Vaikka en itsekään näe PM:n historiallisia artikkeleita hengellisesti raikkaina, en ajattele niin, että Määttä haluaa puolustella missään määrin tuon ajan hoitokokouksia. Hoitokokoukset voivat olla olleet aivan eri tilaisuuksia kuin kannanmuodostuspeijaiset.
Sen sijaan itsekin olen ollut pöyristynyt siitä kramppihikisestä lehahduksesta, jota on haluttu nyt tuoda tähän päivään historiallisten kirjoitusten myötä.
Entisten pyhien jäljessä oleminen aika suhteellista. Mieluiten itse pyrkisin olemaan Jeesuksen, Paavalin, Lutherin ja miksei L.L.L:nkin jalanjäljissä.
Tän avauksen pointti on siis kuitenkin tuo ensimmäisen kappaleen sisältö. Loppu on joutavaa tunnelmointia.
En myöskään pidä asiallisena vallankäyttöä tyyliin, 'jos on oikein uskomassa, ei armoneuvot ahdista'.
Vielä yksi pointti
2
302
Vastaukset
- hmm...
siinä nämä "armoneuvot" niputettiin Jeesuksen sovitustyön uskomisen ehdoksi tyyliin kyse on evankeliumin ja näiden "neuvojen" KOKONAISUUDESTA
- eli evankeliumin uskominen yksin ei riitä, vaan pitää ottaa "koko paketti"
Kyllä tämä homma arveluttaa semminkin kun heti rajan takana venäjällä "paketti" hieman levähtää , olosuhteiden pakosta. Shampanja virtaa kuulemma ilon hetkellä niinkuiun aina ennenkin...
Suomessa "paketti" pidetään kyllä tiukasti kasassa. - -Maria-
Lohdullista kuulla, että muutamat muutkin ovat noin nuo kirjoitukset kokeneet. Ja kiva, että te muutkin avaatte myös suunne.
Ps. Olen siksi tämän näköinen, kun minua jo ties kuin monetta päivää kieritellään vuoroin tervassa, vuoroin höyhenissä...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "1064572Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293393No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452380- 391418
- 361343
- 381196
- 141102
- 1591026
- 27978
- 6944