Häpeällistä uutisointia Turun sanomissa matopelistä!

Tympääntynyt

Tänään Turun sanomien journalisti näytti todellisen tuntemuksensa peliohjelmoinnista!

http://tinyurl.com/nxeenma

Rumilus Design on tekemässä matopeliä uudelleen (peliä jonka kuka tahansa valveentunut ohjelmoija pystyy tekasemaan kasaamaan muutamassa illassa!!) Matopeliä käytetään yleisenä HARJOITUSOHJELMANA ja ensimmäisenä pelinä noviisi peliohjelmoijille.

Tästä TS repäisee kokosivun jutun!

Aikaisemmin kesällä Turkulainen Quatro Delta julkaisi maailmalla mainetta niittäneen (Ja yli miljoonalla €:llä myyneen pelin Pixel Piracy http://www.piracysim.com/ ). Tämän Turun sanomat ohitti hyvin pienellä, muutaman rivin jutulla!

9

102

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yök!

      Mikä rupufirma tämä http://www.rumilusdesign.com/ oikein on?
      Rumat vanhentuneet kotisivut ja joukko vanhoja jäkäliä vääntämässä rahankiilto silmissä pelejä (Ja selvätikkään taito ei riitä matopeliä kovempaan saavutukseen)

      Rumilus Design yök.

      • Kooditin

        En nyt sanoisi kotisivuja vanhentuneiksi. Väritykseltään ne ovat ainakin nykytrendin mukaiset (eli liian kirkkaat, lapselliset).


    • sdgfvzxc

      Ei kännykkäpeleissä tekninen osaaminen ratkaise vaan pelin koukuttavuus. Teknisesti naurettavan yksinkertainen peli kännylle saattaa saada nopeasti miljoonia latauksia ja tehdä tekijästään upporikkaan, kun taas vaikka PC:lle kyhätty pienen pelitiimin tekemä, DirectX11:n uusimpia ominaisuuksia käyttävä state-of-the-art 3D-ammuskelupeli menee pilkkahintaan Steamissa parille tuhannelle kiinnostuneelle.

      • näinseon

        Eiköhän tuossa ole tarkoitus tehdä rahaa nopeasti. Vanhat ideat ovat usein parempi konsti kuin pussillinen uusia.


    • Fake_Arviot

      Meinasin jo kehaista, että ovat saaneet melko hyviä arvosteluita peleille.. mutta näytääkin siltä että Rumilus Design :n porukka käy itse kirjoittelemassa arvosteluita kuten:
      https://play.google.com/store/apps/details?id=com.rumilusdesign.laser

      Ei ole oikein että yksi porukka yrittää pilata koko suomi peliohjelmoitsijoiden hyvän maineen tälläisillä p**** tempuilla.

    • hmhmhm

      Tämä on Suomalaismedioille hyvin tyypillinen piirre.

      Useinkaan täällä ei uutisoida uusista yrityksistä / startupeista ennenkuin vasta siinä vaiheessa kun maailmalla joku merkittävä media huomioi ne, joka on vähän kummallista.

      • hmhmhm

        Saattaa tietenkin osasyy olla se, ettei ole enää riittävästi sellaisia toimittajia jotka itse tekisivät ja löytäisivät juttuja, vaan niitä suomennetaan joistakin ulkomaisista medioista enempi kuin ennen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8256
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2529
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2243
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1909
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1654
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1442
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe