Opamox ja työelämä

kokemuksia ????

Töissä pitäis käydä mutta välillä ahdistaa aika lailla, lääkkeeksi olen saanut opamoxia. Mietinkin tässä miten teillä muilla työelämä sujuu opamoxin kanssa? Paljonko sitä uskaltaa ottaa että pysyy ajatukset kasassa ja pystyy keskittymään. Ahdituneena en ainakaa pysty. Olin heinäkuussa pariviikkoa ahdistuksen takia sairaslomalla ja tämän kuun kesälomalla. Huomenna pitäis mennä taas töihin ja ahdistaa jo valmiiksi joten tiedän etten ilman opareita tule selviämään. Eli ihan vaan tiedustelen teiltä muilta miten työ sujuu?? ja mikä on hyvä määrä?? omassa työssä ei kuitenkaan ole mitään koneiden käyttöä yms ettei kolmio lääkkeitä saisi ottaa......

Ps. En ole ajatellut sen enempää noita rouskia mutta jos pääsis tästä pahimmasta yli... käyn kuitenkin juttelemassa tilanteestani mielenterveyshoitajan kanssa.

18

10630

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2000

En ainakaan enempää kuin 15mg ottaisi.Riippuu vähän siitäkin kuinka paljon painat.100 kiloiselle tuo 15mg ei välttämättä tunnu missään kun taas puolet kevyempi voi olla pöpperössä.

• Ole vapaa!

Kyllä voit ottaa vaikka 2 x 30 päivässä duunissa. Kolmio ei ole ajokielto vaan varoitus. Miksi et levännyt lomalla vaan otit turhia paineita olemattomista? Lääkäri on osavastuullinen määräämästään lääkkeestä!

• 2000

Jos aloittaja ei ole aiemmin bentsoihin koskenut niin tuo 30mg opamoxia voi olla aikamoinen tärsky.Ehkä aloittaja itse kertoo miten työpäivä meni ja millä annoksella?

• artsi7

Itse sen huomaa, paljonko tarvii ottaa rauhottavaa. Mut jos niitä joka päivä ottaa, niin lähes aina niiden kans kyllä joutuu hankaluuksiin.

• terve mt-sairas

Ei välttämättä joudu hankaluuksiin. Itse olen ottanut lääkkeitä 1980-luvun puolivälistä saakka. Olen koko ajan ollut työkykyinen ja työpaikkaa ja alaa olen vaihtanut kahdesti.

Kertomastani huolimatta en suosittele minkään lääkkeen aloittamista kevyin perustein. Ja jos lääkettä käyttää, niin vain tarpeeseen. Silloin aikanaan oli lääkäreillä toisenlaiset ajatukset, esimerkiksi bentsoja työnnettiin käteen kuin käteen 1980/1990-luvun vaihteessa säännöllisesti nautittaviksi.

On tärkeää, ettei koko elämä pyöri lääkkeiden ja omien oireiden ja sairauksien ympärillä, vaan pyrkii elämään normaalia elämää niin paljon kuin mahdollista. Eiväthän verenpainepotilaatkaan koko ajan ajattele omaa sairauttaan.

Niin ja työelämä on parhaimmillaan kuntouttava tekijä siinä kuin monet muutkin aktiviteetit.

• artsi7

Hyvä juttu jos olet pärjännyt bentsoilla ongelmitta. Ootko syönyt joka päivä ja paljonko päivittäin?

• terve mt-sairas

Olen syönyt päivittäin, 1-2 mg per päivä. Puoli mg kerrallaan, otan tarpeen mukaan.

• 2000
        terve mt-sairas kirjoitti:

Olen syönyt päivittäin, 1-2 mg per päivä. Puoli mg kerrallaan, otan tarpeen mukaan.

Puoli mg? Varmaankin Xanoria?

• No se

Itse näin kovan bentsokoukun jälkeen en kyllä suosittele niitä. Toleranssi niihin kasvaa aivan älyttömän nopeasti ja annokset nousee taatusti, jos ei ole itsehillintää. Vieroitusoireet eivät olleet mukavimmasta päästä. Jos vaan suinkin pystyt niin jätä pois. Jokaista meitä välillä ahdistaa. Tsemppiä!!

