Olen hämmästynyt.
Pidän itseäni varsin järkevänä tyyppinä, mutta kun seuraan poliittista keskustelua ja kansan ajatuksenvaihtoa, en voi olla kuin ihmettelemättä keskustelun tasoa.
Miksi esimerkiksi fyysikot voivat keskustella fysiikasta järkevästi siitä huolimatta, että keskustelu käydään kansantajuisesti, mutta politiikasta keskusteltaessa kaikki tuntuvat muuttuvan enemmän tai vähemmän idiooteiksi?
Tämä idiotismi tuntuu leviävän vielä yli puolueiden välisten rajojen, eikä sillä ole ilmeisesti mitään tekemistä esimerkiksi yksilön koulutuksen kanssa. Olen itse varsin tuore äänestäjä ja olen lähes pettynyt siitä, että joudun tekemään yhteisiä päätöksiä ja jakamaan aikaani tulevaisuudessa näiden ihmisten kanssa.
Olettaen, että välttämättä haluaisin jäädä Suomeen.
Poliittisen keskustelun taso
äänestäjä-hki
2
97
Vastaukset
- äänestän myöskin
Taitaa kuitenkin olla niin, että näillä keskustelupalstoilla viihtyy parhaiten kilpailevien puolueiden sabotöörit. Nämä itsensä sabötööreiksi alentaneet ihmiset ovat kaiketi riesa myös kannattamalleen puolueelle.
- Sir Liar
Provokaattorien ja poliittisten kolumnistien sekä iltapäivälehtien lisäksi on idiotismin taso luettavissa suoraan välikysymyksistä.
Sitä voi seurata myös eduskunnan televisioiduista "täysistunto"-keskusteluista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä3434342Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.1422438Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575822056- 1421578
- 261117
Hotelli kainuu
Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!421104- 281047
Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan
Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein140999- 77989
Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?
Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!337931