentokenttä-Sosua ja päinvastoin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      242
      2214
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      161
      1458
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      53
      1300
    4. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      74
      1065
    5. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1029
    6. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      78
      950
    7. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      211
      933
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      45
      845
    9. Kohta me ei enää nähdä :(

      En pääse enää uppoutumaan silmiisi enkä kuunnella ihanaa ääntäsi. Elämä on pstä.
      Ikävä
      39
      669
    10. Kärsämäki rosvojen ja tuhopolttajien kylä?

      Poliisi ampui uhkaava miestä Kärsämäellä. Ja vasta joku poltti rivitalon. Mikä riivaa Kärsämäkisiä? Joko tuulimyllyjen
      Kärsämäki
      15
      660
    Aihe