Kävin eilen tutustumassa ja koeajamassa kyseisen auton.
Tilat: Hyvät ja toimivat. Varsinkin takajalkatila erinomainen tämän kokoluokan autoon.
Varusteet ja laatuvaikutelma: SX:ssä oli kaikki, mitä tarvitaan, eikä mitään ylimääräistä tingentangelia. Työn jälki siistiä, parempaa kuin omassani (G-Astra).
Ajo: Samantasoinen kuin omani, erinomainen (G-Astra voitti aikoinaan kaikki vertailut.). 1,8 oikein miellyttävä ajossa (omani 2,0).
Summa Summarum: Vahva kandidaatti, kun vaihdan autoa 2 vuoden päästä. Ominaisuuksiin nähden halpa 19.500,- (vastaava Astra yli 4000€ kalliimpi).
Nubira Wagon 1,8 SX
20
4182
Vastaukset
- Nubira
Perheemme on tosi tyytyväinen Nubiraan.
Kaikkien mielipide on, että merkkiä ei vaihdeta,
paitsi tietysti Daewoosta Chevroletiksi...))
Se farmari on todella upea. - Pauli
Kävin tänään koeajamassa 1,8 CDX version farmarista, jollaisen itse asiassa tilasin jo reilu pari viikkoa sitten. Erittäin asiallinen peli! Paljon varusteita ja hyviä ominaisuuksia. Ajamisessa ei mitään erikoista verrattuna nykyiseen 406 farmariin (faceliftiin). Kuljettajan paikalla on hiukan enemmän tilaa kuin 406:ssa. Takatilatkin ehkä hiukan isomman. Ainoastaan tavaratila on hiukan pienempi.
Ainoa erikoisuus Daewoossa oli vaihdekepin kuorma-automainen luonne. Keppi on siis hiukan tahmeahko, kuten monissa eri lehtien koeajoissakin on mainittu. Minua se ei haittaa, kun ajan enimmäkseen maantiellä, jossa ei juurikaan tarvitse vaihteita vaihdella...
Suosittelen kyllä farmari Nubiraa lämpimästi. Toivottavasti se oma uusi Daewooni tulisi jo pian, että näkisin, tuliko ostettua sikaa säkissä, kun en autoa ollut edes nähnyt ennen kaupantekoa. :)- Koeajaja
on luonnossa parempi kuin kuvissa, siis farmarin. Nubiran farmari on harvinaisen tasapainoisen ja linjakkaan näköinen.
- Pauli
Nyt on sitten auto saatu ja kymmenisen kilometriä takana. :) Omassa autossani vaihteisto pelaa paljon kevyemmin ja täsmällisemmin kuin koeajoautossa. Kaikki muu tuntuu positiiviselta mutta jostain syystä autossa ei olekaan sähköisesti taittuvia peilejä, kuten koeajoautossa... :( Myyjäkin ihmetteli asiaa ja lupasi selvittää, missä mättää. Onneksi se ei hirveästi minua häiritse ainakaan toistaiseksi.
Autossani on talvirenkaat alla. Niillä ajo on selvästi Lagunamaista, ylipehmeää. Johtuu ilmeisesti korkeista ja soukista renkaista. Kaipa siihen tottuu ajan myötä... Rengasmelu on kohtuullinen. Plussana kesärenkaat mahtuivat hyvin takatilaan niin kuin farmarissa kuuluukin...
Kirjoittelen ehkä myöhemmin lisää kokemuksia... - Kristo
Pauli kirjoitti:
Nyt on sitten auto saatu ja kymmenisen kilometriä takana. :) Omassa autossani vaihteisto pelaa paljon kevyemmin ja täsmällisemmin kuin koeajoautossa. Kaikki muu tuntuu positiiviselta mutta jostain syystä autossa ei olekaan sähköisesti taittuvia peilejä, kuten koeajoautossa... :( Myyjäkin ihmetteli asiaa ja lupasi selvittää, missä mättää. Onneksi se ei hirveästi minua häiritse ainakaan toistaiseksi.
Autossani on talvirenkaat alla. Niillä ajo on selvästi Lagunamaista, ylipehmeää. Johtuu ilmeisesti korkeista ja soukista renkaista. Kaipa siihen tottuu ajan myötä... Rengasmelu on kohtuullinen. Plussana kesärenkaat mahtuivat hyvin takatilaan niin kuin farmarissa kuuluukin...
