Loimaa taitaa olla ihan kamala paikka

2525252525

Olen tullut käsitykseen, että Loimaa on kamala paikka asua.
Tuttavani muutti Loimaalle ja siitä lähtien hänen asiansa ovat
menneet aivan päälaelleen.
Ennen luulin, että Loimaa on vain muuten harmaa ja masentava nimensäkin perusteella.
Ei taida asiat olla kunnossa Loimaalla.

24

991

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enene

Loimaa on ihan tavallinen pikkukaupunki hyvine ja huonoine puolineen. Kuten niin monessa muussakin asiassa kannattaa katsoa peiliin, jos hakee ongelmien alkujuurta.

• 666Devil666

Onhan se varmaan niille jotka ovat syntyneet Loimaalle tai jotka ovat saanet Loimaalta töitä. Nuorisotyöttömyys huipussaan, paikalleen jämähtänyt kaupunki joka keskittää kaikki palvelunsa keskustaan jo toimivista paikoista. Huumeita saa joka nurkalta pahimpaan ahdistukseen. Mene hyvä ihminen katsomaan ulos kävele vaikka Hulmille ja katso ympärillesi, näet juoppoja, narkkareita ja onnettomia lapsiperheitä jatka matkaasi Nurmenpolulle. Näet niitä samoja asioita. Kävele torin poikki, siellä ammattilaiset koittaa selvitä jälleen yhdestä päivästä. Juttele matkallasi jonkun nuoren kanssa. Kysy hänen mielipidettään. Ongelmien alkujuuri on se, että jossain vaiheessa elämää on tullut joku kriisi johon ei ole ollut apua saatavilla. Se, että sinun mielestä Loimaa on tavallinen kaupunki omine ongelmineen ei poista sitä tosiasiaa, että se voisi olla parempikin kaupunki. Tukemalla näitä heikompi osaisia ja antamalla heille mahdollisuuden, kaupunki voisi olla parempi. Mitä tekee kaupungin hallitus? Myy nämä heikompiosaiset orjiksi, koska he ovat vaarassa syrjäytyä. Aina ei pelkkä peiliin katsominen auta, jonkun tarvis joskus tehdä jotain. Heitän sinulle haasteen, katso peiliin ja totea: Asenteessani on vikaa jos tykkään osoittaa sormella toisia ihmisiä ja sanoa: Itse olet ansainnut paskan elämän Loimaalla, varsinkaan kysymättä ja tietämättä mikä on ollut ongelma. Aika moni tuttuni Loimaalla on ollut koulukiusattu tai vanhemmat eronneet. Moni on yksinhuoltajan lapsia, joutunut elämään ilman äitiä tai isää. Itseänikin kiusattiin ammattikoulussa ja kun ilmoitin tästä Rehtorille hän vain totesi ei meillä Loimaalla kiusata. Asia jäi siihen. Notta älähän lyö ennenkuin tiedät minkä takia lyöt. Ja jos väität, että kiusattu ansaitsee kiusaamisensa olet läpimätä :D

• oioioi

Juu, asia on juurikin noin.

• kerro sitten

Mistä tuttava muutti ja missä itse asut. arvioidaan sitten niitä paikkoja. Ei ole kyllä minun asiat menneet ihan persiilleen vaikka olen täällä 50 v asunut. Ja mitä vikaa on nimessä, vaikea tuosta mitään kummaa on vääntää.

• poiuytr

Kerro sitten -nimimerkki: hyvä kysymys. Samaa tietoa jäin kaipailemaan itsekin.

• poikia

Löytyykö kanttia vastata?

• eihän sitä
        poikia kirjoitti:

Löytyykö kanttia vastata?

Ikinä ei tuollaisilla pashanhuutajilla ole mitään totuutta asiassa. Ja itsekin ovat varmaan jostain ihan peräreiästä, peräkamarinpoikia, jotka ei ole naapurikylää kauempana olleet.

• Loimaajussi

Onhan Loimaa vähän pysähtynyt paikka, koska nuoria perheenperustamisikäisiä naisia on liian vähän jotta miehetkin olisi onnellisia ja ihmiset jaksaisi viedä paikkakunnan kehitystä eteenpäin.

• onkojomyöhäistä

No voisi se huonomminkin olla. Hallitus nyt keskittää minkä kerkeää.

• 5252525252

Asiat ei ole kunnossa koko maailmassa, mut ei loimaalla sen huonommin kuin muuallakaan. Ja tosiaan mitä harmaata ja masentavaa on sanassa loimaa????

• ajatteluajattelu

Loimaa on vähän niinkuin loismaa eli maa missä on loisia, siksi vaikuttaa masentavalta. Mutta ei kait nimi paikkaa pahenna.

• nimetön

Nimi taitaa tulla loivasta maasta tai Loimijoesta, jonka alkuperästä minulla ei ole tietoa.

• Pirkko P.

Harvoin paikkaunta saa nimensä joesta, useimmiten päinvastoin. Loimaa kirjoitettiin alunperin muotoon Loima, eli kyseessä on luultavasti sama -ma, -mä-pääte kuin esim. nimissä Elimä, Sysmä, Naharma, Auerma jne.

