mitä pitää tehdä jos huutiksessa kohteen voittanut huutaja maksoi kohteen ja lähetin sen mutta ostaja ei hakenut sitä postista ja nyt se on tullut takaisin ja minun pitäisi maksaa paluuposti?
aikaa on kulunut reilusti yli kuukausi, aluksi maksaminen kesti ja postikierroksella paketti meni kolmisen viikkoa. nyt siis tullut takaisin.
eli mitä minun pitää nyt tehdä? voinko yrittää myydä uudelleen vai pitäisikö ottaa yhteyttä ostajaan? vai antaa vaan olla, rahat olen jo saanut. voinko jättää sen postiin?
Huutis ostaja ei hakenut pakettia
28
3138
Vastaukset
- olkaahiljaajahuutaka
Mitä sen huutokaupan säännöissä sanotaan?
Kysy Huuto.netin asakaspalvelusta.
- paskalaitos
soitto maksaa 1,97/min pvm?
Tai sitten kysyy ilmaiseksi heidän foorumillaa jossa on paljon palvelun käyttäjiä
http://www.huuto.net/keskustelu- huumo
Pitääkö tuotakin oikein kysyä, että otanko yhteyden ostajaan?
Jos hän on maksanut tuotteen, tuote on hänen.
Posti haluaa rahansa, käy hakemassa paketti pois. Säilytä kuitit.
Jos tuotteen arvo on enemmän kuin postikulut, tuohan on sinun kannalta helppo, ostaja maksaa molemmat postikulut uudelleen, jos haluaa paketin. - uusi myynti
Hae pois kuten huumo sanoo. Ja myy uudelleen jos ostaja ei kaipaa tavaraa. Elä ainakaan postiin jätä sitä.
- Lersspi
Oikeasti sä joudut palauttamaan ostajalle rahat, se kun ei koskaan ole saanut tavaraansa ja sama palautusoikeus pätee myös yksityisen kaupoissa. Ei kannata alkaa hankalaksi, häviät kuitenkin.
- höh
Ei yksityisten välisessä kaupassa päde kuukauden palautusoikeus.
http://www.laki24.fi/keskustelu.php?id=17831
Eihän siitä tulisi mitään, jos myisit nettiautossa auton ja joku ajaa sillä kuukauden ja palauttaa sitten.
Lisäksi huutokaupoissa ei tietääkseni yleensä päde palautusoikeus myöskään, mutta tästä en ole aivan varma ? - Reesus son of Dog
höh kirjoitti:
Ei yksityisten välisessä kaupassa päde kuukauden palautusoikeus.
http://www.laki24.fi/keskustelu.php?id=17831
Eihän siitä tulisi mitään, jos myisit nettiautossa auton ja joku ajaa sillä kuukauden ja palauttaa sitten.
Lisäksi huutokaupoissa ei tietääkseni yleensä päde palautusoikeus myöskään, mutta tästä en ole aivan varma ?Silti tavara on toimitettava ostajalle. Todennäköisesti tämä on heittänyt vitoset tai on linnassa/sairaalassa ja haluaa kamansa kun herää henkiin tai vapautuu.
- paketsui34
Ei ole hakenut, oma vika, pidä hyvänäs
Reesus son of Dog kirjoitti:
Silti tavara on toimitettava ostajalle. Todennäköisesti tämä on heittänyt vitoset tai on linnassa/sairaalassa ja haluaa kamansa kun herää henkiin tai vapautuu.
Tavara on toteutettu. Asiakas rikkoi kaupan ehtoja, jolloin myyjällä on halutessaan oikeus purkaa kauppa. Ostajalla on tällöin oikeus saada rahan vähennettynä kuluilla. Minä lähettäisin asukkaalle viestin, jossa tiukkaan määräaikaan mennessä ilmoittaisi maksaako ylimääräiset postikulut, jotta saa tuotteen.
- no miten olisi
Hae paketti postista ja säilytä se.
Kun ostaja haluaa sen, maksatat hänelle vielä aiheutuneet ylimääräiset kustannukset. - ---------
Totta mooses ensimmäiseksi pitää ottaa yhteyttä ostajaan, kun kerran ostoksen maksoikin. Saattoi tulla este hakea paketti.
- näinsemenee
Joo, kun kerran ostaja on tavaran maksanut, hän on se tämänhetkinen omistaja. Menettele kuten muunkin toisen omistaman tavaran kanssa, esim. löytötavara ja muu haltuun saatu tavara. Esim jos posti tuo sinulle toiselle tarkoitetun tavaran, miten tulee menetellä? Tai löydät autostasi toiselle henkilölle kuuluvaa tavaraa?
