Kuulokkeet ja kaiuttimet päällä samanaikaisesti.

Minä

Elikkä ostin eilen Razer Kraken Pro-kuulokkeet ja kysyisin että onko mahdollista saada kuulokkeet ja 5.1-kaiuttimet toimimaan samaan aikaan? Ja että kaiuttimien ja kuulokkeiden väliä voisi vaihtaa jotenkin nappia painamalla yms.

Minulle on 5 audio-porttia (pinkki, vihreä, sininen, oranssi ja musta). Kuulokkeet tarvitsevat 2 (vihreän ja pinkin) kun taas kaiuttimet 3 (musta, vihreä ja oranssi).

17

1201

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minää

Vähän päivitystä: huomasin juuri että etupaneelissani on kuulokkeille omat paikat. Nyt kuuluu ihan hyvin.

Kysymystä muokkaan: "millä saan vaihdettua kuulokkeiden ja kaiuttimien välillä"

• Vaihdettua kuulokkeiden ja kaiuttimien välillä... Noh, senkun laitat kaiuttimet päälle / pois ja kuulokkeet korviin / pois.

Jos tarvitset tuon isompia viritelmiä, niin suosittelen hommaamaan väliin tavallisen vahvistimen. Itselläni kaikki ääni menee vahvarille, josta erikseen kuulokkeet, kaiuttimet, siinä on radiovastaanotin, saan toiset kaiuttimet kiinni, painamalla kaiuttimet päälle / pois, saan muut laitteet ja tietokoneet siihen kiinni, ääntä voi säätää ihan fyysistä namiskaa vääntämällä vierestä, enemmän ääntä ja parempi äänenlaatu. Radiovastaanotin mahdollistaa myös sen, että jos on vaikkapa kavereita käymässä / itse toisessa huoneessa voi miltä tahansa vehkeeltä radiolähettimen avulla laittaa musat tulemaan kunnon kaiuttimista, ilman, että varsinaisella koneella tarvii käydä räpläämässä mitään.

• Immo Skuutpatza

Mulla on mikseri käytössä niin ei tarvitse pelleillä windowsin huonojen äänensäätelymahdollisuuksien kanssa. Eli äänikortista mikseriin ja mikseristä lähikenttämonitoreihin ja kuulokkeisiin. Toimii miten itse nappuloita kääntelee ja napsuttelee.

Halvimmat mikserit lienee siinä 20 euron paikkeilla yhdellä sisääntulolla

• Eli periaatteessa sama homma kuin täällä. Tosin pidän tota vahvaria monipuolisempana (itse ainakin kuuntelen radiota paljon ja sen äänenlaatu on parempi kuin mp3 roska) ja ikivanhoja vahvareita (silti asiansa hoitavia) saa tuolla 20 eurolla myös käytettynä, ainakin tuurilla.

• hmhhh
        timekillerx kirjoitti:

Eli periaatteessa sama homma kuin täällä. Tosin pidän tota vahvaria monipuolisempana (itse ainakin kuuntelen radiota paljon ja sen äänenlaatu on parempi kuin mp3 roska) ja ikivanhoja vahvareita (silti asiansa hoitavia) saa tuolla 20 eurolla myös käytettynä, ainakin tuurilla.

Eli meinaatko että 20€ vahvari on ok, mutta 320kbps MP3 ei? Wareta sitten FLAC-muodossa.

• hmhhh kirjoitti:

Eli meinaatko että 20€ vahvari on ok, mutta 320kbps MP3 ei? Wareta sitten FLAC-muodossa.

Itseasiassa meinaan ja kyllä mulla paljon onkin FLAC- musiikkia. On se laadukkaampaa kuin 320kbps mp3 ja radiosta kuunneltaessa ihan samoja biisejä huomaa kyllä selvästi radion eduksi näilläkin vehkeillä eron. Eihän noi aikoinaan mitään huonoja vehkeitä ole ollu.

• On se MP3 320kbps aadukasta. Eroa ei käytännössä huomaa FLAC muotoon verrattuna alle 1000 euron äänentoisto laitteistolla.

Ja epäilen ettei kuuntelia huomaa tätä eroa jos hänet laitetaan sokkotestiin eli soitetaan ensin pieni pätkä samasta biisistä MP3 320kbps muodossa ja sen jälkeen pakkaamattomassa FLAC muodossa. ( Kuuntelijalle ei siis kerrota että kumpi soi ekana).

• 320kbps mp3 ja FLACin välillä ei välttämättä eroa huomaakaan kovin helposti, sitten kun mennään 128kbps niin se on jo kuraa.

Mitkähän ne sellaset "1000 euron äänentoisto_laitteistot" ovat? Entä jos on maksanu 1000€ vuosi sitten? Entä 10 vuotta sitten? Entä 20 vuotta sitten?

Mutta ihan normaalin radiolähetyksen stereona vs mp3 320kbps eron kyllä huomaa.

• Sellaiset jotka ovat menestyneet eri lehtien testeissä.