Kirjoittelen ehkä myöhemmin lisää kokemuksia...Hienoa, että sait kunnon auton allesi. Uskon myös, että olet siihen tyytyväinen jatkossakin.
Minä ajelen toisella korealaismerkillä ja olen siihen erittäin tyytyväinen. Tätä edellinenkin oli samasta maasta.
On levollinen olo kun tietää omistavansa laatupelin, jolla uskaltaa lähteä vaikka pidemmällekin matkalle.
Kun on paljon kokenut, montaa merkkiä omistanut ja näiden ylläpidon omasta pussistaan maksanut niin kyllä sitä jo osaa arvostaa myös luotettavuutta, josta reilu takuukin jo kertoo paljon. Edelleen on myynnissä autoja, joiden takuu on vain yksi vuosi tai EU:n pakotteesta kaksi vuotta. Ja jotkut niitäkin erehtyy ostamaan. Palstoilta voimme sitten lukea esimerkiksi vetoakseleista, jotka kestää muutaman kymmenentuhatta kilometriä - ja takuu ummessa! Tai pyörän laakereista! Voi ressukoita! - Nubira 1.6
Pauli kirjoitti:
Nyt on sitten auto saatu ja kymmenisen kilometriä takana. :) Omassa autossani vaihteisto pelaa paljon kevyemmin ja täsmällisemmin kuin koeajoautossa. Kaikki muu tuntuu positiiviselta mutta jostain syystä autossa ei olekaan sähköisesti taittuvia peilejä, kuten koeajoautossa... :( Myyjäkin ihmetteli asiaa ja lupasi selvittää, missä mättää. Onneksi se ei hirveästi minua häiritse ainakaan toistaiseksi.
Autossani on talvirenkaat alla. Niillä ajo on selvästi Lagunamaista, ylipehmeää. Johtuu ilmeisesti korkeista ja soukista renkaista. Kaipa siihen tottuu ajan myötä... Rengasmelu on kohtuullinen. Plussana kesärenkaat mahtuivat hyvin takatilaan niin kuin farmarissa kuuluukin...
Kirjoittelen ehkä myöhemmin lisää kokemuksia...Ostit todella hienon ja ennen kaikkea hyvän auton.
Laitahan tänne sitten mielipiteitäsi autostasi kilometrien karttuessa. - Pauli
Pauli kirjoitti:
Nyt on sitten auto saatu ja kymmenisen kilometriä takana. :) Omassa autossani vaihteisto pelaa paljon kevyemmin ja täsmällisemmin kuin koeajoautossa. Kaikki muu tuntuu positiiviselta mutta jostain syystä autossa ei olekaan sähköisesti taittuvia peilejä, kuten koeajoautossa... :( Myyjäkin ihmetteli asiaa ja lupasi selvittää, missä mättää. Onneksi se ei hirveästi minua häiritse ainakaan toistaiseksi.
Autossani on talvirenkaat alla. Niillä ajo on selvästi Lagunamaista, ylipehmeää. Johtuu ilmeisesti korkeista ja soukista renkaista. Kaipa siihen tottuu ajan myötä... Rengasmelu on kohtuullinen. Plussana kesärenkaat mahtuivat hyvin takatilaan niin kuin farmarissa kuuluukin...
Kirjoittelen ehkä myöhemmin lisää kokemuksia...Nyt on noin 500km takana. Tässä huomioita:
Maavara on melkoinen. Auto näyttää lähinnä maasturilta. Myös näkyvyys on sen myötä hyvä.
Alusta on mukavan pehmeä. Sopii herkälle vatsalleni :)
Sadetunnistin toimii hienosti
Ajoasento parempi kuin entisessä autossani (406 -99)
Takalaatikon reunoilla ja pohjan alla varapyöräkotelossa on paljon pienten tavaroiden säilytystilaa
Penkinlämmittimet tuntuvat tehokkailta
Automaatti-ilmastointi tuntuu mukavalta
Tyttöystävä kehui, että on parempi ajaa kuin Pösöä :)
- Talvirenkailla aika uraherkkä => auto "seilaa". Kuitenkaan rattia ei pahemmin joudu kääntelemään.
