Kertokaa, jos olette rehellisiä.
Mikä on oikea rehellisyys?
7
103
Vastaukset
- tällaista se on
Se sattuu aina kamalasti, siksi vain harvempi ihminen on rehellinen siinä mitassa kun se ihmiselle yleensä on. Pettäminen ja valehtelu tapahtuu aina niin että ensiksi
ihminen on epärehellinen ja petollinen itselleen, ja sitä kautta hän kohtaa muutkin epärehellisesti aina kun pitäisi tunnustaa asioita joita ei halua eikä uskalla, tai joihin liittyy voimakasta häpeää. Häpeähän on pohjimmiltaan voimakasta hylätyksi tulemisen pelkoa. "Jos ihmiset saisivat tietää tämän tuskin kukaan enää välittäisi minusta taikka voisi luottaa minuun!" Tämä on häpeä joka estää olemasta rehellinen,
toisin sanoen estää tulemasta valoon myös virheidensä ja erehdystensä kanssa.
Tästä syystä on maskit, eli teatterinaamiot, joiden avulla ilmennetään sitä minää jollaosena me haluamme toisten näkevän meidät.
Vasta silloin ihminen voi olla ihan rehellinen kun pääsee niin rakastavaan vertaisryhmään, josta voi olla tunteidenkin tasolla varma että tämä ryhmä
ei hylkää minua tuli vastaan mitä tuli. ON hämmästyttävää kokea tällaista rakkautta, ja huomata kuinka minä puhun asioista joista en ole ehkä koskaan kenellekään puhunut häpeän vuoksi, en edes puolisolleni.- TEU;;
sininenvalhe = sovellettu totuus
- suntt.
Et ole ollut rehellinen puolisollesi, vaikka vihittäessä näin lupasit Jumala ja tämän seurakunnan läsnäollessa.
Vuosia sitten, joku kysyi tätä asiaa minulta. Muistelen vastanneeni ja olen edelleen samaa mieltä, että puolisoiden välillä ei pitäisi olla salaisuuksia.
Kun avioliittoa suunnitellaan, silloin on hyvä kertoa menneisyydestä sen verran, että toinen tietää mihin sitoutuu. Sitten se alue suljetaan eikä siihen palata. Avioliiton aikana salaisuuksia voi olla ainakin meidän perheessä ainoastaan sielunhoidollisissa keskusteluissa esille tulleet asiat. Niistä ei hiiskuta puolisolle eikä muille.- suntt.
Se on mielestäni myös rehellisyyttä, vaikka tietäisi jotain asiasta sitä kysyttäessä. Mutta ei voi sitä kertoa pahoittaakseen ja vahingoittaakseen toisen mielen. Sitä sanotaan valkoiseksi valheeksi.Minulla on paljon sellaisia asioita joita vaimoni ei tiedä. En kerro, mutta ei ole kysyttykään.
- yht.lasku
Minkälainen vihkikaava oli savon ukolla? Vai onko rakkaus ja rehellisyys sama asia?
Mutta mun täytyy sanoa, että en ole varmaankaan rehellinen - jos nyt ajatellaan ihanteellisesti sitä, millainen olisi Täysin Rehellinen Ihminen. Voipi olla joskus toisen suojelemista se, ettei kerro kaikkea. Ei vaikka sano, että oot hirveen näköinen, vaikka se olisikin totta - ja toinen ehkä kyselee siitä.
Vai mitä se rehellisyys on. Onko se suorasukaisuutta, joka on loukkaavaakin. Vai onko se aivan kaiken kertomista toiselle/toisille? Onko se valehtelemattomuutta? Onko vaitolo epärehellisyyttä?
En tiedä. Kai te miehet, joilla on se kaksinkertainen ymmärryksen lahja osaatte sen selittää sitten! Mitäköhän on rehellisyys? Oiskohan tässä mitään?
Jeesus sanoi: "olkoon teidän puheenne 'on, on' tahi 'ei,ei', mitäsiihen lisätään, se on pahasta"
Tarkoittaa, että kristitty ihminen on niin tunnettu rehellisyydestään, että häneen luotetaan ilman mitään vannomisia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 904503
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?613385Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1132561Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1092551Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1282464- 422085
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282017Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2241773Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91667- 291628