• Onhan ne 10 ja 20 vuotta vanhatkin aikoinaan menestyneet testeissä. Nykyisin vaan se hinta ei ole 1000 euroa kuten ei ole 20 vuotta vanhalla autollakaan hintaa 40 000€.

• Vilttikuume
        timekillerx kirjoitti:

Onhan ne 10 ja 20 vuotta vanhatkin aikoinaan menestyneet testeissä. Nykyisin vaan se hinta ei ole 1000 euroa kuten ei ole 20 vuotta vanhalla autollakaan hintaa 40 000€.

Eikä tuo 320 kbps vs flac mitään kerro, jos kuunnellaan nykymusiikkia jossa dynamiikassa ei ole eroja. Heti kun otetaan äänilähde jonka dynamiikka vaihtelee eron huomaa selvästi.

• Ne vanhat kuulokkeet voivat olla tehty ajatellen c-kasetteja ja LP levyjä.

Voin toki olla vääräsäkin tässä. Joka tapauksessa näilläkin laadun erottaminen voi olla haastavaa tavalliselta kuuntelijalta.

• LP- levyissä on muuten jopa "tarkempi" toisto kuin digitaalisessa materiaalissa. Tosin en mä vanhoja kuulokkeita käytä, ne uusin parin / muutaman vuoden välein. Nappikuulokkeita kun tulee käytettyä niin kuluvat kyllä.
        C- kasetit sitten on laadultaan mitä on.

Mutta vaikka käytössä onkin vanhoja vehkeitä, niin tottakai sen ajan huippulaitteita, koska ne ovat puoli-ilmaisia nykyään ja silti laadukkaampia verrattuna tämän päivän uutena pari kymppiä / muutaman kympin maksaviin vehkeisiin.

Omilla laitteillani ei tosiaan erota 320kbps mp3 ja FLACin eroa, mutta paremmilla vehkeillä sen olen erottanut. Sen sijaan tosiaan digitaalinen matsku vs. suora radiolähetys eroaa näilläkin laitteilla.

• Siitäkin on käyty varsin paljon väittelyä eri hifi foorumilla että onko LP äänenlaatu parempaa kuin CD levyn laatu. Näin voi toki olla jos LP soitin on "viritetty" oikein ja se on hyvä merkkinen, laadukas ja itse levy on hyväkuntoinen ( Ei naarmuja ym likaa).

• Eikun ihan siitä oli kyse, mitä kaikkea pystyy digitaalisesti ja analogisesti toistamaan. Analogisesti enemmän kun nopeesti jossain kuuntelin pientä luentoo aiheesta. Se on taas makukysymys, kummasta pitää enemmän, mutta se, kumpi toistaa enemmän ihan puhdas tekninen fakta.

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_analog_and_digital_recording

Sieltä lukemaan jos jaksaa kiinnostaa tarpeeks.

• tervakeuhko
        timekillerx kirjoitti:

Eikun ihan siitä oli kyse, mitä kaikkea pystyy digitaalisesti ja analogisesti toistamaan. Analogisesti enemmän kun nopeesti jossain kuuntelin pientä luentoo aiheesta. Se on taas makukysymys, kummasta pitää enemmän, mutta se, kumpi toistaa enemmän ihan puhdas tekninen fakta.

http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_analog_and_digital_recording

Sieltä lukemaan jos jaksaa kiinnostaa tarpeeks.

Tuon voisi sanoa myös niin ettei analogisessa toistossa ole mitään rajoitteita "resoluutiossa", kun taas digitaalinen toisto/"äänitys" on aina rajattu.

Digitaalisessa toistossa jännitteenvaihtelu (ylä ja ala-arvot) joudutaan asettamaan karsinoihin jotta jännitteenvaihtelu voidaan esittää numeerisesti.
        Analogisessa ei ole näitä rajoitteita.

Tietysti on rajoitteet ihmisen kuulokyvyssä.

• tervakeuhko
        tervakeuhko kirjoitti:

Tuon voisi sanoa myös niin ettei analogisessa toistossa ole mitään rajoitteita "resoluutiossa", kun taas digitaalinen toisto/"äänitys" on aina rajattu.

Digitaalisessa toistossa jännitteenvaihtelu (ylä ja ala-arvot) joudutaan asettamaan karsinoihin jotta jännitteenvaihtelu voidaan esittää numeerisesti.
        Analogisessa ei ole näitä rajoitteita.

Tietysti on rajoitteet ihmisen kuulokyvyssä.

...jännitteen ylä ja ala-arvot aika missä jännitteet toteutuvat.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      88
      1617
    2. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      15
      1511
    3. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      98
      1410
    4. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      121
      1343
    5. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      73
      1302
    6. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      116
      1170
    7. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      261
      1037
    8. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      69
      991
    9. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      18
      955
    10. Pidätkö kaivatustasi

Minkä vuoksi erityisesti? Mikä hänessä vetoaa?
      Ikävä
      37
      937
    Aihe