• muualta muuttanut

jos ei perusloimaalainen. vaikea tulla hyväksytyksi

• Oi Rakas kotipaikka

Ole kepulainen, liitys Lionseihin, toriparlamenttiin, käy kirkossa ja osallistu seurakunnan toimintaan, liity S ja K -etupiiriin, ja käyt Hurrikaakien ja Biisoneittein otteluissa ja pidä liinaa kaulassa ja ehkä vielä jonkin luottopoliitikon kaveriksi liittyminen takaa viihtymisen Loimaalla. Tervetuoloa loimaan kirkkokuoroon ja kähmintään. Kaverisuhteet ovat erittäin tärkeitä.
      Loimaalta ei puutu mitään, mitä ilman ei voisi elää!

• Tervetuloa

Loimaa on ihana paikka asua jos sinulla on rahaa, suhteita, oikea suku. Olet kaunis, nuori ja urheilet. Osaat hankkia oikeita kontakteja (siis korruptoitua) ja liityt kaikkiin mahdollisiin harrastuksiin ja osaat esiintyä ja twiittailla ja liittyä facebookiin.
        Suhteet ja suhteet ratkaisee kaiken.
        Paikka on turvallinen ja sopivan matkan päässä tapahtumista ja asukkaissa ei ole mitään vikaa.
        Siis sitä sama mitä on jokaisessa pienessä käpykylässä tarjolla.

• tiedä häntä
        Tervetuloa kirjoitti:

Loimaa on ihana paikka asua jos sinulla on rahaa, suhteita, oikea suku. Olet kaunis, nuori ja urheilet. Osaat hankkia oikeita kontakteja (siis korruptoitua) ja liityt kaikkiin mahdollisiin harrastuksiin ja osaat esiintyä ja twiittailla ja liittyä facebookiin.
        Suhteet ja suhteet ratkaisee kaiken.
        Paikka on turvallinen ja sopivan matkan päässä tapahtumista ja asukkaissa ei ole mitään vikaa.
        Siis sitä sama mitä on jokaisessa pienessä käpykylässä tarjolla.

No minulla ei ole rahaa, ainakaan paljoa, riittävästi yleensä normaalielämiseen, suhteet on hyvin vähissä ja suku on kyllä vanhaa, mutta ei kuuluisaa tai vaikutusvaltaista. Kontaktit eli korruptio on nollissa, harrasteet vähissä ja twiitata en osaa(en ole liittynyt), facessa olen, miten se sitten tähän aiheeseen liittyykään?

Suhteilla en edelleenkään voi kehua omalta osaltani, ketään isokenkäisiä en käytännössä tunne, toki nimiä ja naamoja on tuttuja.

Paikka on tosiaan aika turvallinen ja asukkaissa ei ole normaalia enempää vikaa yleensä ottaen. Eli käpykylä tai ei, näitä Suomesta löytyy pilvin pimein.

Lopputuloksena en tiedä, onko se ihana paikka, mutta ihan OK, ei ole tarvinnut pois lähteä.

• 10moon

Mulla ei oo kuin hyviä kokemuksia Loimaasta. Olen Helsingistä, mutta möksä Loimaalla. Loimaa on rauhallinen ja kaunis paikka jonne on ihana tulla rentoutumaan luonnon keskelle. Naapuritkin siellä on aivan mielettömän mukavia ja auttavaisia. Ja naapureilla tarkoitan kaikkia muutaman kilometrin säteellä asuvia. Ihan on eri meininki siellä kuin stadissa, täällä ei tunneta edes ulkonäöltä samassa rapussa asuvia. Ei tunnu yhtään mahdottomalta ajatus muuttaa sinne joskus tulevaisuudessa pysyvästikkin, esmes eläkepäiviä viettämään.

• ♥♥♥♥♥♥♥

Ois upeaa kiertää Suomea ja viihtyä mm Loimaalla.

• Liian pieni paikka

Toi olis ihanne tila tänne loimaallekin! Ettei kukaan tuntisi toistaan! Saisi olla ihan rauhassa ilman kyttäämistä ja juoruilua!

• <<<<

ois upeeta asuu MM LOIMAALLA. PÖYTYÄLLÄ JA MM LIEDOSSA JA SIT VIETTÄÄ KESIÄÄN SIELLÄ

• ♥♥♥♥♥♥

Ois upea asua / opiskella turussa. Asua mm Liedossa. Paimiossa. Sauvossa. Piikkiön tienoilla ja Loimaan

• rty1

On Uudenvuoden aatto ja kello jotain 16.43. Raketit paukkuu jo joka puolella täällä Loimaalla. Hyvin kuvaa paikkakunnan asukkaitten kjusipäisyyttä.

• laulava Emilia

samanlaista se on kaikilla pienemmillä paikkakunnilla. Ei yhtään sen kummenpaa. Sanotaan, että moni moittii kotimaata, mutta kun käy välillä ulkomailla eri suunnilla eikä vain katsele hiekkarantoja vaan myös ympärilleen, niin sitten huomaa, kuinka hyvin on asiat kotopuolessa. Suosittelen, matkailu avartaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      91
      1671
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      191
      1283
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1283
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      962
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      844
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      832
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      799
    Aihe