Profetioitten arvostelu..

leeviläinen

Kuka seurakunnassa on sovelias arvostelemaan pofetiat tämän sanan perusteella, että Raamatun Kirjoituksissa sanotaan: Kun yksi profetoi, muut arvostelkoot?

Ovatko ne 'huutosakin' porukat, jotka huutelevat, että: 'Älä koske voideltuun', profetian arvostelemiseen soveliaat?
Tai ovatko ne soveliaat, jotka omaan korvasyyhyynsä heitä itseään miellyttävät profetiat itsensä sovittavat?
Tai ovatko profetian esittäjät itse profetian arvostelemiseen soveliaat?

22

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tiestä

      Antaa MUIDEN arvostella, kunhan tekevät sen sävyisyydessä, eivät huudoin ja pilkallisin mielin. Se tuee kyllä kohta nähtäväksi oliko profetia tullut Jumalalta, tai jostakin muusta hengestä.
      Profetiat eivät ole pelastus kenellekään ja profetiat ovat hyvin vajavaisia, joten kenenkään ei pidä pitää niitä niin tärkeänä, että perustavat niille uskonsa. Usko on perustettava Jeesukselle, joka tuli taivaasta Ihmisen Pojaksi ja ihmisenä opetti meille tien luokseen.
      Jeesuksen kasvattama ei ota silmät ummessa vastaan yhtäkään profetiaa, vaan tutkii onko Henki ja Hengen Ilmoitus profetiassa sama, mitä on Jumalan Sanalla.

      Täällä olemme saaneet lukea profetioita, jotka eivät ole Jumalalta. On ihmisiä, jotka tulevat profetoimaan tuomioita heille, jotka eivät heidän mielestään ole uskovaisia.

      • Tiestä

        Paavali opettaa, että hän on laittomille ikään kuin itsekin olisi laiton, vaikka EI sitä todellisuudessa ole, vaan on Kristuksen laissa. Paavali meni kaikkien rinnalle, ei opettanut ja julistanut ylä- tai alapuolelta, sillä hän halusi VOITTAA sieluja Jumalalle.
        Tässä vertaus profetian/profetoijan ja Kristuksen lain osuudesta uskovaisen elämään.
        1. Korinttolaiskirje 13
        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
        2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
        4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
        7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
        8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
        10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
        11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.


      • nono

        Tiestä!

        Pankkivirkailijat opetetaan tunnistamaan oikeat setelit, jotta he osaisivat erottaa ne vääristä seteleistä. Mutta kun vääriä seteleitä on liikenteessä, kassatyöntekijöitä varoitetaan ja heille kerrotaan, miten he voivat tunnistaa väärät setelit. Jos näitä tietoja ei annettaisi, petos menisi taatusti helpommin läpi. Meidänkin on hyvä tietää jotain vääristä opetuksista. Se, mikä on Jumalasta, kestää kyllä päivänvalon ja tarkastelun. Valitettavasti monia kuitenkin pelotellaan tutkimasta ilmiöitä, joita tänä aikana tapahtuu seurakunnissa. Tämän takana ei silloin ole kuitenkaan lainkaan Jumala, sillä Jeesus sanoi: "Jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi. Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt." (Joh.3:20-21) Silloin osaamme olla varuillamme, jos julistuksessa alkaa esiintyä tiettyjä vivahteita.Kaikella on aikansa, niin kuin saarnaaja sanoo: "Aika on istuttaa ja aika repiä istutus." (Saarn.3:2) Tämä vaikea tehtävä annettiin myös profeetta Jeremialle (Jer.1:9-10). Ja kun Jeesus nuhteli fariseuksia siitä, että he olivat tehneet Jumalan sanan tyhjäksi omilla perinnäissäännöillään, he loukkaantuivat häneen. Silloin Jeesus sanoi: "Jokainen istutus, jota minun taivaallinen Isäni ei ole istuttanut, on juurineen revittävä pois." (Matt.15:13)Tämä on siis seurakunnan velvollisuus. Meidän tulee siis ottaa malka omasta silmästämme ennen kuin otamme rikan veljien silmästä. Silloin voimme myös arvioida asiat oikein (Matt.7:1-5). "Uudistusliikkeiden" johtajat ja kannattajat leimaavat kuitenkin usein fariseuksiksi niitä, jotka haluavat tutkia Sanan valossa erilaisia ilmiöitä.