- Joissain tilanteissa vähän turhankin löysä alusta; Kallistukset ovat suuremmat kuin Pösössä
- Pitkällä kuljettajalla vaikeuksia nähdä vasemmalle suuren taustapeilin ja suuren oikean etupilarin takia.
- Vararengaskotelo kumisee jotenkin ajossa. Ääni nähtävästi alkaa kaikua kotelossa aiheuttaen hassun äänen. Täytyy tänään hakea jotain eristemattoa ja laittaa joihinkin kohtiin varapyöräkoteloa.
/- Nahkapenkit ovat liukkaat. Helppo mennä sisälle ja ulos mutta hankala pysyä penkillä kurveissa. :)
Peilien sähköinen kääntö onkin lisävaruste vaikka niitä muutamiin autoihin onkin tullut puolivahingossa, kuten esittelyautoon. Saa nähdä, saanko tingattua jotain, kun menen hakemaan muutamia varusteita jälkikäteen, kun koukku joskus asennetaan...
Että tällaista tähän mennessä... - Nubira 1.6
Pauli kirjoitti:
Nyt on noin 500km takana. Tässä huomioita:
Maavara on melkoinen. Auto näyttää lähinnä maasturilta. Myös näkyvyys on sen myötä hyvä.
Alusta on mukavan pehmeä. Sopii herkälle vatsalleni :)
Sadetunnistin toimii hienosti
Ajoasento parempi kuin entisessä autossani (406 -99)
Takalaatikon reunoilla ja pohjan alla varapyöräkotelossa on paljon pienten tavaroiden säilytystilaa
Penkinlämmittimet tuntuvat tehokkailta
Automaatti-ilmastointi tuntuu mukavalta
Tyttöystävä kehui, että on parempi ajaa kuin Pösöä :)
- Talvirenkailla aika uraherkkä => auto "seilaa". Kuitenkaan rattia ei pahemmin joudu kääntelemään.
- Joissain tilanteissa vähän turhankin löysä alusta; Kallistukset ovat suuremmat kuin Pösössä
- Pitkällä kuljettajalla vaikeuksia nähdä vasemmalle suuren taustapeilin ja suuren oikean etupilarin takia.
- Vararengaskotelo kumisee jotenkin ajossa. Ääni nähtävästi alkaa kaikua kotelossa aiheuttaen hassun äänen. Täytyy tänään hakea jotain eristemattoa ja laittaa joihinkin kohtiin varapyöräkoteloa.
/- Nahkapenkit ovat liukkaat. Helppo mennä sisälle ja ulos mutta hankala pysyä penkillä kurveissa. :)
Peilien sähköinen kääntö onkin lisävaruste vaikka niitä muutamiin autoihin onkin tullut puolivahingossa, kuten esittelyautoon. Saa nähdä, saanko tingattua jotain, kun menen hakemaan muutamia varusteita jälkikäteen, kun koukku joskus asennetaan...
Että tällaista tähän mennessä...Penkit muuttuu ajan mittaan hyväksi, koska liukkaus häipyy kun niitä on jonkin aikaa käytetty.
- -ah-
Pauli kirjoitti:
Nyt on noin 500km takana. Tässä huomioita:
Maavara on melkoinen. Auto näyttää lähinnä maasturilta. Myös näkyvyys on sen myötä hyvä.
Alusta on mukavan pehmeä. Sopii herkälle vatsalleni :)
Sadetunnistin toimii hienosti
Ajoasento parempi kuin entisessä autossani (406 -99)
Takalaatikon reunoilla ja pohjan alla varapyöräkotelossa on paljon pienten tavaroiden säilytystilaa
Penkinlämmittimet tuntuvat tehokkailta
Automaatti-ilmastointi tuntuu mukavalta
Tyttöystävä kehui, että on parempi ajaa kuin Pösöä :)
- Talvirenkailla aika uraherkkä => auto "seilaa". Kuitenkaan rattia ei pahemmin joudu kääntelemään.
- Joissain tilanteissa vähän turhankin löysä alusta; Kallistukset ovat suuremmat kuin Pösössä
- Pitkällä kuljettajalla vaikeuksia nähdä vasemmalle suuren taustapeilin ja suuren oikean etupilarin takia.
