Mistä roaccutania?

vähänepätoivoinen

Nyt olisi hakusessa ihotautilääkäri pääkaupunkiseudulta (Espoo/Helsinki) joka a) ottaa 20v tytön puheet tosissaan ja b) MÄÄRÄÄ ROACCUTANIA.

Minulla on ollut 14/15 vuotiaasta asti iho-ongelmia. Aluksi määrättiin erilaisia täsmähoitoaineita, sitten söin antibiootteja, sekä tetralysal että oricyclin, molemmat auttoivat sen hetken kun niitä söin mutta finnit palasivat takaisin heti lopettamisen jälkeen. Sitten määrättiin e-pillereitä, Diane Novaa yms, ei auttanut ollenkaan. Kaiken maailman täsmähoidot on nähty ja kokeilty, Dalacin, Differin, Avitcid, Skinoren, Epiduo - samaa mönjää kaikki, eivät tehoa mun finneihin. Kaikki kotikonstit ja ruokavalion muuttamiset on kokeiltu. Ei auta.

Kaksi vuotta sitten oli niin järkyttävä akne että vihdoin suostui lääkäri määräämään Roaccutania ja sehän poisti sitten finnien lisäksi vaikka kuinka monta muuta ongelmaa ja paransi huomattavasti elämänlaatua! Iho oli niin täydellinen että näytti melkeen photoshopatulta ja pysyi yhtä täydellisenä vähän yli vuoden kuurin loppumisen jälkeen. Nyt kuitenkin viimeisten kuukausien aikana akne on pikkuhiljaa tullut takaisin, ei yhtä ärhäkkänä mutta aknea tämä kumminkin on ja iho näyttää päivä päivältä huonommalta. Aluksi syytin kesää ja hikisyyttä mutta ei, tämä on se mun akne joka nyt taas tekee comebackia.

Tänään kävin sitten ihotautilääkärillä kertomassa tarinani ja ilmoitin, että Roaccutanista söisin mielelläni toisen kuurin koska EN HALUA ETTÄ IHO MENEE TAAS NIIN HIRVEÄÄN KUNTOON ETTEI KEHTAA POISTUA KOTOOTA. Sivuvaikutuksiakaan ei mulle tästä lääkkeestä tullut; ei vaikuttanut maksa-arvoihin tai veren rasva-arvoihin millään lailla, ei kuivunut iho/huulet/silmät/kädet ollenkaan, ei kirjaimellisesti tullut MITÄÄN haittavaikutuksia. Ehkäisy on kunnossa ja alkoholia en ole juonut moneen vuoteen tippaakaan. Roa on ainoa asia joka tähän auttoi ja toistan: EI TUONUT MULLE HAITTAVAIKUTUKSIA.

Haluaisin niin toimia ajoissa ja nujeltaa tämän aknen ENNEN kuin se taas menee siihen pisteeseen, että vastaantulijat kauhistelee. Mitä teki yksityinen ihotautilääkäri jolla kävin? Nauroi päin naamaa eikä suostunut määrään Roaccutania koska on kuulemma liian vahva lääke. Noita iänikuisia Differinejä ja Epiduoja ehdotti ja sanoi että noh, jos tulee paha akne niin voi voi, tule sitten takasin ja katsotaan.

Itkuhan siinä tuli.

Tiedän tasan tarkkaan miten vahva Roa on. Tiedän myös ettei ihoni ole VIELÄ pahan näköinen, mutta niin kuin sanoin: en halua päästää sitä siihen kuntoon mutta ilman tota Roaa se menee siihen kuntoon. Ja en pysty enää elämään sellaisen ihon kanssa. Kerran olen nuori enkä halua näitä vuosia tuhlata ihosta murehtimiseen ja itkemiseen.

Eli nyt on hakusessa pääkaupunkiseudulta ihotautilääkäri joka ottaa tosissaan nuoren tytön ongelman,kuuntelee ja jopa uskoo kun potilas sanoo etteivät nuo mömmöt ja geelit yksinkertaisesti auta. Lääkäri joka määrää apua ongelmaani vaikkei naamani vielä näytä järkyttävältä!!

Auttakaa :(

0

95

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
        Tunteet
        11
        3465
      2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
        Maailman menoa
        68
        1868
      3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
        Maailman menoa
        541
        1566
      4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
        Ikävä
        80
        1178
      5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
        Ikävä
        61
        992
      6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
        Ikävä
        33
        958
      7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
        Maailman menoa
        209
        872
      8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
        Ikävä
        170
        823
      9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
        Ikävä
        59
        816
      10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
        Suomalaiset julkkikset
        3
        768
      Aihe