    • leeviläinen

      Entäpä vastuunkantaminen?

      Onko profetova vastuussa profetiastaan, vai onko hän vaan kanava tai astia, jonka kautta Isä Jumalan ilmoitus seurakunnalle annetaan ja profetian sisältö on kuulijoitten vastuulla sen suhteen, ottaako kuulijakunta sen vastaan, tai antaako mennä sen ns. 'ohi korviensa'?

    • En ole ollut kertaakaan helluntaiseurakuntien kokouksissa paikalla niin, että siellä olisi tullut jokin profetia. Ei ainakaan kukaan ole tulkinnut kielilläpuhetta. Sensijaan kielilläpuhumista ilman selittämistä olen kuullut paljonkin. Ilmeisesti kuulemani kielilläpuhe ei ole ollut profetoimista. Rukoilijoilla lienee ollut niin tärkeitä "salaisuuksia puhuttavana Jumalan kanssa", että kielilläpuhuminen on pitänyt tehdä ääneen, jopa huutamalla, että myös kaikki muutkin kokoukseen osallistujat kuulevat sen.

      Helluntaiseurakunnissa "profetioiden" arvostelijoita riittää, joka sinänsä on hyvä asia. Tosin itseään tärkeänä pitävät "uskossaan ylpistyneet" henkilöt pyrkivät estämään profetioiden samoin kuin muunkin julistuksen arvostelemisen muilta vetoamalla juuri tuohon "Älä koske Herran voideltuun...". Minua on myös varoitettu erään "tärkeän" helluntailaisen taholta noilla sanoilla, kun arvostelin sitä, ettei kielilläpuhetta tulkittu millään tavalla.

      Toisaalta helluntaiseurakunnan kautta tulleilla profetioilla ei ole ollut mitään merkitystä. Herätystä ei ole tullut, eikä Venäjä (Neuvostoliitto) ole hyökänyt maahamme. Pääosa muistakin profetioista on mennyt harhaan. Toki joku profetia saattaa toteutuakin, mutta on otettava huomioon, että niitä kerrotaan tulevan kuin liukuhihnalta.

      • leeviläinen

        Olen itse ollut erään Koillis-Savon helluntaiseurakunnan kokouksissa sanankuulolla ja joka kerta seurakunnassa tuli rukouskokouksen aikaan yksi tai useampi profetia. Mutta ei siellä kukaan alkanut julkisesti arvostelemaan profetioita, vaan otti sen sinämoinaan vastaan..

        Samoin toimittiin eräässä Pohjois-Karjalan vapaaseurakunnassa, että kun yksi profetoi, niin kukaan ei arvostellut eikä millään tavalla kyseenalaistanut profetioita.

        Ja nyt, kun kyseisessä vapaaseurakunnassa porukoita ohjaillaan 'profetioitten' kautta, niin osittain sen seurauksenahan minä profetioista sekä vastuista yms. asiaan liittyvästä tiedusteluni laadin..


      • leeviläinen kirjoitti:

        Olen itse ollut erään Koillis-Savon helluntaiseurakunnan kokouksissa sanankuulolla ja joka kerta seurakunnassa tuli rukouskokouksen aikaan yksi tai useampi profetia. Mutta ei siellä kukaan alkanut julkisesti arvostelemaan profetioita, vaan otti sen sinämoinaan vastaan..

        Samoin toimittiin eräässä Pohjois-Karjalan vapaaseurakunnassa, että kun yksi profetoi, niin kukaan ei arvostellut eikä millään tavalla kyseenalaistanut profetioita.

        Ja nyt, kun kyseisessä vapaaseurakunnassa porukoita ohjaillaan 'profetioitten' kautta, niin osittain sen seurauksenahan minä profetioista sekä vastuista yms. asiaan liittyvästä tiedusteluni laadin..