- Vararengaskotelo kumisee jotenkin ajossa. Ääni nähtävästi alkaa kaikua kotelossa aiheuttaen hassun äänen. Täytyy tänään hakea jotain eristemattoa ja laittaa joihinkin kohtiin varapyöräkoteloa.
/- Nahkapenkit ovat liukkaat. Helppo mennä sisälle ja ulos mutta hankala pysyä penkillä kurveissa. :)
Peilien sähköinen kääntö onkin lisävaruste vaikka niitä muutamiin autoihin onkin tullut puolivahingossa, kuten esittelyautoon. Saa nähdä, saanko tingattua jotain, kun menen hakemaan muutamia varusteita jälkikäteen, kun koukku joskus asennetaan...
Että tällaista tähän mennessä...Onkohan Wagonissa erilainen jousitus kuin sedanissa? Itselläni on Nubira Sedan 1.8 CDX ja sen alusta on kyllä kaikkea muuta kuin pehmeä. Etenkin kaupunkinopeuksilla kuopat ja kaivonkannet tuntuvat takapuolessa, alusta on pintakova. Mutkissa toimii kyllä hyvin (ei kallistele liikaa), kuten myös maantiellä (vakaata menoa, ei vello).
Autossani muuten on sähköpeilit eivätkä olleet lisävarusteita. - Pauli
-ah- kirjoitti:
Onkohan Wagonissa erilainen jousitus kuin sedanissa? Itselläni on Nubira Sedan 1.8 CDX ja sen alusta on kyllä kaikkea muuta kuin pehmeä. Etenkin kaupunkinopeuksilla kuopat ja kaivonkannet tuntuvat takapuolessa, alusta on pintakova. Mutkissa toimii kyllä hyvin (ei kallistele liikaa), kuten myös maantiellä (vakaata menoa, ei vello).
Autossani muuten on sähköpeilit eivätkä olleet lisävarusteita.Muistelisin jostain kuulleeni, että jousitusta olisi hiukan muutettu sedanista. Olen aikoinaan koeajanut sedanin mutta en muista, oliko se erilainen kuin farmarissa. Omassa autossani tosiaan tuo jousitus on mukavan pehmeä ja isotkin kuopat se tuntuu nielevän paremmin kuin Peugeot 406 farmari, joka minulla ennen oli.
Sähkösäätöiset peilit tosiaan ovat vakiovaruste. Tarkoitin aiemmassa viestissäni ominaisuutta, jolla peilit saa sähköisesti käännettyä korin suuntaisiksi nappia painamalla. Tämä ominaisuus oli koeajoautossa mutta omaani sitä ei tullut. On kuulemma lisävaruste vaikka koeajoauton piti olla vakiovarustein. :( - Combi
-ah- kirjoitti:
Onkohan Wagonissa erilainen jousitus kuin sedanissa? Itselläni on Nubira Sedan 1.8 CDX ja sen alusta on kyllä kaikkea muuta kuin pehmeä. Etenkin kaupunkinopeuksilla kuopat ja kaivonkannet tuntuvat takapuolessa, alusta on pintakova. Mutkissa toimii kyllä hyvin (ei kallistele liikaa), kuten myös maantiellä (vakaata menoa, ei vello).
Autossani muuten on sähköpeilit eivätkä olleet lisävarusteita.Jostakin autolehdestä luin, että Wagonin jousitusta olisi pehmennetty. Siinä kehuttiin, että muutenkin ajotuntumaa olisi parannettu vaikka ei se huono ole sedanissakaan. Se jousituksen pintakovuus juuri olisi saatu poistettua Wagonista.
- yksi juttu
Pauli kirjoitti:
Nyt on noin 500km takana. Tässä huomioita:
Maavara on melkoinen. Auto näyttää lähinnä maasturilta. Myös näkyvyys on sen myötä hyvä.
Alusta on mukavan pehmeä. Sopii herkälle vatsalleni :)
Sadetunnistin toimii hienosti
Ajoasento parempi kuin entisessä autossani (406 -99)
Takalaatikon reunoilla ja pohjan alla varapyöräkotelossa on paljon pienten tavaroiden säilytystilaa
Penkinlämmittimet tuntuvat tehokkailta
Automaatti-ilmastointi tuntuu mukavalta
Tyttöystävä kehui, että on parempi ajaa kuin Pösöä :)
- Talvirenkailla aika uraherkkä => auto "seilaa". Kuitenkaan rattia ei pahemmin joudu kääntelemään.
