Kun katselen muutaman kaupungin hintatasoa, asuntosijoittaminen on jotenkin menettänyt järkensä. Kovan työn kautta hakemalla hakien löytää kohteita, joita voi harkita.
TuottoNETTOprosentti sijoitetulle pääomalle on todella matala ja kiinteistöyhtiöitä uhkaavat a. huonosti hoidettu talous ja yhtiö b. tulevat remontit - jotka molemmat pitäisi huomioida hinnoissa.
Muut sijoitusmuodot vaan innostavat. Asuntosijoittaminen ei taida olla se tämän hetken juttu. Eikä kyllä metsien ostokaan - hoh hoijaa mitä niistä pyydetään. Vielä vähemmän niitäkään enää tulee katseltua, siellä on ihan tunteella hinnoiteltu kaikenlaiset hakkuuaukiot pilviin.
Asuntosijoittamisesta Suomessa tässä ja nyt
12
275
Vastaukset
- Luki.
Kyllä se on noin,ihan saman olen huomannut jo vuosia sitten,ei ole metsäpalstoilla päätä ei häntää,metsää ei ole ne on myyjien mielikuvitusta,paikalle menee katsomaan niin voi voi,ohutta tikkua ,sitä odottelee seuraavan 50vuotta niin elin ikä ei oikein riitä odotteluun.
Sama on asunnoissa ,ihan on järettömät hinnat,ei puhettakaan mistään sijoituksesta kun ei kannata ostaa omaankaan käytöön,ainakin 50% saa kerralla ottaa pyynöistä pois ja enemmänkin useimman kohdalla.
Pääomaa ei kannata sitoa enään noihin varmaan vuosiin enään.- sijoittaja
Itse olen juuri harkitsemassa sijoitusosaketta Nurmijärveltä. Ajattelen niin
että jos saan kaksion n.85 kilo euroon niin olisikohan siinä järkeä?
Näitä on nyt alkanut näkymään Nurmijärvellä(esim. Puuradalla ja kirkolla).
Onhan niissä tietysti vastikkeet aika kovia, n. 250 euroa ja mahdolliset
tulevat korjaukset taloyhtiössä.
Vuokrauskäyttöön siis ajattelen. - sdfsfd
sijoittaja kirjoitti:
Vuokrauskäyttöön siis ajattelen.Laskuri käteen ja sillä päättelet onko sijoitus hyvä vai ei. Ainakin 6% bruttotuottoa itse pitäisin miniminä ja kannattaa tietenkin huomioida tulevat suuremmat remontit yhtiössä.
- sijoittaja
sdfsfd kirjoitti:
Laskuri käteen ja sillä päättelet onko sijoitus hyvä vai ei. Ainakin 6% bruttotuottoa itse pitäisin miniminä ja kannattaa tietenkin huomioida tulevat suuremmat remontit yhtiössä.
700 euron vuokralla parhaimmillaan 6,35% tuottoa. Se ei ole tosiaankaan hyvä mutta
en tiedä että mihin muuhunkaan tällä hetkellä nuo tililläni olevat rahat sijoittaisin?
Sijoitin 2010 vuoden lopussa 15 tuhatta FIM:iin ja tänään tarkistin että saisin n. 11 tuhatta jos nyt realisoisin eli tuolla laskennalla sijoitustani ei liene voi kehua kovinkaan hyväksi. Tappiolla 4 vuoden jälkeen, siksi en halua enää tehdä rahaa
FIMille. tai muillekaan rahastoille. - hjhgfghgf
sijoittaja kirjoitti:
Vuokrauskäyttöön siis ajattelen.Kaksioon ei pidä ryhtyä sijoitusmielessä, vuokralaiset usein hankalia perheitä, eroon et niistä pääse ja taloyhtiön remontit vie tuotot 25 vuodeksi miinukselle.
- Vuokratuotto
sdfsfd kirjoitti:
Laskuri käteen ja sillä päättelet onko sijoitus hyvä vai ei. Ainakin 6% bruttotuottoa itse pitäisin miniminä ja kannattaa tietenkin huomioida tulevat suuremmat remontit yhtiössä.
Löytyi näppärä ilmainen laskuri jolla voi laskea asuntosijoituksen kannattavuuutta www.vuokratuotto.fi
- sf324saf34234
Noi Nurmijärven kohteet taitaa olla jo nyt rempassa siksi niitä on myynnissä.
- btcinvestments
Jos rahaa löytyy niin kiinteistöt Brasiliassa tuottavat enemmän kuin rahastot.
eli lyhyesti sanottuna jos sijoitat 50 000€ rakennusprojektiin Brasiliassa niin odotettu vuosituotto on noin. 30-70% ja Suomalaisissa riskirahastoissa tuotto on noin 10-15%.
Mikälii asia kiinnostaa niin mailia tulemaan :
[email protected]- oiujhgfvbnhjm
Kiinnostaa ihan vitusti antaa rahat brasiliaan...heh hheh hee, oot sä hauska!
- btcinvestments
oiujhgfvbnhjm kirjoitti:
Kiinnostaa ihan vitusti antaa rahat brasiliaan...heh hheh hee, oot sä hauska!
jos ensimmäiseksi tulisit tänne seuraamaan kiinteistösijoittamista niin ymmärtäisit, että Brasiliassa asuntosijoittaminen on vasta alkuvaiheessa. Ulkomaalaisten suur-yritysten ja sijoitusrahastojen markkinat ovat täällä vielä hyvin pienet.
Toisaalta kuten Helsinki.....se on nyt vaan tyhmää maksaa liikaa.
- kylläsevielä
Kyllä Suomessa voi vielä asuntoihin sijoittaa, mutta isoimmissa kaupungeissa se alkaa olemaan mahdotonta VUOKRAUSmielessä. Helsingissä on aivan liian kovat hinnat, mutta Helsingissäkin voi vielä flipata jos hyvä kohde löytyy. Vuokraamista ei Helsingissä edes kannata ajatella. Vuokrausmielessä siis kannattaa siirtyä muualle Suomeen. Kokoajan ihmiset asuu vuokralla, joten kyllä se aina jossain kannattaa. Sen oikean kaupungin löytäminen on tärkeää. Tällä hetkellä pitää kuitenkin olla hieman ehkä aktiivisempi kuin ennen, sillä moni kunta on muuttoliikkeeltään negatiivinen ja sijoitusasunnot pitää osata myydä ajoissa pois.
- masajamirkku
Ostanut asunnon 20v sitten Pieksämäeltä ja hintakehitys vain noin 35% mutta sijoitetulle pääomalle tuotto 10% luokkaa, tarkastaa luotto tiedot ennen sopimuksen tekoa niin ei pahoja yllätyksiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569