        Selitettiinkö kertomasi kielilläpuhe suomen kielellä vai tuliko profetiat suomeksi jo alkujaan? Itse en ole koskaan kuullut helluntaikokouksissa suomeksi selitettyä kielilläpuhumista kertaakaan, joten en tiedä onko kielilläpuheessa tullut profetioita. Miellän edellenkin ääneen lausutun kielilläpuheen profetiaksi tai profetian kaltaiseksi, koska olen aikoinani saanut opetuksen, jossa näin kerrottiin tapahtuvan.

        Kuitenkin helluntaiseurakunnissa esiintyvä kielilläpuhe on ollut lähinnä "kaikki yhteen ääneen" -tyyppistä kovaäänistä mesoamista. Nykyään kovaääninen meno kielilläpuhumisen osalta on hieman rauhoittunut ainakin Helluntaiherätykseen kuuluvissa helluntaiseurakunnissa.


      • leeviläinen
        mazdels kirjoitti:

        Selitettiinkö kertomasi kielilläpuhe suomen kielellä vai tuliko profetiat suomeksi jo alkujaan? Itse en ole koskaan kuullut helluntaikokouksissa suomeksi selitettyä kielilläpuhumista kertaakaan, joten en tiedä onko kielilläpuheessa tullut profetioita. Miellän edellenkin ääneen lausutun kielilläpuheen profetiaksi tai profetian kaltaiseksi, koska olen aikoinani saanut opetuksen, jossa näin kerrottiin tapahtuvan.

        Kuitenkin helluntaiseurakunnissa esiintyvä kielilläpuhe on ollut lähinnä "kaikki yhteen ääneen" -tyyppistä kovaäänistä mesoamista. Nykyään kovaääninen meno kielilläpuhumisen osalta on hieman rauhoittunut ainakin Helluntaiherätykseen kuuluvissa helluntaiseurakunnissa.

        Profetiat tulivat helluntaiseurakunnassa yleisen kielilläpuhumisen ohessa, jolloinka muut kielilläpuhuvat yleensä vaikenivat. Profetiat selitettiin suomeksi useimmiten toisen uskovaisen kautta, joka seurakunnan kokouksessa läsnä oli.

        Vapaaseurakunnassa vastaavasti profetian esittäjä selittää 'profetiansa' aina itse.


    • Herätkää jo!

      "profetiat / profetoiminen / voideltu yms.
      Elämme vuotta 2014. Missä utopiassa oikein elätte. Tuo on ammoista sanastoa.
      Puhukaa vain reilusti tyhjänpäiväisistä itsensä korottajista jolla ei ole mitään tekemistä todellisen elämän kanssa. He ovat mielisairaita.

      • leeviläinen

        Raamatun Kirjoitusten evankeliumi ja kirjeet ovat ajallisesti muuttumattomat, jotenka Raamatun Kirjoitukset luetaan edelleenkin 2014, niinkuin on Kirjoitettu.

        Noinhan kristittyjä uskovia Jeesuksen aikakauden apostoleita yms. todistajia nimiteltiin hulluiksi. Ettei siinä nyt mitään ihmettelemistä, jos kaltaisesi näkee asiat noin..

        Sillä sitä suu puhuu, mitä sydämessä on..


      • Herätkää jo!
        leeviläinen kirjoitti:

        Raamatun Kirjoitusten evankeliumi ja kirjeet ovat ajallisesti muuttumattomat, jotenka Raamatun Kirjoitukset luetaan edelleenkin 2014, niinkuin on Kirjoitettu.

        Noinhan kristittyjä uskovia Jeesuksen aikakauden apostoleita yms. todistajia nimiteltiin hulluiksi. Ettei siinä nyt mitään ihmettelemistä, jos kaltaisesi näkee asiat noin..

        Sillä sitä suu puhuu, mitä sydämessä on..

        He eivät olleet hulluja koska he todellakin profetoivat. Tässä on se ero.