- Joissain tilanteissa vähän turhankin löysä alusta; Kallistukset ovat suuremmat kuin Pösössä
- Pitkällä kuljettajalla vaikeuksia nähdä vasemmalle suuren taustapeilin ja suuren oikean etupilarin takia.
- Vararengaskotelo kumisee jotenkin ajossa. Ääni nähtävästi alkaa kaikua kotelossa aiheuttaen hassun äänen. Täytyy tänään hakea jotain eristemattoa ja laittaa joihinkin kohtiin varapyöräkoteloa.
/- Nahkapenkit ovat liukkaat. Helppo mennä sisälle ja ulos mutta hankala pysyä penkillä kurveissa. :)
Peilien sähköinen kääntö onkin lisävaruste vaikka niitä muutamiin autoihin onkin tullut puolivahingossa, kuten esittelyautoon. Saa nähdä, saanko tingattua jotain, kun menen hakemaan muutamia varusteita jälkikäteen, kun koukku joskus asennetaan...
Että tällaista tähän mennessä..."Vararengaskotelo kumisee jotenkin ajossa."
Katso, onko kotelon alle huomattu laittaa massaa. Kuulemma daivoot on huonosti massattu. - -ah-
Pauli kirjoitti:
Muistelisin jostain kuulleeni, että jousitusta olisi hiukan muutettu sedanista. Olen aikoinaan koeajanut sedanin mutta en muista, oliko se erilainen kuin farmarissa. Omassa autossani tosiaan tuo jousitus on mukavan pehmeä ja isotkin kuopat se tuntuu nielevän paremmin kuin Peugeot 406 farmari, joka minulla ennen oli.
Sähkösäätöiset peilit tosiaan ovat vakiovaruste. Tarkoitin aiemmassa viestissäni ominaisuutta, jolla peilit saa sähköisesti käännettyä korin suuntaisiksi nappia painamalla. Tämä ominaisuus oli koeajoautossa mutta omaani sitä ei tullut. On kuulemma lisävaruste vaikka koeajoauton piti olla vakiovarustein. :(Jep, ilmeisesti kyse on mallien erilaisista jousituksista. Yleensähän farmari-mallien alusta eroaa ainakin takajousituksen osalta muista malleista. Kuten sanottua, sedanin jousitus on hyvä maantiellä ja mutkapätkillä, kaupungissa vain turhan kova. Eipä tuo kovuus juurikaan haittaa kun ajan 90%:sti maantiellä.
Ymmärsin tuon sähköpeili jutus hieman väärin, ei peilit minullakaan sähköisesti koria vasten käänny. - -ah-
-ah- kirjoitti:
Jep, ilmeisesti kyse on mallien erilaisista jousituksista. Yleensähän farmari-mallien alusta eroaa ainakin takajousituksen osalta muista malleista. Kuten sanottua, sedanin jousitus on hyvä maantiellä ja mutkapätkillä, kaupungissa vain turhan kova. Eipä tuo kovuus juurikaan haittaa kun ajan 90%:sti maantiellä.
Ymmärsin tuon sähköpeili jutus hieman väärin, ei peilit minullakaan sähköisesti koria vasten käänny.Tuli tuossa mieleen että onkohan eri malleissa myös erilainen maavara? Sanoit aikaisemmassa viestissä auton maavaran olevan poikkeuksellisen iso. Oma Nubirassa on aivan normaali eikä näytä traktorilta ;).
- Pauli
-ah- kirjoitti:
Tuli tuossa mieleen että onkohan eri malleissa myös erilainen maavara? Sanoit aikaisemmassa viestissä auton maavaran olevan poikkeuksellisen iso. Oma Nubirassa on aivan normaali eikä näytä traktorilta ;).