- 3,14
Katsele huuto.netin profiilisi arvosteluja, josko alkaa siellä valittamaan, että ei saanut ostostaan. Siellä voit vastatakin.
- ----_____
http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/tavaran-vika-tai-puute/kaytetyn-tavaran-virhe/
Tuossa jotain (ei tietystikään kaikkea). - ...
Ota yhteyttä ja kysy milloin hän noutaa tuotteen tai laittaa rahan uudelleen postittamista varten.
- Ajattele itse...
Otat yhteyttä ostajaan ja kysyt haluaako tavaran, jos haluaa niin ostaja maksaa tuon paluupostituksen ja uuden postituksen eli kaikki ne ylimääräiset kulut joita koitui siitä että ostaja ei noutanut pakettia ensimmäisellä kerralla. Jos ostaja ei halua tavaraa niin palautat saamasi kauppasumman vähennettynä noilla ylimääräisillä postikuluilla.
Tuohan pitäisi olla ihan selvää jos vähänklin ajattelet asiaa.- antivapunen
Jos tuo ajattelis itse niin se ei kysyisi täällä edes
- mitä mä teen
tuli sellainen mieleen että entä jos en tee mitään olenhan rahan saanut ja jos ostaja joskus kyselee niin en tiedä asiasta mitään?
lähetystunnuksen olen laittanut ostajalle sähköpostissa ja sieltä näkee että palautettu lähettäjälle paketti joten ei kai se minun ongelma ole jos ostaja ei hae pakettia.
tai pitäisikö laittaa sähköpostia ostajalle. entä jos se ei vastaa mutta myöhemmin sitten näkee että olen tietoinen asiasta ja alkaa vaatia pakettiaan takaisin. tai jos haen sen postista pois niin miten kauan minun pitää säilyttää sitä jos ostaja ei vastaa?
ehkä soitan tuntemattomasta numerosta sille niin ei jää tietoa jos ei vastakaan.- xvbnm
Tottakai yrität ottaa yhteyttä, sähköpostilla ja jos ei vastaile niin yritä soittaa. Älä nyt ole noin avuton :)
- mitä mä teen
xvbnm kirjoitti:
Tottakai yrität ottaa yhteyttä, sähköpostilla ja jos ei vastaile niin yritä soittaa. Älä nyt ole noin avuton :)
entä jos ei vastaa sähköpostiin tai soitan niin että numero näkyy ja ei vastaa sitten haen paketin pois ja myyn uudelleen ja tämä joskus kuukausien päästä alkaa kyselemään sitä pakettia?
- hmh...
No, et luo kovin hyvää mainetta itsellesi, jos hävität paketin ja pidät rahat . . .
Haluaako sinun kanssa sen jälkeen kukaan käydä kauppaa ? - hmh...
mitä mä teen kirjoitti:
entä jos ei vastaa sähköpostiin tai soitan niin että numero näkyy ja ei vastaa sitten haen paketin pois ja myyn uudelleen ja tämä joskus kuukausien päästä alkaa kyselemään sitä pakettia?
Ei sinun tarvi soitella, hae paketti ja pistä kaappiin talteen.
Kyllä ostaja soittelee. Jossei ostajaa kohtuullisessa ajassa kuulu, sitten myy tavara toiselle. - sdrfg
mitä mä teen kirjoitti:
Voithan sitten vaikka kuukauden päästä pistää rahat takaisin jos ei ostajasta kuulu yhteydenotoista huolimatta.
- Huuto.net veteraani
Voit jättää sen postiin jolloin se menee aikanaan hävitettäväksi. Paketti on ostajan omaisuutta koska hän on sen jo maksanut, mikäli oma omaisuus ei kiinnosta niin se ei ole sinun ongelma. Itse ottaisin sähköpostitse kyllä yhteyttä ja mainitsisin asiasta, jos hän vielä haluaisi paketin niin maksaisi tietenkin kaikki kulut mitä asiasta koituu, jos ei niin menköön hävitettäväksi.
- tietäjä.
Formatoi kovalevy
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Missä kokoomuksen naiset?
Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa13080Finland is now Petter place
Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.82117Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita
HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.1131739Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä
Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus101066Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.
Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R450982Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa
Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn129966- 35754
- 50697
- 67691
Toivon että kuulut elämääni
Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.30645