• terve mt-sairas

En minäkään suosittele aloittamaan. Suosittelisin, että kukaan ei ottaisi mitään psyykenlääkettä, mutta eihän se ole koskaan mitenkään mahdollista.

Annokset EIVÄT NOUSE välttämättä. Haluan kumota tämän harhakäsityksen. En ota päivittäin edes lääkärin määräämää maksimiannosta, jos en tarvitse. En ajattele koko aikaa lääkkeitä ja oireitani, vaan ihan muita, tavanomaisia asioita. Työssä työasioita ja vapaalla sitä mikä on mukavaa.

Jos velloisin itsetarkkailussa, menneiden vatvonnassa ja oireissani, olisin varmaan jo työkyvyttömyyseläkkeellä itsetunto nollassa passiivisena paikallani tai pysyvässä laitoshoidossa, pumpattuna täyteen neurolepteja, jotka olisivat tehneet minusta vihanneksen.

• Opamoxista

En minäkään mielelläni ottaisi lääkeitä. Mutta jotta jaksaisin käydä töissä, on vähän pakko ottaa. Olen ottanut Opamoxia 15 mg keväästä asti lähes päivittäin. Kesälomalla (5 vk) en tarvinnut lainkaan. En usko, että tulee kovinkaan suuria ongelmia lääkkeen kanssa. Tosiaankaan ei kannata koko ajan ajatella omaa oloa ja lääkkeitä, pitää yrittää kääntää ajatukset niistä pois vaikka väkisellä.

• artsi7

Mun mielestä olennaista olis että pystyy välillä laittamaan Opamoxin poikki esim. viikonloppuna ja kesälomalla....

• artsi7

Rauhoittavat, alkoholi, tietokoneet, puhelimet yms...ovat kaikki OK jos ne pysyvät renkeinä, eivätkö ota isännän osaa!

• ahdistus tappaa

Kertokaa te, jotka syötte noita lääkkeitä *vain toisinaan, ei joka päivä* niin miten se on mahdollista? Minut noi lääkkeet vei heti mennessään, pakko ottaa joka päivä. Ei puhettakaan, että voisin ottaa vain "silloin tällöin". Riippuu tietysti ahdistuksen määrästä, syistä ja sen sellaisesta, että voiko toisinaan pitää taukoa?
      Olen ahdistunut 24 h vuorokaudessa, eikä ne siis ole kohtauksia, vaan tasaista jatkuvaa.

• opamox

Minullakin oli alussa niin vakea ahdistus että jouduin ottamaan joka päivä. Sain sitten rinnalle ahdistusta poistavan mielialalääkkeen. Sen seurauksena opamoxin tarve väheni, paitsi ihan alussa, jolloin mielialalääke lisäsi ahdistusta parin viikon ajan.
        Viikonloppuisin yritän pitkittää lääkkeen ottoaikaa aina vähän myöhemmäksi, joskus sitten onnistun olemaan ilman lääkettä koko päivän.
        Jos annos pysyy 15-30 mg /pv, ei siitä varmaankaan suurempaa ongelmaa tule, kun tulee se aika jolloin lääkkeen tarve vähenee ja sen pikkuhiljaa lopettelee.

• artsi7

Jos luonnonkeinot on käytetty ja terapiassa käyty eikä nämä riitä, niin sit on vaan otettava lääkettä.

• terve mt-sairas

Noin se valitettavasti menee. Mutta kuten sanoin aiemmin, on oltava myös muita aktiviteetteja, jottei elämä pyöri lääkkeisen ja sairauden ympärillä.

Työ. Harrastukset. Mistä kukin tykkää. Ja viina pois ihan kokonaan.

• artsi7

Liikunta, ruokavalio, joogan hengitysharjoitus venytykset, sos.kanssakäyminen ja muut mukavat harrastukse. Näillä olen saanut itseni kahdessa vuodessa lähes terveeksi. Pelkät pillerit eivät tosiaan riitä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      166
      2120
    2. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      311
      1803
    3. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      93
      1587
    4. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      82
      1258
    5. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      200
      1220
    6. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1170
    7. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1091
    8. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      48
      1027
    9. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      986
    10. Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea

Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei
      Maatila ja metsä
      24
      972
    Aihe