Tänä vuonna on eronnut kirkosta jo yli 20 000 ihmistä. Tasaluku ylittyi eilen. Vain kolmena aiempana vuonna on kirkosta eronneita ollut syyskuun alkuun mennessä enemmän. Koko vuonna kirkosta eronnee yli 40 000 ihmistä.
http://www.eroakirkosta.fi/static/ek-tilastot/
Yli 20 000 eronnut tänä vuonna
7
95
Vastaukset
- down goes kirkko
Vahva mene jatkuu tänäkin vuonna. Minkäänlaista hidastumista ei ole havaittavissa kirkosta eroamisessa. Tämä tahti pitää kirkon puolustuskannalla ja pakottaa kirkon leikkaamaan toimintaansa ja vähentämään helkilökuntaansa. Kun valtio ja kirkko ei suostu erottamaan kirkkoa ja valtiota toisistaan, niin kansa on ottamassa tehtävän omakseen ja laittamassa kirkon siihen marginaaliin johon se kuuluu.
Varsin tavanomainen vuosi näyttää olevan tiedossa. Uutisarvo siitä, että ihmiset käyttäytyvät tavanomaisesti, on nolla tai ehkä jopa negatiivinen.
- suunta on selvä
Hienoa, kun jo tavanomaisena ja normaalina pidetään kirkon prosenttiyksikön väestöosuusmenetystä per vuosi. Todellakin se on normaalia ja tervejärkistä, kun valheella ratsastava ja rahastava ihmistenhuijari lipsuu kohti lopullista irrottamista valtion kyljestä imemästä yhteiskunnan varoja.
- lehdistöön
suunta on selvä kirjoitti:
Hienoa, kun jo tavanomaisena ja normaalina pidetään kirkon prosenttiyksikön väestöosuusmenetystä per vuosi. Todellakin se on normaalia ja tervejärkistä, kun valheella ratsastava ja rahastava ihmistenhuijari lipsuu kohti lopullista irrottamista valtion kyljestä imemästä yhteiskunnan varoja.
lehdetkin voisi uutisoida tästä kehityksestä vähän paremmin. ja ottaisivat tarpeeksi kriittisesti ne kirkon horinat liittyneiden määristä. tohon vielä lisänä otsikot kun paavalin ja kallion srk:t tippuu alle 50% ilman kirkon "niin niin mutta kun me ollaan kivoja ja liittyneitäkin oli ja me tehdään kaikkea hauskaa eikä olla yhtään vanhoillisia ja tasa-arvovastaisia "-puolustuspuheita.
- 8975
Ei tässä tapauksessa ehkä kuitenkaan. Taitaa olla ihan sama mikä alkuvuoden tahti on ollut niin vuoden lopussa nähdään tuhansien eroaalto. Ihan sama minkälaisia ennakkotietoja uutisoidaan, niin eroaalto vuoden loppuun tulee silti.
- kgt687
Loppuvuoteen saadaan vetoapua ainakin eduskunnan tasa-arvoisen avioliittolakialoitteen käsittelystä ja seurakuntavaaleista.
- Peili
Tiedotteen paikka mielestäni. Vuoden aikana ei kohun kohua tai mitään Räsäsen kommentteihin verrattavaa, ja eroamiset jatkuvat tasaisena.
Oikein mukava tendi. Voidaanko puhua kansallisharrastuksesta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten voit manipuloida katsojalukuja?
Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj212217- 651050
- 107960
Nainen sä olet
arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r70903Jos olisin
Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p54885- 43873
Minun on niin vaikeaa uskoa, että
todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.55848Luotathan?
Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na30838KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa
Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.9828Voi kun pian voisi varmuudella sanoa
mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(46779