    • outoa toimintaa

      Korinttolaiskirjeessä puhutaan profetoimisesta, koska silloin, n. v. 54 profetian armolahja oli toiminnassa. Raamatun valmistumisen jälkeen, vrt. Ilmestyskirja 22:18-19, profetioita ei enää tullut, joten armolahjaa ei enää ole. Jumalan sanaan ei enää saa mitään lisätä tai siitä ottaa pois. Raamattu on täydellinen Jumalan sana ja Jumalan ilmoitus, siihen ei voi mitään lisätä. Paitsi jos ei usko Raamattuun, ja haluaa itse siihen tarkennuksia tai omia mielipiteitä....eli vähän petrata sitä. En suosittele.

      Toiseksi, naiset eivät saa puhua seurakunnassa. Eli ei profetoida eikä puhua kielillä, vaikka olisi kääntäjä. Kyse siis edelleen korinttolaiskirjeen ajoista, jolloin vielä kyseiset armolahjat olivat toiminnassa.
      Nykyisin, kun Jumala ei anna uusia ilmestyksiä tai uusia kieliä, niin juuri naiset eniten puhuvat seurakunnissa!!!!!! Naiset ennustelevat, puhuvat höpökieliä ja jopa saarnaavat! Ei ole jumalanpelkoa heidän sydämissään. Luulisi, että hieman pelottaisi mitä Jeesus sanoo tullessaan näille naisille!

      • Tiestä

        Armolahja toimivat juuri niin kauan kunnes TÄYDELLISYYS tulee. Oletko sitä mieltä, että kaikki on nyt täydellistä ja täydellinen Rakkaus on tehnyt armolahjat tarpeettomiksi?


      • Tiestä
        Tiestä kirjoitti:

        Armolahja toimivat juuri niin kauan kunnes TÄYDELLISYYS tulee. Oletko sitä mieltä, että kaikki on nyt täydellistä ja täydellinen Rakkaus on tehnyt armolahjat tarpeettomiksi?

        Armolahjat ovat meidän ihmisten vajavaisuuden takia vajavaisia, mutta ne ovat vielä toiminnassa. Niitä tulee jokaisen kohdallaan arvostella, mutta ei hyljeksiä. Armolahjoille ei saa rakentaa uskonperustusta, mutta niiden tulee antaa toimia, koska ne on annettu seurakunnan rakentamiseksi. Moni profetoi sielullisia profetioita ja siksi tulee olla tarkkana profetioiden suhteen. Puhdistamattomat ottavat omakseen sellaista, mikä ei heille kuuluu ja siksi on paljon väärää uskoa armolahjoista ja niiden toiminnasta.
        1. Korinttolaiskirje 13
        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
        2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
        4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
        7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
        8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
        10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
        11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.


      • Herätkää jo!
        Tiestä kirjoitti:

        Armolahjat ovat meidän ihmisten vajavaisuuden takia vajavaisia, mutta ne ovat vielä toiminnassa. Niitä tulee jokaisen kohdallaan arvostella, mutta ei hyljeksiä. Armolahjoille ei saa rakentaa uskonperustusta, mutta niiden tulee antaa toimia, koska ne on annettu seurakunnan rakentamiseksi. Moni profetoi sielullisia profetioita ja siksi tulee olla tarkkana profetioiden suhteen. Puhdistamattomat ottavat omakseen sellaista, mikä ei heille kuuluu ja siksi on paljon väärää uskoa armolahjoista ja niiden toiminnasta.
        1. Korinttolaiskirje 13
        1 Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, olisin minä vain helisevä vaski tai kilisevä kulkunen.
        2 Ja vaikka minulla olisi profetoimisen lahja ja minä tietäisin kaikki salaisuudet ja kaiken tiedon, ja vaikka minulla olisi kaikki usko, niin että voisin vuoria siirtää, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi.
        3 Ja vaikka minä jakelisin kaiken omaisuuteni köyhäin ravinnoksi, ja vaikka antaisin ruumiini poltettavaksi, mutta minulla ei olisi rakkautta, ei se minua mitään hyödyttäisi.
        4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
        5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
        6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
        7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
        8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
        9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.
        10 Mutta kun tulee se, mikä täydellistä on, katoaa se, mikä on vajavaista.
        11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on.
        12 Sillä nyt me näemme kuin kuvastimessa, arvoituksen tavoin, mutta silloin kasvoista kasvoihin; nyt minä tunnen vajavaisesti, mutta silloin minä olen tunteva täydellisesti, niinkuin minut itsenikin täydellisesti tunnetaan.
        13 Niin pysyvät nyt usko, toivo, rakkaus, nämä kolme; mutta suurin niistä on rakkaus.