Ainakin mun farmarimalli on selvästi korkeampi kuin mikään muu tavallinen henkilöauto, joka autoni vieressä on ollut. Puskurit ovat esim. Peugeot 406:een verrattuna varmaan 10-15cm korkeammalla ja maavaraakin on monta senttiä enemmän. Ensimmäisen kerran, kun kotoa autollani lähdin oli hieman huvittavaakin vertailla omaa autoani naapurien autoihin (Escort farmari ~98 ja Vectra sedan ~98). Oma autoni näytti ihan maastoautolta. :)
Mutta tosiaan mulle tuo korkeus on vain plussaa. 406:n puskuri otti reilun kahden vuoden aikana ainakin 3-4 kertaa maahan kiinni (siis ihan kaupunkiajossa). Ajelen myös välillä maaseudun vähän huonommilla teillä, joten korkeudesta ei ole haittaa.
Nubira Sedania ja Lacettiakin olen ajanut ja mielestäni nekin tuntuivat aika korkeilta mutta ei ehkä yhtä korkeilta kuin farmari. Ehkä jousituksen korkeudessa on siis ero farmarin ja sedanin sekä viistoperän välillä... - -ah-
Pauli kirjoitti:
Ainakin mun farmarimalli on selvästi korkeampi kuin mikään muu tavallinen henkilöauto, joka autoni vieressä on ollut. Puskurit ovat esim. Peugeot 406:een verrattuna varmaan 10-15cm korkeammalla ja maavaraakin on monta senttiä enemmän. Ensimmäisen kerran, kun kotoa autollani lähdin oli hieman huvittavaakin vertailla omaa autoani naapurien autoihin (Escort farmari ~98 ja Vectra sedan ~98). Oma autoni näytti ihan maastoautolta. :)
Mutta tosiaan mulle tuo korkeus on vain plussaa. 406:n puskuri otti reilun kahden vuoden aikana ainakin 3-4 kertaa maahan kiinni (siis ihan kaupunkiajossa). Ajelen myös välillä maaseudun vähän huonommilla teillä, joten korkeudesta ei ole haittaa.
Nubira Sedania ja Lacettiakin olen ajanut ja mielestäni nekin tuntuivat aika korkeilta mutta ei ehkä yhtä korkeilta kuin farmari. Ehkä jousituksen korkeudessa on siis ero farmarin ja sedanin sekä viistoperän välillä...Ilmeisesti farmari on sitten todellakin korkeampi kuin muut mallit. Oma Nubita on aivan tavallisen korkuinen ja esim. edellinen autoni Mazda 626 Wagon (vm. -99) oli korkeampi, maavara suunnilleen samaa luokkaa. Nykyisinhän autot tuppaavat olemaan korkeampia kuin ennen kiitos tila-auto trendin.
Keulasta Nubira kyllä helposti näyttää korkealta koska etupuskuri nousee ylös mitä edemmäksi mennään. Monissa autoissahan on nykyään varsin matalat puskurit. - Nubira 1.6
Pauli kirjoitti:
Ainakin mun farmarimalli on selvästi korkeampi kuin mikään muu tavallinen henkilöauto, joka autoni vieressä on ollut. Puskurit ovat esim. Peugeot 406:een verrattuna varmaan 10-15cm korkeammalla ja maavaraakin on monta senttiä enemmän. Ensimmäisen kerran, kun kotoa autollani lähdin oli hieman huvittavaakin vertailla omaa autoani naapurien autoihin (Escort farmari ~98 ja Vectra sedan ~98). Oma autoni näytti ihan maastoautolta. :)
Mutta tosiaan mulle tuo korkeus on vain plussaa. 406:n puskuri otti reilun kahden vuoden aikana ainakin 3-4 kertaa maahan kiinni (siis ihan kaupunkiajossa). Ajelen myös välillä maaseudun vähän huonommilla teillä, joten korkeudesta ei ole haittaa.
Nubira Sedania ja Lacettiakin olen ajanut ja mielestäni nekin tuntuivat aika korkeilta mutta ei ehkä yhtä korkeilta kuin farmari. Ehkä jousituksen korkeudessa on siis ero farmarin ja sedanin sekä viistoperän välillä...Kunnon maavarahan on tosi hyvä juttu. Ei riko puskureita, eikä alustaa aurauspolanteisiin, eikä jääkökköihin kun on kunnollinen maavara. Farmarissa se taitaa olla vieläkin korkeampi. Järkevästi suunniteltu mielestäni. Ei ne tiet ole ainakaan talvi-, eikä routa-aikoihin niin kovin tasaiset ainakaan maaseutujen mökki-,ja pikkuteillä.
