synnytyksen alkaminen

miettijä

Ensimmäistään odottava pohtii kaikenlaista... Jospa joku synnytyksen tulikasteen jo läpikäynyt valaisisi asiaa?
Eli kun synnytys alkaa, antaako se mitään "varoitusta" esim. parin aiemman päivän aikana, että vois alkaa olla käsillä h-hetki vai tuleeko juttu kuin salama kirkkaalta taivaalta? Siis kun olen ymmärtänyt, että voi esim. mennä lapsivesi ilman, että on ollenkaan supisteluja - silloinko heti sairaalaan? Ja sitten olen kuullut niin, että lapsivesi ei välttämättä ollenkaan mene, mutta supistelut alkaa. Sittenkö niiden ajoitusta pitää laskea ja sen mukaan päättää, millon lähteä sairaalaan? Mietin tuota ajoituksen laskemista, koska oma kipukynnykseni on aika korkea, ja saatan vain ajatella, että kestetään nyt vielä hetki, ja yhtäkkiä vauva onkin jo tulossa ennen kuin mihinkään ehtii lähteä...
En ole valmennuksessa vielä ollut, varmaan siellä näistä puhutaan. Mutta olen nyt rv32 2 ja mietityttää, että jos esim. kovin aikaisin jo sattuisi käynnistymään synnytys niin mistä tiedän varautua?

3

1551

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LurtzinOrja

vastaan vaan mistä tiesin että synnytys alkoi ja milloin tiesin lähteä sairaalaan:
      Muutamana päivänä jo puristeli erilailla kivuliaasti kovaa puristaen.
      Kun alkoi kunnolla...supistaessa tuntui kova paine ja puristus reisissä, ristiselässä ja alavatsalla. Itelläni tuli heti säännöllisesti, eli synnytys tavallaan alkoi yht äkkiä. Kivut koveni ja puristusvoima myös.
      Soitin synnärille ja sanoivat et tuu ku et kestä enää.
      Sinnittelin muutaman tunnin purren hammasta ja sit lähin.
      Luulin lapsiveden tihkuvan kun limatulppa lähti. Synnärille soittaessa ne kyseli millasta vuotoa tuli ja sanoi et voin jäädä kotiin.

• miettijä

Anteeksi sekava kysymysteni litanja... Tuota ajoinkin takaa juuri, että oliko tuntemuksia jo etukäteenkin.
        Sen takia mietin, että uskaltaako esim. kotikaupungista enää loppuaikoina lähteä muualle, kun jos sitten alkaakin...

• jerppu

Minulla alkoi tihuttamaan lapsivettä..siis ihan muutamia tippoja.Ruumiinlämpö nousi lievän kuumeen puolelle.Mitään supistuksia ei ollut tai muita tuntemuksia synnytykseen lähdöstä.Vasta myöhään illalla alkoi alavatsakivut jotka sitten yötä kohden kovenivat ja tunnistin ne vihdoin supistuksiksi.Ja se oli menoa sitten..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Räppäri kuoli vankilassa

Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "
      Maailman menoa
      87
      4028
    2. Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä

Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella
      Ikävä
      24
      2891
    3. No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen

Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol
      Ikävä
      45
      2310
    4. Missä näitte viimeksi?

Missä näit kaivattua viimeksi ja oliko sähköä ilmassa?
      Ikävä
      34
      1311
    5. Puukotus yöllä

Oli kaveri hermostunut ja antanut puukosta.
      Sotkamo
      10
      899
    6. 131
      875
    7. rakas J siellä jossain

Niin ikävä sua. -P. Nainen
      Ikävä
      6
      844
    8. Masan touhut etenee

Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa
      Äänekoski
      12
      811
    9. Naisten ja miesten tasoeroista

Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris
      Ikävä
      124
      756
    10. You've been running and

so has your mind, I'm thinking of you all the time... 💘
      Ikävä
      11
      750
    Aihe