        Sinulle "outoa toimintaa"
        Pidä uskostasi kiinni. Olet ymmärtänyt Jumalan sanan ihan oikein. Älä anna heidän riistää sitä sinulta väärillä opeilla.


    • Prof. Pekariko

      Kuka seurakunnassa on sovelias arvostelemaan pofetiat tämän sanan perusteella, että Raamatun Kirjoituksissa sanotaan: Kun yksi profetoi, muut arvostelkoot?

      • Väkisin?

        Hauska kirja tämä Raamattu. Luuk. 16:16. Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeituu sinne väkisin.


      • Elimelech
        Väkisin? kirjoitti:

        Hauska kirja tämä Raamattu. Luuk. 16:16. Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan valtakuntaa, ja jokainen tunkeituu sinne väkisin.

        >>> tunkeituu sinne väkisin.


      • leeviläinen

        Mikähän taho, (raati tai instituutti), lienee sitten se, joka kykenee antamaan todistuksen seurakunnassa siitä, että tietyt henkilöt ovat profetian arvostelemiseen soveliaita sillä perusteella, että ovat itsekin profeettoja?

        Jokainen asiahan täytyy ensin kyetä oikeaksi todistamaan, ennenkuin sitä aletaan käytännössä toteuttamaan..

        Itse ajattelen asiassa, että esim. monien uskovaisten kautta oikeaksi todistettu henkien arvostelemisen armolahjalla armoitettu uskovainen on kelvollinen nimenomaan profetioita arvostelemaan, koska Isä Jumalan Pyhä Henki, joka armolahjan antaa, arvostelee itse hengen, joka profetoimiseen vaikuttaa.


      • Retu3

        Voihan sen noinkin ajatella jos on pelkästään proteettoja koolla.
        Joh1 , 4 jae1. Rakkani älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget,
        Ovatko ne Jumalasta sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        Tarkoitettu kaikille Pyhänhengen omistaville uudestisyntyneille.


      • Retu3
        Retu3 kirjoitti:

        Voihan sen noinkin ajatella jos on pelkästään proteettoja koolla.
        Joh1 , 4 jae1. Rakkani älkää jokaista henkeä uskoko, vaan koetelkaa henget,
        Ovatko ne Jumalasta sillä monta väärää profeettaa on lähtenyt maailmaan.
        Tarkoitettu kaikille Pyhänhengen omistaville uudestisyntyneille.

        Tarkoitin nimimerkkiä Prof. Pekariko. Joka kirjoitti , että proteettoja saa arvostella vain profeetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      81
      3464
    2. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      200
      2012
    3. Ilouutinen! Anniina Valtonen heitti jymy-yllätyksen - Tämä ei jätä kylmäksi!

      Ohhoh, tämäpä ylläri! Anniina Valtonen sai puolisonsa kanssa lapsen viime vuoden lopulla. Lue lisää: https://www.suomi2
      Suomalaiset julkkikset
      26
      1948
    4. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1578
    5. Ootko muuten vieläkään hiffannut

      Että en kuulu sinun maailmaasi? On meissä samaa, ja samaa aaltopituutta oli, mutta tunsin oloni usein hyvin vaivautuneek
      Ikävä
      166
      1415
    6. Miten nyt sanoisin

      tämän sinulle. Oletko mielessäni päivittäin, kysyin itseltäni ja vastaus oli, kyllä olet. Yllätyin, päädyin oudoille tei
      Ikävä
      88
      1415
    7. Susta on tullut

      Ihana nainen. ❤️
      Ikävä
      52
      1119
    8. Mistä vuodesta

      lähtien olet ikävöinyt kaivattuasi?
      Ikävä
      97
      1058
    9. Tämä ei voi jatkua

      Näin. Eilisen jälkeen tulin siihen tulokseen.
      Ikävä
      55
      864
    10. Voitko vain unohtaa

      Minut. En ole sinun arvoisesi
      Ikävä
      59
      850
    Aihe