Gradu puoliksi valmis - mutta miksi edes valmistua?

dead_humanist

Olen opiskellut seitsemän vuotta humanistista alaa Helsingin yliopistossa. Nyt olen kirjoittanut graduani, joka on masentavaa puuhaa. Opintotukikuukauteni ja opintolainani ovat loppuun käytetyt. Olen opiskellut vuoden myös ulkomailla osana tutkintoani. Töitä en ole löytänyt, sillä olen yhteiskunnan yläsegmentin ongelmajätettä. Liian "hyvä" Siwan kassalle - liian "haiseva" mihinkään muuhun! Arvoni mukaisesti olen elänyt Helsingin kaupunkin tarjoamalla toimeentulotuella jo yli kahdeksan kuukautta putkeen. En ole ylpeä itsestäni.

Toteutan nyt kokoomuksen, Suomen kansan ja markkinatalouden tahtoa.

Julistan itseni luuseriksi, vätykseksi ja kaikin puolin kehnoksi ihmiseksi. Teen tämän julistuksen ihan itse, ennen kuin te muut ehditte. Te voititte.

En pyydä teiltä sääliä, itsehän olen elämässäni epäonnistunut.

Ennen tätä hetkeä olen opiskellut hyvin arvosanoin, opetellut uuden vieraan kielen talouselämän tarpeita varten ja lukenut monipuolisesti "järkeviä" sivuaineita. Olen myös päätoimittanu lehteä, tehnyt opintojen ohessa kaikenlaisia asiakaspalvelu- ja myyntitöitä. Kehoni olen pitänyt markkinatalouden tarpeita varten erinomaisessa kunnossa. Juoksen puolimaratonin ja nostan yli sata kiloa penkistä.

Minuun on kulutetttu varmaankin parinkymmenen tuhannen euron edestä valtion rahoja. Olen uskonut valheitanne ja korkeakoulujen opinto-oppaita. Karkea ja hirveä totuus on kuitenkin lyönyt vastoin kasvojani.

Pyydän yhteiskunnalta lupaa liiskata itseni jätepuristimella. Koska en kuulu kirkkoon, voitte jäljelle jääneellä ihmissurvoksella kustannuksista säästääksenne lannoittaa vaikka edustuntatalon istutuksia.

Kieltäydyn itse elämästä, joka koostuu ketjutetuista määräaikaisuuksista palkalla, joka pyörii 2000-2100 euron tietämillä. Kaiken annoin, kaikkeni yritin. Jos tässä on tulos, niin sanon itse yhteiskuntasopimukseni irti. Tuleehan se teille kaikille halvemmaksi.

5

288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teh undead hjymänist

      Ei vitsi, meil samit, AP. Kunnioittavin terveisin, teh undead hjymänist.

    • ikkremimin

      Vähän samanlaiset fiilikset itselläkin, mutta mitäs kun ite oon vasta siinä vaiheessa että teen kandityötä? Ja silti painaa päälle ihan järkyttävä turhautuminen ja elämään kyllästyminen...

    • Trolli?

      "Olen opiskellut seitsemän vuotta humanistista alaa Helsingin yliopistossa. Nyt olen kirjoittanut graduani, joka on masentavaa puuhaa. Opintotukikuukauteni ja opintolainani ovat loppuun käytetyt. Olen opiskellut vuoden myös ulkomailla osana tutkintoani. Töitä en ole löytänyt, sillä olen yhteiskunnan yläsegmentin ongelmajätettä."

      No sehän on ihan oma valinta minne on mennyt opiskelemaan. Eihän se jälkeen päin auta ikään kuin "ulkoistaa" muiden syyksi, että töitä ei löydy. Työllisyysnäkymistä pitäis jokaisella selväjärkisellä olla jo jonkinlainen käsitys ennen kuin hakee opiskelemaan - varsinkin kun on kyse Yliopistosta. Et sinä minkään puolueen "tahtoa" toteuta, vaan ihan omaa tahtoa ja vika löytyy aivan muualta kuin sun idioottimainen yhteiskunnan syyttäminen. Vähän kyllä vaikea kuvitella, että joltain oikeasti Yliopistossa opiskelevalta tulis tollasta tekstiä, on sen verran vajaaälyisen kuuloista.

    • Trolli?

      "Toteutan nyt kokoomuksen, Suomen kansan ja markkinatalouden tahtoa."

      Tämä lause varsinkin on todella typerä ja vajaaälyisen kuuloinen keneltä tahansa kuka oikeasti Yliopistossa opiskelee. Eli vaikea kuvitella, että olisit missään Yliopistossa koskaan edes opiskellut.

    • tehkääjotai

      Pyllyäni kutittaa. Kenen vika se on?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3299
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      91
      3031
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2298
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      26
      1809
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1539
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1514
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1447
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      20
      1427
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1355
    Aihe