Pihassa siis yli 50 vuotta vanha pihlaja joka kaadettiin pois pihaa varjostamasta. Nyt paikalla valtava kanto. Kaivettiin maat pois kannon ympäriltä ja juuret katkottiin (oli muuten ihan reittä vahvoja juuria kun itse puukin oli noin 20m korkea)muttta kanto ei hievahda mihinkään. Onko pihlajalla siis suoraan maahan alaspäin menevä pääjuuri noiden lähellä pintaa olevien juurien lisäksi?
pihlajan juuret
3
10520
Vastaukset
- kannonkaivaja
Minun käsittääkseni pihlajalla ei ole tuota pääjuurta vaan useampi paksu, maanpinnan suuntaisesti menevä juuri. Toki myös muutama alaspäin meneväkin juuri on mutta suurin osa maanpinnan mukaisesti meneviä
- huijaa...
Piirrä vanha aarrekartta, lapset kaivaa kannon pois aarteen päältä.
- jajuuretmukaan
Tossa vähän pihlajasta http://www.helsinki.fi/metsatieteet/arboretum/puulajit/sorbus_aucuparia.html eli pääjuuri voi hyvinkin olla olemassa vaikkakin sivusuuntaiset juuret ovatkin pihlajalle ominaiset - sen huomaa kesän kuivien jaksojen kautta - pihlaja on ensimmäinen puu, joka käpristelee lehtensä kuivuuden takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2624606Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1323003Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit432786Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?761761Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te1061614Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281493- 581351
- 941253
- 471129
Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2121128