- Pauli
Pauli kirjoitti:
Nyt on noin 500km takana. Tässä huomioita:
Maavara on melkoinen. Auto näyttää lähinnä maasturilta. Myös näkyvyys on sen myötä hyvä.
Alusta on mukavan pehmeä. Sopii herkälle vatsalleni :)
Sadetunnistin toimii hienosti
Ajoasento parempi kuin entisessä autossani (406 -99)
Takalaatikon reunoilla ja pohjan alla varapyöräkotelossa on paljon pienten tavaroiden säilytystilaa
Penkinlämmittimet tuntuvat tehokkailta
Automaatti-ilmastointi tuntuu mukavalta
Tyttöystävä kehui, että on parempi ajaa kuin Pösöä :)
- Talvirenkailla aika uraherkkä => auto "seilaa". Kuitenkaan rattia ei pahemmin joudu kääntelemään.
- Joissain tilanteissa vähän turhankin löysä alusta; Kallistukset ovat suuremmat kuin Pösössä
- Pitkällä kuljettajalla vaikeuksia nähdä vasemmalle suuren taustapeilin ja suuren oikean etupilarin takia.
- Vararengaskotelo kumisee jotenkin ajossa. Ääni nähtävästi alkaa kaikua kotelossa aiheuttaen hassun äänen. Täytyy tänään hakea jotain eristemattoa ja laittaa joihinkin kohtiin varapyöräkoteloa.
/- Nahkapenkit ovat liukkaat. Helppo mennä sisälle ja ulos mutta hankala pysyä penkillä kurveissa. :)
Peilien sähköinen kääntö onkin lisävaruste vaikka niitä muutamiin autoihin onkin tullut puolivahingossa, kuten esittelyautoon. Saa nähdä, saanko tingattua jotain, kun menen hakemaan muutamia varusteita jälkikäteen, kun koukku joskus asennetaan...
Että tällaista tähän mennessä...Nyt on sitten ensimmäinen tankkaus tehty reilun 600km:n ajon jälkeen. Kulutus oli 7,9l/100km, mikä on noin 4dl enemmän kuin Peugeot 406 1.8:lla. Miksiköhän kulutus on noin suuri? Suurin osa ajosta oli maantieajoa. Mitä kulutus on ollut muilla Daewoon omistajilla, joilla on autossaan tuo 1.8 kone? Laskeeko kulutus ajan myötä?
- -ah-
Pauli kirjoitti:
Nyt on sitten ensimmäinen tankkaus tehty reilun 600km:n ajon jälkeen. Kulutus oli 7,9l/100km, mikä on noin 4dl enemmän kuin Peugeot 406 1.8:lla. Miksiköhän kulutus on noin suuri? Suurin osa ajosta oli maantieajoa. Mitä kulutus on ollut muilla Daewoon omistajilla, joilla on autossaan tuo 1.8 kone? Laskeeko kulutus ajan myötä?
Sedanissa menee myös maantieajossa reilut 7 litraa, tarkalleen noin 7.5l/100km. Aika samaa luokkaa kuin edellisessä 2 litraisessa autossa, niin on tosin kulku puolikin.
Pidätkö muuten automaatti-ilmastointia päällä? Ainakin minulla se näin syksyllä pitää ilmastointi laitetta lähes koko päällä. Saattaa lisätä kulutusta jopa yli puoli litraa. - Pauli
-ah- kirjoitti:
Sedanissa menee myös maantieajossa reilut 7 litraa, tarkalleen noin 7.5l/100km. Aika samaa luokkaa kuin edellisessä 2 litraisessa autossa, niin on tosin kulku puolikin.
Pidätkö muuten automaatti-ilmastointia päällä? Ainakin minulla se näin syksyllä pitää ilmastointi laitetta lähes koko päällä. Saattaa lisätä kulutusta jopa yli puoli litraa.Automaatti on päällä suurimman osan aikaa. Se ei kuitenkaan ole tähän mennessä pitänyt ilmastointia kuin hetkittäin päällä, joten sen vaikutus kulutukseen lienee lähes olematon...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1384128- 892019
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151961Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi581588Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541452Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1341417VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu1001328- 741226
- 981141
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1181070